Pågående Event
Senaste ämnen
» Spådomskonstens under [Öppet]
Idag på 16:23 av Tolir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 16:00 av Tolir

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 15:56 av Sigrid

» Nämen oj! [P]
Idag på 14:34 av Ghoul

» FRYS! (P)
Idag på 14:08 av Sigrid

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 6 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Dicentra, Ivo, Sigrid, Tolir, Yargol, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd att NPC:a karaktärer Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd att NPC:a karaktärer Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd att NPC:a karaktärer

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Tomkin
Tomkin 
 

Spelas av : Ink


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd att NPC:a karaktärer    mån 23 jul 2018, 23:09

I Devils tänkte jag och Skruk NPC:a Qilaq och Saderk av olika anledningar. Har fått veta att det inte görs hur som helst, och jag frågar nu om tillstånd åt oss båda att göra det.

Sen frågar jag också om tillstånd till Devils att ha Qilaq och Saderk som NPC:er även om Cottonmouth, Spik och Ruby är officiella NPC:er redan.

Peace <3
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd att NPC:a karaktärer    fre 27 jul 2018, 18:29

Det är okej att ni NPCar dessa karaktärer, men prata med Tafs (Tramptass) först så att hon är med på det, och okej med det, som ledare över flocken.
 
Gällande antalet NPCs så har Devils tillräckligt med vuxna medlemmar för att tillräkna sig 6 NPCs, förutsatt att de befintliga vuxna karaktärerna fortfarande räknas som spelade karaktärer. Ni i Devils får gemensamt gå igenom om där är karaktärer ni anser inte längre räknas till flocken av en eller annan anledning (exempelvis väldigt långvarig inaktivitet eller IC anledningar). Är ni osäkra så får ni gärna höra av er till oss i Crew igen så hjälper vi er :)
 
 
Jag vill också nämna för andra som kan tänkas ha liknande frågor;
När det kommer till att NPCa en förälder-karaktär, eller en karaktär av liknande relation, till en valp som du själv spelar i samma flock, så vill vi i Crew att ni tar det med oss först. Anledningen till detta är för att en förälder-karaktär ofta också spelas genom valpens konton (att föräldern inkluderas i valpens inlägg, och du på så vis spelar två karaktärer genom ett konto). Detta kan ses som ett sätt att kringgå karaktärsgränsen om föräldern fortsätts att spelas genom valpens konto som om ingenting förändrats.
 
För att undvika att föräldern blir en ”extra” karaktär på valpens konto så ber vi spelare som NPCar en förälder till en valp i samma flock att ta hänsyn till att den NPCade föräldern inte längre kan fortsätta att spelas på samma vis som tidigare. En NPC, oavsett om den har spelats tidigare eller inte, kan exempelvis inte rollspelas ur dess synvinkel, eftersom att det då blir att du aktivt spelar den karaktären. En NPC är också fri för alla andra spelare i flocken att kontrollera; du förlorar alltså rätten att själv styra över din tidigare karaktärs öde. Alla NPCs, oavsett om de varit spelade eller inte, räknas också fortfarande till flockens NPC-antal.
 
Det här gäller även personliga NPCs som spelare kan tänkas ha som följer med deras karaktärer. Om du har en NPC som följer med din karaktär (en förälder, en vän, en partner, syskon eller annat) så gäller fortfarande reglerna för NPCs för denna. Det innebär att du inte kan skriva ur din NPCs synvinkel, och att andra spelare till viss del också får lov att kontrollera din NPC (med hänsyn till beskrivningen av karaktären). En NPC är just det; en karaktär utan spelare som alla spelare tillsammans får lov att använda.

Om där är någonting ni undrar över eller vill ha förtydligat på vår FAQ om NPC karaktärer så hör gärna av er till oss i Crew så att vi kan åtgärda detta.
 
Fridens liljor~
/MPh och Crew
 
[Avslutat] Tillstånd att NPC:a karaktärer
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ash karaktärer
» Bubbahs karaktärer~ ©
» Nattiz Karaktärer
» Kyos karaktärer!
» Marjos Karaktärer
Hoppa till annat forum: