Pågående Event
Senaste ämnen
» Jag vill vara lika...
Idag på 08:50 av Io

» Ingen lämnas kvar
Igår på 22:27 av Malva

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 21:59 av Malva

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 19:15 av Sigrid

» Efter läggdags [P]
Igår på 16:39 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 16:15 av Umbriel

» Rykten [P]
Igår på 14:20 av Umbriel

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 14:04 av Tora

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 13:44 av Tora

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 10 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för ny kraft Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för ny kraft Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för ny kraft

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Maji Lily
Maji Lily 
 

Spelas av : Waluigina


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft    sön 14 dec 2014, 09:50

Jag skulle vilja ha en speciell kraft som jag har sett och verkar intressant, det finns gränser med den så den är inte OP. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för dom kallar det inte för något utan dom som har det kallas för Deadman(Deadman Wonderland Anime). Fast kort och gott så är det att man ska kunna forma sitt blod till vapen(längre klor, tänder av blod etc)/skjuta iväg det etc. 
Dock så finns det svagheter i den här kraften då du kan inte bara slänga runt med ditt blod hur som helst, för eller senare kommer man känna av blodbrist och sedan kanske svimma eller dö om man inte är försiktig. Kraften går inte att ärva på något sätt det ända är om man blir infekterad av en parasit som inte är så speciellt vanlig eller få i sig röd diamant då parasiten lägger sina ägg i röda diamanter men det är ännu mer ovanligare än att hitta i parasiten. 
Ända sättet att hitta parasiten/röda diamanten är om man är med om en jordbävning och överlever(dom lever under marken och blir uppjagade till ytan dock finns dom inte vid alla jordbävningar) eller om en varg med kraften infekterar dig vilket den gör igenom att göra en liten kristall av sitt blod och får den andra vargen att svälja den(måste vara en kristall det vill säga inte flytande blod).
 
Hade tänkt mig att hon inte vet om det utan att hon får reda på det i efter hand(om hon någonsin får veta det). Hur hon använder det måste hon också lära sig dock kommer det ta tid då kroppen måste göra nytt blod för att hon inte ska dö av det när hon tränar.

Tillägg: Glömde skriva att det är bara hennes eget blod som hon kan göra det med alltså ingen anans blod.
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft    sön 22 feb 2015, 01:34

Hej! Ursäktar för ett sent svar, men nu har vi diskuterat det här fram och tillbaka i crew (:

Med de begränsningar du lagt fram (att hon endast kan styra sitt eget blod och inte någon annans, och att hon inte har obegränsat med blod/riskerar blodbrist om hon överanvänder kraften) så godkänner vi kraften för din karaktär (:

Hon kommer dock behöva vara född med kraften (men hon behöver ju inte upptäcka den förrän senare om du inte vill att hon är medveten om den). Den kan inte komma från en parasit eller diamant, då det endast är vargarna i Numoori som är magiska - krafter kan inte komma från objekt eller infektioner eller liknande. Så kraften i sig är godkänd för din karaktär, men hon behöver i så fall vara född med den då det inte kan komma från någon parasit eller kristall (:

Fridens liljor~
/Crew
Maji Lily
Maji Lily 
 

Spelas av : Waluigina


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft    mån 23 feb 2015, 08:57

Tackar för svar :)

Ska ändra min back story lite grann då så att det passar in med det tillståndet jag fick och tack för att min varg får ha den kraften <3.
 
[Avslutat] Tillstånd för ny kraft
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd för kraft ~
» (Avslutat) Tillstånd om kraft
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [AVSLUTAT] Tillstånd för kraft
Hoppa till annat forum: