Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Shikage ----- press Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Shikage ----- press Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Shikage ----- press

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Shikage ----- press    sön 13 nov 2011, 18:32

Shikage ----- press Shikag10
Awsome bild av awsome person - MoonPhanter<3.
Avataren är gjord av Tatchit på deviantART


Snabbfakta
Namn: Shikage (smeknamn: Kage)
Ras: Fakarg|Skuggvarg/Isvarg
Mankhöjd: 150
Vikt: 112 kg
Fysisk hälsa: Okej, men brännskadad på benen efter Diablos attack
Psykisk hälsa: Bra, aningen osäker
Krafter: Is och skuggor
Styrka: Natten, kyla, flyga
Svaghet: Ljus, vargar med ljusa krafter
Språk: Engelska, svenska


Hans röst påminner starkt om Bruno Mars'
Exempel
Exempel
Exempel
Exempel
Exempel

Personlighet:
Shikage, eller Kage som han oftast benämner sig själv, verkar vara en fakarg med en tyst personlighet, han hälsar oftast inte först, håller sig gärna i bakgrunden och morrar inte innan den andre gjort det. Han beter sig som om han är mycket äldre än han är, han är lugn och verkar alltid ha en plan B.
Men allt det där är bara en fasad som döljer en ung varg som är ganska osäker och full med känslor. Han älskar att tala med folk, är inte alls osocial, men han önskar sig vara en stor, mörk och kall varg, och han försöker alltid hålla den fasaden uppe. Det går inte alltid särskilt bra, då han har svårt att dölja sin riktiga personlighet, men han försöker. Ju äldre han blir, desto mer börjar fasaden ta överhanden och det andra börjar glida in i barndomen, men han vet att det troligen alltid kommer finnas kvar lite av den där känslomässiga personligheten i honom, även om fasaden börjar bli mer riktig.


Bakgrund/Historia:
Hans barndom är dold i en skugga, en skugga som döljer alla hans minnen från de yngsta åren både för honom och för andra såsom telepatiker. Inom honom vaktar den här skuggan hans sinne, ser till så att han inte försöker ta sig förbi och ta reda på vad som döljer sig bakom den. Dock han har förstått att han har skuggvargs och fakargsblod i sig, men han kan inte låta bli att fundera över om det kanske döljer sig någonting annat i hans blåa blod.
Alxyz har hjälpt honom att få reda på mer om sin bakgrund, men han kan fortfarande inte minnas. Han vet vad som hände tack vare henne, men själv har han inget minne av det. Skuggan i hans sinne är helt enkelt för stor.
Det hon berättade för honom var om en lycklig liten familj i en flock i det okända. Föräldrarna hade fått sin första kull, varav endast en av valparna hade ärvt moderns fjäderklädda vingar. Shikage. Familjen verkade leva lyckligt de första åren, men efter några år började fadern förändras, och han misshandlade sin partner och sina valpar med glädje. När valparna blev åtta år dränkte fadern flocken i en väldig skugga, en skugga som ingen förutom fadern själv och Shikage som kunde se igenom på grund av sina krafter. Fadern mördade alla i flocken på något konstigt vis, genom att frysa ner flocken med sina krafter. Shikage själv skulle ha följt i deras fotspår om det inte vore för hans krafter, samma som faderns. Fadern var nöjd med att ha en valp med hans krafter, och lät honom leva. Dock lät han en skugga dölja hans minne, för att valpen inte skulle veta om vad som hänt under barndomen. Varför berättade han aldrig.
Under den tiden han minns har han för det mesta hållt sig i skuggan såsom de flesta skuggvargar, försökt hålla sig undan allt för många möten och istället iakttagit andra för att lära sig mer om hur andra fungerar. Han har nu börjat flytta sig ut ur skuggorna, ta reda på mer av vad livet innebär.
För några år sedan mötte han en annan varg, med samma gåva till kraft som han. Vrenen från Treontha, Angelus, började undervisa honom i skuggans mysterier. Under samma tiden mötte han även en charmerande liten serpierhona, Eqii, som snabbt blev hans vän. Med åren växte en kärlek fram mellan de två ungvargarna, och tillsammans fick de tillslut två valpar, Averic och Ahixi. Men det var även då som kärleken mellan dem fick ett drastiskt slut, då Eqii dog en smärtsam död i barnsäng. Förkrossad av sorg fick han uppfostra de två valparna för sig själv, men när de skulle fylla sex år försvann tikvalpen spårlöst.


Krafter:
Skugga --- Behärskar kraften någorlunda bra, inte helt perfekt men fortfarande okej. Han kan dölja sig i skuggor och göra den andra nästan blind av mörkret, och att forma skuggorna efter sina önskemål är numera en barnlek tack vare undervisningen av Angelus. För tillfället håller han på att lära sig om hur man ger skuggorna en fast form för att kunna använda dem mer praktiskt än han gör nu. Skuggorna dansar alltid runt hans tassar och beter sig nästan lite som egna varelser. De kommunicerar med honom genom bilder, rörliga eller stilla. Varje bild skickar över rena känslor till honom, vilket gör det lättare för honom att förstå innerbörden. Skulle en telepatiker försöka läsa hans tankar skulle denne troligen inte lyckas särskilt bra, då allt inre bildflimrande kan vara förvirrande för en ovan.
Is --- En inte lika behärskad kraft, han kan frysa ner vatten och sådant, och hans skuggor är alltid kalla.


Relationer:Klicka på namnen för att komma till deras profil.
...
Mor/Far/Syskon Familj Vilka var ni? Jag har inga minnen av er. Hade jag ens syskon?
Dyami Främling Du får ursäkta mig för mitt hastiga avsked, jag klarade inte ljuset mer.
Fallulah Främling Du verkar inte vilja ha något med mig att göra, så jag ska inte störa dig mer, du rosa.
Eqii Fd. Partner Det går inte en dag utan att mitt hjärta svider av saknad. Du var den mest underbara person jag någonsin träffat, rest in peace †
Ahixi Dotter Så lik din mor, och ändå så olik. Vart tog du vägen?
Averic Son Du har kapacitet för någonting stort, men du är inte riktigt där än, son. Fortsätt försöka, så hittar du den tillslut.
Diablo Ogillad/Hatad Ditt monster. Exakt VAD är du, som dricker mitt blod likt en vampyr, men med lavans varma kraft? Under vårt möte... Jag var svag. Jag lovar dig, jag kommer inte fortsätta vara så svag som då.
Malvado Bekant/Vän Tack för det du lärde mig om isen, jag antar jag är skyldig dig en tjänst för att ha gjort mig starkare? I vilket fall som helst är jag tacksam för hjälpen och kunskapen.
Angelus Läromästare Du kan så mycket mer än jag när det kommer till vår gemensamma kraft, och jag kan inte låta bli att beundra dig. Jag kommer tillbaka, redo att lära mig nästa steg.
Kira Bekant Jag fick dig därifrån, men det var tyvärr inte tillräckligt för att rädda ditt liv i längden. Du kunde ha blivit något, men jag hoppas du lyckas bättre på andra sidan. †
Alxyz Bekant Tack för det du berättade om min bakgrund. Jag uppskattar det verkligen, men du måste försöka lära dig kontrollera dina krafter bättre, annars kommer det sluta illa en dag.
Salazar Bekant Det var ett trevligt möte vi hade, och ditt tal om din flock flock väckte ett intresse inom ämnet i mig.
Colosseum FrämlingDu verkade otrevlig i början, och sedan var det som om du förändrades? Vad var det som hände?
WamiBekant Du är en trevlig person, verkligen. Dina tankar om en framtida flock var väldigt intressanta.
Crepsley Bekant Verkar som om vi båda har samma mål.
Erakan Främling En intressant person helt klart, och skulle inte ha nått att lära känna mer.
 
Shikage ----- press
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Averic ----- press
» Nevadas press.
» ~LIHAI PRESS~
» Wes press
» Almikas press
Hoppa till annat forum: