Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Spår av hopp Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Spår av hopp Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Spår av hopp

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Teck
Teck 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Spår av hopp    tor 08 mar 2018, 00:07

(Privat rollspel mellan Teck, Sleazoid och Achilles.)

Det var fortfarande mitt i natten när de tre vargarna nu stod en bra bit ifrån de övriga i Qu, på långt höravstånd från de sovande. 

Tidigare under kvällen hade det upptäckts att Turbo, Teck och Thrars dotter hade försvunnit till deras stora förskräckelse. De hade letat förgäves utan resultat, och började inse att något riktigt hemskt måste ha hänt. Varför skulle hon bara ha gett sig av utan att säga något? Och hur kunde de ha missat att hon bara försvunnit. En plågande smärta bultade i Teck's bröst, och han kunde inte föreställa sig att det kändes annorlunda för Thrar. 

Medan Thrar hade känt sig tvungen att gå tillbaka till valparna, hade Teck outtröttligt fortsatt leta längre och längre bort som en osalig ande. Han kunde bara tänka på Turbo och sitt eget misslyckande. Allt annat utanför Turbo kändes bara suddigt och oviktigt för stunden. 

Av en tillfällighet hade han nu lyckats få upp ett spår. Han var nästan på väg att ha lämnat Qu direkt, men bestämde sig istället för att åtminstone prata med Sleazoid och Achilles först. Det var ingen idé att prata med Thrar, hon skulle bara envisas om att följa med honom. Och det ville han inte nu.


"Är du säker på att det är så klokt att ge sig av nu?" Zoid gillade inte tanken på att någon skulle ge sig av själv. 
"Jag måste ge mig av nu innan spåret tynar. Det är bråttom förstår ni väl."
"Men är det inte bäst om någon följer med dig? Vi kan få en grupp redo tidigt imorgon." Achilles gillade inte heller tanken på att Teck skulle bege sig iväg själv innan de ens visste vad som hade hänt. Spåret var osäkert. 
Teck frustade ljudligt och spände ögonen mot dem båda. "Jag kallade inte hit er för att diskutera kring saken. Jag kommer ge mig av nu, och ville bara att ni ska veta om det, utan någon uppståndelse. Det är min dotter som försvunnit, det är mitt ansvar att leta reda på henne." Han bet ljudligt ihop käkarna. Både Zoid och Achilles kunde enkelt inse att Teck inte skulle ge vika för reson.
"Självklart, jag om någon känner till den känslan, gå. Men Thrar.. Vad ska vi säga till henne?"
Teck blev tyst och undvek att se på dem båda. "Hälsa henne att jag kommer tillbaka, och jag kommer ha Turbo med mig." Han började sedan stega iväg ifrån dem, han kunde inte förlora mer tid.

Achilles och Zoid stod länge kvar och såg efter honom långt sedan han försvunnit ur deras synfält. Achilles hörde honom längre än så, men snart kunde han inte höra Tecks tunga steg. Allt de kunde göra var att tysta vända tillbaka till Qu. De behövde inte säga något, men de visste att de snart skulle behöva hantera en inte allt för glad Thrar.
 
Spår av hopp
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» I gamla spår vi gå [Lev]
» Utan spår (P)
» Spår av ett moln
» I eldens spår [Caer]
» Kalla spår [Dimitrij]
Hoppa till annat forum: