Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
Idag på 21:24 av Nunam

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Idag på 21:14 av Nunam

» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vid varma vatten [Gideon] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vid varma vatten [Gideon] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vid varma vatten [Gideon]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Vid varma vatten [Gideon]    sön 05 sep 2021, 22:52

Det var för att avlägga en snabb visit i Islagunen som Ezekiel och Rhys hade begett sig iväg; det gick fortare att flyga än att gå, och Ezekiel föredrog det i vilket fall som helst. Rhys var ett trevligt sällskap och när de tog mark intill den breda stenplatån småpratade de fortfarande avslappnat. Islagunen var faktiskt ny för Ezekiel, men han anade att det skulle kunna vara användbart att ha sett sig omkring på en av landets största handelsplatser — om inte annat för att se vad för slags folk som var i rörelse. 
    Medan Rhys strövade iväg för att byta till sig något att äta slog sig Ezekiel ner intill en av de varma källorna. Hettan dallrade över vattenytan och gav nästan samma effekt som en öppen eld när det kom till att värma sig. Ljuden och dofterna trängdes i sinnet på ett sätt som han älskade. Ett levande samhälle fick en att känna sig levande själv. 
    När en främmande gestalt dök upp i ögonvrån och därefter satte sig vid samma källa makade sig Ezekiel litegrann åt sidan för att ge plats och nickade sedan artigt till hälsning. 
    "En sån här vore inte precis dum att kunna bära med sig, eller hur?" frågade han skämtsamt med en lätt nick mot den varma källan. "Aldrig mer en frusen tass. Känns som en bra affärsidé, tycker jag."
Gideon
Gideon 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: Vid varma vatten [Gideon]    sön 19 dec 2021, 02:33

Det var som att tiden stod stilla på ett underligt sätt uppe i skyn här bland molnen. I en kort sekund kunde hanen skymta Ashkii alldeles där bland de vita, fluffiga molnen. Hans mor bara stod där med ett varmt leende, det leendet som alltid värmt hans själ. Gideon saknade henne, det var nästan som att han var på väg att vända om och söka upp varginnan men något i allt det kaos som hänt tog det emot och Ashkii's skepnad sveptes sakta bort av vinden. Funderingarna, var hon alldeles ensam nu? Även fast hon varit så stöttande och kärleksfull vid deras separation, så kände han ett tungt tryck över bröstkorgen fyllt med skuldkänslor av att ha lämnat henne efter allt honan förlorat och gått igenom. Men detta var ju inte för evigt, Gideon behövde bara finna balans och styrka nog att tuffa till sig så han kunde återvända en dag till mor, starkare, och se till att hon hade det bra.


Ögonen slöt sig, ett andetag, andades ut, vingarna fälldes in och kroppen föll från skyn. På något sätt kändes det fridfullt att falla mot det okända, men det var det adrenalinet som behövdes för att återfå fokus. De bärnstensgula ögonen slogs upp och de guldglittriga vingarna slogs ut, i en smidig men våldsam rörelse flög Gideon nu genom vassa ispelare, isberg, medan pulsen och ruset gjorde att det sprakade om den lilla rävkroppen för någon sekund. Han tycktes skymta ett samhälle, det fanns... Vad var detta? Med lätta vingslag landade den guldige på mark och tassarna omfamnades av is och snö. Kylan bet sig in i hans tassar, riktigt sådär förtjust i kyla hade Gideon aldrig varit. Hanen tassade fram, ett fåtal ögon landade på hanen, säkerligen för att hans päls glittrade, skimrade i guld. Dock tycktes det vara vänliga ögon som mötte hanen, någon individ frågade om han hade intresse av fällar för kylan, syntes det så väl att hanen inte var förtjust i det kalla? Gideon hade dock ingenting att byta med, men inget stort av saken skedde utan en önskad trevlig dag landade mellan de två då han tassade vidare. Så mycket nytt, så många främlingar och föremål han aldrig tidigare sett förr. Plötsligt i allt det som skedde kring honom, var det inbillning eller var det värme som kändes? Nyfikenheten tog tag i honom och han fördes av den till något som såg ut som varma källor. ångande varma källor. Den närmsta såg ut att vara upptagen av två större främlingar så för en kort sekund sökte sig hanen till en annan. En vag suck lämnade Gideon och han frågade sig själv varför sällskap skulle vara så fel. Tassarna förde hanen till främlingarna och satte sig ned bredvid den svarta, bevingade, större hanen som nu hade märkt av honom och välkomnade honom med en hälsning. Gideon nickade tyst tillbaks utan ett ord, men främlingen tog till orda väldigt fort efter. "En sån här vore inte precis dum att kunna bära med sig, eller hur? Aldrig mer en frusen tass. Känns som en bra affärsidé, tycker jag" Gideon kollade ned mot källan sedan frågandes på främlingen "Det låter underbart... Men... Affärsidé?" Huvudet tiltades lite på sned och blicken vandrade på främlingen lite genant. Vad pratade främlingen om? "Jag... Jag är ny här, vad är en affärsidé?" Dom oskyldiga stora bärnstensgula ögonen mötte sedan främlingens. Den nätta kroppen med fluffig bog och svans, vingarna tätt intill kroppen kändes mycket mer behaglig nu vid värmen. Av någon anledning tyckte sig Gideon dra sig till specifikt främlingens ögon, dem påminde om något... Riktigt vad mindes han inte, men en känsla av saknad tyckte sig finnas där. Allt han mindes var att ha vaknat upp med en hjärnskakning. Barndomen, allt tidigare som raderat. Endast minnena från den stunden tills nu hade Gideon som minnen. Även fast en hel del av dem var bra, så övervägde det mörka och hemska alldeles för mardrömslikt mycket. 
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Vid varma vatten [Gideon]    mån 10 jan 2022, 12:05

Främlingen som hade slagit sig ner bredvid honom var fakarg precis som Ezekiel själv, men onekligen betydligt mer iögonfallande med tanke på den solgula pälsen som klart stod ut mot gyttret av folk som kom och gick bakom dem. Ezekiel tyckte omedelbart om det, och han tyckte om främlingens vänliga uttryck. Det var långt ifrån alla man sprang på som svarade på det sättet.
    "Åh, du vet ..." När han insåg att han kanske hade varit lite väl nonchalant i sitt ordval — folk hade väl annat för sig än att springa på marknader hela tiden — gjorde Ezekiel en ospecifik, svepande rörelse med tassen som var tänkt att omfatta hela området. "Nåt man kan tjäna på, liksom. Byta en bärbar källa mot tre hudar, eller vad det nu skulle kunna vara värt." Han pausade lite och ryckte sedan på axlarna. "Bara ett dåligt skämt."
    Eftersom skämtet kändes lite löjligt nu när han var tvungen att förklara det, bestämde han sig för att ta av sig skojar-hatten och vara lite allvarlig. Men det låg ändå kvar ett mjukt uttryck av munterhet över det svarta, pälsklädda ansiktet. 
   "Jag heter Ezekiel, förresten. Och du?" 
Gideon
Gideon 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: Vid varma vatten [Gideon]    lör 15 jan 2022, 23:39

Gideon lade sig huvud på sned ännu mer då den främmande hanen förklarade och han såg så förvirrad ut. Men hans ögon var fortfarande lika stora och oskyldiga som förut. Gideon började att vandra med blicken över främlingens mörka päls likt en smekning tills hans bärnstensgula ögon föll tillbaks till främlingens. "Bara ett dåligt skämt." Gideon skrattade nervöst och lite genant över att inte ha förstått det uppenbara skämtet, för hur kunde man egentligen ta med sig en het källa vart än man vandrade. Den guldige hanen flyttade sig en aningen närmare den mörke bevingade och såg nyfiket på honom, hanen gav ifrån sig en intressant doft som Gideon inte riktigt kunde undgå att gilla. "Jag heter Ezekiel, förresten. Och du?"  Gideon log vänligt och sade främlingens namn tyst för sig själv och sedan kollade han på Ezekiel med stora stolta ögon och sa "Gideon"  Med ett stort leende, svansen började att vaja lite vagt bakom honom, denna hane var så snäll och hjärtligt bemötande, det var väldigt nytt och oerhört värmande. "Vad har fört dig hit, Ezekiel?" Hanens namn hade en silkes len ton över sig samtidigt som den var dominerande. Gideon tydde sig genast mer mot främlingen, han hade ingen aning om vem han var men nyfikenheten var svår att dölja då de stora vänliga ögonen såg på den svarte som om han vore en slags ädelsten som hade ett mystisk och fängslande yttre. 
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Vid varma vatten [Gideon]    sön 13 feb 2022, 12:57

Den gyllene hanens namn var Gideon, ett namn som Ezekiel måste erkänna passade honom; enkelt men speciellt. Och Ezekiel gillade hans glada uppsyn. 
    "Vad som har fört mig hit?" upprepade han. "Inte så värst mycket egentligen, jag är här mest för att se mig omkring. För flockens räkning", tillade han och kunde inte undgå att känna värmen som spred sig i bröstet när tankarna gick till dem, hans familj. "Vi bor ganska avlägset, så vi får göra sådana här utflykter ibland. Vi är två stycken som är här och rekar lite, men Rhys verkar ha tappat bort sig för ögonblicket." Ezekiel log och såg sig teatraliskt omkring, men Rhys syntes inte till någonstans. Typiskt honom. Rhys skulle kunna villa bort sig i en bärkorg. 
    "Varför är du själv här, Gideon?" frågade han sedan och betraktade den andre hanen. Ärligt talat hoppades han nästan att Gideon inte hade något viktigt ärende här, för han skulle inte ha det minsta emot om de råkade bli tre som lämnade Islagunen tillsammans.
Gideon
Gideon 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: Vid varma vatten [Gideon]    sön 09 okt 2022, 20:00

"Vad som har fört mig hit?" upprepade han. "Inte så värst mycket egentligen, jag är här mest för att se mig omkring. För flockens räkning. Vi bor ganska avlägset, så vi får göra sådana här utflykter ibland. Vi är två stycken som är här och rekar lite, men Rhys verkar ha tappat bort sig för ögonblicket." Gideon lade huvudet på sned, "Rekar?" Ett ord han aldrig hört förr, en minuts tänkande ägnades åt att försöka lista ut betydelsen men återvände till nuet då hanen talade igen.
    "Varför är du själv här, Gideon?" Blicken vandrade upp till skyarna för att sedan landa på Ezekiel "Jag vet inte riktigt vart jag är för att vara ärlig" Sade han och log lite genant. "Vingarna behövde vila och det var här jag landade. Så mycket främmande och nya saker, mycket att ta in" Gideon kollade sig lite snabbt över axeln för han tyckte sig känna en bekant doft, men minnet svek honom. I princip allt innan han träffat på sin fostermor var som en dimma, det var som att han bara började existera från tomma intet en dag. Hanen skakade av sig dem tankarna och kollade upp mot Ezekiel med en frågande och lite nervös blick "Jo... Ezekiel, uhm... Skulle jag möjligtvis kunna få... Följa med er? Jag har aldrig, vad jag kan minnas iallafall, tillhört en flock men jag... Jag är lättlärd" Hans svans vajade lite nervöst men glatt bakom honom, det kändes som att han äntligen var på rätt väg.
 
Vid varma vatten [Gideon]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» A helping hand (Gideon)
» Vita andetag [Gideon]
» Flyende Ljus (Gideon)
» Beautiful spring (Gideon)
» Family Reunion (Gideon & Diablo)
Hoppa till annat forum: