Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Magiska varelser? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Magiska varelser? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Magiska varelser?

Gå ner 
+6
Mivria
Cry
Thrar
Ehfra
Admin
Björk
10 posters
FörfattareMeddelande
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Magiska varelser?    lör 30 aug 2014, 11:21

Hej! Jag undrar om det finnes bytesdjur som har "krafter" precis som de flesta karaktärer(vargar) har. Visste inte riktigt om jag skulle ta med det här eller på förslag( skulle inte riktigt kalla det ett förslag). Tacksam för svar. : )

mvh

Plantan
Admin
Admin 
Crew  
Sip
Ssssssip~

Spelas av : Crew


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    lör 06 sep 2014, 00:36

Detta är inget vi har diskuterat något om, men spontant så är svaret nej. Då vargarna fått sina krafter från gudarna mer eller mindre, och de är vargarnas gudar, så finns inga varelser med just så starka krafter.

Men, just vilka andra varelser som finns i numoori är egentligen väldigt outforskat, och det finns helt klart uttrymme för att utveckla så är vi väldigt öppna för förslag och idéer kring det hela. Vi har ju exempelvis mammutar i numoori, jättekryp i storkärr, så varför inte andra djur? Och det borde troligen finnas andra jdur med mer eller mindre övernaturliga krafter även om det inte handlar om att hantera eld eller stenar eller dylikt. Fokuset har bara mest alltid varit på vargarna, men vi har diskuterat att det egentligen borde finnas mycket fler olika djur än de vi har nämnt på sidan.

Så fram med förslagen bara om ni har några!
avatar
Ehfra 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    lör 06 sep 2014, 11:40

Jag själv skulle inte vilja ha "magiska djur" på det sättet, alltså att de har förmågor. Det är absolut ingen dålig idé dock!
Däremot skulle det vara intressant om det fanns tex ekorrar med tre svansar, hästar med dubbla ögonpar, överdimensionerade grodor med tänder, lila apor eller liknande smågrejer. Det vore väl bara konstigt om djuren inte påverkats av magin som flödar runt om dem.
Sen är det ju inte helt omöjligt, i mitt exempel, att de har lite småkrafter eller förmågor. Tex om en groda skulle ta upp vatten i munnen och koncentrera det till en bubblande het stråle.. Something like that? xD

TADAA~
Thrar
Thrar 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    lör 06 sep 2014, 12:43

Drakar. Jag vill ha massvis med gigantiska drakar.


Skämt åsido, jag tycker att det räcker med att vargarna har krafter, i och med att de ändå fått det från sina gudar~ Däremot kan jag tänka mig att andra djur anpassat sig för att överleva just på grund av att det ränner runt vargar med magi c:

T.ex att de är större än normalt (för seriöst, hur många bautagigantiska vargar på 150 cm finns det inte liksom? xD), eller att där finns andra utrotade djur i stil med mammutarna och jättehjortarna och så  c: Typ små, sneaky dinosaurier i Kawazatri (djupt, djuuuupt inne i Kawazatri) eller nåt sånt där xD Inga stora t-rex eller stegosaurusar mind you, utan mer typ microraptorer eller nemicolopterus eller nåt sånt där c: Små dinosaurier under 1 meter c:
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    lör 06 sep 2014, 13:34

Jag tycker att de kan finnas få mycket speciella djur. Till exempel kan det finnas en "legendariska" stor, stor hjort som vandrar runt i Ötamon eller tårarnas träd? Den kan liksom ha en uppgift från gudarna som till exempel att trösta någon med dess röst, den liksom sjunger en sorglig melodi? Till exempel en mån uggla som lyser när månen syns och det är bara då man kan se den? 
Som sagt, kanske ge varelserna små uppgifter av gudarna. Jag tycker att det gör rollspelandet lite mer spännande om man har "speciella" djur :) De kan ju också vara typ andar? 

Sen kanske det ska finnas speciella rådjur, alltså som inte ser ut som vanliga rådjur? : ) De kan till exempel vara mindre, ha fler ben, tjockare päls, längre svans, eller något.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    tis 11 okt 2016, 22:43

jag flyttar detta till diskussionsforumet istället, för vill gärna höra era tankar och önskemål kring vad ni vill möta för spännande djur i Numoori, så kan vi smyga in dem när det passar. : )

Generellt så finns det väldigt mycket mer djur än vad som är sagt, som att det t.ex finns mammutar kring Eriinari och Snöslätten, och liknande exotiska djur. 

Just magiska djur kommer jag spontant inte på att det direkt finns utskrivet i nuläget, men det behöver inte betyda att det inte finns!

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Aisu
Aisu 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    ons 12 okt 2016, 10:47

Personligen så tycker jag inte om att ha rent magiska varelser, just för vargar är de endast magiska varelserna. Jag kan dock tycka att det vore spännande med varelser som är lite mytomspunna/utdöda etc. Inte direkt enhörningar, men några lite mer nedtonade varelser. T.ex så är ju mammuten egentligen utdöd, men den har vi ju i Numoori :3 Jag tycker till exempel att Terror birds är riktigt coola. Seriöst, tänk er att ha stora, köttätande kycklingar som springer omkring på typ stäppen x'D

Tycker att det verkar rollspelas extremt lite möten mellan karaktärer och Numooris flora/fauna, och inför man lite nya varelser så blir man ju lite mer pepp på att faktiskt rollspela möten med dessa varelser :3 Lite som sagts här i tidigare inlägg också ^^
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    ons 12 okt 2016, 19:27

Ååh! Jag gillar de här idéerna. Det blir mer intressant och inte bara typ björnattacker. xD Jag håller med Mallis om att Terror birds är coola. Tänkt att möra på en sådan! x'D
Tror jag läst 1 gång om att det finns Mammutar i Numoori men hade glömt det. x'D Blev lite överraskad när jag läste det här igen.

Det kan ju kommit in nya olika arter i landet mer på senare tid med. :3
Men att andra varelser skulle ha magiska krafter tycker jag inte skulle bli kul alls. :( Det skulle kunna bli massor med onödiga konflikter istället om man ser det så. Vargarna är ju den dominanta rasen av en anledning. :P Men gillade idén om att andra djur ändock på något sätt påverkas av krafternas energier. Typ storleksmässigt och sådant där. :3

Inser att mitt inlägg bara blev blurr.
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    tor 13 okt 2016, 05:19

Skulle vara rätt coolt att djur som utvecklats/funnits i samma områden som Naktakin också skulle kunna ha udda och underliga färger 8D typ neongröna ekorrar och rosablå hjortar m.m  

Kan också tänka mig, som ett par nämnt, att vissa bytesdjur utvecklat olika typer av försvar för att hantera alla magiska 150cm vargar. Växa sig större vore bara ett av många alternativ c: taggiga horn? Gift? "Varglik" pälsteckning? Huggtänder i kombo med en extremt aggressiv natur? 
Tänk er något område som har extra stora, vargfärgade, hjortar med huggtänder och en mördarbjörns attitydproblem. Inte vart det hjort till middag där inte xD

Blubbat klart ~
Eirocalyphtica
Eirocalyphtica 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Magiska varelser?    lör 15 okt 2016, 14:52

Alltså måste bara säga hur jag älskar allas idéer!! Men lite fler farliga djur tycker jag låter superintressant, för ni är ju typ de enda sätten en kan dö typ vargar (ink vampyr&zombie) och björnar, o så sjukdom och självmord. Skulle vara roligare om det fanns typ raptorer och killer birds o bytesdjur som visar sig vara rovdjur allt vad som har räknats upp här! 

Jag skulle ju gärna se att gudarna hade mer kontakt med världen genom dels legender osv men också typ speciella kraftdjur som man kan stöta på. Inte så att man faktiskt träffar på en gud men kanske typ en delfin, örn eller orm som är lite mer helig. Som på något vis är speciell och har kontakt med gudarna. Tänker mig att de icketroende kan stöta på skapelser som dessa och konverteras??? c:
 
Magiska varelser?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Varelser i Numoori
» [Avslutat] Magiska Stenar
Hoppa till annat forum: