Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 25 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 25 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd om kraft. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd om kraft. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd om kraft.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd om kraft.    tis 13 maj 2014, 10:10

Hej!

Jag undrar om denna karris(hon ska byta namn till något mindre komplicerat) kunde få tillstånd att ha "svärd" som kraft. Alltså, kanske inte som en kraft, utan bara att hon slåss med svärdet. 

Tack i förhand.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om kraft.    tis 13 maj 2014, 11:57

Jag har en fråga, hur har du tänkt att hon faktiskt ska hålla i det/använda det? Är ju inte precis som att vargar har händer eller så, och att använda sig av munnen känns lite klumpigt. Frågar för att vi i crew ska få en uppfattning om vad vi ska diskutera c:
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om kraft.    tis 13 maj 2014, 15:47

När hon inte använder det syns/existerar det inte, hon kallar liksom på svärdet genom att yla eller bara genom att tänka. Hon kan också välja att bara ha svärdet på ryggen eftersom det kommer inte åka av då svärdet liksom "sitter ihop" med hennes själ. Om det inte är okej att hon "kallar" på svärdet så skulle det kanske kunna funka med att svärdet ligger på hennes rygg och hålls fast av kedjor som funkar som en sele. :)

När hon använder det håller hon det i munnen men kan i framtiden lära sig att slåss med svärdet utan att hålla i det.

OH! Jag glömde att skriva att hon också kommer ha så små knivar på frambenen som kan vecklas in och ur i benen. De sitter då långt ner på baksidan av frambenen. Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag glömde att skriva det.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: tillstånd om utseende    tor 15 maj 2014, 16:20

[Avslutat] Tillstånd om kraft. Tumblr_n5mcquiGVQ1somqwoo1_1280
Jag undrar om min varg skulle kunna få tillstånd att se ut såhär. :) Det som sitter på henne vid manken är känselspröt som hon känner av saker med. Hon har hål i tassar som omringas av metall, så att hon inte förblöder och får infektioner… de är alltså permanenta. Hon har också hål i bakbenen som också är permanenta och omringade av metall. Hon har också hål i öronen som ni ser. I dessa hål lyser en kraft, telepati-kraft. Det blir ljusare i mitten och svagare ljus i slutet av hålen. 
Hon har också knivar på frambenen(vet inte om jag ska lägga till detta här då dem diskuteras i ett annat ämne). Hon är en karg blandning och har då starka färger, men bara när hon är arg: På natten lyser hennes ögon blått, nästan turkost, och om hon blir arg lyser hårstrån upp i samma färg och jag undrar om den iden också är ok.

^ Detta var vad jag hade tänkt. :)
Snälla igga proportionerna, det var en snabb skiss så att ni skulle fatta. :)
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om kraft.    fre 15 aug 2014, 16:23

Då det verkar röra samma karaktär så flyttade jag över bilden till denna tråden. Vi måste dock få mer tillfälle till att prata igenom denna idén.

/Lin

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om kraft.    tis 30 sep 2014, 23:07

Det känns som att det är lite för mycket på gång här med samma karaktär. Med vad du beskrivit så fick vi till att det skulle vara upp emot 4 krafter för en och samma karaktär och med flera fysiska attribut. I dagsläget är detta ingen karaktär vi kan godkänna då det är för mycket på gång samtidigt. Försök skala ner antalet idéer, och undvik att få med så mycket som möjligt i samma karaktär. Gå igenom idéerna igen från grunden och tänk vad du verkligen vill ha med, och vad som inte är lika viktigt. Forma två tydliga krafter, som inte överanvänds. Vill man ha en som är väldigt stark så kan det vara bättre att ha en enda kraft som karaktären är väldigt bra på att använda istället, i det här fallet kanske metall. Och sen ställa sig själv frågor som exempelvis varför har karaktären metallringar? Vad ska de användas till? Behövs det verkligen för karaktären? Osv.

Ganska ofta när det kommer till att göra karaktärer så är det bättre att tänka "less is more", då en karaktär i stort sett aldrig blir "bättre" eller "mer intressant" för att den har massor av krafter och liknande, utan satsa istället på att göra en intressant personlighet och en genomtänkt historia, vilket blir mer hållbart i längden.

Som det ser ut nu så är det både metallkrafter, telekinisi, telepati, skiftare och lite annat, vilket helt enkelt blir för mycket.

Jag rekomenderar att läsa kraftsidan vilket kan ge en tydligare idé om vad som kan räknas som en kraft.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd om kraft.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd av kraft~
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd om kraft!
» [Avslutat] Tillstånd om kraft
Hoppa till annat forum: