Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 10:55 av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 10:47 av Tolir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Nämen oj! [P]
Idag på 09:58 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
*~Koga valpar~*  Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
*~Koga valpar~*  Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 *~Koga valpar~*

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Ayira
Ayira 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: *~Koga valpar~*     fre 08 maj 2020, 22:54

Ja ni läste rätt!
Ayira har inte hittat sig en man men hon har små valpar som med små små tassar springer runt i fästningen i Norspire!

Vilka är dessa valpar?
Dom är en fantastisk liten mix av Oga x Kiga med Kodiak som far.
Det speciella med dessa valpar är att dom inte vet att dom är en 
liten grupp av tabu-barn. Ayira vet inte att hon fixade ihop det med en Kiga. 

När blev dom född?
Kodiak och Ayira fixade ihop det bara någon dag innan templet brann ner så om jag har räknat det rätt så kom dom till världen inte långt efter Maksim försvann(rätta mig om jag har fel).
Så Ayira fick avbryta sitt sökande och bege sig tillbaka till Cirkelns revir.

Tänkte mig att vi kommer spela dom redan som små för att bygga upp relationer och händelser. Inte för att så mycket kommer att ske då mer eller mindre hela Cirkeln är ute och letar efter Maksim... 

Om föräldrarna
Kodiak

Krafter: Eld, Vind, Jord, Sten, Styrka, Metaller, Elektricitet mm. Även ljud är möjligt. 
Storlek: Stor varg

Ayira

Utseende: ^ Ayira har ett skimmer över sin silvriga päls så det ser nästan ut som att hon glittrar i rätt sken. 
Krafter: Vind, Vatten, Jord, Snabbhet, Helande, Förhöjda Sinnen. Även inre ljus och Teleport kan förekomma.
Storlek: Medelstor

Valparnas utseende
Valparna kommer inte ärva Ayiras silvriga utseende mer än kanske några få tecken. Tänk mer att hon egentligen är vit.
Så valparna kommer bli en mix av Kodiaks familj och vitt.
Ögonfärgerna är mer eller mindre oändliga men dom mer dominanta är rött, blått, gul/orange.
Valparna kommer kunna vara mellan 55-95cm i manken.

Valparnas uppväxt

Dom kommer växa upp i Cirkelns kaos men kommer leva i en stor tät familj. Alla i flocken kommer hjälpa till att ta hand om dom. Ingen valp kommer randomly bli ond eller elak. Det är ninjor och dom är kända för sina ljusa sinnen. 

Namntema
Jag har inget större kvar på tema men om ni vill ha ett så är
Ayira mycket intresserad av blommor, växter och natur. 
Lite förslag
Ticka
Vitpil
Poppel
Almar(Ulmus på latin)
Hassel
En
Fläder
Jolster
Kastanj
Lind
Kanelros
Stenros
Vresros
Sälg
Lärk
Klöver
Ask
Athemis
Etc.

Krav
Har inga större krav på denna kull förutom att dom står alla i flocken nära, inte plötsligt blir ond eller liknande utan anledning.
Har inga förslag på namn än så har ni ideer kom gärna med förslag.
Maxantalet på denna kull kommer bli 4.


Vill du ha en oacceptabel valp så har du hittat rätt  Sip
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: *~Koga valpar~*     mån 11 maj 2020, 23:01

Vem försöker jag lura??? Det här var alltid en intresseanmälan...

Namnförslag: Lurlei (Smeknamn Lora), betyder lurpass.
Alternativa naturnamnförslag ifall det ovan blir för långt från ngn tema vi kommer överens om: Ticka, Riska, Murkla, Myskmadra
Krafter: Ljud och antingen inre ljus, elektricitet eller snabbhet. Vi får se hur d blir om jag får na.
Personlighet: Väldigt öppen och rolig inom flocken och med vänner. Skämtar mycket, gärna riktigt dåliga ordvitsar, men har en väldigt märkbar förändring mellan sin personlighet när det är mys och chill-stund och när hon är bland folk, på uppdrag osv. Bra på att vara smygig och lurig. Ganska snabbtänkt. Kan bli en bra spion åt Cirkeln som äldre.
100% backflip doggo. Nä men, cool ninja med bra kroppskontroll. Kommer bli proffs på att klättra i berg och manövrera på små ytor.
Typ kaotiskt god idk.
Funderar på hur hela födas in i ett pågående flocktrauma med försvunna valpar ev skulle kunna påverka henne, tror hon gärna kommer vilja lätta upp stämningen. Potentiell klassens clown när hon känner sig trygg med omgivningen.

Preliminärt utseende:

*~Koga valpar~*  AbsolutInteKoga
*~Koga valpar~*  InteEnKoga

Jag försöker fortfarande lura mig själv att jag inte ska ha denna valpen men aa......
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: *~Koga valpar~*     ons 13 maj 2020, 16:21

Okej jag är svag... Har drömt om en Koga-valp i evigheter.

Namn: Timoteij
Kön: Hane 
Krafter: Helande | ?
Personlighet: En väldigt driven ung herre som har Kigans brinnande iver för att strida för det han tror på. Älskar att vara aktiv och jobba fysiskt. Vill göra rätt för sig och strävar efter framgång, både personlig och för flocken.
Samtidigt så kommer han behöva inse att behovet av hans helande kraft tidvis kommer vara stor, och att Ogans ljus och viljan att hjälpa de runt honom kommer resultera i lite av en konflikt.
Han vill egentligen vara mer av en krigare, men kommer behöva acceptera att han inte enbart kan fylla den rollen, så kommer nog bli mer som en ''combat medic''. Han anpassar sig till det situationen kräver av honom.
Annars så är han väldigt lugn och sansad när det är lugnt omkring honom. Han har inga problem att visa känslor och umgås med familjen och flocken, och håller de väldigt kärt. Sätter rätt ofta andra före sig själv och kan ibland bli lite oförsiktig, särskilt som valp. Hans stora brist är nog att han tror sig nästan vara oövervinnerlig just för att han läker snabbt, förhoppningsvis får han ett uppvaknande där förr eller senare.
Utseende: Ej helt bestämt ännu men kommer vara övervägande brun med svarta och vita inslag.

Uppdaterar eftersom jag bestämmer mig.


Senast ändrad av Sleazoid den tor 14 maj 2020, 10:59, ändrad totalt 1 gång
Ayira
Ayira 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: *~Koga valpar~*     ons 13 maj 2020, 23:54

En liten NPC valp som finns tillgänglig ifall du har intresse.
Krafter och personlighet väljer du själv.

Namn: Poppel el Vitpil
Kön: Tik
Krafter: Växter, förstärkta sinnen
Utseende: 
Så här:
Ayira
Ayira 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: *~Koga valpar~*     tis 26 maj 2020, 22:22

Tänkte höra och peta lite här ifall det är nå fler som är intresserade? Tänkte få dra igång denna lilla sprattelkull i början av nästa vecka ^^
 
*~Koga valpar~*
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» .:| Hassel. Ninja av Koga |:.
» Nino valpar!
» Små tabby-valpar
» Valpar
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
Hoppa till annat forum: