Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker    lör 22 feb 2014, 00:16

Detta är vad jag har tänkt mig;

Svartkonst
Denna kraft kan inte användas mot vargar som har en ren själ eller är beskyddad av en ängel. Varje gång hon använder svartkonst blir hennes själ infekterad av mörker. Detta är hon dock inte medveten om. Ibland kan detta även kräva offer - mest vid andar samt förbannelser. 

Märkning, hon märker en annan vargs själ och kan på så vis hitta dem vart de än är.
Illasinnade andar, frammanar andar som kan användas som distraktion. De är ej solida och kan inte skada någon, men var de än 'rör' en varelse så kommer en svidande och brännande känsla. Är praktiska att använda i svärmar då de syns i form av ett svart dimmoln och därför kan täcka synfältet. 
Frammaning av andar, kallar på en vargs ande - lättast som de nyligen avlidit. Krävs alltid ett offer.
Sjukdomar, kan orsaka sjukdomar, infektioner och förgiftning. Svamp-, virusrelaterade eller kroniska sjukdomar kan hon dock inte orsaka. 
Förbannelser, i form av otur, sömnproblem, ätstörningar eller paranoia osv.

Inre mörker
Kan inte påverka något fysiskt utan ser det inre i en varg. Denna kraft kommer upptäckas i samband med svartkonst. Precis som svartkonsten fungerar detta inte på rena själar eller de som är beskyddade av änglar. Denna kraft har ingen påverkan på hennes egen själ.

Tillkännagivande, en varg med mycket mörker i sin själ, dvs en ond individ ger ifrån sig en känsla som hon kan fånga upp och kan därför känna av denne inom ett visst avstånd - som ökar desto mörkare hennes egen själ blir. 
- Själaseende, som en aura kan hon se hur ren eller mörk en själ är.
Förmörkande, hon kan 'dra' fram mörker hos en annan varg - permanent eller tillfälligt. Innebörden av detta är alltså att svärtan kan komma att dominera det rena. Dvs göra en varg ondare. Detta går även åt andra hållet, hon kan hålla det tillbaka - eventuellt fösa tillbaka. 
Döljande,  hon kan dölja sin psykiska aktivitet genom att täcka över det med mörker, det blir alltså svårare att rota runt i hennes huvud då det bara finns svärta.
- Förblindande, hon kan förblinda andra med deras egen svärta - mentalt.

Observera att hon inte kommer kunna allt detta på en gång, utan börjar smått och i liten utsträckning. Full bemästring kommer vara möjligt först vid 50 års ålder och mörkret kommer då påverkat henne så mycket att hon inte vet riktigt vad som är ut och vad som är in. (förutsatt att hon använder krafterna ofta)


Senast ändrad av Novali den mån 15 sep 2014, 15:30, ändrad totalt 3 gånger
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker    tor 01 maj 2014, 14:39

Svartkonst har alltid varit en fråga för alla oss på Numoori, för tillfället diskuterar vi i crew vad svartkonst bör vara, troligen kommer det bara bli ett "element" men inget är spikat - så skulle avråda kraften svartkonst tills att vi alla faktiskt vet vad det är.

Sjukdomar och andar får jag inte riktigt att gå ihop.. låter lite som om det är en massa olika krafter i egna kategorier kan jag tycka, sen av egen erfarenhet kan jag säga att rolla krafter som har med andar att göra är nog svårt då andevargar rollas av egna spelare och kommer och går som dom själva vill.

Inre mörker låter dock intressant, det enda jag skulle säga nej till där är "döljandet" då jag tycker att det klassas lite mer som mentala förmågor som tex telekinesi och dylikt.

Övriga crew kan gärna säga sin åsikt här, både mods och admins 8D~
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker    tor 01 maj 2014, 17:46

Jag förstår hur du tänker och kan absolut utesluta delen med andar och döljande. Sjukdomar tänker jag dock hålla fast vid eller möjligen lägga ihop med förbannelse då jag tycker att det liknar varandra. Och som sagt, det kommer dröja ett tag så har inte bråttom med Svartkonsten.
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker    tor 01 maj 2014, 18:39

Allt det som har med mörker och göra, dvs som du kallar för inre mörker är det ju inget problem med. Finns andra vargar som har "inre mörker" som kraft (min Jaro t.ex). Men det ses ju då som en egen kraft. Och kraften med inre mörker kan du ju utveckla mycket mer än vad du bara skrivit här, vilket jag personligen tycker är det roliga med krafter. Istället för att försöka proppa in så mycket som möjligt men ändå kalla det för en enda kraft ^^

Det du skriver med att kunna frammana sjukdomar kan man ju också se som en egen kraft. Dvs att vargen kan frambringa infektioner etc, samt kunna orsaka en annan individ sömnproblem etc.
Det är också en kraft som skulle kunna gå att utveckla. Sen vet jag inte om det faktum att handlar om fysiska sjukdomar (infektion etc) och psykiska (sömnproblem) gör det till två krafter är en annan fråga. Det får väl nån admin eller mod hojta till om.

Det var bara lite tankar och funderingar från min egna sida :)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker    tis 23 dec 2014, 01:44

Hej c:

Nu har vi diskuterat det hela mer utförligt, och jag ber om ursäkt för att du fått vänta så pass länge på att få något slutgiltigt svar. Vi har några förslag vi skulle vilja ta upp med dig då vi känner att det har blivit väldigt rörigt här nu och att det är svårt att veta vad som riktigt hör till vad och hur det är tilltänkt.

Som Mikkis/Murder och Emelie/Mallis nämnde så finns det vissa saker i det du skrivit som vi känner går för långt ifrån den tilltänkta kraften. Och i och med att du har strukit över en del, men säger emot dig själv i det andra inlägget så är det svårt för oss att få någon bra överblick på vad det egentligen är du vill ha i slutändan.

Som sagt så har vi dock några förslag. Inre mörker är, som Emelie sa, en kraft som går att utveckla på många olika sätt, och vi anser att vissa delar av det du skrivit helt klart kan gå in under den kraften. Jag tycker dock inte att ''Förblindande'' passar in då den känns alldeles för mycket som en psykisk kraft. Istället skulle du t.ex kunna utveckla delen om förmörkande så att det istället blir mer allvarligare konsekvenser för vargarna när hon använder den, eller liknande. Vi föredrar i regel att man har lite färre förgreningar i kraften som man då utvecklar mer istället för att försöka trycka in hur mycket som helst, blir oftast bara rörigt då tyvärr.

Det Mikkis nämnde om att sjukdomar och andar inte går ihop är vi alla ganska eniga om. Vi avråder fortfarande från att använda svartkonst som kraft innan vi lyckats utröna vad den egentligen ska handla om. Förbannelser går tyvärr in för mycket under den kategorin för att vi ska kunna tillåta det för tillfället. Ser dock att du strukit andar och sjukdomar helt från listan, men i det andra inlägget sa du att du ville hålla fast vid sjukdomar. Jag har dock en tanke om just sjukdomar som kan knyta ihop lite aspekter från det du ville ha av förbannelserna och som även kan gå ihop med det inre mörkret. Detta vore om hennes kraft var fokuserad på psykiska sjukdomar, vilket i sin tur skulle kunna orsaka lite paranoia, sömnproblem och liknande. Detta skulle då kunna knyta ihop med att hon mörkar själen hos en individ med sitt inre mörker för lite extra plågsamheter. Visserligen så är det två krafter som kräver rätt mycket tillstånd av sin motspelare för att kunna rollas ordentligt, men det är en lösning jag kan se på det hela.

Angående märkningen så finns det redan sådana krafter, men det skulle vara en kraft i sig självt i så fall.

Vi skulle uppskatta om du kunde ta dig tiden att skriva ihop en mer utförlig, aktuell beskrivning av det du vill ha med mitt inlägg här i åtanke så ska du nog se att vi kan komma fram till någonting c:

Fridens liljor och God Jul~
//Crew
 
[Avslutat] Tillstånd för kraft { Svartkonst & mörker
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd av kraft~
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd om kraft
» [Avslutat] Tillstånd om kraft!
» (Avslutat) Tillstånd om kraft
Hoppa till annat forum: