Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
>> P H E O B E Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
>> P H E O B E Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 >> P H E O B E

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: >> P H E O B E    fre 20 jul 2012, 13:36

>> P H E O B E 1qpoo2

Pheobe


Kön: Hona | Ålder: 19 m-år
Kraft: Dimma & månen | Mentalitet: God
Päls: Silver | Ögonfärg: Isblå



Tidslinje:
Namn på rollspel + länk | Motspelare | Plats
It's time to wake up | Diablo | Numoorislätten
She Wolf | Taranis | Numoorislätten
Over the edge, and over again! | Azazel | Numoorislätten - Mardouf
Hello stranger.. | Arko | Kaiwoods
To hell with ordinary | Lilith | Kaiwoods
Icy feelings | Acier | Kaiwoods
Where are you? | Ayira | Lövskogen
En vandrande sägen. | Sleazoid | Lövskogen
Vattenfall av löv | Erakan, Rain | Lövskogen


Relationer:
Acier | Främling
Kommer efter avslutat roll...
Arko | Bekant
Intressant anlete. Har aldrig sett en hornbeklädd varg förut.
Ayira | Bekant
En söt liten valp med ett plågsamt förflutet.
Azazel | Nyfiken bekant
Talades vid lätt. Skräckblandad förtjusning.
Damon | Förtrogen
Du har förintat det som skadade mig. Jag tackar dig och lovar dig mitt stöd.
Diablo | Fiende
Må Chaibos tortera dig med sina värsta syror och må han slå dig med sina hårdaste piskor.
Erakan | Bekant
En hane hon endast han talas vid kort med. Väldigt artig dock.
Lilith | Förälskelse
Du fascinerar mig och mina känslor förvirrar mig. Är detta något som kommer bestå?
Mivria | Förtrogen
Du var den som hjälpte mig undan Chaibos. För det är jag dig evigt tacksam. Du kan alltid räkna med mig.
Rain | Bekant
En tik hon endast talade kort med. Mycket vänlig och av gott virke.
Wami | Nära vän
En vettig och trevlig ung tik. Första nära vän i Numoori.
Sleazoid | Förälskelse
Vi första gången i Lövskogen och redan då visste jag att jag inte skulle glömma dig.
Nu har du hjälpt till att rädda livet på mig och för det är jag evigt tacksam.



Historia:
En ung, oförstörd själ. Ett leende som säger mer än tusen ord. Pheobe vet inte mycket om ondskan i världen. Hennes föräldrar älskade varandra mycket och till världen föddes fyra kärleksbarn. Det togs om hand mycket väl och döptes senare till Akiko, Pheobe, Nova och Xavi. Deras fader, Tylon, var en renrasig dimmvarg medan deras mor, Abigail, var en månvarg. De växte alla upp till glada och respektfulla personligheter. När Pheobe fyllde 18 år valde hon att lämna familjen, då hennes far inte kunde lära henne mer om dimmans mystiska krafter. Nu har hon kommit till Numoori för att hitta en annan dimmvarg som kan lära henne mer.

Pheobe kom gående över glaciären och vandrade sydöst, men träffade inte någon varg för ens hon kommit till lövskogen. Första mötet var gott, och hon såg gott på framtiden. Längst vägen mot Numooris västra kant träffade hon många konstiga vargar. Vissa hade horn, någon hade mönster som en zebra och en såg till och med ut som ett lejon. Hon slutade aldrig fascineras. Ung och ovetandes hettade det till flera gånger om öronen när hon odlade småkänslor för mer än en varg på vägen. Men det var framförallt en hona och en hanne som aldrig tycktes försvinna för henne helt. Lilith och Sleazoid. Det hade varit något speciellt med båda. Väl inne på Numoorislätten gick hon med höjt huvud. Hon hade hört talas om flocken Qu på vägen och var ytterst nyfiken. Om chanserna var tillräckligt goda kanske hon fick en ny flock. Men på vägen dit träffade Pheobe ondskan själv i form av en stor hanne vid namn Diablo. Han skade henne inte bara fysiskt med brutna revben och bitskador, utan även mentalt när han.. våldtog henne. Men hon hade tur, Qu fann henne och mördade hennes nyblivne fiende. Svag ifrån angreppet svimmade hon och har fortfarande inte vaknat.

Bygger mer när det kommer.


Utseende:
En glansig grå päls som ger extra skimmer under skenet av månen. Hennes ögon är djupblåa och över nosryggen har hon tre stycken blåa måntatueringar som lyser när hon använder sina månkrafter (dvs, de kommer inte att lysa än på ett tag).
  Hennes kropp är slank och hon har långa ben, men allt detta täcks utav en tjock päls som många gånger lurar andra att tro att hon är stor och bastant. Så är inte fallet. Pheobe må vara snabb och tyst, men hon är, från sin fars sida, inte bra i närkamper då hennes muskler, tänder och klor inte är byggda för detta ändamål.


Krafter:
Från sin far har Pheobe ärvt kraften att kontrollera dimma, hon kan förflytta den, forma om den och få den att försvinna, men än så länge är själva skapande processen svår. Hon har även ärvt faderns tysta steg, hon kan lätt smyga sig på sina offer och skada dem innan de ens förstått vad som hänt.
Från sin mor har hon ärvt de glödande måntatueringarna och extra styrka ifrån månen. Än så länge vet hon inget mer om sina månkrafter i detalj, men hon kommer i framtiden att kunna fylla på sin energi med hjälp av fullmånen.


>> P H E O B E 2w2fr83


 
>> P H E O B E
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: