Pågående Event
Senaste ämnen
» En mästerlig plan [Umbriel]
Idag på 00:52 av Ymir

» En dag för mig [Asta]
Idag på 00:17 av Ymir

» FRYS! (P)
Igår på 23:33 av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 23:14 av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Igår på 23:01 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 22:52 av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 22:32 av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 22:23 av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 21:59 av Sigrid

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd (att bli) demon Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd (att bli) demon Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd (att bli) demon

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd (att bli) demon    fre 22 aug 2014, 23:31

Då det skulle passa otroligt bra IC, och fungera för mig OOC, requestar jag att Nisha ska bli en allmän demon tillgänglig för numooris spelare. 
Jag skulle inte längre använda henne i rollspel, utan karaktären skulle ur ett sådant perspektiv ses som 'död' och statusen kan flyttas.
Inte heller skulle jag få spela en varg som är besatt av nisha, för att undvika ett semi-återuppståndelse scenario. 

Lite bakgrund, är att Nisha som andevarg utan en förankring till jordlivet långsamt förlorar allt mer av sig själv tills bara önskan om evigt liv finns kvar. Eftersom hon tidigare besatt en kropp, så fortsätter hon helt enkelt på det spåret. Rent IC så kommer hon aldrig kunna acceptera att hon är död, och inte heller kommer hon få någon frid i Chaibos rike. Allt eftersom delar av hennes personlighet vittrar bort, och tillslut bara begär och empatilöshet lämnas kvar så simplifieras hennes själ och decimeras tills det att bara ett knippe klassisk numoori ondska finns kvar. 

Mitt förslag till demon mall, är att hon bara kan på allvar besitta en varg åt gången. 
Hon arbetar mycket med psykisk tortyr; implementerar falska, obehagliga minnen och ger sin värd mardrömmar. Ju svagare värden är, desto starkare och ju mer kontroll kan Nisha ta över värden. 
Hon försöker, framför allt i början då offret fortfarande är starkt och motståndskraftigt, hindra individen från att sova. Det i sin tur brukar leda till aptitlöshet och utmattning, vilket gör det lättare för henne att förankra sig vid värden. 
Det ultimata målet är att helt kontrollera kroppen; exakt vad som händer med orginalsinnet under tiden är inviduellt.
 Kroppen kan även komma att lida av psuedo-giftvargssyndrom: Kramper, illamående, osv. 


Så, min fråga till crew, skulle det vara möjligt att få donera Nisha till den allmänna kollektionen av Demoner? Mallen ovan är provisorisk, och mycket kan ändras.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd (att bli) demon    tis 23 dec 2014, 00:35

Så nu har vi gått igenom detta i flera omgångar.

Vi kommer godkänna detta!

Men tänkte att för allas skulle så ska vi ge en mer ingående motivering för det hela, då fler kan ha funderingar över samma sak.

Detta är inget vi gjort tidigare, eller fått förfrågningar om av just den här varianten. Har ju varit flera som direkt velat spela en demon tidigare, och vi har ju sedan länge nu haft ett system för hur det fungerar med just Numooris änglar och demoner. För att det inte ska bli OP, så fås dessa inte spelas som direkt karaktärer. Men för att demoner och änglar ska vara delaktiga i Numoori, så får de finnas i formen av att de kan vara en del av andra karaktärer, och det är lite upp till rollspelaren att rollspela kring detta och på så sätt ge liv till våra änglar och demoner som något annat, ganska ogreppbart och luddigt, men än dock närvarande. Det ska fortfarande finnas lite mystik kring deras mytologi med andra ord, och deras inblandning i balansen i Numoori.

Det är därför helt okej att skapa egna demoner och änglar som besitter sina vargar, på villkoret att de också får bli en officiell del av sidan, för att vi ska kunna hålla detta lite under uppsikt, och för att det inte ska bli demoner och änglar till höger och vänster. Så skapar man en egen ängel/demon som besitter ens varg, så skrivs den upp på ängel/demon-sidan, och när din karaktär dör så går denna ängel/demon vidare till en annan karaktär på sidan, som inte ska vara din egna, troligen.

Med det sagt så är det inte heller omöjligt att låta sin karaktär att faktiskt bli en demon heller, anser vi. Men det sker lite på det villkor som Thea/Nisha redan tagit upp som gör att vi kan godkänna detta. Att göra sin karaktär till ängel eller demon för att sedan låta denne besitta sin egna karaktär direkt, gör ju bara att man får lite utav en odödlig karaktär, om man vill, och för att undvika detta anser vi det logiskt att man kan låta dem bli en officiel demon, på villkoret att man själv inte tar del av demonen. Känns som en bra kompromiss, och vi ser gärna att andra medlemmar ser detta som en möjlighet.

Sen när en karaktär blivit demon, så kan man naturligtvis inte fortsätta att rollspela karaktären som andevarg, så man får vara säker på sin sak när man göra sin karaktär till ängel eller demon.

Med det sagt, så kommer inte varenda karaktär heller kunna bli ängel eller demon, utan det känns som att de borde passa in på karaktären i fråga. Vill du att din karaktär ska bli en ängel? Passar det in på karaktären i fråga? Har den levt med mycket gohet i sitt hjärta? Är det en ljusvarg? Osv, finns mycket man kanske ska tänka på. En karaktär kan nog inte heller hux flux bli en ängel så fort den dör heller. Det krävs nog en stark, "levande" andevarg som har en tydlig inriktning i sitt liv. En karaktär vars ande är i "frid" finns nog inte anledning nog till att ta tillbaka efter flera år för att sedan bli en demon eller ängel. En aktiv andevarg som varit andevarg under längre tid kommer ha större chans till att kunna bli en ängel eller demon.

I detta fallet tycker vi att det passar in väldigt bra på karaktären Nisha att hon blir en demon, och vi är villiga att prova detta, så får vi se hur det fungerar! Blir det sedan en storm av döda karaktärer som vill bli änglar eller demoner, så får vi försöka hantera det då och sätta upp mer tydliga riktlinjer kring det hela. 

Men försök känna din karaktär där, om det känns "logiskt". 

Har medlemmar tankar eller funderingar kring detta så är ni välkomna att fråga crew så ska vi försöka svara.


Thea; Gör så att du skriver ihop en text kring Nisha som demon som kan passa in på demon-sidan som info, vi kan ta resten privat.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd (att bli) demon    tis 23 dec 2014, 19:46

Låter väldigt bra! Tar innte helt tag i allt nu, men till nyårsträffen kommer en mall finnas. Dock kommer nishas demonstatus vila lite tills alla roll är helt avslutade. Förslag är att hon IC "tog" hon sitt första NPC offer under hösten ( se mitt bidrag till halloween tävlingen)  och fortsatt med att bygga upp sin styrka tills det att hon är redo att spelas och är 'fullvärdig' demon. 

Massa kärlek till admins och crew för ert arbete! 
//nish


*kom på i efterhand att jag svarade i en avslutad tråd*
 
[Avslutat] Tillstånd (att bli) demon
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för Demon.
» [Avslutat] Tillstånd för demon
» [Avslutat] Tillstånd för demon
» [Avslutat] Tillstånd om demon
» (Avslutat) Tillstånd för demon
Hoppa till annat forum: