Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Timoteij, Witeni


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Isande andetag [Loke] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Isande andetag [Loke] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Isande andetag [Loke]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Zaria
Zaria 
Antagen 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Isande andetag [Loke]    tis 21 jan 2020, 22:15

Himlen hade börjat ljusna, och de flesta hade redan fallit in i sömnens djupa dvala, men inte Zaria. Hon var inte trött, fastän hon visste att hon borde vara det, utan istället frös hon. Det var en kylig vinterdag, och varje andetag hon tog kändes som om hon svalde is. Därför tänkte hon söka sig till det säkraste kortet hon hade; den som alltid fick henne att känna sig bra och hemma. Så det var med tysta steg Zaria rörde sig framåt i sökandes efter hennes fars robusta kropp bland de andra. Hennes tassar var fortfarande lite för stora för att vara proportionerliga till hennes kropp, vilket gjorde att hon inte alltid lyckades vara så diskret som hon ville. Hon ville inte riskera att väcka någon, speciellt inte sin mor, eller Dimitrij som hon på senare tid hade börjat kalla henne. Zaria hade en stor respekt för henne, och var rädd att göra minsta fel vid sidan av sin ledare och mor.
    “Pappa?” Hennes röst var mörk och dov. Hon hade till största del ärvt sin moders utseende, men faderns tassar och framförallt röst. Försiktigt tassade hon fram till Loke innan hon bet sig lite i läppen. Sov han? Det var inte hennes mening att väcka honom. “Pappa? Jag fryser. Får jag sova bredvid dig?”
Loke
Loke 
Vampyrjägare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: Isande andetag [Loke]    sön 26 jan 2020, 11:06

“Pappa?”
"Zaria?" Brummade han melodiskt och något frånvarande, som en reflexmässig men ändå medvetet respons på att hon kallat efter hans uppmärksamhet. Han reste huvudet från marken och försökte blinka sömnen ur ögonen när dotterns långsmala anlete letade sig in i hans synfält. 
“Pappa? Jag fryser. Får jag sova bredvid dig?”
"Kom här, hjärtat." Ett trött men varmt leende och en gest som visade på att hon kunde lägga sig intill honom. Han makade sig lite åt sidan när ett missnöjt klagande hördes från bakom hans rygg, men han gav det ingen större notis då det hörde till vanligheten.  
När dottern försiktigt närmat sig och krupit ihop tätt intill hans mycket större kroppsform, la han sitt ena framben över henne men utan att utsätta henne för trycket av hans vikt. Delar av hans päls flöt ut över den mycket mindre kroppen och la sig som ett värmande snötäcke på henne.
"Har det varit en bra dag?" Frågade han mjukt och la sin haka intill hennes huvud på marken.
Zaria
Zaria 
Antagen 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Isande andetag [Loke]    sön 17 maj 2020, 00:16

Det tog inte lång tid innan den betydligt mindre valpen hade krupit intill sin far. Hans närhet var inte bara en värmande famn, utan en trygghet.
    Försiktigt vilade hon sitt huvud gentemot hans kropp trots att hon visste att hennes vikt inte var något att jämföra med hans. Sakta nickade hon. Det hade varit en lång dag, men den hade varit bra. Hon hade till och med fått syn på ett rådjur på nära håll.
    “Det har varit en”, hon avbröts av en stor gäspning och sömnigt såg hon upp på sin far. “en jättebra dag. Jag såg ett rådjur, men lyckades inte komma så nära förstår du…” Zaria ville mer än gärna fortsätta prata med honom och berätta allt roligt hon gjort under dagen, men sömnen kom snabbare än vad hon hade anat i hans varma famn. Hon gäspade stort igen innan hon tryckte sig än närmare och lät en djup, nöjd suck lämna henne. Nu skulle hon allt sova gott.

[Avslutat!]
 
Isande andetag [Loke]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Isande hjärta [Öppet]
» I varje andetag
» Ett sista andetag
» Två andetag -Erakan-
» Utan andetag (P)
Hoppa till annat forum: