Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vad vill ni bli kallade?? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vad vill ni bli kallade?? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vad vill ni bli kallade??

Gå ner 
+14
AquaEye
Thzuki
Locura
Malvado
Key
Iwaku
BloodBlossom
León
Demethra
Hielo
Eqii
Zayev
Zarec
Sleazoid
18 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 15:26

Jag tycker att det ibland kan vara svårt att veta vad man ska kalla folk här på Numoori. Det är svårt att veta om de vill bli benämnda efter sitt förnamn, nått smeknamn eller karaktärens namn t.ex.
Vissa som man snackat mycket med är det ofta så att man övergår ifrån en karaktärs namn till någonting annat, men med vissa så vet man inte alls vad de föredrar och inte.
Och jag tror inte att jag är ensam om att tycka så 8D

Så, bara sådär helt random, så tänkte jag skapa en tråd där man kan säga just detta, och få reda på vad andra folk vill bli kallade och vad de verkligen inte vill bli kallade ^^

För mig spelar det ingen roll om folk kallar mig Zara eller Zoid, har kallats Zoid så pass mycket att det känns lite som mitt namn vid det här laget xD men kanske föredrar jag Zara lite grann, vet inte riktigt. Några andra sorters förkortningar på mitt namn eller smeknamn gillar jag dock inte (Finns vissa undantag). Karaktärers namn går väll an, men känns så opersonligt tycker jag, men det blir ju det om man dels inte vet vem som spelar en karris eller inte har snackat så mycket med denna.

Ja, det var väll det, se till att svara nu med er nissar, mostly for the fun ;D
Zarec
Zarec 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 15:37

Det är helt okej för mig att folk kallar mig för nån av mina karaktärers namn, men tycker nog mer om när folk kallar mig för Nelly elr Nell =)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 15:45

Jag har inga problem med att bli kallad för Zayev c: Eller tvilling ;D dock heter ju jag också Zara, så att om folk skulle kalla mig för det kan det bli lite problematiskt XD Meen... Annars får folket använda sin fantasi c: Så länge det inte är kränkande kan jag nog ta nästan vilket smeknamn som helst ;D Om det inte är överdriver töntigt vill säga ._.

Och ja, jag överanvänder smiliesar.. :'D
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 16:00

Jag kallas ju allt ifrån Bea, Beatrice, karrisars namn och Missah. c: Jag är ju mest känd som Missah och Bea/Beatrice, men jag föredrar nog att kallas för karrisarnas namn eller Missah helst. xD Det var ju min åsikt om detta. c:

Kalla mig inte kränkande saker bara, om ingen förstod det ordet: Kalla mig inte för ELAKA/DUMMA saker då da. C8

Kramizar Missah~
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 16:01

Folk brukar generellt kalla sig sälkatt, eller sälan/sälis som Bubbah myntat. *host*

Annars funkar Hielo förträffligt, jag fattar då också.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 16:02

Okesy, tycker de va bra att du skapade den här tråden. ;P
Har också problem med att veta vad jag ska kalla folk ^^
Gagga eller Deme för mig tror jag... ^-^
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 16:07

Som alla säger, bra tråd! ^^ Tar allt detta snabbt då~
Jag fattar oftast då ni säger "León, Eldflicka eller bara Magga" mina smeknamn här tror jag (;
Har Tinkety, Xeeye, Flor, Mirrow och såklart León, bara så ni vet vem jag är då jag inte är inne på León ^^'
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 16:10

Åh, ja jag går väll under Blossom eller Embla hos de flesta. Har egentligen inget emot att kallas för whatever karaktär man känner mig bäst som; men håller med Zara om att det kan kännas lite opersonligt.
Men mitt namn är ju Embla och det kallas jag mer än gärna (även fast jag fortfarande får en smärre hjärtattack då folk säger det ibland xP), annars är det väll Blossom och Shiro/Shishi som folk kallar mig.

Ibland kan Blossom kännas lite underligt, pga omständigheter jag antar att de flesta känner till.. men inte så mycket längre ^^''
Smeknamn jag haft här förr är väll Vit då, vilket bara made sense då jag fortfarande hade karrisen White som min "huvudkaraktär" (även om Shiro råkar betyda vit..)

Ah men jag bara pladdrar oförståeligt nonsens.
Blir glad då Devils ppl kallas mig Shishi, det får ofc andra oxå göra.
Men annars är det väll som sagt Embla då :P
Iwaku
Iwaku 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 16:41

Mig är i princip omöjligt att kalla för någon av mina karraktärers namn, enligt mig själv. Då ingen av dem riktigt är en 'Huvudkarraktär' Så som jag vill säga att Zara/Zooooooid har eller Embla/Blossom ;') Lite orättvist ibland, vill också bli kallad för en karraktär :'D Kul juh
Men aaa som alla redan gör hittils så kalla mig inget annat än Mattiz, elelr någon konstig variant av det så som; Mattzon, Määätiz eller Mäntittz xD ^^

Tack och hej!! :D
Key
Key 
Utvandrad 

Spelas av : Lullu | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 17:34

Om man måste välja vad man ska bli kallad, så tror jag bestämt att det är Key eller Lullu som gäller. Folk har "tilltalat" mig som Key i så många år nu att det banne mig börjar kännas som mitt namn xD
För er som inte vet heter jag ju Lina egentligen. Och utav det har jag givits smeknamnet Lullu, men här på Numoori blev det Key. SÅÅ, SLUTSATS: Key eller Lullu. andra kreativa namn är också välkomna, of course 8D ... men saker som "ken" och "key på disco" gills inte ò^ó (xD)
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    tis 03 jan 2012, 23:24

Well, jag lystrar till både Malvado, Mal, Mallis, Mallisbrallis och Emelie. Föredrar väl Mallis/Mal eller Emelie. (främst jag som kallar Malvado för Mallisbrallis xD)
Några i klassen har ju även myntat smeknamnet Merran, som kommer från mitt efternamn Mervik... Så det kan ju också funka, även om det inte är så vidare känt här kanske x)

Men Mallis, Mal eller Emelie funkar utmärkt ^^
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    ons 04 jan 2012, 14:50

Måste säga att det verkar vara en väldigt vettig tråd, i alla fall för min del. För nu när alla skriver att de brukar kallas för antingen sina namn eller någon karaktärs namn så fick det mig att fundera på vad folk här kallar mig. Och sanningen är den att ingen någonsin har använt mitt riktiga namn, vilket är Emma. ;o
Dock spelar det absolut ingen roll för mig! Jag har själv svårt att veta vad alla heter så kallar vanligtvis folk för deras karaktärers namn. Men det är som bara intressant då jag tänker på det, för vanligtvis verkar det alltid finnas någon som tilltalar någon annan med det riktiga namn, inte något karaktärnamn. Men i mitt fall har det aldrig varit Emma, det har alltid varit Locura. xD
Men för all del, om ni känner mig som Locura så fortsätt att kalla mig det! Mig gör det inget, det betyder endast att jag har skapat en karaktär som folk lätt minns 8D
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    ons 04 jan 2012, 18:27

Humm humm.. Kommer in lite så där segt som alltid..
Men fint folk kommer sent.. Är det inte så man säger? ;D

Well... Kallas ju Bubbah av typ alla förutom lärarna och här hemma.. Annars är det
väl Bubbah som gäller.. Ville byta smeknamn till Mr Bubbles men fick it D:
De var tydligen för långt för att folket skulle idas säga det så då fick Bubbah leva kvar =.='
Men mitt riktiga namn är egentligen Jonna.. Hatar dock att bli tilltalad av de namnet eftersom att jag tycker att de är så fult.. Eller det passar inte mig i alla fall D:

Så jag är väl mest igendkänd igenom namnen Bubbah, Thzu eller Yoru ^^
Kanske även BlackNight lever med hos någon av er som kommer ihåg den pysen xD
avatar
AquaEye 
 

Spelas av : Eve (ej karaktär)


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    ons 04 jan 2012, 19:44

Jag kommer nog skriva det hittils kortaste inlägget nu.. (men fler orkar läsa jue 8D)...

För min del är det oftast typ Aqua, Ewy, EWWÖÖLIINAAAA, Ewe eller bara AquaEye xD

Eller frugan, som Nell brukar kalla mig<3
Wind
Wind 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    ons 04 jan 2012, 20:48

ja jag lystrar till någon av mina karaktärers namn. Har Wind, Mitri, Kai, Lihai, Hawke, Eira och såklart Aziza,

ja, jag heter ju också Emelie och det enda smeknamnet som folk kom på var Empa, fråga inte varför hur det blev det smeknamnet :P, Tror det var några fron gymnasieskolan som kom på det, minns inte riktigt.

men annars vill jag vill bli kallad med karrisarna namn eller Emelie fungerar bra också :)
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    ons 04 jan 2012, 21:34

Ja måste väl svara här då man loggar in lite snabbt. Kallas väl för de mesta för Malin (då jag heter det ILR) eller Loco. Men vill nån kalla mig Tocho går de ju också bra ;-)
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    ons 04 jan 2012, 21:56

tafs ofc <3

till och med mina kompisar irl eller spelkompisar börjr kalla mig det, eller Tass 8D
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Vad vill ni bli kallade??    fre 06 jan 2012, 23:48

meeeeeeeh, nu måste jag såklart också skriva ;D (även om jag ytterst sällan är inloggad och det är tveksamt om någon känner igen mig genom allt damm av inaktivitet)
Kallas oftast vid mina karrisars namn, eller variationer av dem.
Nisha, nish, nishh, nishy, Nevayah, nev, neva, nevvie (nävy?) är några som jag stött på.

Oftast är det bara nish eller nevvie som gäller :P
Pica funkar också, då många IRL kallar mig det.
Kallar ni mig vid mitt riktiga namn kommer jag trilla av stolen och slå huvudet i min horisontella garderob (den som täcker hela golvet och långsamt invaderar resten av huset) av chock.
Nej, men har inget emot att ni kallar mig vid namn, jag är bara rätt så noga med att inte lämna ut det x)
Nisha/Nish, Nevvie och Pica är de optimala alternativen om målet är att påkalla min uppmärksamhet.

Och nej, BB, jag vägrar lyssna till TK! xD
 
Vad vill ni bli kallade??
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Slätten kallade mig hem [P]
» De kallade mig ett misslyckande.. Jag förtjänade det inte. [Privat]
» Om du vill bli min fru [Adena]
» Jag vill inte dö
» Please, ngn som vill rolla? :3
Hoppa till annat forum: