Jag har sett att många lagt upp bilder de målat och filmer de gjort i skolan här på Numoori, och jag blev lite smått sugen på att göra detsamma, bara för att liksom. Jag är dock ingen konstnär, i alla fall inte när det kommer till målande, för där saknar jag helt kunskaper och talanger, utan för mig så är det musik som gäller, ett av mina största intressen.
Musik kanske inte har någon större roll på Numoori där skrivande och målande står för det mesta, men för mig har det det. Jag skulle inte kunna rolla utan musik, och musiken är någonting som ligger mig varmt om hjärtat. Därför så tänkte jag att det kanske vore kul att dela med sig av lite av vad jag håller på med på skolan, även om det kanske inte riktigt har någon anknytning hit.
Jag går andra året på Estetiska programmet med inriktning på Musik här hemma i lilla Boden på Björknäsgymnasiet, och under terminen så har jag läst kursen Ljudteknik B tillsammans med fem andra ur klassen, där vi har fått jobba mycket med datorer och lära oss hur man sätter ihop en låt med hjälp av det.
Vi valde att göra en remix av Veronica Maggios låt ''Jag kommer'' och vi har gjort våran egen version av låten.
https://www.youtube.com/watch?v=d8S7X5fMmhoSå lyssna och säg gärna vad ni tycker ^^
Tyvärr så blev det lite småfel då vi exporterade låten, så ljudet är rätt lågt, men om ni höjer ljudet så går det att lyssna på ;)