HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» The promise of rain [Aodhfionn]
Igår på 18:20 av Aodhfionn

» Down the wolf hole [OPEN]
mån 24 sep 2018, 18:19 av Harlequin

» Flackande ljus [Figaro]
sön 23 sep 2018, 23:07 av Even

» Oturligt nog [Yzma]
sön 23 sep 2018, 13:10 av Yzma

» Weles © Wonszu
fre 21 sep 2018, 00:15 av Weles

» Allt som krävs
tor 20 sep 2018, 18:35 av Nadie

» [Avslutat] MAIL, Namnändring
ons 19 sep 2018, 19:41 av Yargol

» [Avslutat] Två titeländringar
ons 19 sep 2018, 17:31 av Yargol

» [Avslutat] Himlen bits (karr död)
ons 19 sep 2018, 17:29 av Yargol

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
Nya platser, zombiejägare, och rollspelsprompts!
tor 30 aug 2018, 01:15 av Yargol
Hej allesammans!
Efter en härligt aktiv och levande sommar på Numoori så är det dags för lite nyheter. Mycket har hänt, och än mer är på gång!

Nya officiella platser!
Som ni kanske har märkt så har det tillkommit två nya platser på kartan och i forumet. Om ni har missat det så kan ni kika in på kartan för att se var de finns. De nya platserna är Arkona och Yanamorë!

Arkona är ett uråldrigt tempel åt Gudarna, som …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel
tis 10 apr 2018, 18:04 av Mivria
Hej kära Nissar!

Vi har under en tid arbetat på en helt ny sida som vi hoppas ska kunna vara till hjälp för er när man skapar karaktärer eller rollspel. Den är baserad på frågor vi diskuterat och svarat på genom åren, och som inte riktigt ryms under FAQ. Vi hoppas att sidan ska kunna vara givande för både nya som gamla medlemmar.

Syftet med denna sida är att kunna bidra med inspiration och hjälp om man känner att …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 5
Affiliates

Dela | 

[Avslutat] Tillstånd för ny kraft

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Maji Lily

Spelas av : Waluigina

InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft   sön 14 dec 2014, 09:50

Jag skulle vilja ha en speciell kraft som jag har sett och verkar intressant, det finns gränser med den så den är inte OP. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för dom kallar det inte för något utan dom som har det kallas för Deadman(Deadman Wonderland Anime). Fast kort och gott så är det att man ska kunna forma sitt blod till vapen(längre klor, tänder av blod etc)/skjuta iväg det etc. 
Dock så finns det svagheter i den här kraften då du kan inte bara slänga runt med ditt blod hur som helst, för eller senare kommer man känna av blodbrist och sedan kanske svimma eller dö om man inte är försiktig. Kraften går inte att ärva på något sätt det ända är om man blir infekterad av en parasit som inte är så speciellt vanlig eller få i sig röd diamant då parasiten lägger sina ägg i röda diamanter men det är ännu mer ovanligare än att hitta i parasiten. 
Ända sättet att hitta parasiten/röda diamanten är om man är med om en jordbävning och överlever(dom lever under marken och blir uppjagade till ytan dock finns dom inte vid alla jordbävningar) eller om en varg med kraften infekterar dig vilket den gör igenom att göra en liten kristall av sitt blod och får den andra vargen att svälja den(måste vara en kristall det vill säga inte flytande blod).

Hade tänkt mig att hon inte vet om det utan att hon får reda på det i efter hand(om hon någonsin får veta det). Hur hon använder det måste hon också lära sig dock kommer det ta tid då kroppen måste göra nytt blod för att hon inte ska dö av det när hon tränar.

Tillägg: Glömde skriva att det är bara hennes eget blod som hon kan göra det med alltså ingen anans blod.
Till överst på sidan Gå ner
Yargol
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice

Spelas av : MoonPhanter

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft   sön 22 feb 2015, 01:34

Hej! Ursäktar för ett sent svar, men nu har vi diskuterat det här fram och tillbaka i crew (:

Med de begränsningar du lagt fram (att hon endast kan styra sitt eget blod och inte någon annans, och att hon inte har obegränsat med blod/riskerar blodbrist om hon överanvänder kraften) så godkänner vi kraften för din karaktär (:

Hon kommer dock behöva vara född med kraften (men hon behöver ju inte upptäcka den förrän senare om du inte vill att hon är medveten om den). Den kan inte komma från en parasit eller diamant, då det endast är vargarna i Numoori som är magiska - krafter kan inte komma från objekt eller infektioner eller liknande. Så kraften i sig är godkänd för din karaktär, men hon behöver i så fall vara född med den då det inte kan komma från någon parasit eller kristall (:

Fridens liljor~
/Crew

Spelas av : Waluigina

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft   mån 23 feb 2015, 08:57

Tackar för svar :)

Ska ändra min back story lite grann då så att det passar in med det tillståndet jag fick och tack för att min varg får ha den kraften <3.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för ny kraft   

[Avslutat] Tillstånd för ny kraft
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: Kontakta Crew ::: :: Tillstånd-
Hoppa till: