Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Devils backbone [E] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Devils backbone [E] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Devils backbone [E]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Devils backbone [E]    lör 28 mar 2020, 23:12

Den brända plats som en gång varit måntemplet hade varit förvånansvärt fylld med folk. Diverse trogna Månvargar med en önskan att återbygga och goda samariter som ville hjälpa till eller iallafall höja sin personliga karmakvot. Detta hade gjort henne nervös, och det hade också snabbt blivit tydligt att hennes bror inte var där. Så de hade rört sig vidare, och nu efter att ha sökt igenom månskogen efter eventuella platser där hämndlystna Duraneirs vittnen kanske kunnat gömma en fånge nått Västra bergen.
Hon hade inte haft ro att be, och än mindre utföra en ritual, i månskogen men kände att det nu var dags. Då hon trodde att ingen sett hade hon lyckats fylla en liten bägare med jord från den plats där templet vänts ut och in. Det fanns inga spår av varken aska eller blod kvar på platsen men jorden skulle nog duga. Hon hade också karvat av en förkolnad bit bark från ett väldigt träd vid det forna stridsfältets utkant. Duva hade gett henne en frågande blick men inte vågat fråga. Bambra hade antligen varit lite lynnigare än vanligt på senare tid, och partnern verkade noga med att ge henne andrum. Tänk att det fanns något med ett sådant tålamod, och att denna någon valt att vara med just henne. För det var fakargen evigt tacksam.
I skydd bakom en klippa hade hon nu spillt ut jord och kolbitar framför sig. Försiktigt plockade hon fyra fjädrar från sin rygg och lade ner dem i högen. Sedan tog hon ett djupt andetag innan hon bet sig själv i det ena frambenet och lät blodet droppa ner över både jord, kol och fjädrar.
"Chaibos."
Började hon sin bön.
"Gud över livets slut, över straff och över frid, konung över grottorna. Du är de dödas själars herde, men min redan nu i livet. Tag emot detta offer. Jord och kol från den plats där otaliga själar sänts din väg under min ledning, och delar av mig som ett bevis på att jag tillhör dig."
Hon hoppades att det skulle vara tillräckligt, och om det inte var det att han skulle visa henne vad han krävde.
"Snälla se min dedikation, se min kärlek och min bottenlösa respekt. Och led mig rätt, låt min tjäna dig som levande länge och bespara mig från grottornas ovisshet. Skydda mig och de jag älskar, Blair, Duva, Molok, tag emot mina offer som en ersättning för deras liv och låt de klara sig oskadda ur sina trångmål."
Hon fuktade läpparna, kände blodsmaken i munnen.
"Jag ber dig. Låt mig finna Molok vid liv, låt honom överleva och finna sin väg tillbaka till oss. Tag honom inte ifrån mig."
Hennes redan darrande röst sprack och ögonen slöts.


[Ensaminlägg]
 
Devils backbone [E]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Yo Devils!
» :: Devils ::
» Little devils come to earth [-]
» Devils Presentation
» Qu x Devils valpar
Hoppa till annat forum: