Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Lid, min kära - Inamorta Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Lid, min kära - Inamorta Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Lid, min kära - Inamorta

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Inamorta
Inamorta 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Lid, min kära - Inamorta    fre 15 dec 2017, 00:45


Lid, min kära - Inamorta J8kdyUX
Lid, min kära - Inamorta MBAFsFd

Lid, min kära - Inamorta Us0nvQn
[ETYMOLOGI]
Inamorta betyder ungefär "hon som han älskar", om man utgår ifrån en annan variant av hennes namn; Inamorata.
Lid, min kära - Inamorta Us0nvQn
[EXTERIÖR]
Denna giftvarg är medel till storleken och har en lite underlig päls som man kan se på bilden. Gråa toner och tofslika testar av päls som täcker normallång kroppsbehåring. Hennes giftigt gröna ögon glöder lite och svansen är kort. Giftvargen i fråga rockar för övrigt en riktigt frän påfågelfjäder som hon snodde åt sig från en hon slogs lite med en gång i tiden.
Lid, min kära - Inamorta Us0nvQn
[PERSONLIGHET]
Inamorta finner sig ständigt lidandes i smärtor som giftet åsamkar henne. Hennes livstid kommer av giftet som skäl att vara långt kortare än en normal vargs, men hon längtar mer än hon är rädd för döden. Det är förståeligt, men hon är inte självdestruktiv nog för att själv avsluta sitt liv. Trots det är hon ganska förvriden i sinnet. Hon pratar ständigt för sig själv då hon trots allt bara har sig själv att lita på. Hon kan säga de allra konstigaste av saker, men stundvis också ha nära resonliga resonemang. Utöver detta är hon väldigt fientlig och är lite oförutsägbar på grund av att smärtan ger henne konstiga impulser. Man kunde ju tro att hon skulle vänja sig vid att ständigt ha ont, men allvarlig kronisk smärta blir man tydligen inte av med. Hon kan vara väldigt likgiltig som karaktär och till synes omöjlig att beröra på ett emotionellt plan. Det behöver inte vara så, men få saker påverkar henne. Inamortas tendenser till aggressivt beteende sätter käppar i hjulet för henne vid möten, men att vara social är såklart inte prio 1 för henne. Inte heller bland topp 10 i prioritering.
Lid, min kära - Inamorta Us0nvQn
[HISTORIA]
När Inamorta sprudlade av liv i sina tonår blev hennes då dumdristiga personlighet hennes fall. Hon var naiv och lyckades bli biten av en giftvarg som varnat henne både en och två gånger när hon gjort vänliga närmanden i syfte att lätta upp stämningen och muntra upp den pessimistiska främlingen. Lång historia kort: inget var värt konsekvenserna som följde. Hon var bergsäker på att hon skulle dö. Hon var sjuk längre än hon trodde att man kunde vara sjuk, och vred sig i våldsamma feberdrömmar åsamkade av giftet som också utsatte henne för den typen av tortyr man inte kan beskriva för någon utan att bli misstrodd. När hon lyckades resa sig igen så var hon förändrad. Hennes kropp hade sprungit tusen vändor genom hela Numoori, pälsen var matt, och giftet hade blandats med hennes blod. Smärtan och toxinet korrumperade henne och tog hennes personlighet i besittning. När hon började tappa greppet om verkligheten upplevde hon varje rörelse med en sorts träningsvärk. Kroppen anpassade sig flitigt och hennes minnesluckor blev många. Det blev till slut inte möjligt att backa bandet och se tillbaka på minnen alls, och energin räcker aldrig till allt hon gärna hade velat göra. Det finns så mycket mer att säga, men detta bör hållas kort. Faktum är alltså att Inamortas ursprung är ett oändligt frågetecken. Det enda minnet som retas genom att spelas om och om igen är händelsen som lett till allt detta, händelsen som så lätt kunnat förebyggas. Om hon ändå bara varit lika död inombords som hon känner sig i dagsläget. Nå ja. Livet är ett lotteri och vad vore det för lotteri om alla var lyckligt lottade? Nej tack.

Inna... minns du honom?
 
Lid, min kära - Inamorta
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Have a chat [Inamorta]
» [Avslutat] Poison expires ¯\_(ツ)_/¯ - Inamorta
» Kära dagbok... (P)
» SLan] Kära ting ligger gömda
» Kära nissar, jag vet inte när jag kommer få se er igen. /Aqua
Hoppa till annat forum: