Pågående Event
Senaste ämnen
» Man kan alltid lära sig mer. [Timo]
Idag på 23:13 av Namida

» Livet ser annorlunda ut nu
Idag på 22:57 av Laria

» Nya äventyr [Hedvig]
Idag på 22:10 av Pixie

» Var den du vill vara [Umbriel]
Idag på 05:45 av Violin

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 22:38 av Tolir

» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]
Igår på 18:38 av Radagast

» Ruskväder (P)
Igår på 17:20 av Torbjörn

» Spådomskonstens under [Öppet]
Igår på 16:13 av Tolir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 16:05 av Tolir

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 6 gäster. :: 1 Bot

Pumba


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Mankhöjd Selva Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Mankhöjd Selva Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Mankhöjd Selva

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: [Avslutat] Mankhöjd Selva    mån 02 sep 2019, 12:33

Hej, känner att jag ligger lite efter då många andra redan hunnit skriva i frågan om att behålla sina nuvarande storlekar på sina karaktärer. Men jag gör så att jag lägger fram mina tankar om just Selva, mina andra karaktärer är det inte riktigt lika "viktigt" hur höga de är i manken, och så får Crew ta ett beslut om vad som ska göras.

Selva är en renrasig karg, och egentligen alldeles för stor för sin ras. Hon är större än sina kullsyskon, större än vad hennes moder Fountain var. Men redan när Selva var valp så bad jag om lov att få göra Selva större, och fick klartecken för det.
Jag minns inte om jag skrev med någon specifik anledning där och då, det är trots allt många år sedan, men min tanke har ju alltid varit att Selva drar nytta av sin Blodbändning i allt som rör henne fysiskt. Hon kan kontrollera hur mycket protein, fett och energi kroppen tar upp av det hon äter, hon kan påverka sina muskler att prestera över gränsen för vad de egentligen ska klara av, hon kan läka inre skador snabbare då hon styr produktionen av celler.  (men som det nämndes när jag bad om tillåtelse för kraften, också mången år sedan, så kommer den ju även vara vad som driver henne till att gå sönder mycket tidigt: kraften i sig är alltså så pass stark att hennes fysiska kropp inte kan hantera den helt enkelt)
Så när jag bad om en högre mankhöjd på henne så var det med detta i åtanke, att hon hade möjlighet att påverka sin kropp och ge sig själv förutsättningarna att växa mer och bli högre samt grövre än sina syskon. För hon ser ju verkligen inte ut som en vanlig karg...

Det är väl grundargumentet.
Men nu då det börjats planera att Selva ska gå emot gudarna, och det samlas ihop en skara som förhoppningsvis ska bli den nya flock hon längtat efter att få bygga upp på nytt, så vill hon ju själv stå som en övermäktig varelse som andra kan betrakta som en ny slags gud. Med en storlek som hon har nu ger det utrymme för att fylla ut idén att andra vargar kan se henne som en värdig motståndare för de nuvarande gudarna i landet.
Samt att jag spelat mycket på just hennes storlek. Hon är enorm, hög och väldigt kraftig. Vilket betyder att hon förlorar de karaktäristiska dragen för en karg; hon är inte nätt, smidig och snabb.
.... och tanken på att en enormt stor varg som är ca 150 i manken är så instabil och sjuk i huvudet som Selva är... är ju lite läskigare än en mindre varg  c:

Det är så jag tänker kring saken.
Fridens~ :3
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Mankhöjd Selva    ons 16 okt 2019, 22:45

Tjohej tjoho, vi i Crew kan tänka oss att godkänna detta, men i så fall med lite justeringar för Selva.
 
Som du själv påpekat så är rasen Karg egentligen inte en ras som skulle bli så stor, och Selva som renrasig karg har därför inga egentliga anlag till den storlek hon har. Men, som du också skrivit, så känns det eventuellt möjligt att säga att hon vuxit sig så stor eftersom att hon påverkat sig själv med sin kraft.
 
OCH PÅ TAL OM DEN! Så är det där vi skulle vilja göra lite justeringar.
 
Du har ett gammalt tillstånd till Selva om att få ha blodbändning som kraft. Vi i Crew har länge nu ansett att den här kraften kanske egentligen är lite (läs: väldigt) för OP för att faktiskt vara spelbar på Numoori. Även om det är en väldigt häftig kraft så är det ju tyvärr en lite för PP förmåga som bara gör det svårt för dig och dina medspelare att spela på. Det känns exempelvis konstigt i situationer som nu i striden i Skuggfall att Selva inte bara vände ut och in på sin motståndare, och du måste hela tiden begränsa henne för att det över huvud taget ska gå att spela mot henne.
 
Därför vill vi i Crew nu att Selvas kraft förändras så att den blir spelbar för såväl dig som dina medspelare. Vi tycker det låter rimligt att Selva skulle kunna kontrollera sitt eget blod, men inte andra vargars blod. Det gör i så fall att hon ju alltid har tillgång till och kan styra sitt eget blod, men det är samtidigt en begränsad vara som kan skapa kul spel om hon använder för mycket av det. Hon skulle ju då även till viss del kunna använda det i likhet till nu om någon annan exempelvis bitit henne och fått hennes blod i munnen, eller liknande, men inte så att hon kan helt styra en annan vargs kropp och vända dem ut och in med sin kraft.
 
Så! Det vi då vill säga är att Selva får godkänt att vara upp till 130cm i manke. Men vi vill då samtidigt att hennes blodbändning justeras till det nämnt ovan så att det blir en faktiskt spelbar kraft som du har större möjlighet att använda i rollspel :)
 
Fridens liljor~
/Crew
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Mankhöjd Selva    fre 18 okt 2019, 22:58

Mankhöjden på Selva är fixad!

Gällande justeringarna av hennes kraft så håller jag helt med. Tanken från början med kraften blodbändning var att den skulle kunna användas på väldigt unika och coola sätt - men redan då för många år sedan så visste jag att tillfällena den skulle kunna nyttjas till fullo skulle vara få. Och jag tror faktiskt aldrig att kraften faktiskt använts på så sätt, att hon faktiskt slitit en varg i stycken eller stannat hjärtat inuti bröstkorgen på någon trots att hon kunnat...
Ändå har jag inte gjort egna justeringar, mycket pga att tanken faktiskt aldrig slagit mig - kanske beroende på att jag ändå haft de där idéerna att OM Utifall att hon Kanske skulle hamna i denna situation så Skulle kraften Möjligtvis kunna användas såhär. Men tillfällen har ju aldrig givits, så det känns lite som att gråta över spilld mjölk. Inte nödvändigt. I'D

En annan anledning till att tanken på att justera inte varit aktuell för mig själv tidigare, är nog också för att jag spelat mycket på att den endast använts som ett sätt för henne att "stämma av" vargar i hennes närhet. Tex att hon kan lyssna till en annan individs hjärtslag/puls, känna över dennes fysik utan att faktiskt påverka. Det har använts mycket i rollspel där hon träffar redan bekanta individer, tex att hon känner igen Fenris' unika hjärtslag.
Så utöver era förslagna justeringar, vilket jag tycker låter mycket intressant då det erbjuder mig mer möjligheter att skapa intressanta situationer i rollspel, (det ger min karaktär en kraft som faktiskt kan användas till 100%) undrar jag om jag skulle kunna få ha kvar den förmågan att hon kan göra en "hälsokontroll" på en annan varg - utan att kunna påverka denne? Då att kunna lyssna/känna av puls, följa ådror och senor i kroppen, känna av muskelmassa, etc.  Det är som en touch på en annan vargs fysik som denne inte känner av!
Varför jag skulle vilja ha kvar den förmågan hos henne är främst för att det är just det jag spelat på genom åren.


Fridens <3
 
[Avslutat] Mankhöjd Selva
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutad] Mankhöjd
» [Avslutat] Mankhöjd mer än 120
» [Avslutat] Mankhöjd
» [Avslutat] Mankhöjd?
» [Avslutat] Mankhöjd Loke
Hoppa till annat forum: