Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Små tabby-valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Små tabby-valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Små tabby-valpar

Gå ner 
+2
Solviva
Grendel
6 posters
FörfattareMeddelande
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Små tabby-valpar    lör 28 nov 2020, 00:24

Det är dags! Tenebris ska få ytterligare en kull med valpar. Jag hoppas ni är redo för små, randiga kattvargar! Detta kommer bli en relativt liten kull med 4 spelade valpar. Jag tänker ta en själv (för tydligen behöver jag fler i Tenebris), så det lämnar 3 öppna platser :D

Grendel är ledare i Tenebris. Han är en skojfrisk liten skit som är van vid att ta mycket ansvar. Framför allt har han lärt sig hantera kaos på grund av sina döttrar Aurora och Varya. Han har också lärt sig från att ha uppfostrat dem, och de nya valparna kommer inte ha lika lösa regler. Den här gången tänker han se till att det faktiskt blir konsekvenser om man inte sköter sig.
Minerva är även hon skojfrisk, och tycker om att lekfullt retas med andra. Hon kommer vara en väldigt kärleksfull förälder, men kommer liksom Grendel att se till att valparna sköter sig, och tillsammans bildar de ett bra team. Man kan räkna med att Minervas syster Juno också kommer vara delaktig då hon och Minerva står varandra nära.

Valparna kommer växa upp inom Tenebris, med allt vad det innebär. De kommer få en religiös uppväxt, med fokus på Tenrai och de fem gudarna. De kommer däremot inte vara medvetna om vampyr-delen som valpar. De kommer inte heller få lov att ränna omkring och göra precis hur som helst. Jag menar, titta hur det gick med Varya och Aurora.

De kan inte heller ärva Grendels kattnos, då det är ett gammalt tillstånd för honom. För att undvika ytterligare en kattvargsboom så gäller vargnosar.


Små tabby-valpar Grendel02
Grendel
• Adreon
• Liten varg - 42 cm i manke
• Har växt- och helande krafter

Andra färger som förekommer i släkten: svart, ljusare brun, diverse tabbymönster
Andra ögonfärger som förekommer: blå, bruna
Andra krafter som förekommer: sten


Små tabby-valpar Minerv11
Minerva
• Karg
• Liten varg - 53 cm
• Har metallkrafter
• Är stum, men har ett väldigt yvigt kroppsspråk

Andra färger som förekommer i släkten: blå-gröna nyanser
Andra ögonfärger som förekommer: gul, orange

Krafter
Även om det står andra krafter som förekommit i släkten så kvarstår det faktum att de är kargar, vilket innebär att alla krafter egentligen är up for grabs (utöver blodsätter). Så är där någon speciell kraft ni skulle vilja ha kan jag nästan med all säkerhet säga att "kör hårt"!

Namn
När det kommer till namn kommer valparna få latinska namn, baserade på blommor. Jag tänker vara rude och ge er en lista på de namn ni kan välja mellan:

• Belladonna
• Lilium
• Ilex
• Daphne
• Hedera
• Nicandra
• Nerine
• Anthurium
• Vernicia
• Melia
• Dicentra
• Abrus

___________________________________________________________________________

Om det är några frågor eller om ni känner att ni vill bolla idéer är det bara att kontakta mig på discord eller via PM


Senast ändrad av Grendel den tor 03 dec 2020, 15:25, ändrad totalt 1 gång
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    lör 28 nov 2020, 00:43

Namn: Sanguinaria
Smeknamn: Aria, Saria
Kön: Hona
Personlighet: personlighet? don't know her
Utseende: Smol chonk. Inte riktigt lika thicc som Minerva, men fortfarande chonk. Se bild för fäger #lat
Bild:
Mankhöjd: 45 cm
Krafter: Någon jag 1. inte använd förut, eller 2. inte använt så mycket.
Övrigt:


Senast ändrad av Grendel den tor 03 dec 2020, 20:12, ändrad totalt 1 gång
Solviva
Solviva 
Antagen 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    lör 28 nov 2020, 21:35

Rawr
 
Namn: Abrus/Dicentra/Hedera
Smeknamn: Beror på Namn, Hera för Hedera, Men lutar mer mot Dicentra, Dissi(?) men avskyr det för likheten med "dissy" Dera? idk.

Kön: Hona, troligtvis
Personlighet: Ett första utlägg:
Fåordig till sättet, tar efter Minervas sätt att kommunicera Föredrar också att läsa av kroppsspråk då det är svårare att ljuga eller dölja egentliga meningar. Är automatiskt själv mycket ärlig individ, med starka band till familjen.
 Givmild, mjuk till sättet och väldigt snäll, men långt ifrån naiv eller dum Ingen någon kan trampa över hur som helst utan att det får konsekvenser.
 Ser upp till sina föräldrar och tar ett medfött ansvar i att vara ledarens dotter, när hon väl talar är det vältaligt men går oftast i en väldigt formell neutral ton. Han har som ett krav på sig själv att alltid visa sig på sin bästa sida, om inte för sig själv så för flockens och faderns skull.
Väldigt religiös, tar gudarna på största allvar och tror till fullo på deras skapelser, så som i ljuset som mörkret.
Utseende: Har fastnat på en som gav mig känslan jag sökte i de olika designerna, Båda sidorna kan hittas genom Spoiler fliken <3
Edit:
Bild:
Mankhöjd: TINY, så liten som jag kommer undan med : )
Krafter: Växter, kanske med inriktning på helande, kanske något annat.
Övrigt: Är väldigt Naturligt mullig, speciellt som ung.
Hon kan prata men väljer oftast att inte göra det. Gillar att förmedla känsla med kroppen. Kommer troligen älska dans just därför, för henne är det känslor i form och rörelse.

Har någon varg på väg ut så har plats om jag får henne, även om det inte ser så ut <3
Fråga gärna om det är något problem Glad


Senast ändrad av Solviva den ons 10 feb 2021, 02:25, ändrad totalt 6 gånger
Poppel
Poppel 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    lör 28 nov 2020, 23:58

Namn: Belladonna
Smeknamn: Bell, Bella, Ladonna
Kön: Tik
Personlighet: Inte 100% säkert men taken är att hon kommer vara väldigt religiös, dvs ALLT är skapat av gudarna. Att gudarna bestämmer ens väg etc. Lite foliehatt varning. Försöker en individ som inte alls är religiös övertala henne till annat så kommer hon bli fruktansvärt kränkt och inte alls förstå vad dom pratar om. För svammel! Gudarna och familjen är hennes allt(sen är det tenebris så allt kan gå åt helvete oavsett :'D)
Utseende: Inte helt säkert än men ganska earthy känsla, tvåfärgade ögon. Vita med orangea inslag, likt merlehundar kan ha. Mjuka former, inte för chonk men chonk! Mat är livet(efter gudarna)
Mankhöjd: Mer mot Grendels håll 
Krafter: Kraftlös
Övrigt: :foliehatt:
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    mån 30 nov 2020, 21:05

Ja du.. Jag har ju inte plats men det här är ju en av kullarna jag väntat på i evigheter så är mer än villig att göra plats för en om det blir så att jag får en.

Namn: Daphne (för o hedra tibast Bawl )
Kön: Hona (kan ha en hane om det passar bättre, isf heter han Anthurium)
Personlighet: Mjuk. Religiös. Hjälpsam. Intelligent. Påhittig. Crafty. Humoristisk. Extremt fascinerad av språk och ord, älskar poesi och talar gärna på rim.
Krafter: Helande (?)
Utseende: Liten. Rund. Enkelt tabbymönster som är tvådelat i brunt och blågrönt. Vita partier.
Skiss:


Senast ändrad av Malva den tis 23 mar 2021, 07:52, ändrad totalt 3 gånger
Salem
Salem 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    sön 06 dec 2020, 17:49

Vill med kasta in mitt intresse även om jag inte har lyckats färdigställa utseende ännu. T_T


Namn: Jacea (från rödklint)
Smeknamn: Jac [Jack]
Kön: Hane
Personlighet: "Sprättig", har svårt för att sitta stilla, påhittig men kan ibland låta känslan styra istället för tanken. Väldigt dålig på att ljuga men väldigt påhittig kreativt sätt och är bra på att hitta på fiktiva historier. Tror på gudarna men är inte helt säker på om det verkligen existerar därmed har han en tendens till att hitta på historier som innefattar gudarna, för om gudarna finns så måste de ju ändå påverka vargars vardagliga liv på något sätt? Eller? Har hög metabolism och därmed överskott av energi som han är snabb med att göra sig av med på grund av sin "sprättighet". Gillar mat.
...typ
Utseende: Minervas grönbleka färg med inslag av Grendels rödbruna. Alternativt tvärt om... Spink! på grund av hög metabolism.
...bild kommer...
Krafter: Växter...
Mankhöjd: Liten
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    mån 15 mar 2021, 16:09

Nu när den här tråden legat ett tag vill jag göra en sista koll så att
1. alla de som vill ha en valp har anmält intresse
2. att de som anmält intresse fortfarande är intresserade

Tänker att jag ska försöka ta tag i den här kullen relativt snart :D
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    mån 15 mar 2021, 19:05

Är fortfarande intresserad, och har, som nämnt ovan, en på väg ut om det skulle vara ett problem, eller där är något annat du undrar över är det bara att fråga på Discord <3
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    tis 23 mar 2021, 07:49

Är fortfarande intresserad x___x
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Små tabby-valpar    ons 04 aug 2021, 17:34

"ska ta tag i kullen relativt snart" she said, och nu är vi i augusti... NÅJA, bättre sent än aldrig eller nåt.

Så, har de som vill ha en valp plats i sin lista så kan de ta en c: Tanken är att de är födda under norrskenet som var, så är #blessed kids! För Tenebris behöver fler delusional individer Rawr
 
Små tabby-valpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Nino valpar!
» Ev. valpar?
» Achilia-valpar!
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Qu x Devils valpar
Hoppa till annat forum: