Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 10:55 av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 10:47 av Tolir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Nämen oj! [P]
Idag på 09:58 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 7 gäster.

Tuva


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kallad [E] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kallad [E] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kallad [E]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Kallad [E]    mån 24 feb 2020, 23:22

Nyheten nådde honom mellan glada värdshussånger och mjöd som Islagunen tacksamt bjudit sina besökande zombiejägare på. 
Sången var en sådan som han bara kunde refrängen på, och medan en skarptänkt karghane självsäkert framförde de slingrande verserna under stående ovationer. I ett andetag, när den ansamlade skaran i förväntan fallit tysta, hörde Erakan konversationen på håll. Nästan viskade tyst, om det inte hade varit för hans skarpa hörsel. 
"Måntemplet har brunnit. Det finns inget kvar hörde jag, rena slakten."
Hans värld stannade upp. Ljuden suddades ut, sänktes till ett dånade sorl. Någonstans kunde han höra att hans kamrat tog ton igen, men orden gick inte in. 
Måntemplet. Där Elphaba befanns sig. 
Åren hade inte gjort något för att trubba vad han kände. Hon hade varit en valp, och det hade varit så fel att älska henne då. Så fel. När hon hade lämnat Draugai för templet hade han nästan varit lättad, för det hade gjort allt så mycket lättare. Avstånd och tid, det sade alla han mötte. Det skulle läka alla sår och hela alla trasiga hjärtan. 
Hans dunkade vidare, nu i halsgropen, för Elphaba var vid måntemplet
Det var natt utanför. Han kunde inte bege sig nu. 
Vänta här. Bege sig? Vart kom det ifrån? Han hade ett hem med sin patrull, ett hem vid Snöstrand som väntade. 
Hjärtat dunkade vidare. Ljuden återgick till det normala samtidigt som refrängen dånade igång med ett rabalder. Kamraten intill honom, en ärrad gråblodstik, puffade till honom för att klämma in i sången. Hans röst var ändå den bästa, brukade hon säga med retande, glittrande ton, något vettigt att göra med dina ljudkrafter
Han såg på henne, frågande, och något måste ha vittnat om att något var fel. 

När gryningen steg över Islagunen begav han sig västerut, väskan full med blandade förnödenheter. Hans kamrater lovade att lämna ett meddelande vid Snöstand om de hörde något längst vägen. 
"Vi ses igen, broder." sade de. 
Sen var han ensam, med de västra vidderna öppna likt en utmaning. 
Jag kommer, tänkte han. Bad till gudarna att Elphaba levde. 
"Windfari, snälla." sade han, nosen mot den grå himlen. I sin fantasi kände han lukten av aska och rök, trots att nyheten redan var veckor gammal. "Snälla, ge mig varma vindar och fart. Ge mig tur. Hjälp mig hitta henne." Han hade inget att offra, inte denna gång. Men skulle gudarna be om något skulle han glatt ge dem det. "Snälla, om ni kan, skänk henne skydd tills jag kan göra det själv." inte nödvändigtvis för att Elphaba kanske behövde beskyddas. Snarare tvärtom med den träningen hon hade fått i Draugai. Sannolikheten hade varit större att hon fått beskydda honom om rollerna varit skiftade.
Men denna dag tog han inga chanser. 
Snälla.
 
Kallad [E]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: