Pågående Event
Senaste ämnen
» En mästerlig plan [Umbriel]
Idag på 00:52 av Ymir

» En dag för mig [Asta]
Idag på 00:17 av Ymir

» FRYS! (P)
Igår på 23:33 av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 23:14 av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Igår på 23:01 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 22:52 av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 22:32 av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 22:23 av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 21:59 av Sigrid

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Still Counting [Sitera] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Still Counting [Sitera] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Still Counting [Sitera]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Still Counting [Sitera]    tor 27 jun 2013, 09:49

Still Counting [Sitera] 35apx1d


Volbara höll sig i utkanten av Höstskogen, i djupa tankar. Så mycket hade hänt på så kort tid - först ankomsten till Numoori, sedan splittrandet med Valoria. Sedan striden mot Bael... Bael, hans bror, som påstått att hela deras familj nu var utplånad. Och att det var hans fel. Volbaras fel. Han hade knappt fått tid att sörja sina döda fäder och sin broder, Vigour. Inte ens fakargflocken, alla hans kusiner, farbröder och morbröder, hans fastrar och mostrar. Inte ens de vänner han haft i flocken fanns kvar längre. De var döda. De var döda allihop.

Sedan träffen med Terock, hur det lilla spontana mötet utvecklades till skapandet av en ny flock, Volantis. Volantis var Volbaras nya hem nu. Han skulle se efter alla dess medlemmar, vaka över dem och beskydda dem med sitt liv nu när han inte hade något annat att stå för. Hade det inte varit för Volantis hade han varit ett tomt skal nu.

Sedan Auzora, gråblodet som läkte Volbaras sår och som blev en del av flocken. Nu var de fyra stycken - Terock, Valoria, Auzora och så Volbara själv. Men han hade hört talas om Devils i öknen, om andra flockar i Numoori som kunde utgöra ett hot. Han var tvungen att utöka flockens antal. Tvungen att bidra till fler och fler medlemmar för att stärka Volantis. Det var med utvilade, starka vingar han tog sats och flög upp mot skyarna, mot natthimlen och alla de små stjärnor som så stillsamt tindrade ner mot Numoori och alla dess invånare.

Han bet sig i underläppen. När skulle han äntligen våga berätta sanningen för Valoria?

[paxat till Sitera]
Sitera
Sitera 
Vandrare 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    tor 27 jun 2013, 10:08

Sitera flög i nattens tystnad, hon tittade sig upp och såg sig på den mörka himlen det ända som lös upphimlen var den stora månen och det små stjärnorna.
Skulle hon någon gång hitta sin syster? skulle hon någon gång gå med en flock och få ett hem? hon tänkte på saken länge och tittade sedan ner på marken igen. Det var helt svart under henne men hon hör hur nattdjuren vaknar till liv. Hon ser en uggla flyga över trädtopparna lite längre bort den säker ivrigt efter något att sätta klorna i. Hon hörde hur magen knorrade och tänkte att det var dags för att äta, hon flyger högre upp i himlen och gör sig så osynlig som möjligt men det är svårt när hennes päls är vit men de blåa färgen på hennes vingar och svans kamouflerar sig med natt himmels mörker. Hon spanar in ugglan och dyker rakt ner när hon har fått ett bra titt på den.
Vinden pressas mot hennes päls och hon känner hur vinden pressar vingarna närmare hennes kropp.
Hon vecklar ut vingarna en bit ovanför ugglan innan hon flyger ner mot ugglan och knäcker naken på den snabbt så den inte ska lida.
Hon ska precis ta en tugga av sitt byte när hon känner en främmande doft av en hane, doften kommer från himlen det måste vara en annan farkag.
Hon tittar sig omkring men hon ser inget vem kan det vara?
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    fre 28 jun 2013, 22:19

Still Counting [Sitera] 35apx1d


Det var en sval, ja, nästan ljummen natt. Vinden smekte matt hans tvåfärgade skrud, kammade hans långa röda nackfjädrar bakåt och fick vingarnas fjädrar att lätt darra till. Han vinklade det breda vingparet som prydde hans flanker och gjorde en bred sväng över Höstskogens yttre gränser, rörde sig in över området igen. Sjunker i höjd så att han nästan nuddar trädkronornas praktfulla, rödaktiga lövverk med klorna.

Då fångade en doft tillhörande en främling hans uppmärksamhet, och den tidigare frånvarande röda blicken blev genast alert. Någon befann sig här i närheten. Inte en medlem av Volantis, men inte heller en främling som doftade av en annan flock, så vitt han visste. En strykare? En lätt rynka bildades över hans nosrygg. Volbara behövde inte flyga särskilt länge innan han blickade uppåt, skymtade något vitt, något större än de tindrande små stjärnorna. Genast blev han misstänksam, steg i höjd igen, flaxade frenetiskt med de lätt krökta vingarna. Blicken målmedveten. Sökande. Analyserande.

Han ville veta vem som kom såhär nära hans lilla grupp. Vad hon hade i åtanke.

Sitera
Sitera 
Vandrare 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    fre 28 jun 2013, 22:32

Hon släppte inte bytet i munnen hon var för hungrig för att låta det åka ner mot den svarta skogen. Doften blir starkare fast hon inte rör sig, varghanen måste ha upptäckt hennes doft. Hon tar några vingtag över trädkronorna hon ser något rött en bit bort men den röda färgen är svag och det är svårt att se hur stor hanen är.
Hon flyger närmare för att se bättre.
Vinden var gummi när den åker igenom hennes vita och blåa päls.
Hon ville säga något men då skulle det bara bli mummel för bytet som hon hade i munnen gjorde det omöjligt att pratat normalt.
Ja vad skulle hon göra med den döda ugglan hon vill inte släppa den men hon kunde inte ha den i munnen när hon stötte på hanen.

Hon flög närmare och hanens röda färg började synas allt mer.
Hon blev allt mer nyfiken på hanen hon hade inte träffat på en annan farkarg på länge.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    sön 30 jun 2013, 21:58

Still Counting [Sitera] 35apx1d


När han hade närmat sig höll han avståndet, bredde ut vingarna och lät vinden hålla honom uppe, enbart för att låta vingarna flaxa till någon enstaka gång.
"Främling." hälsade han med en stel min, den röda blicken glödde till i mörkret och han synade tiken en smula misstänksamt. Hon var vit, likt honom, men även blå på sina ställen som smälte bra in i den mörka natthimlen bakom henne. Hon bar intressanta markeringar över ansiktet. Fager, jovisst, men för honom fanns bara Valoria. Han flaxade till ännu några gånger när vindarna falnade till en liten svag pust som inte orkade hålla honom uppe.
"Vem är ni?"
En rak, enkel fråga han krävde ett enkelt svar på. Han ville veta vem det var som kom så nära hans flock, men han tvivlade på att hennes avsikter var fientliga.
Sitera
Sitera 
Vandrare 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    mån 01 jul 2013, 13:33

Hon tittade på hanen som var framför henne, han var vit men svarta vingar och det såg ut som om han var lite svart på ryggen också, han hade röda fjädrar på naken och glöd röda ögon.
"Främling" hör hon hanen säga till henne men det ordet var stelt.
"Vem är ni" frågan var rak och enkel men ändå svår att besvara.
Hon kom på att hon inte kunde svara för bytet i munnen gjorde det nästan omöjligt. Hon var tvungen att släppa det.
Hon öppnade sin mun och bytet åker ur  hennes mun och åker ner mot det svarta mörkret.
-Jag heter Sitera och jag är inte din fiende det lovar jag sa hon med en lugn och samlad röst.
-Vem är ni då? frågan var lika rak och enkel som hanen hade frågat henne.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    tor 04 jul 2013, 13:19

Still Counting [Sitera] 35apx1d


Hans blick följer stillsamt bytet som faller till marken. En död uggla. En smått irriterat veck bildas över Volbaras nosrygg men försvinner snart lika fort som det kommit dit. Slöseri med värdefull mat... varför tog hon det inte i sina tassar? För Volbara och hans fingerlika framtår var det en självklarhet att oftast fånga bytet med klorna - men när han synade tiken på närmre håll antog han att hon inte var utrustad med samma... instrument, som Volbara. Han lyssnade till hennes ord, vinklade de vita, smått rundade öronen åt hennes håll. En ny rynka, men inte irriterad denna gången.

Så hon var inte hans fiende, alltså. Så dumt. Att misstänka en simpel vandrare, en fakarg som säkert befinner sig i samma position som Volbara gjorde en gång i tiden, för en fiende var dumt av honom. Han slog bort blicken, en lätt ursäktande gest, innan han åter vände blicken mot den bleka tiken.
"Volbara." svarade han, hans röst dov hans ringa storlek till trots. Vingarna flaxade lugnt vid hans flanker. Blicken synade henne åter igen, trots mörkret.
"Sitera. Är du medveten om att du närmar dig min flocks område?" Hans röst var lugn. Nästan förstående. Han själv och Valoria hade befunnit sig i Siteras situation den dagen för några månader sedan när de först anlänt till Numoori och passerade Öknen - Devils revir. Tursamt nog hade de undkommit utan skador.

Sitera
Sitera 
Vandrare 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    tor 04 jul 2013, 13:35

Hon såg hur hanen tittade på ugglan när den föll mot marken, rynkor bildades på hans nosrygg men försvann snabbt och Sitera undrade varför?
Vingarna flaxade för hålla henne upp.
Han gav henne ursäktande gest mot henne, hon tittade på honom och förstod att han hade tagit henne som fiende.
Hanen svarade på frågan hon hade ställt för några sekunder sen, hans namn var Volbara.
"Sitera. Är du medveten om att du närmar dig min flocks område?" Hon tittade på honom inne på någons revir det var inte meningen, hon ville bara ha någonstans att sova och något att äta.
-Nej det visste jag inte och jag är hemskt ledsen för det sa hon med en låg röst.
-Det var inte meningen att störa er, jag tänkte bara sova här en natt och skaffa mat,jag har inte ätit eller sovit på länge, hon såg på Volbara med en tröt ansikte.
Hennes vingar blev tröttare och tröttare hon hade tagit sina sista energi till att fånga ugglan.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    tor 04 jul 2013, 13:49

Still Counting [Sitera] 35apx1d


Vid tikens ord bannade Volbara nästan sig själv för att han inte lagt märke till något sådant tidigare.

Men ja, nu när han såg lite närmare, såg Sitera trött ut. Inte så konstigt, kanske. Det var sent, och antagligen var hon likt många andra vargar, till skillnad från Volbara, hellre uppe på dagen än på natten. Han nickade förstående.
"Jag förstår." svarade han lågmält, nästan mumlande, och funderade. Antingen kunde han be henne att flyga härifrån och lämna hans flock ifred, eller låta henne stanna för natten. Men i vilken position var han att lägga ett sådant beslut? Terock var hans ledare. Men så slog det honom, nästan som en av Valorias blixtar. Blicken söktes till Siteras vingar som trött slog vid hennes flanker. Hon var ju också en fakarg, precis som Volbara och resten av flocken. Kanske.. bara kanske, kunde hon bli ännu ett tillskott för flocken - förutsatt att Terock fick träffa henne först, vill säga. Volbara ägnade ännu en kort stund åt tanken, vägde och mätte mellan sina alternativ, innan han bestämde sig.
"Jag tror inte jag är i position att bestämma om du får stanna eller inte." svarade Volbara efter en kort stunds funderingar. "Men du är trots allt en fakarg." Det sista tillade han i sina tankar, och han fuktade snabbt sin mörka nos med tungan.
"Jag kan föra dig till min ledare, Terock. Vi kanske kan erbjuda dig en plats i vår flock."
Volbara tystnade, synade tiken ännu en gång.
"..om du är intresserad."

Sitera
Sitera 
Vandrare 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    tor 04 jul 2013, 14:49

Hon tittade på Volbara och såg hur han funderade intensivt i sitt huvud.
Det kom ett par vindpustar lite då och då vinden hjälpte till att hålla henne uppe och gav hennes vingar extra hjälp.
"Jag tror inte jag är i position att bestämma om du får stanna eller inte." sa han till henne hon tittade på honom, skulle han be henne att ge sig av eller skulle han låta henne stanna?
Tankarna snurrade runt i huvudet på henne.
"Jag kan föra dig till min ledare, Terock. Vi kanske kan erbjuda dig en plats i vår flock." sa han och hon väcktes upp ur hennes tankar.
En plats i en flock? hon funderade än en gång, hur skulle det bli med att hitta sin syster? men hon har funderat länge på att gå med en flock någon dag, att inte behöva vara ensam längre, att ha kompisar att prata med. Tankarna snurade ännu mera i hennes huvud.
Hon kom fram till ett svar.
-Jag vill gärna träffa din ledare, en plats i er flock skulle vara en dröm som blev sann sa hon med ett leende på läpparna.
-Men jag måste bara säga det att jag har varit själv väldigt länge och är mycket blyg av mig när det är många som är runt mig, vill bara säga det så att du vet det.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    fre 12 jul 2013, 19:42

Still Counting [Sitera] 35apx1d


Volbara blinkade ett par gånger, betraktade tyst den bleka tiken och nickade kort åt hennes ord.

Jag vill gärna träffa din ledare, en plats i er flock skulle vara en dröm som blev sann.

Volbara drog i ena mungipan. En dröm som blev sann... Det var ju lite uppiggande. Dagens goda gärning.

Men jag måste bara säga det att jag har varit själv väldigt länge och är mycket blyg av mig när det är många som är runt mig, vill bara säga det så att du vet det.

Han nickar igen, fuktar som hastigast nosen med tungan och ser bort mot flockens temporära bas. I nuläget har han ingen aning om var Terock befinner sig - han kan mycket troligtvis vara ute på patrull han också, eller vara ute och värva fler till flocken på egen hand.

"Du vänjer dig nog." svarar han lätt leende och vinklar vingarna, börjar flyga i riktning mot revirets hjärta. "Följ mig."


[off: tänkte att vi får introducera Sitera för Terock i något flockroll C: ska vi ta och avsluta efter ditt inlägg? ^_^]
Sitera
Sitera 
Vandrare 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Still Counting [Sitera]    fre 12 jul 2013, 20:41

Hon såg hur Volbara drog på ena mungipan som blev ett lite leende.

Han lyssnade på de sista orden som hon sa, att hon var blyg för många vargar och att hon hade varit ensam länge och hon blev lättad att han inte frågade varför.

"Du vänjer dig nog" sa han med ett lätt leende på läpparna och vinklade vingarna mot ett håll.
"Följ mig" sa han till henne och hon nickar mot honom med ett lätt men tröt leende.



(Ja vi slutar här. Jag kan säker höra med Terocks spelare hur hon vill göra.)
 
Still Counting [Sitera]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Sitera
» Labyrint [Sitera]
» Arrival of the Birds [Sitera]
» Summer is coming [Sitera]
» Hårt regn och kastvindar [Sitera]
Hoppa till annat forum: