Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:59 av Yaroslava

» Uppviglare [P]
Igår på 20:30 av Tora

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 20:25 av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 20:19 av Tora

» (Avslutat) Tillstånd om Aspekt: Demonen Durano
Igår på 16:56 av Sleazoid

» (Avslutat) Andeo Niara
Igår på 16:55 av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 11:33 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 11:14 av Aegir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
sön 12 maj 2024, 16:37 av Sigrid

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 3 gäster. :: 2 Botar

Dicentra


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Missya-valpar! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Missya-valpar! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Missya-valpar!

Gå ner 
+14
Kida
Gary1
Felicity
Trian
Verasha
Lune
Timoteij
Yargol
Vargon
Ivo
Solviva
Poppel
Astrid
Midir
18 posters
FörfattareMeddelande
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Missya-valpar!    ons 09 jun 2021, 15:45

Vi hörde att ni vill ha fler valpar ni inte har plats med??
Well well well… Äntligen ett par med lycklig uppväxt, eller nåt. :) Vasilisa och Midir spenderade en gemensam natt tillsammans med ett löfte att hålla ihop, tills Vasilisa ballade ur och lämnade honom - ovetandes om bullarna som gräddas i hennes ugn. :D

Som vanligt är det lite krav för att få ansöka om en liten valp:
- Ha plats i karaktärslistan
- Vid inaktivitet så har vi rätten att ta tillbaka valpen för att adoptera bort eller annat!

Generell info om kullen:
- Namntema: Vi kommer hålla det enkelt och låta er utgå från namn som börjar på M. Det får gärna vara helt påhittade namn och inte för långa namn och helst inga dubbelnamn.
Namnförslag: Miken, Midaya, Mija, Mivan, Milo, Miloga, Myodor, Moises, Meera, Marlo, Moira, Morda, Midak  
- Ras: Gråblod, med stor sannolikhet att bli mörkervarg
- Utseende: Vi älskar att se vad ni kan spåna fram för förslag, så vi lämnar det väldigt fritt och öppet för er.
- Storlek: valparna kan bli mellan 90-110 cm i mankhöjd som vuxna.
- Övriga förutsättningar som uppväxt och liknande lämnar vi lite hemliga tills vidare då allt ännu inte är bestämt, men vi vill att ni ska vara beredda på att saker kanske inte blir som man har tänkt det..

Föräldrarna och bakgrund:
Midir och Vasilisa träffades för första gången på marknaden i Civitas. Det har sen haft flera kortare och ganska intensiva möten. Deras sista möte var under Norrskenet hos Zimaerna där de spenderade lite mer tid tillsammans.. Det slutar dock med att Vasilisa lämnar Midir utan ett ord och de har inte setts sen dess.

Midir och Vasilisa har träffats eller integrerat i följande länkade roll:
 - Vad ska jag välja - första mötet.
 - Ödet var min väg
 - Det osagda
 - Glöd som får skört glas att klinga
 - Där ljuset förde oss samman - sista mötet


Kort om Vasilisa:
97 cm
Bärnstensgula ögon, mörk bas med rödare inslag över kroppen
Krafter: Sten, kraftfält
Ras: Drakarg x Cestro

Missya-valpar! 2c4E0d4

Kort om Midir:
97 cm
Lila ögon, grå bas med mörk rygg och ljusa “stjärnor” över kroppen.
Krafter: Yttre mörker, Dimma
Ras: Gråblod (mörkervarg) (obs, valparna har inte möjlighet att bli månvargar då Midir inte har en måntatuering)
Missya-valpar! Midir_by_rockylin_d8dcxok-pre.png?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7ImhlaWdodCI6Ijw9OTkxIiwicGF0aCI6IlwvZlwvOTZjZDlhNDctZTkxNC00MGExLThmMGMtYjZjY2VlMWRmZTg4XC9kOGRjeG9rLTJmOWEyOGY1LWQ4YTEtNDFhNC04NTA1LTVhMTA2YzQ4ODg0ZC5wbmciLCJ3aWR0aCI6Ijw9MTAyNCJ9XV0sImF1ZCI6WyJ1cm46c2VydmljZTppbWFnZS5vcGVyYXRpb25zIl19


Information om Vasilisas föräldrar och syskon:
Yegor
- Mörka tecken, övervägande grå med röda partier på sina ställen. - Kort svans. Betar, noshorn.
- Hans horn är stora, mörka och krökta.
- Jord- och stenkrafter
- Blå ögon

Katyusha
- Övervägande ljus med flera bleka, nästan vita partier. Svansen är normallång.
- Har två horn som liknar amerikanska pronghorn-antilopers horn
- Vatten och kraftfält
- Bärnstensgula ögon

Ilya
- Lik pappa Yegor
- Vatten och jordkrafter
- Bärnstensgula ögon

Galina
- Övervägande ljus päls, inslag av rött.
- Jord och kraftfält
- Blå ögon

Kolzak
- Rullar runt i Cirkeln å har sig
- Övervägande röd med mörkare partier
- Blå ögon
- Metall & Jordkrafter


Information om Midirs föräldrar och syskon:

Pappa Morg (död):
- Utseende: Grå bas, mörka ben och tassar, röda ögon
- Ras: Månvarg (mörkervarg)
- Krafter:
- Son till Mivria (svart med gula ögon). Mivria har bakom sig krafter som yttre mörker, dimma osv.
- Midir träffade aldrig sin pappa Morg och vet inte något om honom än hans namn eller att Morg var son till Mivria.

Mamma River (död):
- Utseende: Grå bas, blå ögon [Bild kanske kommer]
- Ras: Maraki (privat ras)

Syster Mirain (död):
- utseende: Grå bas
- skuggor, styrka


Övrigt:

- Då vi antar att det kanske inte kommer vara så många som kommer att kunna ha en till spelad valp i nuläget, så vill vi gärna lämna öppet för designförslag på eventuella framtida adopterbara NPCer, så vill ni bara designa fritt och lämna skisser till oss vi kan göra NPCer av i brist på spelare vore vi väldigt glada och tacksamma. <3
Vill ingen spela en valp blir hela kullen en adopterbar NPC kull.


- Tackar på förhand för visat intresse och vi ser verkligen fram emot att få se er kreativitet med kullen. Kramar från Lin och Cat.  heart eyes
Astrid
Astrid 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 09 jun 2021, 19:12

OKEJ alltså vem försöker jag lura. :) Mig själv tydligen. Jag tänker då ansöka om en valp även fast jag inte borde... Menmen. Pax för namnet Milo eller Mila. Mer info kommer snart :')))))
Poppel
Poppel 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 09 jun 2021, 20:21

Kön: Hona
Namn: Milica
Utseende: Horn likt Kolzak(och högen) och ett litet noshorn. 
Vulp:
Ögon: Bärngult 
Krafter: Inga än så länge


Senast ändrad av Poppel den sön 14 aug 2022, 02:26, ändrad totalt 5 gånger
Solviva
Solviva 
Antagen 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    tor 10 jun 2021, 12:02

Ska inte ha, har inte plats, osv osv men kanske? Nej.


Men! kommer med bidrag i form av designer ändå!
För det är sånt jag gör  Svettig

Design1:

Design4:

Design5:

Design6:

Design7:

Design8:

Pinsamt dåliga:
Kommer hålla ögonen på den här kullen ska ni veta Lurig


Senast ändrad av Solviva den tis 19 apr 2022, 20:16, ändrad totalt 1 gång
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    tis 03 aug 2021, 20:06

I'm a dang fool men ja jag är ju intresserad :) who am i kidding
vill gärna spela på att hon kommer vara en mörkervarg om det passar er <333

Namn: Motka, Masha, Marisa, Megara
Kön: Tik
Personlighet: Hon kan vara lika grym som hon kan vara snäll. Intelligent, ambitiös, oerhört vetgirig. Vilja av stål, orädd, men oerhört kritisk och drivs av behovet att alltid vara bäst.
Krafter: Är osäker!! Vill nog gära gå all in på hela mörkervargs-grejen och ha inre mörker som kraft, men kanske även vatten?
Utseende: två alternativ men lutar mer åt den övre designen!

Missya-valpar! NOlYUJY
Missya-valpar! Unknown


Senast ändrad av Ivo den tis 09 aug 2022, 08:35, ändrad totalt 3 gånger
Vargon
Vargon 
Antagen 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    sön 22 aug 2021, 16:30

Eeeeh ja, det här hände.
Jag har för tillfället 11 karaktärer men två är på väg ut. Så jag borde ha plats om inte något superduper oväntat dyker upp :)
--------------------------------

Missya-valpar! 150Lf8d

Namn: Muriel (Mars, Merkur, Mishra, Mrall är andra förslag)
Kön: Hane
Personlighet: Pragmatisk med en ändamålen helgar medlen-mentalitet. Låter inte sina känslor styra. Är inte heller den nostalgiska typen och finner inget större intresse i det som varit. Trygg i sig själv och obrydd om andras uppfattning om honom. Brutalt ärlig och kommer inte backa från att sätta bråkiga syskon på plats.
Utseende: Big boi chonk med mörka horn och noshorn. Möjligtvis att hornen ändras till något annat men vet inte riktigt vad än. Ansiktets teckning är i princip samma som Kolzaks men i andra färger. Har en spretig ragg mellan skuldrorna och upp mot nacken. Ljuslila ögon. 
Krafter: Sten & styrka/metall
Övrigt: Framtida hjärtekrossare. Pfft nä, men han är en kompetent charmör likt sin far, om än det är få som får se den sidan. Sen får vi se hur väl jag kan spela det :)))) Eftersom att sannolikheten för mörkervargar är rätt stor i den här kullen kan det också hända att han får bli det.


Senast ändrad av Vargon den mån 08 aug 2022, 02:31, ändrad totalt 4 gånger
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    mån 23 aug 2021, 17:26

Ja nä okej får väl... erkänna mig besegrad : ))

Var ju rallysnabb och gjorde flera designer direkt första minuterna efter att denna tråd dykt upp, men har hållit mig från att skriva för jag har just nu mmmm begränsad plats tillgänglig haha. Men har blivit uppmuntrad till att söka ändå så antar att jag är här nu : )) Upp till bevis om jag lyckas ha plats eller inte när detta blir av lol


Namn: Marick, Myrda, Myrdra, Mardu
Kön: Kan vara vilket som, spelar ingen roll!
Personlighet: Rättfram och envis. Lite bufflig. Men såklart med rum för anpassning beroende på vad för ~*hemliga*~ förutsättningar det är ni sitter på för kullen, vill gärna att situationen får påverka.
Utseende: Starkt byggd, med framåtvridna ko-horn på huvudet. Tydliga drag av cestro, med päls som är längre på ovansidan av kroppen och bildar raggiga, hängande testar över nacke, skuldror och gump. Längre päls på toppen av huvudet och i pannan likt det hos highland cattle.

Svart ansikte, och sen växlande svarta, gråa och röda partier efter föräldrarna. Lätt ljusare spräcklighet över skuldror och gump. En hint av fläckar i stil med farmor Rivers, ljusa över sidorna av axlar och skuldror, men mörkare fläckar som försvinner ner i det svarta på benen. Ljusgrå till vit cestro-kort svans. Troligt gula ögon efter Vasilisa.
Krafter: Möjligen Raseri och Vatten.

Timoteij
Timoteij 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    mån 23 aug 2021, 17:46

Jag är alldeles för inaktiv och borde verkligen inte dra på mig fler karaktärer, speciellt inte en valp med en sån intressant story. Har inte möjlighet att göra den rättvisa just nu så drar tillbaka min ansökan. 

Vill någon använda namnet Mideira så kör på, tyckte det var en fin version på Midirs namn.

_________________
Missya-valpar! JWebolt
Lune
Lune 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    mån 28 mar 2022, 12:10

Jag ska inte ha en men vill ändå att min design finns dokumenterad på sidan so here you go. 
Den är up for grabs både som spelad och NPC <3

Spoiler:
Verasha
Verasha 
 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    fre 01 apr 2022, 08:31

Har funderat och funderat.


Denna kull vill jag gärna spela en valp i och har en liten ide om en karaktär

Namn: Madisa, Mihara, Mirka, Mosa, Moya, Marin
Kön: Hona
Personlighet: Vill göra rätt men ibland blir det inte som hon tänkt sig, talar utan att tänka sig för och kan ibland verka som om hon är i sin egen lilla värld, kan påbörja en mening men tappa tråden ibland. Kan uppfattats som burdus och nästan åt de okänsliga hållet då hon är så rätt på men innerst inne är hon en väldigt känslig liten själ som vill väl och inte menar något illa även om det ibland blir helt fel. Mer kommer beroende på vad som händer henne under uppväxt.
Utseende: Som valp stora tassar, ett litet underbett stora huggtänder och noshorn. Blå ögon med ett lila stänk i ett av dom.  Se bildförslag.

Tänkte att hon skulle vara kullens minsting (the runt of the litter), vara liten, men ändå kompakt och med stora tassar hon ofta snubblar på så hon är rätt klumpig både i hennes sätt och i kroppen.
Krafter: Kommer,

Missya-valpar! Missyavalp1


Senast ändrad av Verasha den ons 27 apr 2022, 22:00, ändrad totalt 3 gånger
Trian
Trian 
 

Spelas av : Lux


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    fre 15 apr 2022, 23:09

Jag tänkte vara fräck att ansöka om en valp jag med <3

Namn: Mittea, Maksi, Mea, Midilisa, Melix, Milisa, Melora, Meriel
Kön: Hona
Personlighet: En liten fröken duktig som strävar efter perfektion i allt hon gör och som blir otroligt frustrerad om någon ställer sig i vägen för henne eller om saker inte blir som hon har tänkt. Hon vill helst att andra ska göra saker på hennes sätt. Ärlig, utan filter och kan mer än gärna rätta sina syskon eller påpeka andra att det de gör inte är korrekt. Kan nog uppfattas som en know-it-all eller brat, men har egentligen en inre kamp om att bevisa sitt värde. 
Utseende: En liten kopia av sin far, så när på ögonen som hon ärvt av sin mors sida - blå. 
Krafter: Kommer!
Felicity
Felicity 
 

Spelas av : Zoey


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    mån 18 apr 2022, 01:04

Jag tar tillbaka min ansökan men lämnar designen om det är någon som vill ha den  Missya-valpar! 1f601 
Design:  Missya-valpar! 1f447  Missya-valpar! 1f447  Missya-valpar! 1f447 
Missya-valpar! Missya10


Senast ändrad av Felicity den mån 09 maj 2022, 19:20, ändrad totalt 1 gång
Gary1
Gary1 
 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 20 apr 2022, 15:03

Surprise surprise, I think not Sip 

Namn: Myrna (beloved) till en tik, Mael (prince) till en hane
Kön: ?
Krafter: Hjälp
Personlighet: Påverkas mycket av andras känslor och mående men är väldigt lugn utåt sett. Går med på det mesta men vet om sina begränsningar. Är aldrig rädd för att vara sig själv eller yttra sina åsikter. Kan uppfattas som ganska brysk men är god innerst inne. (trivia: skäller ofta i sömnen)
Utseende: Skruks nummer 8 pacha Skulle vilja tillägga att ansiktet är thicc. Kortare svans. Ett ensamt litet näshorn.
Kida
Kida 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    tis 05 jul 2022, 23:45

Intresserad av en valp. <3

Missya-valpar! Missya_valp3

Namn: Midor (efter pappa), Midosh (Låter lite kul), Midrain (blandning mellan Midir och Mirain), Munin… Eller något annat.
Kön: Hane?
Personlighet: Som valp rätt försiktig av sig men beror på förutsättningar och vad som kommer hända med kullen.
Utseende: Grå i olika nyanser med mörkare partier likt Midir. Röda ögon. Mörka horn. Är inte riktigt säker på hur de ska kröka sig ännu. Relativt nätt i kroppen.
(En liten idé är att han är född blind men ej nödvändigt)
Krafter: Möjligen Dimma, metall eller… inre mörker?
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 10 aug 2022, 23:05

SÅ HEJ! Typ lite mer än ett år sedan den här tråden postades. Jag och Lin tänkte bara höra vilka som fortfarande är intresserade av en Missya valp? :) kanske börjar närma sig lite om man säger så...
Poppel
Poppel 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 10 aug 2022, 23:20

Rawr hands left
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 10 aug 2022, 23:25

Jag är intresserad fortfarande Eye sparkle har exakt 1 plats ledig.....
Zygeria
Zygeria 
Stjärnkrigare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 10 aug 2022, 23:32

Samma här, jag är också intresserad! <3
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 10 aug 2022, 23:40

Fortfarande intresserad! Rawr
Har full lista dock, men plats snart på g, så får se om jag hinner eller om ni känner för att ha en npc en liiiten stund. Men fullt förståeligt och helt ok att bli skippad om det är enklare för er <3
Dathomir
Dathomir 
Stjärnkrigare 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    ons 10 aug 2022, 23:53

Jag är intresserad <3
Gary1
Gary1 
 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    lör 13 aug 2022, 20:54

Är fortfarande intresserad <3
Caedmond
Caedmond 
 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    lör 13 aug 2022, 22:30

Är fortfarande intresserad men med annat utseende 😁
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    tor 18 aug 2022, 15:03

DÅSÅ! Då har vi bestämt att... alla de som vill ha en valp kommer att få spela en! Inklusive Kreft, som inte hade plats än, din valp kommer att NPC:as sålänge så kan du ta den när du har plats. <3

Så 7 valpar totalt! Födelseroll skapas snart, och inom kort får ni även lite mer information om vad som kommer ske... Fritt fram att skapa era karaktärer tills dess! Är också så glad för det stora intresset ni alla har visat med designer och idéer, gör oss väldigt glada. <3
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    tor 18 aug 2022, 20:02

Lite fler namn förslag fria att använda och utgå ifrån som ni vill. <3

Midika, Myva, Myrella, Mavero, Muzaki, Myrta, Mäxa, Mrylla, Myta, Mygga, Merta, Mewo, Myzki, Mjall, Mjudo, Mhralli, MACKE, Mådi, Mådur, Miq, Miqiera, Mylki, Mydera, Mumu, Mwaz, Mowaz, Mrixi, Mago, Magodan, Myqeza, Mazex, Myvex, Mjåki, Myxi, Mexo, Medox, Mekko, Mckha, Mökkur, Mokoro, Mokairo, Mikisa, Markon, Mumrik, Mifrida, Mydella, Mirabelle, Moden, Major, Möggu, Mjimi, Minji, Minika, inte Monika, Myxa, Morani, Maphella, Mafir, Mafira, Morki, Mokka/Mocca, Mylax, Meko, Mipi, Mero, Maxuda, Maximus, Max <3, Mixi ("Varför" på finska), Migerti, Migiello, Mijogo, Mysax, Merko, Macenno, Macenna, Madonna, Mercuria, Mokorum, Mabella, Mörella, Mörki, Mörka, Mixal, Mibu
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Missya-valpar!    tor 18 aug 2022, 20:40

Fler namnförslag (cred till discord):

Mårg, Myrg, Murv, Mullvad, Muller, Mulle, Möller, Mulle Meck, Molly, Muppen, Mymlan, Mustard, Mumin, Marjo, Muminmamma, muminpappa, Mårran, Marabou, Malaco, Moppe, Moppe musch, Misan, Masken, Mes, Messmör, Mört, Maräng, Mäh, Meh, Mört-Mes, Mjöl, Mjöd, Mök, Mjölk, Mustardo, Mög, Mögel, Muff, Manfred, Muffe, Medvind, Motvind, Microlax, Mytvind, Mytoman, Majs, Majsan, Mandel, Mango, Mos, Mojs, Mutter, Mogen, Misstag, Missya, Mossa, Mimer, Massaker, Manslaughter, Muffin, Mörda, Madicken, Mord, Mård, Medicinen, Marknad, Miss, Maj, Murkla, Miffo, Mongo, Mungböna, Midir, Mansikka, Markis, Marknadsföring, Mens, Molle, Mac, Mcncheese, Myran, McMurder, McChicken, Myr, McNugget, Myspy, Mynta, McLovin, Metatron, Markattan, Metaverse, Metapod, Moto, Mums Mums, Mandat, Muckla, Miljöpartiet, Miri, Mimsan, Moderat, Misty, Mirin, Mammut, Mastodont, Mazda, Munk, Monk, Mantra, Mmmapelsin, Mimmie, Mästaren, Moe, Mew, Meow, Mjäl, Mjäll, Markoolio, Morchella, Marvel, Mori, Maeve, Maiden, Mabel, Mustafa, Massimo, Minisken, Matahari, Miraal, Mikail, Merida, Median, Mopp, Mops, Maritza, Malou, Milou, Mallory, Minou, Mipp, Mipp-Mepp, Mishti, Marnie, Multiplikationstabell, Mat, Makkara, Miljon, Miljard, Megafon, Metaton, Mama, Moffa, Munskölj, Muta
 
Missya-valpar!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Nino valpar!
» Små tabby-valpar
» Valpar
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Rianex-Valpar!
Hoppa till annat forum: