Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Idag på 21:41 av Lev

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 30 användare online :: 5 registrerade, 0 dolda och 25 gäster. :: 1 Bot

Lev, Myrda, Sigrid, Torbjörn, Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Din, i detta liv och nästa Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Din, i detta liv och nästa Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Din, i detta liv och nästa

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Oscuro
Oscuro 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Din, i detta liv och nästa    mån 26 aug 2019, 07:18

Det låg en obarmhärtigt hetta i luften omkring stäppvargen, och den giftiga luften drogs ned i lungorna med djupa, ansträngda andetag. Tankarna i huvudet snurrade osammanhängande. Han kände sig trött, så otroligt trött. Kroppen värkte av stela muskler, och trampdynorna hettade ömt från brännskador som den varma marken hade gett upphov till. Och djupt inom Oscuro fanns en svag önskan om att lägga sig ned och vila.
Men hoppet brann starkt inom den unga hanen, och det var det som fick honom att trots den värkande kroppen, den tungandade luften och den tryckande hettan. Varje steg var smärtsamt, men stäppvargen vacklade inte.
"Aurinko!" 
Rösten ekade över området.
"Eldens herre. Stridskonstens mästare. Jag söker Dig som en enkel tjänare, skapad för att följa Din önskan."
Oscuros röst hade dämpats, samtidigt som han på darrande ben stod och såg upp mot skyn. Aldrig förr hade han gjort något liknande, och den unga stäppvargen svalde i ett försök att fukta den torra halsen innan han fortsatte. 
"Jag tackar Dig, min herre, för allt Du givit mig." Huvudet sänktes och frambenen veks under honom, förde hans kropp ned i en bugning. 
"Jag står inför Dig som en ödmjuk tjänare, och jag ber Dig att ge mig styrka och mod. Tvivel hemsöker mitt sinne, och jag undrar om mina ögon ser klart. Är detta rätt väg för mig? Är detta vägen Du önskar att jag ska vandra?"
Ögonen hade slutits och Oscuro talade rakt från hjärtat. Släppte ut alla de känslor som fanns uppdämda inom honom, som hade vaknat till liv och var starkare än någonsin förr sedan Nephania hade lämnat honom kvar.
"Jag söker svar, jag söker vägvisning. Jag överlämnar mig helt till Dig, både kropp och själ. Jag finns för att följa Din vilja, jag är Din att befalla."
Där fanns ingen desperation i rösten, bara ett djupt lugn som grundades i den orubbliga tron Oscuro bar inom sig.
"Ge mig en väg, och jag ska följa den utan tvekan. Jag är Din, i detta liv och nästa."
Och med huvudet fortfarande sänkt mot marken i en djup bugning stod Oscuro kvar, med smärtande muskler och med darrande ben. Väntandes likt en staty. Underkastade sig Aurinko till fullo. Tålmodigt redo att följa minsta kommendering. 
Snälla far, jag ber Dig...
 
Din, i detta liv och nästa
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Nästa steg [E]
» Vad är detta? [P]
» Detta är vårat öde
» Detta vita vinterland
» Chaibos och livet-efter-detta
Hoppa till annat forum: