Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Är det nu jag blir ful [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Är det nu jag blir ful [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Är det nu jag blir ful [P]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Syren
Syren 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Är det nu jag blir ful [P]    fre 15 maj 2020, 12:23

Syren såg ut över Civitas, solen som var påväg ner kastade långa skuggor runt om staden. Nöjt satt han och gottade sig i dagens sista värme när en bedövande smärta plötsligt skar i hans bröst. Han hukade sig av smärtan som försvann lika snabbt som den kom.
   Tonåringen skyndade sig fram till bönevattnet för att skåda sig själv, se vad det var som var fel. Det tog en stund innan han slutat beundra sin skönhet för att snart få syn på dem där, dem. Ett par knölar mitt på bröstet. Förskräckt kastade sig Syren bakåt i förnekelse.
   “Mamma.. MaMMA!” Rösten var fylld av oro och rädsla, det var med snabba steg som han sprang över forumet fram till Aurora som satt på en fluffig pläd. Med tårfyllda ögon vändes den gröna blicken ner mot knölarna på hans bröst.
   “Mamma, v-vad ska ja’ göra!?” Med dessa knölar skulle han aldrig kunna visa sig utomhus mer, och aldrig mer skulle han anses vara vacker eller stilig. Panik. Vad skulle han ta sig till?
   “Äre nu ja' blir.. Blir fUUUUL?” Grät Syren som en treåring. Varför hände detta honom? Varför just honom?
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Är det nu jag blir ful [P]    fre 15 maj 2020, 14:28

Aurora såg upp när Syren kom springandes. Hon förstod först inte alls vad som pågick, eller vad han var så upprörd över, tills hon också vände blicken. Två knölar buktade ut på sonens bröst. Hon kunde inte hindra ett stygn av oro. Hon visste att sjukdomar kunde få bölder att slå ut. Men när Aurora placerade en tass lätt emot och tryckte var knölarna inte mjuka, utan bjöd på motstånd.
     Aurora försökte att inte visa sin panik, utan rynkade bara pannan strängt.
     "Syren", sa hon uppfodrande. "Syren, min blomma, samla dig." Hon reste sig upp, och gjorde en gest åt honom att följa med. "Jag ska ta dig till en helare." Hon kunde inte låta bli att kasta ännu en orolig blick på hans bröst.
     "Oroa dig inte", fortsatte hon, lika mycket till sig själv som till honom. "Du kommer aldrig bli ful i mina ögon, och säger någon något annat, så du du dem till mig." Ögonen blixtrade till. "Allt löser sig, jag lovar."
Syren
Syren 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: Är det nu jag blir ful [P]    fre 29 maj 2020, 13:56

Han löd sin mammas beordring och slutade med ens att gråta, nu snyftade han bara. “Jag ska ta dig till en helare.”
   “O-okej,” fick han fram stammandes och trippade snabbt efter. Ansiktet pryddes fortfarande av en orolig min, negativt påverkad över hela händelsen. Aurora märkte av sonens ängslan och försäkrade honom om att allt skulle bli bra igen. Att han aldrig någonsin skulle bli ful i sin mammas ögon var allt Syren ville höra och motade tillbaka tårarna. Han försökte ge henne ett tacksamt leende och kramade om Aurora innan de fortsatte mot farbror doktorn.
   Efter en noga undersökning tog helaren till orden. “Jaaa.. Extraordinärt, minst sagt,” Syrens blick for snabbt mot Aurora innan den åter landade på doktorn. Gav han honom en komplimang? Stolt sträckte han på sig.
   “Visst ä' ja' det. Eller ööh.. V-vad tror'u att det ä' fö'något då?” Rädslan i rösten gick inte att ta miste om.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Är det nu jag blir ful [P]    mån 29 jun 2020, 10:15

"Extraordinärt?" avbröt Aurora irriterat. "Vad ska det betyda? Kan ni fixa honom eller inte?"
 
Är det nu jag blir ful [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» När flod blir ebb [Ivo]
» jag. blir. GALEN.
» Det blir Bättre nu [E]
» När jag blir grå [Kolzak]
» När jag blir gammal
Hoppa till annat forum: