Pågående Event
Senaste ämnen
» Förlåt mig syster (P)
Idag på 16:46 av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 15:32 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Idag på 15:27 av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 12:34 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:19 av Aegir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:00 av Rani

» Koko i knoppen (P)
Idag på 11:35 av Quarian

» Lekmoster [P]
Idag på 11:23 av Mackie

» Pinnlekar (öppet för familjen)
Idag på 11:12 av Mackie

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 17 gäster.

Chisisi, Dicentra


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
(Avslutat) Tillstånd om kraft Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
(Avslutat) Tillstånd om kraft Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 (Avslutat) Tillstånd om kraft

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Gideon
Gideon 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: (Avslutat) Tillstånd om kraft    tor 28 okt 2021, 21:51

Söker tillstånd om en "fyrverkerikraft". 
Alltså att karaktären kan skjuta iväg någon sorts form av energi i olika färger och när den träffar något/någon så exploderar den och kring explosionen glittrar det som fyrverkerier.
Likt som när man kastar en granat fast inte lika brutalt. Att om den träffar någon så blir det tredje gradens brännskador. Men att då är det karaktärens enda kraft för det är två krafter i en och samma. En energiexplosion. 

//Nira  :flower4:
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd om kraft    sön 07 maj 2023, 12:56

Vi kommer tyvärr inte att godkänna detta som en kraft.

Först och främst, ursäkta att det tagit sådan tid att få ett svar.
Anledningen till att kraften inte godkänns är främst för att den låter alldeles för kraftfull.
Att en kraft exploderar och ger tredje gradens brännskador så fort någon träffas av den ger inte mycket svängrum för medspelare att spela på. Det blir lätt att de blir fast i att antingen behöva vara onaturligt bra på att undvika alla attacker för att de inte vill få dödliga skador, eller tvingas till att skada sin karaktär mer än de kanske vill. Hur mycket en karaktär skadas måste som få lämnas upp till dess spelare i största mån.
De destruktiva krafter som redan finns, t.ex eld och elektricitet är något nerfade på sidan mot för IRL just för att det ska gå att spela mot. Hade de varit lika starka så hade nästan ingen haft en chans om någon attackerade med sådana krafter.

Vi har lite förslag på andra krafter du kan kombinera för att uppnå lite liknande effekter, utan att det blir en helt egen kraft:

● Eld + Illusion (bränner och kan glittra, men inga smällar)
● Elektricitet + Illusion (energikraft som går att skjuta iväg + glitter, men annorlunda brännskador)
● Ljud + Illusion (smäller och glittrar, men skadar ej annat än möjligtvis trumhinnor)

Vill du diskutera mer med oss om möjliga kraftkombinationer så är det bara att kontakta oss.
Och skulle det gå flera månader (eller år i det här fallet till och med) utan ett svar på ett tillstånd så är det helt klart tillåtet att peta på oss då vi nog råkat glömma det.

Fridens liljor~ :flower3:
//Crew
Gideon
Gideon 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Tillstånd om kraft    sön 07 maj 2023, 15:54

Ja jag läste mitt egna inlägg nu och ja, det vart lite väl där ja haha.  Usch

Om jag i dagsläget kan få ändra på min fråga om tillstånd så skulle kraften varken vara explosiv som en granat eller sådana sjukliga brännskador. Hade fortfarande tänkt som en kraft, bara att om den skulle träffa någon så görs det inte mer skada än att det blir som en stark knuff och kanske lite bränd päls. Tanken va att jag skulle ha denna kraft till en liten Silanni. Tanken var i grunden någon sorts karaktär som reste med andra, använde sina krafter för underhållning och inte direkt fokus på attack. 
För kul lixom, inte en flock utan mer familj för utstötta som uppträder/underhåller andra som behöver ett leende.  ❤
 
(Avslutat) Tillstånd om kraft
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd om kraft.
» [Avslutat] Tillstånd för ny kraft
» [AVSLUTAT] Tillstånd (ras + kraft)
» [Avslutat] Kraft Tillstånd!!
» [Avslutat] tillstånd om kraft
Hoppa till annat forum: