Pågående Event
Senaste ämnen
» När allt annat rasar så står du kvar [ensam roll, Achilia]
Idag på 19:33 av Achilles

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 18:59 av Ani

» Hopp om en morgondag
Idag på 18:40 av Astrid

» Dimmornas drömspel [Varya]
Idag på 18:34 av Varya

» [LKF] Kristallklart
Idag på 17:37 av Rani

» [LKF] Fångad bland skuggorna
Idag på 15:31 av Adena

» Din order (P)
Idag på 13:27 av Auronthius

» [LKF] Lacrimosa
Idag på 11:54 av Zahari

» Felsteg [Orion]
Idag på 02:33 av Orion

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 10 gäster. :: 2 Botar

Kokhanok, Mörkö, Tora


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Snälla, skicka inte... Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Snälla, skicka inte... Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Snälla, skicka inte...

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Snälla, skicka inte...    sön 01 jul 2012, 10:18

... fler förfrågningar.

Vänligen läs hela texten, även om det ser mycket ut.

Uppdarerat 12 augusti 2014

Jag har slutat att ta emot förfrågningar om att göra bilder till karaktärer som inte är mina. Som nämnt i min "Erbjuder Redline till bilder"-tråd (vilken jag gärna hänvisar er till: https://numoori.swedishforum.net/t1544-erbjuder-redline-till-bilder-d) så har jag varken tid eller ork att måla bilder till alla som frågar efter det. Jag vill väldigt gärna hjälpa alla, men då jag tidigare har bokstavligen svämmats över med förfrågningar så har jag valt att helt sluta ta emot sådana. Vänligen skicka inte meddelanden till mig där ni efterfrågar en bild, och vänligen tjata inte och säg att ni inte kan själva när jag nekar. Jag säger inte detta för att vara elak, utan behöver helt enkelt tala om det här då jag fortfarande får förfrågningar som jag nekar. Det är inte dagligen längre, och jag förstår att nyare medlemmar inte känner till att jag har målat bilder till nästan hela numoori vid det här laget. (Om ni vill ha en hum om hur mycket numoori-relaterat jag har målat så kan ni se på den här högen av skisser, som visserligen inte innehåller hälften av allt jag har målat men ändå ger en känsla av hur mycket det är; http://fav.me/d6sv0sv ). Istället för att formulera om mig och neka alla en och en har jag därför denna tråd där jag kan förklara.

För tydlighetens skull. Jag tänker inte;
• Ta emot fler förfrågningar om att måla en bild av en karaktär som inte är min.
• Göra en snabb skiss eller avatarbild av en karaktär som inte är min.
• Måla något till någon som tjatar (tjat gör mig bara mer ovillig att måla något)
• Måla något till någon som fjäskar (fjäsk räknar jag som tjat)

Anledningen är att jag som sagt inte har tid eller ork. Jag lägger väldigt många timmar på det jag målar - skisser tar inte sällan 3+ timmar, medan renare och mer detaljerade bilder inte sällan tar över 10 timmar. Som ni antagligen förstår kräver det mycket av min fritid. Speciellt om jag har flera personer som vill ha bilder/skisser. Då jag idag, som studerande vid universitet, inte har så mycket fritid vill jag gärna lägga den fritid jag har på andra intressen, som att umgås med klasskompisar, rollspela, vila, läsa och måla eller jobba på egna projekt. Hur gärna jag än vill hjälpa alla, så har jag själv en mängd bilder jag ska göra - såväl personliga, som till andra (tävlingar, commissions, andra saker). Jag hoppas att ni förstår.

Detta betyder dock inte att jag helt kommer sluta måla andras karaktärer. Jag kommer bara inte måla dem på förfrågan, utan på eget initiativ. Jag kommer fortsätta att göra bilder exempelvis som pris i diverse tävlingar här på sidan och gör även commissions (bilder mot betalning) till de som är intresserade. Ni kan hitta flera av mina bilder på min deviantART sida, här: http://moonphanter.deviantart.com/

Tack för att ni förstår.
Kramar och Fridens liljor till er alla <3


Senast ändrad av Azazel den lör 21 sep 2013, 16:12, ändrad totalt 43 gånger
 
Snälla, skicka inte...
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Snälla hjälp!
» Rättvisa är hämnd med snälla ögon [Ensaminlägg]
» Någon som vill träffa min lilla snälla Tass? 8)
» Jaga inte det du inte kan vinna [E]
» Kan du inte bara... inte [Nephania]
Hoppa till annat forum: