Pågående Event
Senaste ämnen
» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 11:33 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 11:14 av Aegir

» Tänderna biter ihop [Tora]
Idag på 11:06 av Aegir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 16:37 av Sigrid

» Man kan alltid lära sig mer. [Timo]
lör 11 maj 2024, 23:13 av Namida

» Livet ser annorlunda ut nu
lör 11 maj 2024, 22:57 av Laria

» Nya äventyr [Hedvig]
lör 11 maj 2024, 22:10 av Pixie

» Var den du vill vara [Umbriel]
lör 11 maj 2024, 05:45 av Violin

» Den som frågar [Öppet]
fre 10 maj 2024, 22:38 av Tolir

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Ivo, Maksim, Toke


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!

Gå ner 
+7
Malva
Gary1
Zygeria
Yargol
Iridonia
Timoteij
Nyke
11 posters
FörfattareMeddelande
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 00:08

Nu är det så att Nyke ska bli pappa!!!
Han har polat en del med en söt Togo-flicka (under tiden som jag har varit borta från numoori, säger vi) som han har fattat tycke för och efter att ha varit den gentleman han är och uppvaktat henne ett tag så har detta resulterat i en kull med valpar. :D
 
Är du intresserad så fyll i nedanstående formulär och posta här i tråden.
 
Namn:
Kön:
Krafter:
Utseende:
Personlighet:

 
Kullen kommer bestå av 3-4 valpar och jag har rätten att ta tillbaka en valp alternativt adoptera bort/npc:a den om den inte startas/spelas eller skulle riskera dö alldeles för tidigt.
 
Färger som valparna kan ha är vit, grå och brun, enfärgad eller i olika combinationer eller nyanser. Leucism finns i familjen på mammans sida. Personlig prägel kan vara tecken i olika färger som exempelvis blå, lila, turkos (olika nyanser av dessa färger i viss mån kan accepteras). Inga för stora och invecklade tecken, mest prickar och streck och band runt benen. Inspiration finns hos existerande familjemedlemmar i Numoori.
Mankhöjd är enligt rasstandarden 50-70 cm.
 
Valparna kommer växa upp i Acherati med omnäjd. Båda föräldrarna kommer vara närvarande, inklusive farmor Ajimi.
Det finns ingen ondska i den här rasen. Däremot är de extra känsliga för mörker och mörkerkrafter samt mentala krafter.
Valparna kommer uppfostras ”in the way of the Togo” och de kommer få mycket kärlek, trygghet och disciplin. Dessa valpar har ingen tendens till att bli onda.
 
Vilka är föräldrarna?
 
Far: Nyke
 
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Nyke_l10
 
Nyke är en Togo av Oga och han är 65 cm i mankhöjd.
Han har violetta ögon och turkosblå sträck under vardera öga.
Kraft: Yttre ljus
Nyke är en godhjärtad varg som besitter oerhört lugn. Han är även väldigt nyfiken. Nyke vill tro gott om alla men han är inte dum utan vet om att det finns ondska i världen.
 
Mor: Tomoe
 
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Tomoe_new1
 
Togo av Kiga. 66 cm i mankhöjd.
Mörkgrå med ljusgrått och ljusbrunt skimmer. Tomoe har Leucism. Blekblå ögon.
Kraft: Osynlighet och Vind
En stormvind av liv och energi. Skicklig dansare och sångare.
 
Släkt.
 
Farfar Stripe hade hasselnötsbruna ögon och ljusblå horisontella ränder på benen. Hans krafter var Vind och Teleportering.
 
Farmor Ajimi (npc) har blå ögon med mörklila prickar vid sidan av vänstra ögat. Prickarna är placerade i formen av en halvmåne där den mittersta pricken är störst. Hennes krafter är Helande och Växter.
 
Morfar Pilgrim var grå med hasselnötsbruna ögon. Hans krafter var Eld och Snabbhet/Smidighet (Något av det, det var på den tiden x)) Pilgrim var en lättsam och social karaktär. Gillade att nynna på diverse påhittade sånger för sig själv.

Mormor Kinoki (npc) var brun i olika nyanser och hade röda ögon. Leucismen kommer från Kinokis sida av släkten. Hennes kraft var Osynlighet. Kinoki är beräknande och eftertänksam men väldigt livfull bland de hon tycker om. Skicklig dansare och sångare.
 
På Nykes sida av släkten finns Bruna och violetta ögon med ljusblå, mörkblå eller lila tecken i varierande storlek och utformning. Allt från ränder till prickar.
Krafter som finns är Vind, Snabbhet, Växter, Vatten, Helande

På Tomoes sida av släkten finns Röda, Gula och Grå ögon (blekblå kommer från Leucismen). Både bruna och grå pälsfärger finns och en del subtila tecken.
Krafter som finns är Osynlighet, Ökad Smidighet, Ökad Snabbhet, Vind.
 
Nykes helsyskon har blå respektive violetta ögon. Deras krafter är Vind, Växter och Teleportering
 
Krafter för rasen i övrigt
Väldigt vanliga:
Vind
Vatten
Snabbhet

Vanliga:
Växter
Helande
Osynlighet
Inre ljus

Mindre vanliga:
Kyla
Teleportering
Förhöjda sinnen

Ovanliga:
Yttre ljus

Kan inte få:
Blodsätter
Mentala krafter
Inre Mörker

-> Rasinfo om Togo <-
(Wikin är inte uppdaterad med all ny info ännu)
 
Namn-tema är Numoori.
Nyke har vandrat runt en hel del i landet och det känns passande att han hittar på variationer eller kombinationer av namn från just områdena i Numoori. Här kommer en lista på kombinationsnamn som jag, med hjälp av Zara, har framställt. Det är fritt fram att välja namn från listan men kommer du på egna variationer eller kombinationer så är det okej med.
 
Funnari/Funari
Toria/Taria
Zato/Zati
Azemi/Azymi
Zatera/Zatora
Acheria
Moria
Merii
Itromi
Kenzo
Yakera
Yago/Yagoria
Daarus
Laria/Loria
Norzo
Noza
Achera
Arkan
Savanna/Savenna
Savate
Spiria
Eriimar
Kavati/Kawati
Kaimar
Kaiite/Kaite
Glatera/Glatira
Windan
Sanctus
Blogen
Solmar
Solia
Solati
Soldan
Kaisol
Zaokai/Zakai
Taomi
Kaiomi/Kaioomi
Voemi
Agoria/Argoria
Mori/Moori
 
-------------------------------------------------------------------------
 
Jag kommer själv spela en valp.
 
Namn: Zaori (Zaote + Numoorislätten)
Smeknamn: Zaza
Kön: Tik
Krafter: Snabbhet och Osynlighet
Utseende: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Zaori_left
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Zaori_right

Personlighet: Vänlig och försiktig av sig. Är inte den som tar plats. Hon kommer utvecklas till att visa framtassarna mer när hon växer och utvecklas tillsammans med syskon och familjen. Låter henne blomma i roll.


Senast ändrad av Nyke den tor 15 feb 2024, 09:57, ändrad totalt 5 gånger
Timoteij
Timoteij 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 20:03

Vem försöker jag lura, är alldeles för kär i togor för att kunna motstå att ansöka om ännu en liten en, och dessutom ett barnbarn till Stripe Sip

Namn: Witeni (Wintera+Eriinari)
Kön: Hona 
Krafter: Yttre ljus | Osynlighet
Utseende: Se bild. Blekt ljusblå ögon. Har partiell leucism. Mankhöjd ca 60-65 cm.
Personlighet: Tänker mig henne som ganska glad och lättsam, möjligen lite naiv och vill tro gott om alla till en början. Hjälpsam och nyfiken på sin omgivning. Blir lätt exalterad över nya och fina saker.

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Ninjavalp_1
Design av Vic

_________________
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! JWebolt


Senast ändrad av Timoteij den tor 08 sep 2022, 16:58, ändrad totalt 2 gånger
Iridonia
Iridonia 
NPC 

Spelas av : Zoey | NPC


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 20:24

Jag ska inte ha någon men tänkte erbjuda en design om någon vill ha :3

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Ninjavalp
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 21:46

Bidrar också med ett lite snabba design-förslag! Fritt fram att använda till den här kullen om nån vill ha dem. Kan isf spara ut dem utan grå bakgrund :')
Det vita kan vara leucism om man vill, men är inte nödvändigtvis det leggy

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Nyketo10

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Nyketo11
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 21:58

Kastar in designförslag med.
Alla har blekblå ögon och ljus nos och ljusa klor/trampdynor men om någon är intresserad av någon design kan jag ändra detta om det önskas.

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp1

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp2

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp3

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp4

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp5
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 22:04

Kastar in 2 utan Leucism med.

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp6

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Kogavalp7
Zygeria
Zygeria 
Stjärnkrigare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 05 aug 2022, 23:49

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Ninjavalp_1

Hihi leggy leggy leggy leggy leggy leggy leggy leggy leggy leggy leggy
Gary1
Gary1 
 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    mån 08 aug 2022, 21:46

>:)

Namn: Moria? Yaria? Herii? Herau? Yuno? Måna?
Kön: Hona
Krafter: Förhöjd hörsel och ?
Utseende: Var också väldigt intresserad av utseendet som Vic gjorde..
Personlighet: Kommer!
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    mån 08 aug 2022, 22:26

Det här är inte en ansökan bara ett Koncept TM till en karaktär ok, har tyvärr inte plats annars hade jag ansökt utan att tveka!

Namn: Nori / Moori / Blogen / (Nordman)
Kön: Hane
Utseende: Inspirerat av slädhunden Togo som rasen fått sitt namn efter, med superlite leucism-spräckel (älskar hur både Vics och Bellz designer har små fläckar som ser ut som hjärtan så behövde lägga till en sån jag med)
Tryck för bild:
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    tis 16 aug 2022, 20:54

har 0 plats så detta är inte en ansökan, men som vanligt måste jag vara med och kladda på designer, så här kommer mitt bidrag

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Koga2

Det vita räknas inte som Leucism då det har ränderna på sig, men jag kan ändra om så önskas!
Finns en Version med Piebald(Leucism) utan ränderna också
Piebald(länk)
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    ons 14 feb 2024, 12:35

Halli-hallå!

Vill checka lite... Hur många är fortfarande intresserad av en Togo-valp? Finns det fler som skulle vara intresserade av en Togo-valp?

 Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! 2764
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    ons 14 feb 2024, 12:39

Jag är fortfarande väldigt intresserad, Nyxe behöver bli faster leggy
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    ons 14 feb 2024, 17:48

Det kommer lite uppdateringar snart. Har lite nya tankar om den här kullen. :)
Lycia
Lycia 
 

Spelas av : Jessi


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    ons 14 feb 2024, 20:27

Namn: Laria, Solati, Toria? 
Kön: Hona
Krafter: Vatten och Snabbhet. 
Utseende: VÄLDIGT intresserad av Bellz VIT-ROSA design.  
Personlighet: Lekfull, nyfiken, försiktig, älskar söta saker. Samlar gärna på allt hon tycker är fint. Älskar närhet och omtanke.
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    ons 14 feb 2024, 22:44

Uppdatering…
 
Valparnas tidiga liv kommer se ut som följande…
 
Tomoe kommer vara närvarande i början av valparnas liv och har stort inflytande på det tidiga stadiet av deras utveckling. Tomoe kan beskrivas som en stormvind. Hon har väldigt mycket energi och är väldigt uttrycksfull. Detta står i kontrast till Nykes klart mer lugna natur.
 
Tomoe kommer dock att dö relativt tidigt på grund av sviter efter födseln.
 
Nyke kommer efter Tomoes död att bestämma sig för att Acherati inte längre är en plats för hans valpar och kommer att ta dem med sig på vandring för att finna en bättre plats för valparna att växa.
 
Valparna kommer med andra ord att befinna sig ute i Numoori under sitt tidiga liv vilket kan ge möjlighet till diverse möten för valparna då de inte är bundna till en och samma plats hela tiden.
 
Nyke kommer dock vara den beskyddande pappan och aldrig vara långt borta från valparna och heller inte låta dem gå för långt från honom. Han kommer ändå låta valparna relativt fritt få utforska sin omvärld för han ser det som bästa sättet för dem att lära sig. Nyke kommer även att ha hand om valparnas träning för att förbereda dem på framtiden.

Vart vandringen tar dem återstår att se...
 
 
Som fullblodiga Togor kommer valparna relativt snabbt kunna plocka upp förfädernas fallenheter och förutom de rastypiska typiska fallenheterna från Nyke så kan de även få fallenhet för sång och dans från Tomoes sida av släkten.
 
Tomoe kommer att sjunga mycket för valparna så länge hon lever.
 
Nyke har även haft god fallenhet för meditation och detta kommer han se som en viktig del av valparnas träning.
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    tor 15 feb 2024, 09:53

Tomoe har fått ett uppdaterat utseende. Det syns numer tydligt att det finns både grått, gråsvart/svart och brunt i hennes gener.

Jag har även ett nytt koncept till min valp.

Namn: Maryak (Mardouf + Ken-Yak)
Kön: Hane
Krafter: Snabbhet och Kyla
Personlighet: Har Nykes lugn men är mer beräknande och eftertänksam som mormor Kinoki.

Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! Maryak

Min gamla bild på Zaori är adopterbar om någon skulle vilja ha den.

PS. Jag har även lagt till lite personlighetsdrag på Nyke, Tomoe, Kinoki och Pilgrim.
Maryak
Maryak 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 16 feb 2024, 11:20

Det blir 5 valpar i kullen. 3 spelade och 2 npcer.

Spelarna är jag, Zara och Jessi.
Npc-valpen Yuno finns reserverad för Bönan och Zaori kan gå att adoptera i framtiden om någon skulle bli förälskad i henne. ^-^

Jag håller på att färdigställa ett födelseroll och uppdaterar när det börjar närma sig. :3

FRIDENS!!!  Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC! 2764 HAPPY FRIDAY!!!
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!    fre 16 feb 2024, 21:57

Nu är valparna födda!!! De föds i följande ordning... Maryak, Yuno, Witeni, Zaori och Laria.

FÖDELSEROLL

Tomoe dog

Det är fritt fram för valparna att reagera i Tomoes dödsroll men det är inte nödvändigt så känn ingen press för det.

Tanken är nu att vandringen ska börja och området som valparna kan börja rollas i är södra delen av Eldskogen.

Valparn är ca 5 m.år nu.
 
Togo-valpar! Var med och utveckla rasen IC!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» *~Koga valpar~*
» Snö [Giv-valpar]
» Nino valpar!
» Små tabby-valpar
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
Hoppa till annat forum: