Pågående Event
Senaste ämnen
» Förlåt mig syster (P)
Idag på 16:46 av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 15:32 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Idag på 15:27 av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 12:34 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:19 av Aegir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:00 av Rani

» Koko i knoppen (P)
Idag på 11:35 av Quarian

» Lekmoster [P]
Idag på 11:23 av Mackie

» Pinnlekar (öppet för familjen)
Idag på 11:12 av Mackie

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Nephania, Sigrid, Yargol


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för kraft Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för kraft Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för kraft

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Arcelia 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för kraft    lör 08 feb 2014, 23:23

Jo, jag hade tänkt mig att Arc skulle ha kraften voodo. Hon skulle då kunna prata med andar som stannat kvar i den här världen, men bara prata, inte styra. De som inte stannat kvar utan kommit till Chaibos kan hon inte nå. Hon kan inte heller återuppväcka de döda. 

MEN! Det är tänkt att hon ska kunna skapa egna "själar", som kan besitta djur och då bli "levande", men ändå mer som en zombie - de har alltså nästan inga egna drag, bara naturliga insinkter som när den behöver äta, sova, osv. De köttsliga såren de åsamkas kan heller inte läka.
Enda problemet som hindrar henne från att bygga upp en armé av själar är att varje själ är ett ensamt personlighetsdrag, till exempel rädd - Och detta draget tas ifrån henne, så skapar hon en själ med tanken "bort rädsla" så kommer själen ifråga hela tiden vara rädd medan hon inte kan känna rädsla. Så skapar hon en modig själ så kan hon inte vara modig. ^^

Så när Arc skapar en själ med en av hennes drag tas som sagt den delen ifrån henne och kommer då ständigt att svärma omkring henne. Så om hon tex tar bort sin rädsla, så känner hon inte rädslan - men själen med räddslan kommer ständigt att sväva runt henne, och inte försvinna om den inte besitter något. Medan den svävar runt henne kommer den ständigt vara irriterande och viska till henne om saker hon borde vara rädd för - men den kommer inte kunna fungera som ögon i nacken, för den ser bara vad hon ser - såvida den inte besitter något, då ser den genom den kroppens ögon. Besitter den något kommer den besittna att fyllas av det Arc har givit bort, och det är en egen varelse som hänger intill Arc tills det att kroppen dör av ansträngning från sin nya själ. Då återvänder själen till Arc, och blir ett med henne igen - dvs, hon får i det här fallet tillbaka sin förmåga att känna rädsla.

Som redan nämt, själarna besitter djur. Främst små, men i vissa fall kan Arc få dem att ge sig på större varelser och låter dem då överleva längre i annan form. De kan -inte- besitta vargar, om det inte är något speciellt som har hänt.

Så.. just nu är jag sådär lagom okoncentrerad, men kan nog besvara alla frågor om jag missat något c: om det är något nu skulle vilja ändra på så säg till, är villig att kompromisa c;

Fridens liljor till alla! :'D
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för kraft    ons 02 apr 2014, 16:19

Voodoo är för tillfället en kraft/religion under utveckling och kommer vara kopplat till svartkonst. kan försöka skynda på med den texten så kan du utveckla din kraft utefter det. Ett förtydligande här är att Voodoo kommer räknas som en relgion, där eventuella "voodoo-krafter" i grunden är svartkonst. Så en varg kommer i princip inte kunna ha just kraften voodoo, utan det är kraften svartkonst. Mer utförlig förklaring på detta kommer!

Men utefter vad jag läst, så tror jag att du kommer kunna ha en kraft snarlik det du beskrev, så du får ett godkännande. Men var upmärksam bara när den färdiga texten kommer om det behövs justeringar!

~Miv

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd för kraft
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] tillstånd om kraft
» [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd om kraft!
» [Avslutat] Tillstånd av kraft~
Hoppa till annat forum: