Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Yo Devils! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Yo Devils! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Yo Devils!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Yo Devils!    lör 15 dec 2018, 22:44

Höddeni gamla Devilsmedlemmar, nuvarande som tidigare!

Jag hade ju Azazel i Devils för många år sedan, och har inte haft någon efter att han lämnade flocken 2013. Jag saknar att spela Devils fruktansvärt mycket, och skulle jättegärna ha en igen. Framförallt skulle jag vilja ha en medlem som haft lite historia med flocken, och alltså inte bara är helt ny. Någon som skulle kunna hjälpa till att bevara det gamla Devils, nu när många av de gamla medlemmarna har dött.

Så! Jag undrar om där är någon som har en gammal Devils karaktär liggande, som kanske har blivit inaktiv eller försvunnit och som ni inte vill eller orkar spela längre. Gärna någon som var med i flocken redan när de bodde i Öknen. I så fall så är jag väldigt intresserad av att adoptera den av er, om det är möjligt! :D

Fridens! <3
/MPh
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    lör 15 dec 2018, 23:58

HHeeeey <3

Kan själv ev. tänka mig att adoptera bort antingen Aru eller Vitani, men grejen är ju att båda dom två inte längre är Devilsmedlemmar utan lallar runt i öarna med Sarabi och har semester typ ^^' dessutom tror dom att Devils är utdöda (rätt nära sanningen dock lmao)

Tog en titt i "rangordningstråden" där gamla & nya medlemmar står

Frost har inte varit särskilt aktiv på nå år, dock så har linnea loggat in typ varje gång jag smsat och påmint henne om numoori, och Frost ligger henne varmt om hjärtat. Kan inte heller höra av mig till henne och fråga öht  om hon är intresserad av att adoptera bort Frost ...  eller tjata på henne att logga in ... tappat hennes nummer :(  så thats a no go oavsett. Dessutom ligger det i Frosts karaktär att ge sig av och vandra ensam i långa perioder, så om han dyker upp på reviret igen så är det helt IC och alla skulle bara bli superglada :D spec jag hah


Saderk är väl mer eller mindre npc nu? Kanske kan vara något?

Annars är det rätt skralt tror jag ... En annan npc (ruby) som dock inte varit med i så mkt rollspel eller haft vidare utvecklad karaktär & interaktion/historia med andra flockmedlemmar


On the other hand, om du vill spela en riktig blast from the past så kan jag med gott samvete adoptera ut antingen Faith(mörkervarg, mörkerkrafter, brun, hane) eller Alou(mörk/ej väl utvecklad/hona/kristallkrafter). Men dessa var alltså på Tenkais tid ca 06-08 nångång, tio år sedan och spelades av min kusin!

De försvann båda två under nått sidbyte på nå vänster/blev inaktiva, så de borde def kunna vandra tillbaka in i livet


Men de skulle isf vara riiiktigt gamla devilsmedlemmar! med massa "hohoho på min tid så minnsan var det såhär" iofs  ... Dock så dog nyss den sista gamla Devilsmedlemmen som skulle ha känt igen dom hahahah
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 00:34

Åååh! Åh jisses, det här är hur roliga alternativ som helst!

Jag sitter i voice chat med Lin just nu, och hon är också superpepp! :'D

Vitani hade varit fantastiskt roligt att få rollspela. Särskilt eftersom att hon varit en så aktiv del i Devils tidigare, och allt med Rabiesligan och hur hon utmanade Nevada way back och aah. Har ju följt mycket av hennes historia, och själv rollat mot henne tidigare. Och framförallt är det kul att hon i så fall redan har en relation till bland annat Vilja i det nuvarande Devils. Hon har ju dessutom varit med om mycket av Malvadodramat och sånt som varit, och fortfarande är relevant i flocken. Det finns mycket möjligheter att ta vara på där!

Annars låter de riktigt gamla Devils karaktärerna (Faith och Alou) också väldigt intressanta! De har ju lite mer möjlighet att anpassas, då de varit borta så väldigt länge. Lin kommer ihåg nån gammal bild Faith hade som hon försökte leta upp. Lite downside till dem dock är ju då att de "missat" mycket av det som hänt i Devils sedan de försvann (allt med Nevada, Malvado, stora strider och krig, och allt som hänt därefter). Lite typiskt att den sista som skulle kunna känna igen dem också råkar ha dött nu då xD

Blir så himla pepp av att där faktiskt finns flera äldre alternativ! Diskuterar gärna med dig om karaktärerna och vad du tycker! :'D
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 22:42

Vitani hade varit toppen att adoptera ut som en tvättäkta devilsmedlem. Har ju rollat henne från Kyos konto en del och dom har ju "suttit ihop" en del, och vore spännande att kunna rolla mot henne istället för med henne ???? Älskar vitani som karris & dig som rollspelare, så vore nice att se dig blåsa liv i henne

Däremot så har ju hon genomgott en stooooor personlighetsförändring. Hon är ju knappt igenkännbar, och hennes lojalitet har ändrats. Läste igenom rollet där vi utvecklade vad som hänt sedan de skiljdes från resten av Devilsarna, och både Vitani & Sarabi genomgick en total livskris och har i princip blivit helt avradikaliserade. Innan var ju Vitani verkligen kultmedlem, vars livsmål var typ att bli General i Devils och sedan dö rejält ärofyllt och blodigt i nån strid. Hela hennes identitet och livsmål var insnärjd i Devils. 


Nu skulle hon givetvis söka upp Devils igen om hon fick reda på att de fortfarande existerade, men inte pga. några fanatiska tankar om heder och tenkai och blabla. Hon skulle bara göra det för att återförenas med sin familj. Kan inte heller se att hon skulle bli radikaliserad igen heller! de äldre som hon såg upp till och respekterade (shiro/tass/mal/frost) är alla borta. Och från att värdera själva Devilskulten som kärnan och det som höll relationerna samman och gav livet mening, så värderar hon nu bara relationer rakt av, typ? Hon har brytit sig ur hjärntvätten, och är nu bara lojal till sin syster och Aru för att de är hennes syster/flockbror. Hela fanatism-binder-oss-samman-prylen är borta.

Beroende på hur kaosigt Devils är nu med Vilja(nyfiken på vad hon ska hittepå ahah) så skulle hon snarare nog försöka övertala morsan att följa med henne trbax till öarna för lite ChillTerapiTaDetLugnt-tid.



Att få gamla "karriärsinriktade" Vitani tillbaka nu och möta Vilja hade varit TOPPEN! snacka om drama. Vitani skulle ständigt syna henne och försöka avgöra hennes motivationer. Hon var ju barnvakt åt henne, och är nog klipsk nog att ana att gamla Elyn inte alls var fanatiskt trogen Devils. Hon skulle ha varit rejält missnöjd med minsta antydan till disrespect från Viljas sida gällande gamla regler och läror och ja ... ahhh det skulle ha varit underbart dramatiskt med stor risk till blodsutgutelse ahah.

Men det e ju gamla Vitani det ... så vettefan om det e någe bra alternativ :( ahah fan hade varit toppen att få tillbaka gamla Vitani och introducera henne till nya Vilja ! kommer sakna henne aaahh :(
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 22:56

IMEn jaa vi får prata mer! Kanske borde logga in på skype, ev lättare. Men annars re: Faith/Alou:

Joo precis, de är väldigt anpassningsbara! Och de skulle ju isf verkligeen vara äkta gamla Devilsar, som isf träder in lite som en äldre. Rätt spännande att ha det nu när det svänger som in i helskotta ju


Btw vet precis vilken bild miv pratar om haha, ska se om jag kan hitta den

& är ju faktiskt möjligt att introducera Faith/Alou innan Tass dör. Vi har ju ett stort flockroll där tass fortfarande är i livet som vi inte fått igång än ^^' Shiros begravning ... Ahahahah jisses alltså. Plats för drama där med - gammal Devilsmedlem som finner flocken på ett nytt revir, precis då två äldre medlemmar dör tätt inpå varandra. Och då skulle isf Faith/Alou bli vittne till vaddetnuänär som Vilja har för planer. Antar att Faith/Alou kommit från Devils och sedan sökt dom igen, och nu finner flocken i stor kris


Men inser jag ju nu att Vitani blir svår att få in i Devils igen ^^' iaf inte som en trogen medlem öht. Skapade ju tom. en ny liten tik (Oscura) som jag tänkte försöka få in i Devils, i händelse att Kyo möter sitt öde, just för att Vitani är pausad&chillar med sin syster/aru och nog inte kommer återvända till flocken. iaf inte permanent
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 23:17

Har nog missat att hon haft en stor personlighetsförändring. Tror jag läste er sammanfattning av vad som hänt, men kommer inte ihåg på rak arm allt som stod. Men ååh, synd att hon tappat det gamla devils-stinget då. Det hade, som du säger också, varit fantastiskt roligt att se gamla tuffa Vitani komma tillbaka och hjälpa till att återinföra Devils namn i vargamunnar som något att rädas. Idag är ju Devils namn knappt känt längre, och har inte riktigt varit något man skrämmer valpar med på ganska länge nu.
 
Hade jättegärna haft möjlighet att återinföra lite jädraranamma och lite skräckingivande utstrålning i flocken igen. Blir kanske svårt om Vitani inte längre är eller skulle kunna vilja vara en del av det :/ Jag antar att det inte är direkt någon möjlighet att få tillbaka det, annars hade Vitani verkligen varit perfekt för rollen, med hennes historia i Devils och relationen till de få gamla medlemmar som faktiskt är kvar. Var nästan lite för perfekt som möjlighet att ha en av de gamla från rabiesligan som varit med om så mycket av det som fortfarande är relevant, och som kunnat komma tillbaka och styra upp vad nu Devils har förfallit till.
 
Tror du det finns någon möjlighet att få en sån chans med henne? Eller med en annan karaktär? Visst, jag kan peta in en egen ny karaktär i flocken, eller någon av de som kanske inte varit med så länge. Men det jag främst är ute efter är ju någon som varit med om det där gamla Devils. Som varit med och delar agget mot Qu, var med om Malvados svek, krigen, att behövt bevisa sig för familjen och varit med och verkligen satt skräck i Numoori som då. Någon som kan hjälpa till att ta tillbaka det där gamla som Devils idag kan behöva en ny dos av. En ny karaktär, eller någon som inte varit med från back when, som inte är driven för Devils känns som att den inte riktigt kommer kunna hjälpa till att bevara eller blåsa liv i det där gamla Devils igen som nu saknas.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 23:30

Ser att du skrev mer nu innan jag hann skicka, men sidan varnade inte för att där fanns ett nytt inlägg xD

Tack, btw <3 Gör mig glad att du gillar mig som rollare :')

Där är näst intill ingen kvar på Skype just nu. Vi övergav Skype till förmån för Discord där vi har en server du gärna får gå med i! Här är en länk: https://discord.gg/TqsW52p och jag heter "MoonPhanter#6959" om du vill adda mig. Där finns hjälp och info om hur Discord funkar också i Numoori-servern, om du inte redan har eller använder det själv och vill vara med :')

Som sagt, ville ju gärna adoptera en gammal devilskaraktär om möjligt, främst för möjligheten att försöka återinföra det där som Devils hade tidigare. När de var större och syntes mer, och vargarna i Numoori kände deras namn som något att rädas.

Upprepar mig själv men ja haha;;; Vet inte om det skulle gå att få in den känslan med en av Faith eller Alou? Tänker då de har missat mycket av allt dramat som hände mellan 2008-2013 typ. Mycket av det dramat är ju fortfarande aktuellt idag, men har bara hamnat mer i skymundan då flocken blivit mer mellow.

Men ja! Har du eller känner för att skaffa Discord för att vara med och prata lite så adda mig! Diskuterar gärna :'D
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 23:32

Nuuu har jag inte precis en Devilskaraktär från 1800-talet att erbjuda, men om det skulle vara så att enda problemet är att Vitani tappat stinget så går väl det att lösa? Om inte annat kanske ni kan bullshitta att Vitani hittar Devils efter lång tid, undrar vad det här är för sorglig skara, inser hur soft hon blivit, och får sprutt i sin gamla Devils-gnista igen.
Vissa ränder går aldrig ur etc :fingerguns: 

Det har ni säkert tänkt på själva, men ja. Bara ett litet förslag. Även jag skulle tycka det vore väldigt kul att se mer av Devils, särskilt med stöttning av riktigt gamla karaktärer, både för Devils skull och för resten av Numoori och flockarna. Mer drama åt folket!
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    sön 16 dec 2018, 23:40

Haha, ja, är lite det jag gärna velat göra! Och varför jag så gärna, om möjlighet finns, skulle vilja få tag på just en gammal medlem som varit med om Devils när de fortfarande satte skräck i Numoori! Någon som kan komma tillbaka och ifrågasätta vad de håller på med och varför de bara sitter där och ser ut som att de sålt smöret och tappat pengarna. Försöka sparka lite liv i det där gamla Devils igen ;)
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    mån 17 dec 2018, 00:03

Ahh alright, ska se till o joina discord imorrn!


Hmm nej, hajar vad du menar. de gamla karaktärerna har ju missat en hel del drama. De kommer ju känna många gamla karaktärer som tass, shiro och malvado, men varit borta under fejderna med Qu. Fast hmmm, Faith kanske var med under början av fejderna mot Qu? Minns inte. Sen så kan man ju retconna lite såklart kring när exakt Faith gav sig av, eftersom att det var så längesedan. Faith/Alou har ju inte alls samma väletablerade relationer med nuvarande flockmedlemmar som ex Vitani har, men o andra sidan har dom starkare förankring i Devils-mentaliteten. Detdära blodigt krig och ära och skräck och tjoho. Så den biten är ju definitivt där - de gamla 1800-karaktärerna lär bli vansinniga över den kris som Devils befinner sig i.

Re: gamla ränder går aldrig ur - jo, iofs! Hon har ju fortfarande kvar sin personlighet, och kan garanterat bli blodtörstigi igen, med rätt motivation. Om Vitani hade varit ensam och borta från flocken skulle hon garanterat få tillbaka det gamla karriärstänket. Men hahah, hon grnomgick värsta livskrisen, och skulle aldrig kunna tänka sig att överge sin syster. Ska höra med embla också, men hmm ... kan typ inte se något som skulle kunna få henne stt bli radikaliserad igen, sålänge som hon har sin familj utanför flocken (aru&sarabi). Hon liksom ... bröt sig ur Devils-tänket, och motivationen till att försvara Devils heder och avrätta förrädare är liksom inte där längre. Det är isf om Sarabi eller Aru blev dödade av en fiende till Devils. 

Men åh då skulle hon bli så ledsen :(((((. Hon och Sarabi och Aru  som typ fick ett halvlyckligt slut lmao


Hmm en annan karris jag kom på är ju Tonbo! Kyos bror, har varit med sedan länge och var med under Qu-fejden. Däremot inte superutvecklad karris, men har ändå etablerade relationer med levande flockmedlemmar. Spelades av matuski ich har inte varit aktiv på ett braaa tag. är ju bara att ta och fråga? Om det går å få tag i na

Oavsett så tar jag gärna och introducerar Oscura samtidigt,  när du väl får in nån Devils. Om vi hittar ngt som passar dvs, om de ev. rest ihop ett tag eller så.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    mån 17 dec 2018, 13:40

Lite sorgligt att nästan alla gamla Devils verkar ha fallit i samma (jag tappade ordet jag var ute efter hhrhrrg) att de flesta verkar ha tappat det gamla stinget och lugnat ner sig fullständigt. Inte bara Devils för den delen utan de flesta gamla onda karaktärerna känns som att de tappat den där blodtörsten och drivet att slåss. Är inte så många karaktärer som känns sådär onda eller läskiga idag längre.
 
Men! Hojta på mig på Discord när du har tid, och kika in i Numoori-servern, så pratar jag gärna och försöker klura ihop någon lösning. Med vad än för karaktär det kan tänkas bli! Tycker det är kul att ha med dig också på ett hörn, saknar dig på sidan <3 Och är det någon som varit med och kan det gamla Devils så är du en av dem ;)
 
Och ja! Skulle gärna prata ihop något och ta med Oscura in också :D Ju fler desto bättre!
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    lör 22 dec 2018, 11:18

Har funderat lite, och med tanke på Vitanis situation och utveckling så är det kanske svårt att få henne att återgå till Devils. Så jag tror, då jag ju gärna vill adoptera en gammal Devils just för att kunna hjälpa till att få flocken på fötter igen, att det nog är enklare att adoptera en av de riktigt gamla karaktärerna istället (Faith eller Alou). Då behövs det inte krånglas med att Vitani lämnat Devils bakom sig och sånt, så får hon vara pensionerad i frid c:

Jag skulle jättegärna diskutera båda de gamla karaktärerna med dig, och gärna med andra gamla devilsmedlemmar som kanske var med då. Det finns väldigt lite info vad jag kan hitta om de här karaktärerna, så jag undrar lite över hur formbara de är? Är det något särskilt de gjort, eller annat viktigt karaktärsmässigt? Finns det kanske möjlighet att påstå att någon av dem varit med Devils lite längre än vad de spelades, så att de kanske kan, som du skrev, ha varit med lite under Qu-fejden i alla fall? Kanske längre? Vad kan vara anledningen till att de försvann och varit borta så länge (något obskyrt långvarigt uppdrag?).

Jag är supertaggad på Devils, så vill gärna diskutera :’D
Abascal
Abascal 
 

Spelas av : Ink


InläggRubrik: Sv: Yo Devils!    tor 10 jan 2019, 10:05

Kyo, 

Jag har tänkt massor innan jag vågade skriva, och jag tänkte sätta en fundering i ord angående det här.

(Skippa till allra sista stycket om du vill, kunde nog ha fått fram detta med långt färre ord)

Jag var aldrig Devils. Inte på riktigt, och inte när det var som glansigast. Devils ger mig samma känsla som Jägarna gör; något högre och något mäktigare. När jag har svackor brukar jag gå och läsa gamla Devilsroll för att känna en hint av det där jag liksom missade. Jag önskar att jag kunde bidra till Devils, men på ett annat sätt än jag kan göra för tillfället. Jag tycker att det är festligt att det börjar livas upp igen, vill hemskt gärna att Devils ska återfå något som liknar gamla Devils-lystern.

Med det sagt pratade jag med MPh lite granna, och ett av svaren jag fick var naturligtvis att höra av mig till Kyo, så det gör jag på det här viset. Jag vill så gärna ha en stadig, ja helst lite äldre och mer genomtänkt karaktär, i Devils, som alltså existerar på ett annorlunda sätt bara. Åh... Jag hade egentligen inte tänkt skriva längre än några rader. Det var inte meningen. Kunde nog ha förklarat mig mycket enklare.



Finns det någon som helst möjlighet att jag kan hänga med den karaktär (utav Faith och Alou) som MPh är sugen på att spela? Hon nämnde att Alou kanske är mer intressant för henne, och det skulle vara hur bra som helst för mig. Jag tror att Faith skulle vara jätterolig att utveckla, beroende på om det finns mer information att förhålla sig till angående de två karaktärerna.

:hands-l: leggy
 
Yo Devils!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» :: Devils ::
» Devils Presentation
» Qu x Devils valpar
» It all ends here [ DEVILS VS QU ]
» A new era of chaos [DEVILS]
Hoppa till annat forum: