Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Faye ----- press Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Faye ----- press Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Faye ----- press

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Faye
Faye 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Faye ----- press    ons 23 nov 2011, 17:19

Faye ----- press W0jku9

Snabbfakta

Namn: Faye (betydelse - Faith)
Ras: Aderon
Mankhöjd: 56 cm
Vikt: 33 kg (?)
Fysisk hälsa: Normal
Psykisk hälsa: Stark
Krafter: Växter och Telepati
Styrka: Bra hörslen, smidig
Svaghet: Svag fysisk styrka
Språk: Engelska, svenska


Personlighet:
Denna Aderon-varginna har en lugn personlighet, en personlighet som trots det avslappnande yttret även är positiv och gillar att vara i närheten av andra och vara social. Hon är svår att göra arg, en morrning från henne betyder att man gjort något seriöst fel. Men, även om hon är svår att irritera, är det väldigt lätt att få hennes röst att ge ifrån sig ett ljust skratt.
Hon tror på Gudarna, enligt henne är det en självklarhet att Jorden skapades av de fem mindre gudarna. Allting hon ser är enligt henne ett under av deras makt - och i vissa fall är även delar Gudarnas andar gömda i saker omkring en.
Allt liv är i hennes åsikt värdefullt, och hon undviker fysisk strid så gott det går då hon inte vill att ett liv ska behövas släckas. Hon är inte vegetarian, men efter en jakt tackar hon alltid Gudarna och ber att djurets ande ska få det bra i världen efter detta.

Ändringar kan ske, då jag vill rolla fram en lite mer personlig personlighet :)


Bakgrund/Historia:
Föräldrarna till denna Aderontik var friströvare, flocklösa vargar som tog var dag för sig och inte planerade sin väg i livet särskilt mycket. Bara efter en vecka i denna värld tvingades hon och hennes kullsyskon att följa med på sina föräldrars vandringar, då de helt enkelt inte hade en plats de kunde kalla sin egen och bo på. Det var ett enkelt liv, de vandrade på nätterna, jagade under tiden de gick, åt och så sov de. Ingenting speciellt hände dem under deras första år.

När Faye bara var sju år fick hennes mor sin nästa kull och då deras föräldrar helt enkelt inte kunde ta hand om de sjuåriga valparna tvingades Fayes kull att lämna familjen. När de var borta kunde föräldrarna ta hand om sina nya valpar och försörja dem.
Hon började då sitt eget liv, vandrade omkring i landet ett tag och drog sig sedan bortåt Det Okända. Där levde hon i ungefär tio år innan hon begav sig tillbaka till de mer välkända delarna av landet, precis som hennes föräldrar gjort innan henne började hon vandra runt i landet, försökte utforska så mycket av denna värld som möjligt.



Krafter:
Växter --- En kraft hon inte fullt ut behärskar. Som det är är det enda hon kan är att få växter att växa ur marken och redan existerande växter att formas efter hennes tankar. Än så länge är det ingen bra stridshjälp, men hon jobbar på det.
Telepati --- Hon behärskar den någorlunda, inte alls som en tränad varg men helt okej. Hon kan öppna kanalen mellan två sinnen, så hon kan höra den andres tankar eller den kan höra hennes. Dessutom kan hon se folk auras, svaga färger som glöder runt hela dem. Färgerna är lite opålitliga, de kan betyda många saker, och på vissa kan färgen förrändras snabbt.

Aurors färg och betydelse:
Röd: Energi, styrka, ilska, passion, rädsla eller egoism.
Orange: Självkontroll, ambitioner, mod eller omtanke.
Gul: Optimistisk, glad, intellektuell, vänlig, obeslutsam eller lättledd.
Grön: Lugn, helande, medkänsla.
Blå: Andlig, lojal, kreativ, känslig, snäll eller lynnig.
Violett: Väldigt andlig, intuition, visdom, välvilja eller sökare.
Rosa: Kärlek, uppriktighet eller vänskap.
Grå: Depression, sorg, utmattning, låg energi eller skeptis.
Brun: Girighet, självengagemang eller påstridig.
Vit: Perfekt balans.
Svart: Orkeslöshet, sjukdom eller döende.



Relationer: Klicka på namnen för att komma till deras profil
Shicco&Ever - Föräldrar - Jag fick bara tillbringa åtta år av mitt liv hos er, och jag kommer aldrig få möta er igen. Jag älskar er. Vila i frid
Kangaroo - Syster - Jag kommer aldrig glömma vårt möte, lillasyster, och jag hoppas att du lärde dig något av vårt träningspass. Jag älskar dig, du är det enda som finns kvar av min familj.
Övriga Syskon - Syskon - Mina lekkamrater under de första åren, mina jaktkamrater under de sista som valp. Jag kommer aldrig glömma bort er, bröder och systar. Låt Gudarna vara med er.
Ticki - Främling - Varför fortsätter du försöka överraska mig bakifrån? Du märker ju att det inte fungerar.
Thirio - Främling - Så ung, och med ett så dött sinne?
Sirion - Vän/Bekant - Så nu är du äntligen fri från den andra själen i din kropp... Men se till så att du inte blir som han var, bara för att han är borta..?
 
Faye ----- press
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Zarec ----- press ;D
» Liqüd's press
» Wes press
» Falloura's press
» Tochos press
Hoppa till annat forum: