Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
(Avslutat) Tillstånd för demon Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
(Avslutat) Tillstånd för demon Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 (Avslutat) Tillstånd för demon

Gå ner 
+2
Sleazoid
Hyzenthlay
6 posters
FörfattareMeddelande
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: (Avslutat) Tillstånd för demon    lör 05 nov 2016, 18:33

Ansöker om tillstånd att låta Flero Durano bli Hyzenthlays demon.
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    lör 19 nov 2016, 20:15

Kan någon ta en titt på detta?
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    mån 28 nov 2016, 20:21

Den verkar ha blivit bortglömd. Kan någon godkänna detta?
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    mån 28 nov 2016, 22:03

Vänligen sluta peta i tråden, vi har inte glömt bort den, men vi tar tag i saker när vi har tid att diskutera igenom dem helt enkelt.
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    mån 28 nov 2016, 22:32

Borde det då inte finnas ett deadline eller måste man vänta I obestämd tid innan något börjar hända? Har gått över två veckor nu och vissa saker har fått gå före mitt tråd?
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    mån 28 nov 2016, 22:36

Det är skillnad på att i princip ställa en fråga om något är tillåtet till att söka om ett faktiskt tillstånd. Om det är något som vi kan besvara på en gång utan problem så brukar vi göra bort det, men vi har ju annat för oss IRL också som ibland måste gå före. Det är inte alltid vi i Crew kan sitta ner tillsammans och diskutera tillstånd så vi brukar ta det lite i buntar när det finns tid/möjlighet. Det har inte ens gått en månad sen du postade, så vänligen, ha lite tålamod c:
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    mån 28 nov 2016, 22:38

Så tillstånd brukar ta ungefär 1 månad? Ok. Jag kommer återkomma när 1 månad har gått.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    mån 28 nov 2016, 22:47

Nej, det finns ingen tidsgräns, men en månad är inte ens lång tid att vänta. Låt den här tråden ligga tills du får antingen ett godkännande eller ett nekande. Ingenting säger ju att du inte kan rolla som vanligt utan demonen under tiden, så förstår egentligen inte varför du tjatar och petar på oss? 

Jag upprepar. Vi har inte glömt tråden, vi kommer ta tag i det när vi har tid/möjlighet. Så, snälla, sluta peta i den hela tiden.
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    tis 29 nov 2016, 17:42

Jag anser att det borde finnas någon gräns till hur länge ett ansökan tar tid att se över och få beslut.

Jag gjorde en ansökan när jag tyckte att demon skulle kunna bli ett intressant tillägg för min karaktär.
Om du säger att ni kommer se över mitt ansökan när ni får tid/lust/ork/ kan det hända att det inte längre är aktuellt för min karaktär.

Om ni nu har så lite tid kan jag föreslå att ni skaffar lite fler moderatorer som kan se över sådana frågor.
Dessutom kan jag inte förstå vad det ni behöver "diskutera" om? Enligt sidan så finns det plats för en till karaktär för den demonen jag söker och jag har inte sett att någon före mig har bett om just denna demon

På seriösa rollspelssidor så brukar admin och moderatorer se över tillstånd (om sådana krävs) väldigt omgående. 1 månad är på tok för lång tid och just sådana saker brukar hämma användare. Inte bra för sidan tyvärr.
Persephone
Persephone 
NPC 

Spelas av : Embla | NPC


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    tis 29 nov 2016, 17:52

Men shit chilla o ha lite förståelse, de är människor som gör detta på sin fritid inte som jobb!
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    tis 29 nov 2016, 17:58

Jag är förstående. Därför har jag väntat i två veckor på något svar och när jag såg att vissa frågor har fått gå före mina så påminde jag igen.

Finns fler gratis rollspelssidor som folk har på sin fritid och som fungerar snabbare och smidigare än här tyvärr. Jag förstår att man kanske inte hinner med allt och det var därför jag föreslog att det borde finnas fler moderatorer så att folk slipper vänta.

Om det är dålig administration på sidan så söker sig spelare någonstans där det funkar snabbare och utan långa obestämda väntetider, det gör att sidan till slut dör ut. Hade varit tråkigt om Numoori fick samma slut som så många andra svenska rollspelssidor.
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    tis 29 nov 2016, 20:23

Att jämföra med andra rollspelssidor är förståeligt, men det är inte nödvändigtvis någonting som kommer styrka dina argument. Numoori är, och har sedan den startades, varit en stor och populär rollspelssida. Att sidan kommer dö ut är nog högst osannolikt, då ständigt nya rollspelare söker sig hit och gamla medlemmar tittar in då och då.
Men vad jag främst vill säga är att Numoori är en stor sida, med många medlemmar. Jag själv har ställt frågor och ansökt om saker, och det har tagit tid att få svar. Låt det ta tid. Crew har det de gör med en så stor rollspelssida med så många medlemmar, plus att livet utanför datorn ska balanseras upp. Faktum att de låter det ta tid är inte för att straffa eller göra dig irriterad, det är antagligen för att de vill ge dig ett så korrekt och hjälpsamt svar/beslut som möjligt.

Over n' out.
Niyaha
Niyaha 
Vampyrjägare 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    tis 29 nov 2016, 20:59

Jag tror inte du är medveten vad för slags arbete som ligger bakom Numoori. Jag kan inte tala för dessa "andra" rollspelsidor som du pratar om, för ärligt talat vet jag ingen aktiv nog att jämföras med Numoori.
Crew består av väldigt dedikerade, men också levande människor. De har ett väldigt riktigt liv utanför internet. Precis som du säkert prioriterar saker utanför Numoori, så gör även crew det. I vissa tider är crew aktivare, snabbare, medan andra gånger tar det längre tid. Precis som för vem som helst som har en hobby utanför sitt riktiga liv. 

Du har varit på Numoori länge nog för att veta hur saker går till. Vissa saker går före, för det gäller saker som inte alla i crew behöver inkluderas i. Som frågor, ändra mejladdresser eller vad det nu kan gälla. 
Att ta in nya moderatorer, skulle inte betyda att den här processen kortas av. Snarare blir längre, eftersom Crew är så duktiga och vill involvera alla när de tar beslut. Så ännu fler moderatorer skulle innebära att det skulle bli ännu svårare att få tid då alla kunde prata tillsammans.

Lin jobbar, Zara jobbar, MP är och praktiserar i Brittland men väldigt långa dagar, och Mervik är  upptagen med sitt. 

Om du har en karaktär som du omöjligen kan spela utan en attribut som en demon, då skulle jag säga att du bör tänka om din karaktär. Att ta för givet känns bara respektlöst.
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    tis 29 nov 2016, 23:18

Till att börja med skulle jag vilja tacka de andra som kommenterat här med fina ord, och bekräfta att det ni säger stämmer väl gällande såväl sidans livslängd som antal moderatorer och flera andra punkter, men jag återkommer till detta. Jag skulle även vilja be alla att inte kommentera mer än nödvändigt här i tråden för att undvika att det här förstoras upp mer än vad som behövs.

För att sammanfatta det som sagts så förstår jag det som att du, Lea, är besviken på hur Numoori har skötts av oss ur Crew, och skulle vilja att sidan sköts mer i stil med andra ”rollspelssidor som folk har på sin fritid och som fungerar snabbare och smidigare än här”. Du tycker att vi är långsamma i vårt arbete, och vill att vi anlitar ”fler moderatorer så att folk slipper vänta”. Du är också orolig över att tiden vi tar för att svara på tillståndsförfrågningar påverkar spelare negativt då det de ansökt om kanske ”inte längre är aktuellt” för karaktären när tillståndet väl godkänns eller nekas, samt att detta skulle påverka Numoori som helhet och att sidan kommer dö ut på grund av vårt bristfälliga administrativa arbete.
 
Jag är för det första ganska nyfiken på vilka rollspelssidor det är du syftar på när du talar om ”seriösa rollspelssidor”, och undrar om du skulle kunna hänvisa oss till dessa sidor, så att vi om de nu har ett bättre system för hur saker fungerar skulle kunna se hur detta fungerar och själva ta nytta av detta. Utan något mer konkret att utgå ifrån annat än att dessa ”seriösa rollspelssidor” är bättre så är det svårt för oss här på Numoori att se Hur dessa sidor är bättre och hur vi i så fall skulle kunna ta nytta av denna information.
 
Gällande din oro över att Numoori skulle riskera att dö ut kan jag tryggt försäkra dig om att så inte är fallet. Numoori är en väldigt levande rollspelssida som har funnits och varit aktiv sedan 2005, och är den enda svenska rollspelssida jag känner till som har överlevt under så lång tid utan att någonsin hotas av att dö ut. Ja, Numoori har perioder då sidan är extra långsam när sidans spelare är mer upptagna med livet utanför Numoori, men sidan har aldrig legat i riskzonen för att dö ut på grund av bristande aktivitet, utan är fortfarande en levande sida till vilken nya såväl som gamla spelare återvänder regelbundet. Många andra sidor, som tyvärr inte finns kvar idag, gick ett sorgligt utdöende till mötes eftersom att de sällan blev fler än sina crewmedlemmar i längden, medan Numoori har bestått. En stor anledning till detta är för att Numooris Crew idag inte är samma som när sidan skapades, utan nya crewmedlemmar har tagits in när de äldre lämnat sidan. Sidan har överlevt sina egna skapare, och har vuxit till en aktiv, levande community som inte varit låst vid ett fåtal personer, där spelare dagligen kommunicerar även utanför själva rollspelen (via såväl vår officiella Skypegrupp och Discord som Facebook), och även anordnar regelbundna träffar för att mötas och umgås fysiskt. Jag kan därför med största säkerhet försäkra dig om att du inte behöver oroa dig för att sidan kommer dö ut inom någon snar framtid.
 
Angående att andra trådar har gått före din, och att anlita fler moderatorer till sidan så stämmer det väl som Niyaha redan skrivit i sitt inlägg. De trådar som har ”gått före” din tråd här är rent administrativa frågor, så som att ändra mejladress eller användarnamn på ett konto. Dessa frågor går att ordna väldigt snabbt eftersom att de är rent administrativa; de påverkar inte karaktärer eller rollspel det minsta, och är inget som behöver diskuteras. Att ta bort en punkt från ett användarnamn förändrar inget på sidan och kan därför lösas utan att det tas upp med andra. En fråga om en ras eller ett rasattribut och hur detta fungerar är också en övervägande administrativ fråga, då det är något som redan är bestämt på sidan och som vi i Crew eller andra spelare kan svara på utan att behöva rådfråga eller diskutera med någon annan. Därför sköts dessa frågor, de mer administrativa, snabbare än exempelvis tillståndsfrågor som denna.
     Tillståndsfrågor, oavsett om det gäller ett tillstånd för en specifik ras, kraft eller änglar och demoner, är inte rent administrativa frågor. Dessa frågor påverkar karaktärer IC, och påverkar ofta fler än en karaktär, vilket gör att dessa frågor behöver diskuteras. I det här fallet gäller det en demon vilken redan besitter en annan karaktär, och som fram tills väldigt nyligen även besatt en andra karaktär, och som under tvång tvingades lämna sin föregående sekundära värd. Det är en demon som på flera vis påverkar mer än en karaktär, och kräver därför att vi i Crew ser över detta mer än om det varit en enskild demon som inte påverkade andra karaktärer. Sådana aspekter gör att dessa frågor tar längre tid att besvara, eftersom att vi i Crew, som Niyaha skriver, inte alltid har möjlighet att sitta ner tillsammans för att diskutera dem. Som nämnt har de flesta i Crew långa jobbdagar, och jag befinner mig personligen i nuläget i Storbritannien för praktik och arbete, vilket gör att vi inte alltid har möjlighet att komma åt varken datorer eller internet samtidigt för att ta tag i dessa frågor.
     Om vi skulle anlita fler moderatorer till sidan så skulle detta resultera i två saker:
1: De rent administrativa delarna av sidan, så som att ändra mejladresser, rensa koden på informationssidorna och besvara enkla frågor eller hålla ett öga på pågående rollspel för att se till att regler följs, skulle gå fortare. Detta eftersom att det är rent administrativa uppgifter som inte kräver diskussion.
2: Frågor som kräver diskussion skulle, tyvärr, ta längre tid eftersom att vi i Crew vill inkludera alla crewmedlemmar i beslut för att få så rättvisa och hjälpsamma svar som möjligt. Som Selva skriver är anledningen till att vi tar tid på oss för att besvara tillstånd inte för att vi vill tvinga medlemmar att vänta på svar, utan för att vi vill se till att svaren blir så korrekta och enhetliga som möjligt.
     Vi hade gärna velat besvara alla tillståndsfrågor mycket snabbare än vad vi i nuläget gör, men då Numoori är en sida vi lägger tid på på vår inte alltid sammanstrålande fritid så går det i nuläget inte att göra mycket åt hastigheten med hur snabbt vi kan besvara tillståndsfrågor. Av erfarenhet kan vi också säga att fler Crewmedlemmar inte gör oss snabbare, då vi har haft fler medlemmar i Crew än vad vi har nu tidigare. Vi befinner oss även i en period då alla crewmedlemmar råkar ha mer att göra, och det kommer komma tillfällen i framtiden då allt går snabbare, eller långsammare, beroende på vad våra liv utanför Numoori har i förvar.
 
Gällande att ditt tillstånd inte längre känns aktuellt efter att du fått vänta på svar så kan jag tyvärr inte göra mycket åt detta annat än att, som Niyaha även sagt, rekommendera att du inte planerar din karaktär helt utifrån ett eventuellt tillstånd för något. Om din karaktär blir låst av ett attribut du behöver ansöka om tillstånd till, och du inte vill att din karaktär blir låst, så är det kanske bättre att inte låsa karaktären vid ett tillståndskrävande attribut alls. En karaktär är och kan vara betydligt mer än ett tillstånd för ett särskilt attribut.
 
Jag hoppas att du förstår, och är tacksam för ditt tålamod med oss. Jag ser även fram emot att få höra mer om dessa andra rollspelssidor du ofta tar upp, då jag är väldigt nyfiken på vilka det är du syftar på. Jag skulle också vilja påminna dig om att du sedan två år tillbaka på grund av händelser dig och oss i Crew emellan har fått varningar av oss tidigare, och vill bara göra dig medveten om att det inte ses som schysst spel att kalla vår skötsel av sidan för ”dålig administration”, på ett nedvärderande vis jämföra oss med andra ”seriösa rollspelssidor” och kräva att vi prioriterar något som vi redan har lagt många år av arbete på framför våra privata liv och faktiskt betalande jobb utanför Numoori. Vi är alltid öppna för förslag och konstruktiv kritik, men vänligen notera att det är skillnad på konstruktiv kritik och att kritisera och nedvärdera någon annans arbete, och vi kommer inte tolerera nedvärderande uttalanden om varken spelade eller crew, från någon på sidan. Vi vill att Numoori är och förblir en välkomnande community, och vill se att alla hjälps åt för att den förblir så.
 
Fridens liljor~
/MPh och Crew
Hyzenthlay
Hyzenthlay 
Utvandrad 

Spelas av : Lea | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd för demon    ons 30 nov 2016, 01:48

Ber om ursäkt alla som tog illa upp min kritik ang de obestämda väntetiderna för tillstånd. 

Hyz lämnar Numoori. Poängen hon har kan delas upp mellan Malvado och Ronan om de inte har något emot det. Önskar medlemmar och Crew fint rollspelande.
 
(Avslutat) Tillstånd för demon
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för demon
» [Avslutat] Tillstånd för demon
» [Avslutat] Tillstånd om demon
» [Avslutat] Tillstånd om demon
» [Avslutat] Tillstånd demon
Hoppa till annat forum: