Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
Idag på 21:24 av Nunam

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Idag på 21:14 av Nunam

» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Fiir, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Allt syns i stjärnorna [Bonk] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Allt syns i stjärnorna [Bonk] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Allt syns i stjärnorna [Bonk]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Allt syns i stjärnorna [Bonk]    sön 11 okt 2020, 12:03

Ivo hade svårt att se vad främlingar menade när gav hans son medlidsamma blickar där de gick fram. Där Ivo hade två ben för mycket, hade Bonk två ben för lite. Men han tog sig fram utan problem, ja, han var riktigt snabb på två bakben den lilla rackaren. Det var inget fel på honom, han var bara annorlunda. Därför besvarade Ivo medlidsamma och ömkande blickar med en bister min. Har ni något att säga om min son, va? Säg det högt, om ni vågar.
     Natten som nalkade tycktes lova stjärnklar himmel, och Ivo ville hinna bort från Relictus skogar för att nå en öppen höjd där han och Bonk i lugn och ro, långt borta från främlingar och ömkande blickar, kunde leka och vara sig själva.
Tistel, det lilla hjärtat, såg efter de andra valparna för kvällen. Ivo visste inte vad han skulle göra utan sina barn. 
     "Försten till höjden där, Bonk. Eller va säger du?"
Ivo sänkte huvudet för att ge Bonk en mjuk, uppmuntrande knuff framåt. "Ett... två... tre... kör!"
     Ivo sprang inte så fort han kunde, men han satte av i en lättsam jogg med blicken över axeln.

[min son!!!]
Bonk
Bonk 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Allt syns i stjärnorna [Bonk]    sön 11 okt 2020, 12:32

Bonk tog ingen som helst notis av de medlidsamma blickarna, och han hade snabbt lärt sig att ignorera hånfulla ord. De hade blivit endast ett lågt surr i bakhuvudet. Men han noterade allt hur de påverkade Ivo. Varje gång han kunde känna honom spänna sig såg han till att lite lägligt tappa balansen och lutade sig mot honom för stöd. Och varje gång möttes han av ett leende.
    Valpen såg sig med stora ögon omkring. Civitas var alltid spännande, men det var extra spännande efter att solen börjat gå ner. Framför allt för att det innebar att han inte behövde gå och lägga sig än.

De nådde snart utkanten av staden och med ens blev det ännu mer spännande! Ute på kvällen och utanför staden? Bonk hade inte kunnat följa sin förtjusning även om han hade försökt.
    "Försten till höjden där-"
Han följde sin pappas blick och kände snart en uppmuntrande knuff. Innan Ivo ens hunnit räkna till tre hade han satt av. Till en början mer serpentinformat, men när han fått upp hastigheten lite gick det relativt rakt. Backen var det jobbigaste av allt, och krävde att han studsade mer än sprang. Som en liten kanin. Men med envishet kommer man långt, och snart var han uppe på krönet. Efter att kort ha försäkrat sig om att Ivo var bakom honom föll han ihop i en liten hög.
    "Jag vann!" förkunnade han glatt och ålade runt så han kunde se sin pappa komma upp för kullen. "Jag är snabbare än dig, pappa!"
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Allt syns i stjärnorna [Bonk]    tis 20 okt 2020, 18:08

Ivo kunde inte kväva ett skratt när Bonk satte av. Han var en avbild av Ivo själv - alltid ta försprång i tävlingar. Regler var till för att brytas!
     "De ä' min pojk, de!" flinade han när Bonk förkunnat sin seger. Ivo slöt avståndet med några språng och kastade sig på marken i en hög med sin son, drog honom till sig när han rullade över på rygg så att Bonk vilade på hans bröstkorg. "Tänk va, Bonk, när du blir större kommer du va snabbare än nån av de andra rackarungarna i Civitas," flinade han och tryckte en stor tass mot Bonk's huvud för att rufsa om pälsen. Ivo visste inte riktigt hur, men det var som om hans ångest och bekymmer smälte bort i Bonks närvaro. Som om han kunde hjälpa honom, på något sätt.
     "Du må va snabbare än din gamle farsa, men är du starkare?" flinade han och nafsade lekfullt efter Bonk's små öron i en utmaning han visste Bonk inte skulle neka - brottningsmatch!
 
Allt syns i stjärnorna [Bonk]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Bonka bort allt [Bonk]
» I din värld av mörkret syns dina brister
» Allt som kunde varit och allt som ska ske
» Skrivet i stjärnorna [Stephano]
» när stjärnorna dansar [stostine]
Hoppa till annat forum: