Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:54 pm av Rani

» [LKF] Lacrimosa
Idag på 11:54 am av Zahari

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 11:05 am av Zahari

» Hopp om en morgondag
Idag på 10:03 am av Hedvig

» Felsteg [Orion]
Idag på 2:33 am av Orion

» [LKF] Fångad bland skuggorna
Idag på 1:58 am av Orion

» Is i blodet [Varya]
Idag på 12:56 am av Oru

» Ingen lämnas kvar
Igår på 11:54 pm av Lev

» Ensamtid tillsammans [Ensam/Sirocco]
Igår på 10:41 pm av Ökker

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 7 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Dalia, Gwenhwyfar, Ivo, Maksim, Rani, Ymir, Ökker


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Lämnad i dimma [Vasilisa] Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Lämnad i dimma [Vasilisa] Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Lämnad i dimma [Vasilisa]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Muriel
Muriel 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Lämnad i dimma [Vasilisa]    lör apr 20, 2024 11:36 pm

En rå vind svepte Muriel ur sin kurs. Bort från fästningen och de upptrampade stigarna tills han stod framför klippblocket han ristat in sin höjd i som valp. Stenen tornade fortfarande upp över landskapet, inget hade förändrats där, men synen var inte lika mäktig som han mindes den. Muriel hade vuxit, större och med ett säkrare steg än vad han varit som blyg, rultig valp. Inte stor nog för att ta plats eller synas. Nu var det tvärtom. Han ristade in en ny linje i stenens släta sida. Inte perfekt men mer precis än hans första. Mer självsäker. Han såg sig över axeln när han hörde Vasilisa komma och släppte stenen han han burit. Den föll till marken med ett läte som skar genom den annars stilla omgivningen.
    "Snart ikapp dig, mama", konstaterade han och såg från sin nya linje till den Vasilisa gjort. Ett tag till och han hade jagat ikapp henne. "Har du funderat något mer på hur du ska göra? Om du ska stanna här", sade han när hon stod vid hans sida. "Funderar själv på att lämna ett tag. Borgen känns trång, gör den inte? Hade inte haft något emot att se någonting annat än sten ett tag." Han misstänkte att hon redan haft på känn vad han syftade på. Hon var mor till flera valpar, alla vars nyfikenhet lett dem ut på egna bestyr. Den sista tiden hade Muriel varit rastlös. "Vad finns i öst? Eller har du några andra rekommendationer? Hade kunnat leta efter han, Lev, om du vill."
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Lämnad i dimma [Vasilisa]    mån apr 22, 2024 8:47 pm

Trots att Vasilisa befann sig hemma igen - kändes det inte som det. Sedan hennes återvändo och bekännelser var det som om alla såg på henne med en annan blick än vad de gjort tidigare. Hon sågs på som en lögnare, en som svikit dem alla… allt för att skydda den son som överlevt. Hon kände sig inte välkommen längre, trots att hon varit en av de första som valt att följa hennes bror och Ezekiel.
    Gråblodet rycktes ur sina tankar av sonens röst som skar genom den vinande vinden. Den var inte valpig och gäll längre.
    “Snart ikapp mig, min son,” svarade hon varmt på vinterspråket. Hon ville pausa tiden, ville inte tro att Muriel växte så snabbt som han gjorde. Tiden svepte förbi likt de friska nordanvindarna, snabbare än hon ville. Allt hon ville var att han skulle förbli en oskyldig valp. Hon ville skydda honom från alla hemskheter som den vuxna världen skulle möta honom med förr eller senare. Hon ville inte att han skulle behöva ta hand och skydda henne. Det var ju hennes jobb som mor. Hennes ansvar.
    Därför fick hans fråga hennes hjärta att slå ett extra slag. Hon visste att han var rastlös här. Han ville veta mer, och hon förstod. Men han var bara ett barn… 
    “Jag vet inte vad jag ska göra, hjärtat…” Vasilisa försökte sig på ett leende, men det föll lika snabbt. Inte bara hade allt skett kring henne utan hennes bror hade återvänt. Skulle hon vara den som gav sig av nu? “Vet inte om det hade spelat någon roll om jag stannade eller gav mig av.” Den trötta blicken vändes mot hans unga och ivriga. “Ska du lämna mig nu? Du är ju min ögonsten, mitt lilla mirakel…” Hon tystnade. Det var inte rättvist mot honom, ändå visste hon inte hur hon skulle överleva med oron över att även han befann sig ensam någonstans.
    Hon svalde och ruskade på huvudet. Hennes osäkerhet fick inte smitta av sig på honom.
    “Norr är vackert,” började hon. Den enda plats hon inte ville att han skulle till var Civitas. “Fast du har ju redan tröttnat på bergen… kanske borde du se havet. Visste du att jag aldrig sett havet?”
Muriel
Muriel 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Lämnad i dimma [Vasilisa]    tor apr 25, 2024 1:17 am

"Utan dig hade det här miraklet aldrig funnits. Du är mitt hem. Kommer alltid komma tillbaka till dig", försäkrade han, också på vinterspråket, och strök henne ömt över pannan och det läkta ärret, ner över nosryggen. "Om du bestämmer dig för att stanna så vet jag att du klarar det – att du klarar av dem. Du är den starkaste jag vet." Dessutom hade Vasilisa fortfarande de i flocken som litade helhjärtat på henne. Han förstod att det var viktig för henne – vad de andra tyckte och tänkte – om än han själv ansåg att hon bara skulle låta skeptikerna vara. De var långsynta och överdramatiska.
    "Havet? Inte mer än en enorm pöl vatten, väl?" Muriel lät inte helt övertygad. "Nå väl, tar resan mig till någon av landets hav ska jag ha dig i mina tankar. Hade ändå inte tänkt bege mig riktigt än, så det finns fortfarande tid för dig att ändra dig."
 
Lämnad i dimma [Vasilisa]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Dimma (P)
» Röd dimma
» Dimma [Tsubasa]
» SE - Tjock dimma
» Dimma [Öhld]
Hoppa till annat forum: