Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adoptera en svartvarg! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adoptera en svartvarg! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Adoptera en svartvarg!

Gå ner 
+6
Blair
Grendel
Bushi
Ariel
Vasilisa
Nilo
10 posters
FörfattareMeddelande
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    sön 27 okt 2019, 01:14


För er som har koll på de lite omständiga händelserna som skedde i Skuggfall så vet ni att Nilo nu är dräktig med Zaron. Men Zaron mördades, och alla andra tror nu att Nilo är dräktig med Even, som är en vampyr. Eftersom att vampyrer inte kan få valpar, så är hela den här kullen en praktisk cover up helt enkelt.

Kullen kommer alltså att födas in i Tenebris, och växa upp med Nilo som mor och Even som far, ovetandes om att deras far nu förvandlats till ett makabert träd på Azhekaslätten. Kullen kommer vara renrasiga svartvargar och det är vad de kommer kallas också. Even, deras far kommer anses vara till och med “renare” än en svartvarg, och valparnas svarta fäll kommer ses som ett bevis på hans “renhet.” 


Så hur kommer deras liv och uppväxt att se ut? 
Väldigt svårt att förutse, men de kommer ha ett liv till synes i lyx och lite överflöd, och de kommer antagligen se sig som lite bättre än andra. De kommer ha en mer eller mindre nära relation till de flesta i Tenebris, gissningsvis vara ganska nära Aurora och hennes lite äldre kull. Grendel kommer antagligen ha lite utav en farbror eller "gudfader" roll till kullen.

Hur medvetna valparna kommer vara om att Even är en vampyr är osagt i nuläget, men de kommer inte att veta om att deras far är en vampyr vid valpålder. Men de kommer introduceras så de kan bli en naturlig del av Tenebris och bli vampyrdyrkare när de är redo för det. Om de blir redo för det. Valparna kommer att fostras och utbildas om alla Tenebris seder och kultur, lära sig om balans mellan ljus och mörker, med stor vikt på Tenrai och Meimei. Tenrai och kaos/mörker har extra stor tyngd eftersom att de anser att det redan finns så mycket ljus i världen.

Valparna kommer att få lära sig allt om svartvargars historia, sagor och bakgrund, och även höra just svartvargarnas sagor om vampyrerna som Nilo själv växte upp med.

Kullen
Vi har redan bestämt kön och namn på valparna i kullen och därför blir detta en adoptionstråd istället för att ansöka om att få skapa en valp ur kullen. De valpar som inte spelas är närvarande fortfarande i form av NPCer och är tänkta att kunna adopteras vid senare tillfällen om de inte blir adopterade direkt.

Alla i kullen är svarta till färgen och är helt kraftlösa precis som deras föräldrar. Valparna kommer att ha titeln "Heredis" vilket motsvarar lite en prins/prinsess-titel, för att de är valpar till ett "helgon" (Even).

Ariel, , Röda ögon med sectorial grönt - Spelas av Älg
Prospero, , rödgula ögon - Tingad av MP/Kreft
Miranda, , rödgula ögon, otingad
Alonso, , gröna ögon, otingad
Stephano, , gula ögon, otingad


För att få adoptera så har vi följande krav och önskemål:

  • Du ska ha plats i din karaktärslista vid adoptionstillfället. Du kan inte tinga en valp i väntan på att du ska ha plats.
  • Det är inte först i kvarn som gäller.
  • Du ska vilja spela på de förutsättningar som kommer med den här kullen, alltså att den är med i Tenebris och fostras till att på lång sikt bli vampyrdyrkare. Fundera på vad du vill ha för mål till din karaktär. Hur skulle t.ex karaktären reagera på att få veta att deras "pappa" är vampyr?
  • Vi vill inte att valparna ska spontant börja hata vampyrer/Tenebris/Civitas helt utan anledning.
  • Det är lite upp till dig vilken moral din karaktär kommer ha, men vi tänker att valparna inte kommer att se sig själva som onda, även om de är det. Tenebris i stort och föräldrarna skulle inte prata om sig själva eller Tenebris som onda. Föräldrarna kommer heller inte att lära valparna att uppföra sig som “onda”.
  • Vi önskar att du vill spela på att det är en renrasig svartvarg ni har, med allt det nu kan innebära, men låt det heller inte begränsa dig.
  • Även om valparna växer upp i glamour, så kommer föräldrarna att lära valparna vad som är viktigt på riktigt. Varken Nilo eller Even kommer att ge valparna kläder eller liknande, och de kommer se sina föräldrar bära kläder vid enbart högtider. Nilo bär enklare guldsmycken till vardags, men det är något hon kommer säga att bara vuxna får ha. Värdet kommer ligga i vad man kan och i hur man kan bete sig. Man ska vara stolt över sin histora och bakgrund och över Tenebris och Civitas. Nilo kommer också trycka på att valparna är vackra som de är, de är ju trots allt svartvargar till färgen.
  • Valparna kommer vara lärda och kunna mycket om Numoori och dess historia. De kommer vara investerade i religion. De kommer få lära sig sanglingua (latin).
  • Om du av någon anledning inte längre vill ha kvar din valp, eller om den blir väldigt inaktiv, så vill vi gärna ha tillbaka den så vi kan adoptera den vidare till en annan spelare eller låta den bli en NPC i flocken igen.


Det är fritt fram att ställa frågor eller diskutera med oss om du har funderingar kring kullen eller vill veta mer om Tenebris eller föräldrarna osv, vi vill gärna höra om ni har några tankar eller förslag eller om ni bara är nyfikna generellt. <3


Fridens liljor  :flower1:
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    sön 27 okt 2019, 14:31

Någon övertalade mig att åtminstone skicka iväg en intresseanmälan för de här valparna, så here I am. Jag har länge funderat över att ha en varg i Tenebris men inte haft någon som passar in, men nu är det ju det perfekta tillfället! Jag är lite osäker änsålänge om jag kommer ha tillräckligt med motivation och tid för att rollspela ännu en karaktär fullt ut, men har även lite planer för mina nuvarande som kan påverka detta, men som sagt vet inte hur mycket tid jag kommer ha nu under vintern och så. MEN, jag tänker att jag gör en anmälan ändå.

Just Stephano fångade mitt intresse (diggar namnet.) Har inte hunnit tänka så mycket på personlighet och så, men tänker att jag kan återkomma med det när jag får lite idéer och så. :)))
Ariel
Ariel 
Heredis 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    sön 27 okt 2019, 15:11

Jaaaag har haft lite funderingar på att ge Ariel empatiproblem, möjligtvis göra honom till en full-blown narcissist när han blir äldre. Men tänker att empatiproblemen är något som kan märkas redan när han är liten.
Han kommer självklart kunna hantera situationer på ett vettigt vis och framstå empatisk när han blir äldre, men det är ett inlärt beteende och inte något som kommer naturligt.

Vill ha honom jäkligt målmedveten också. För det känns som något som Nilo skulle uppmuntra att de är.


[Avslutat] Adoptera en svartvarg! Ariel_puppo

Gissar att hans ögon kan räknas som rödgula, precis som syskonens egentligen insåg jag
Bushi
Bushi 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    fre 01 nov 2019, 16:36

Vill vara med och anmäla mig!
Är lite intresserad av lilla Miranda eller Steph, men första hand lilla tösen.
Tanken är att hon kommer växa upp och vara en 'snäll' donna, sen kanske inte hennes snälla är som de allra flesta då dom växer upp i en lätt intressant stad. Lätt pampig som nästan kräver respekt, respekterar du inte henne så respekterar hon inte dig!
Hon kommer nog kanske ha lite sadistiska drag som äldre men det är inget som är satt än, största tanken är att hon ska vara ganska alldaglig i sättet. Inte som Ivoras galna ungar ^^'
Kommer gilla och uppskatta smycken men kommer bara bära dom vid högtider och finare tillfällen.
Även lite svårt med känslor, inte på psykopatisk eller narcissistisk nivå men hon kommer ha svårt att förstå hur dom riktigt känns och fungera. Lite svårt att skilja dom åt, lite monoton i sättet.


[Avslutat] Adoptera en svartvarg! Valpis2


Senast ändrad av Bushi den ons 06 nov 2019, 18:33, ändrad totalt 1 gång
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    ons 06 nov 2019, 13:08

För att frågan dykt upp, här är en bild på Zarons ögonfärg :D

[Avslutat] Adoptera en svartvarg! Unknown
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    tor 21 nov 2019, 22:26

Walk of shame in...........

Jag ansöker då om Miranda!!! Tänker mig henne som rätt sweet typ, inte nödvändigtvis tillbakadragen men väldigt snäll och oskuldsfull. Rätt smart och ivrig att lära sig diverse saker, särskilt språk men även saker som geografi, historia eller typ, botanik. Skulle definitivt kunna sitta och lyssna till någon gamling som pratar i timmar utan att faktiskt tappa intresset.

Eh ja. Det var det. Svart. Kraftlös. Ni vet.
Varya
Varya 
Vampyr 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    tor 21 nov 2019, 22:45

Yoyoyo!
Lägger intresse för Alonso. Tänker mig en glad, vetgirig pojk med stort leende och (förhoppningsvis) massor av charm. Tycker om uppmärksamhet och spelar gärna på att vara ”the good guy” för sin egen vinning. Sympatisk. Observant. Små quirks som renlig, rapp i käften och vältalig. 

Öh. Är väl mina första tankar. Bollar gärna!
HÖRS HEJ
Kolzak
Kolzak 
Gladiator 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    fre 22 nov 2019, 23:25

Har velat LÄÄÄÄNGE... men ja lika bra att söka!

Tänker också söka Miranda, just eftersom jag inte spelar så många tikar. 

Ööh lite spontana tankar är typ att Miranda skulle vara intelligent och lite allmänt rar mot alla, men har svårt för konflikter. Blir lätt frustrerad, kan vara lite stel runt främlingar. Lite av en nörd för Numooris historia och pladdrar lätt om just det ämnet, men försöker tygla det så hon inte framstår som ALLTFÖR nördig.

Ska klura mer! Bollar gärna idéer :)
Sari
Sari 
Durres vittne 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    fre 22 nov 2019, 23:34

Hej hopp!
Lägg in en intresseanmälan för Stephano även fast jag verkligen inte borde hehe. Som valp tänker jag mig honom som en glad prick med ett stort intresse för att skapa olika ting, även om han nödvändigtvis inte är särskilt bra på det. Hyfsat duktig på röstskådespel och betydligt mer kunskapslagd än säg stridsduglig.

Anser att svart alltid är det nya svarta, för det går aldrig ur tiden. Floofig haka och polisonger, i övrigt svart och inte alls särskilt svår. Lite av en präst-nisse. 

[Avslutat] Adoptera en svartvarg! FsxIDGh

Hehe  :hands-l:
Bea
Bea 
Utvandrad 

Spelas av : Bönan | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    lör 23 nov 2019, 11:33

Pinsamt javisst, men inte så väldans oväntat då alla vet hur valpgalen man är.. heh *svettas*

Anmäler mitt intresse för Miranda i första hand men även Alonso ifall det inte håller! Tänkte att min valp i så fall skulle bli väldigt välkomnande mot främlingar, inte nödvändigtvis spill all the beans men vara trevlig och visa dem runt Civitas osv. Väldigt glad utav sig, försöker göra stämningen bland valparna mer loose och laidback än högtidlig.

Japp  leggy
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en svartvarg!    mån 25 nov 2019, 10:37

Tack för att ni är så många som visat intresse för dessa helsvarta kraftlösa valpar, hade inte räknat med att alla skulle få spelare så det värmer mycket. Önskar alla kunde få varsin, men vi får hoppas på fler svartvargar i framtiden. 

Vi har valt spelare åt valpar nu efter gemensamt överläggande. Kommer inte gå in på detaljerade motiveringar kring varför vi valt som vi gjort, men man får gärna fråga mig privat om man vill ha motivering. 

Men vi har utgått lite från huruvida man har karaktärer i Tenebris redan, redan spelade valpar i Tenebris, och jag vill gärna sprida ut vilka som har spelade valpar efter mina egna karaktärer sen tidigare. 

Spelarna är:
Prospero - Kreft
Ariel - Älg
Miranda - Elsa
Stephano - Cat 
Alonso - My


Tack alla som ansökt  :flower1:


Info till valpspelare:

 - Det är fritt fram att skapa konton
- Valparna är redan födda. De föddes strax efter Skuggfall och är någorlunda jämngamla med Aurora och Ivos kull, ungefär en månad yngre bara, så de lär leka ihop en del eller vara kompisar om ni önskar det.  
- Kommer ge alla valparna titeln Heredis allt eftersom era konton är skapade
- Valparna är nu ungefär 8-10 mår i mental människoålder. 

Ha så kul!
 
[Avslutat] Adoptera en svartvarg!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Adoptera Ula!
» [Avslutat] Adoptera varg?
» [Avslutat] Adoptera Marcela?
» Adoptera syskon (designer)
» [Avslutat] Adoptera Lawar
Hoppa till annat forum: