Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Igår på 23:33 av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 23:14 av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Igår på 23:01 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 22:52 av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 22:32 av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 22:23 av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 21:59 av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 21:14 av Umbriel

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:39 av Sigrid

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 13 gäster.

Maksim


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Flockklagomål Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Flockklagomål Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Flockklagomål

Gå ner 
+4
Caligato
Thzuki
Mivria
Demethra
8 posters
FörfattareMeddelande
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 16:12

Okej, nu är det så att Magga och jag ( Gagga) har suttit och diskuterat flockar och inaktivitet...
Vi går rakt på sak direkt, detta gäller inte alla flockar men vissa...
- Det har kommit så jääädra många flockar på sista tiden. Det strömmar ju bara in, men flera av flockarna har typ 2-4 medlemmar och
medlemmarna verkar vara väldigt sällan inne.
Sen e det ju regeln om att man måste ha 100 i status för att skapa en flock, det vi har sett är att många har struntat i den regeln och bara frågat om lov att skapa flock och fått tillåtelse...
Detta gör att med så många flockar är ju nästan hela Numoori fullt med revir...!
Ensamvargar har ju knappt någonstans att vandra om man ska har tänkt att man alltid ska hålla sig borta från revir.
Men nu fattar vi motsägelserna- om man ska ha ett privat roll, där man inte vill att någon flockmedlem kommer och lägger sig i, varför måste man då rolla där man vet att någon flock har sitt revir?
Det finns ju trots allt nog platser som är fria..!
Men om man har en varg som trivs väldigt bra på ett ställe och det stället råkar vara en flocks revir- hur gör man då?
Man vill ju rolla där då, men man kan inte för man blir bortjagad ständigt.
Okej, alla flockar är inte så aktiva med att vakta sitt område, men ändå...
Vi tycker att man istället borde kontrollera alla dom små oaktiva flockarna.
Okej, alla flockar har varit små, TBB har också en gång var en liten flock på tv medlemmar...
Men såna flockar som har ledare med en status under 100, med medlemmar på typ 2 stycken, och där alla nästan är oaktiva- vad ska man göra åt dem?
Borde man typ inte säga åt dem?
Alltså man måste ju  nog få skaffa nya flockar, de e ju bra uppdatering och blablabla såklart!
Men flockledarna borde tänka efter mera innan dom skapar sina flockar, tänker efter- Kommer jag att kunna hålla flocken aktiv? -Varför skapar jag denna flock?

Nu komemr vi säkert få motsägelser och klagomål mot vårt inlägg- men klaga på. vi tycker andra borde få höra andras åsikter, det här t.ex. är en åsikt...
DISKUSSION STARTAAAS!!! ;DD

Med vänliga (ehum..) hälsningar- Gagga & Magga
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 18:05

regeln om 100 i status för att få ha en flock har också helt blivit nerskjutet!
Alla dessa småflockar har mindre än 100 i status nästan, varför kan den inte hållas..?
Jag och Magga kollade tidigare idag på flockerna, många hade Admin som ledare och typ en elr två medlemmar..
Okej, till först är det ju så, innan nått lagt märke till flocken..
Men vaddåå, är det så i två månader och inget eller ingen är aktiv börjar jag faktiskt tycka att Adminsen borde ta i med hårdare tag.
Och om ingen förändring sker, flockarna fortfarande bara finns som flockar och tar upp revirplatser- utann att nån uppdaterar, går med, blir aktiv...
Jag tycker nästan att de flockarna borde tas bort eller liknande då...
Då snackar jag inte om flockar som typ Cirezo, indianflocken och de...
Såna som faktiskt HAR så pass många medlemmar att det kan kallas ett antal..
De jag pratar om är såna med 1-2 medlemmar...
Vad är förresten alla dessa flockar med Admin som ledare..?
Flockarna kommer ju till av en person som kommer på- a, jag ska skapa en flock! Hur kommer det sig då
att så många flockar har ADMIN som ledare...??
Tycker verkligen det här med flockar håller pa att spåra ut på vissa håll..
(snackar fortfarande inte om såna flockar som indanflocken exempelvis)
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 18:34

Jo vi vet tyvärr att detta är ett problem som behöver tas tag i. Ett av problemen är att även fast flockar varit inaktiva länge så vägrar folk ta bort sina flockar, även om det vore bäst för Numoori för att alla lovar att dom ska bli aktiva. Och vi ger hellre folk en chans än sågar, för vi är så pass snälla. En del av dessa halva flockar är också för att de är rester från lockar som är skapta på tidigare sidor, men alla flockar har inte heller överlevt flytten till en ny sida.

Vad som hände med 100 status regeln vet jag inte längre. Kan bara säga att jag personligen inte accepterat sådana flockar, men nu verkar det varit olika skäl till att medlemmar fått flockar ändå. 100 status ska gälla fortarande.

Anledningen att admin står som flockledare är oftast helt enkelt för att dom som är flockledare inte ens orkat be om att bli ledare, och är i vissa fall inte ens skapta på Numoori. Så dessa utan ledare kommer rensas bort kan jag lova.

Mycket hänger också på ledarna, men lika mycket hänger det på varje medlem. Inaktiva ledare måste dock varje flock lösa. Vi har sagt att om en flockledare blir inaktiv så är det en beta som tar över, för att flocken inte ska dö. En flokledare ska alltid ha sett ut någon som kan ta över flocken om något händer. Där har en flockledare inget att säga till om ifall de inte är online tillräckligt ofta. I dessa fall får flockmedlemmarna gemensamt komma överens om att en ny ledare ska tas fram och sedan be en admin ändra det. Vi kan inte utse nya ledare om man inte ber om det. På den punkten trycker jag ganska hårt som amdin, så var inte rädda å ta sådana beslut. Ni kan alltid säga att om den förre ledaren kommer tillbaka kan han/hon få ta över igen.

Sen är det nog så att anledningen till att vissa flockar dör är för att dei nte har någon spänning. Kanske krävs det osämja med andra flockar eller ett krig för att få igång folk? Här år man börja bli kreativ.

Kan inte säga nu vad som kommer göras, är fortarande mycket på den här sidan som behöver fixas, och flockar är en av de punkter vi i admingruppen kommer diskutera.

Det med ensamvargar är svårt att kontrollera, ett privat roll ska vara ett privat roll så vitt jag vet.

Och anledningen till varför flockledare skapar flockar ska ju också vara genomtänkt förstås, och det försöker vi se till att de är också. Men det hjälper inte alltid heller.

Bra att ni lyfter fram de ni är missnöjda med så vi vet vad ni vill att vi lägger fokus på. =)

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 18:44

Orkade inte läsa att men förstår vad ni vill komma fram till
Det som är att det finns inte så många flockar, dom som det fanns i början och kanske en eller
två till.. Men sen finns det ju små.. ja vad säger man? Ehh.. *tappade ordet* men typ
kolonier.. Kommer inte på vad de heter, men dom blir inte en flock fören dom är minst 5 och
ledaren har över 100 i status.. Men är det så att alla dessa små strövande flockar blir till
riktiga flockar ja då blir det inte så mycket fri yta kvar och det är ganska tragiskt ifall man har
en flocklös strövande varg som vill kunna ta sig fram utan att bli ivägjagad eller uppäten XD
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 19:05

Miv- alltså att om man lagt ett"P" i rubriken eller liknande.. Så FÅR helt enkelt inte medlemamr från flockarna traska in..?
Eller...? Jag har hört att oavsett vad får flockmedlemmar traska in i roll på deras revir... x//

Min idé är att man skulle ha det på detta sätt- ta till exempel kaiwood. Jättefin skoh, men få kan rolla där p.g.a att TBB:are klampar in i alla roll, ibland kanske man vill rolla där utan dessa mmedlemmars närvaro...?
Min idé är att alla flockar som tar upp ett helt område, skulle sjänka iallefall ett liiitet hörn åt "allmänmheten".
Det så att folk skulle få rolla på platsen ibland ostörda också...
När det gäller såna som då har bara en del av nån plats tycker jag att det skulle vara svårt att veta om dom är på reviret eller inte...
därmed tycker jag att de som startar roll där skulle kunna skriva inom parentes var dom befinner sig.
På eller utanför revirerna.
Man kan ju tänka att alla då skulle skriva att de är utanför revirerna, och alla skulle säga att dom rollar på dehär små fläckarna som då skulle skapas i varje område som ensamvargar kan rolla på utan r
risk för störande flockmedlemmar...
Men själv tycker jag det är kul att rolla på andras revir.. (muhaha, evil) Jaamen, då kanske det HÄNDER lite mer.. Typ mer action xDD
Caligato
Caligato 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 19:09

Vill man rolla på revirgränsen tycker jag att det är okej om man skriver att man inte vill ha
med någon TBB:are och att det är privat, men befinner man sig längre in så tycker jag
att det är helt okej att en TBB:are kommer och gör sällskap.. Och samma sak på andra ställen..
*har inge att komma med xDD*
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 19:15

Well, jag tycker så här om det där med privatroll - om man vill ha ett privatroll, så ska ingen komma och jiddra i det. Punkkkt.
Även om det utspelar sig i Kaiwood där det finsn en flock så har då fanimej inte typ.. sju vargar koll på en hel skog, lika lite som en flock kan ha perfekt koll på en hel öken, eller liknande. Ologiskt.
Tycker de vanliga reglerna ska gälla - Man hoppar inte in i privata eller påbörjade rollspel.
Punkt.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Ayame
Ayame 
 

Spelas av : Tatchit


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 19:43

Ett privat roll är väl ett privat roll? Vill man komma o få parasiterna att lämna reviret kan man väl ställa en enkel liten fråga "får jag joina?" i typ PM?
För man ett ja, kan man komma o störa hur mycket man vill, får man ett nej, så är det bara att acceptera och låta de två andra fortsätta rolla på i sitt privata lilla roll.
Som Hielo sa, det är ologiskt att TBB ska ha stenkoll över sitt revir 24/7 liksom... Inte för att jag misstror TBB men ja ^^
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    fre 07 okt 2011, 20:14

Jaa, håller med Ayame, men detdär med privat roll värkar vara rätt så på klart elr vad säger ni?:)
Men vad ska vi göra med dessa alla flockar, som t.ex PoD, De har ju inte enda medlem? Borde man inte ta bort
några av de inaktiva flockarna, då menar jag inte de som är på gång men som andra som inte har varit i gång
på myycket länge, prata med "flock ledarna" och komma fram till ett alternativ?
Har funderat på en flock typ i ett halvt i ett halft år, men då alla små flockar ploppar fram så skänns det så svårt
att få fram någon idé eftersom de flesta av riveren håller på att bli "upptagna" eller vad man ska säga.
Känns lite trist! ;/
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    lör 08 okt 2011, 00:54

Med tanke på att en ny karta och revirkarta ska komma så är det inte 100% revirgränser för tillfället, så när den väl kommer göras så kommer det garanterat att ske en rensning av flockar. Jag pallar inte läggai n lfockar på kartan som inte kommer stanna där länge xD


Så fram tills dess har flockar chansen att visa vad de går för eller så ryker de.

Men ja det var ju de här med klaner också.. Klaner har ju inget flockrevir så dom gör ju egentligen inte så stor skada om dom inte är aktiva heller.


Och när det kommer till privata roll så har jag alltid sett dom som privata och att ingen ska hoppa in i dom av ren respekt. Privat är ju privat av en eller flera anledningar. Förstår inte varför flockar ska ge sig in i privata roll. Ett privat roll kan ju ändå inte direkt utrota en flock, och kan ju inte ens räknas som att man spionerar på ett område.

Och det här med revirgränser har gått överstyr inom vissa flockar som säger att man hysteriskt vaktar hela revir konstant. Sen tycker jag det är en charm med att flcokar ger sig in i roll på deras revir, men får inte gå överstyr så att man ger sig in i privata roll.

Har en känsla av att vi admins får ta å gå igenom vad som ska gälla när det kommer till privata roll. Uppenbarligen så blir det problem ju fler medlemmar man har. x)

Ni med ensamma vargar kan vara lugna, jag som gör kartan är enväldig domare över hur reviren ser ut och jag ser till att det finns utrymme för ensamma vargar att vandra överallt. Revirgränser går ändå inte vägg i vägg med varandra av flera skäl..

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    sön 09 okt 2011, 15:25

Well, jag tycker fortfarande att vi ska hålla oss till 100-gränsen, men att den ska gå att rucka på ibland. Jag ber återigen om ursäkt för inaktiviteten inom Imala och det är fortfarande ovisst hur det blir med den flocken då varken jag eller Akaryuu har särskilt mycket tid över till Numoori längre, men ändå är vi för pepp för att bara låta idén du ut, även fast det kanske inte ser ut så just nu. Vi kanske borde väntat tills det var helt 100% att vi skulle orka hålla igång flocken istället för att starta en tråd direkt.

Jag har länge tyckt att en rensning behövs bland flockarna, men som Mivria säger är vi för snälla för att radera en flock utan att flockledaren själv vill det. Men har man en egen flock så är det ledarens ansvar att hålla den aktiv - annars får den, i värsta fall vi, utse en beta.

Angående privata roll. Privata roll är privata. Men, om flocken ska respektera er borde ni också respektera flocken. Jag har varit med om att vissa personer själva ger sig in på revir och är skitkaxiga bara för att flockmedlemmarna inte har någon möjlighet att försvara reviret, så rollet är märkt med ett 'p'. Ni får alltså vara lite realistiska då, inte gå in och typ skrika 'HÄR ÄR JAAAG MEN INGEN KAN TA MIG'.
Sedan tycker jag det beror helt på hur stor flocken är - det är såklart större chans att bli upptäckt på privat mark om det handlar om en fock på 20 medlemmar än en på 2.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    sön 09 okt 2011, 15:41

Håller med Weed på alla punkter. ^^

Som sagt vi ska försöka ta tag i flockarna nu så fort som möjligt.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Flockklagomål    tis 11 okt 2011, 20:46

Fint att ni tänker göra något åt det här med oaktiva flockar. Jättebra faktiskt...
Det med privata roll har jag hört annat.
Det att det inte har någon skillnad om det är privat roll elelr inte. Bara att om de är på ens revir, så får man klampa in eftersom de är på reviret.
Bra att få höra detta! =DD
 
[Avslutat] Flockklagomål
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: