Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 19:20 av Lev

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 24 användare online :: 4 registrerade, 0 dolda och 20 gäster.

Astrid, Lev, Malva, Myrda


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kreft gör Commissions! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kreft gör Commissions! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kreft gör Commissions!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Kreft gör Commissions!    lör 18 mar 2017, 22:34




Krefts Commissions

Senast uppdaterat: 12/09-2022



Commission status: Halv-Öppet
På grund av både fysisk och mental hälsa (stress) tar jag för nuvarande bara commissions av vänner och närmre bekanta.



Nämen se hallå där! ᕕ(ᐛ)ᕗ

Är du ute efter en bild? Då har du hittat rätt! Nedan kan du se vilka typer av bilder jag kan erbjuda att måla åt dig! Tryck på bilderna för att se större versioner av dem.

Du kontaktar mig enklast på Discord (Kreftropod#6959)
eller via PM till karaktären Yargol




Platser:
  1. Namn | Typ | Bet |
  2. --
  3. --



Snabblänkar:
Eftersom att koden till den här tråden är för lång för ett inlägg har den delats upp i flera inlägg efter varandra. Se inlägget nedan för vilka typer av commissions jag erbjuder, eller tryck på länkarna här för att direkt gå till det du söker!




Ni hittar mer exempel på mina bilder här:

Samt överallt på Numoori! Inkluderat bland annat rasbilder, loggan, sidans bakgrunder, väldigt många karaktärer och Numooris free-to-use linearts.



Om du vill skänka mig en peng för bilder jag gjort, även utan att ta en commission, så tar jag emot dricks via swish! Detta är såklart helt frivilligt <3


Senast ändrad av Dimitrij den tor 30 jan 2020, 12:43, ändrad totalt 4 gånger
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Kreft gör Commissions!    lör 25 mar 2017, 22:00

Skiss:
  • Tjockare linjer med skissiga detaljer. Kan ha lite färg-läckage.
  • Grovt färglagd; d.v.s, färgerna har tydliga och grova penseldrag.
  • Transparent eller solid färg/enkel form som bakgrund.



Skiss: Helkroppsbild: Från 300kr
  • 3-5 timmar arbetstid.
  • Filstorlek mellan 900-1200px.
  • Grov skugga kan önskas för en liten ökning i pris.





Lineart:
  • Detaljerade linjer med färre skissiga detaljer. Inget färgläckage.
  • Enkelt färglagda; Penseldrag synliga, men färger och mönster är mer precisa.
  • Transparent eller solid färg/enkel form som bakgrund.



Lineart: Helkroppsbild: Från 550kr
  • 5-9 timmar arbetstid.
  • Filstorlek mellan 1200-2000px
  • Ljussättning kan önskas för viss ökning i pris.





Lineart: Porträtt: Från 300kr
  • 3-5 timmar arbetstid.
  • Filstorlek mellan 800-1000px.
  • Enkel ljussättning ingår.




"Painted" bild:
En "painted" bild är en bild där jag helt eller delvis målar ovanpå linjerna, och använder mer traditionella målningstekniker för att få fram ljus och skuggor. Vissa skissiga detaljer förekommer, men tar ej fokus från bilden.



Painted: Helkroppsbild: Från 1000kr
  • 10-15 timmar arbetstid.
  • Filstorlek över 2000px.
  • Kan göra en mindre "platform" av mark att stå på, eller en enklare bakgrund, för en extra avgift.






Painted: Porträtt: Från 800kr
  • 8-12 timmar arbetstid.
  • Filstorlek mellan 900-1500px.
  • Inkluderar bakgrund som inte tar fokus från karaktären.




Experimentell:
En mer surrealistisk bild. Varierar i medium (kombination av traditionella linjer, Photoshop och/eller MS Paint). Du kan önska en specifik känsla eller pose, eller ge mig helt fria tyglar. Eftersom att det är en experimentell bild så kan resultatet variera.



Experimentell helkroppsbild: Från 550kr
  • 5-8 timmar arbetstid.
  • Filstorlek mellan 900-1500px.




Enkelt experimentellt porträtt: Från 400kr
  • 4-6 timmar arbetstid.
  • Filstorlek mellan 800-1200px.



Detaljerat experimentellt porträtt: Från 700kr
  • 7-10 timmars arbetstid.
  • Filstorlek mellan 1500-2000px






Senast ändrad av Dimitrij den tis 31 jul 2018, 16:44, ändrad totalt 1 gång
Even
Even 
Crew
Vampyr 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Kreft gör Commissions!    ons 07 jun 2017, 19:19

Betalningssätt:
  • Du betalar via Swish eller en vanlig banköverföring.
  • Betalningen sker innan jag börjar måla. Delbetalning sker endast vid överenskommelse.



FAQ:
Tryck på respektive punkt för mer info

Om Priser:Alla priser i den här tråden är "Från", och kan komma att variera baserat på två faktorer:

1. Hur svår bilden är
Inkluderat karaktärsdesign och pose, antal karaktärer och eventuell miljö/bakgrund.

2. Hur lång tid bilden troligt kommer ta
Tiden är den största faktorn för vilket pris en bild får, och är beroende av hur svår bilden i fråga är. En grov skiss av en karaktär med enkel design går snabbt, medan en detaljerad bild av en karaktär med svår design kommer ta längre tid.

"Priserna ser så höga ut!"
Om jag tar 500kr för en bild som tar 5h att måla, så är det 100kr/h. Tar jag 500kr för en bild som tar 6h att måla så är det ungefär 80kr/h. Det är lägre än de flesta lägsta-löner i vanliga arbeten. Nej jag kommer inte sänka priserna igen, och om du själv målar bilder mot betalning så råder jag dig att fundera över hur lång tid du lägger på dina bilder. Du är värd en själig lön för den tid och det arbete du lägger ner.

Enkel vs Svår design:Om din karaktär är en väldigt svår design så kan priset komma att höjas något. Detta eftersom att en svår design ofta kräver mer tid och kunskap från min sida som konstnär. Har du frågor, eller undrar om din karaktär skulle ses som en enkel eller svår design, så skicka gärna ett meddelande. Du kan också se exempel på enkla och svåra designer här:




Samma gäller för svåra poser. Vill du ha en svår pose (en svår vinkel och dramatiskt perspektiv eller liknande) så kan priset komma att höjas något för att spegla svårigheten i posen.

Hur lång tid bilden tar:Arbetstiden som noteras vid varje bildtyp motsvarar ungefär hur lång tid jag kommer lägga på att måla bilden, inkluderat eventuell tid för referenser (om karaktären exempelvis har horn eller vingar inspirerade av ett särskilt djur jag behöver kolla upp). Arbetstid motsvarar dock inte hur lång tid du kommer behöva vänta. En bild som förväntas ta 10 timmar att måla kommer jag troligt inte sitta med 10 timmar i sträck, utan arbetstimmarna behöver då fördelas över flera dagar.

I dagsläget kan jag tyvärr inte ge en mer exakt turnaround på hur lång tid du kommer behöva vänta på din bild. På grund av en svår utbränning, smärta i handleden, arm och axel, och lite andra mindre roliga faktorer i mitt liv som jag inte har full kontroll över, så riskerar alla bilder att ta lite längre tid än vanligt om något råkar strula. Om du vill ha klart en bild vid en särskild deadline så behöver du därför prata med mig om det i förväg! Jag är oändligt tacksam för allas tålamod <3

Generella regler:
  • Jag har rätt att neka en commission.
  • Jag får använda commissions jag gjort för att promotea mig själv, så som att lägga upp den i mina gallerier och min portfolio.
  • Du kan kontakta mig för att bli uppdaterad om hur det går.
  • Ha tålamod med mig. På grund av en stress-relaterad utbränning så hanterar jag i nuläget stress dåligt, vilket gör att bilder tar längre tid att få klart. I tri.


Vad du får: (Vad du kan göra med din commission)
  • Du kommer få en högupplöst png version av bilden (säg till om du hellre vill få den som jpg).
  • Du kan använda den som bakgrund, avatarer, till rollspel, på din blogg etc.
  • Du får printa/skriva ut den för eget bruk.
  • Du får inte lov att påstå att du har gjort bilden själv.
  • Bilden kommer vara signerad av mig: Vänligen ta inte bort min signatur.
  • Du får inte lov att sälja bilden vidare eller på annat vis tjäna pengar på den. Om du planerar att använda din commission kommersiellt så behöver du diskutera detta med mig på förhand. Priserna kommer i så fall att ändras för att reflektera den kommersiella aspekten av commissionen.


Vad jag inte målar:
  • Utförlig nsfw eller nsfw involverande minderåriga.
  • Kränkande, eller på annat vis skadliga eller hat-baserade teman.

Utöver detta så är jag öppen för det mesta. Fråga mig ifall du är osäker!



Fler frågor?
Ställ gärna frågor i den här tråden så svarar jag så snabbt jag kan, och så kan fler som eventuellt undrar samma sak också se svaren :D Vill du inte fråga öppet så skicka gärna ett PM eller på Discord.



Här är några exempel på färdiga commissions jag gjort över de gångna åren Glad
Bilderna länkar till större versioner.











Tack till alla som har commissionat mig!
Och tack till alla som vill och tålmodigt väntar på att commissiona mig i framtiden <3




Xhiro
Xhiro 
 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Kreft gör Commissions!    sön 20 aug 2017, 20:47

Tja! :3 

Är commissions fortfarande öppet?
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Kreft gör Commissions!    sön 20 aug 2017, 23:12

Hallå där!
Jadå, är öppet så länge som jag inte skrivit annat! Pew

Om du är intresserad så får du gärna PMa mig så kan vi prata om det (;

_________________
Fᴇᴀʀ is an absence of understanding
Hᴏʀʀᴏʀ is the act of understanding perfectly
Keisuke
Keisuke 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: Kreft gör Commissions!    lör 11 aug 2018, 11:17

Undrar bara, tar du PayPal? Det är lite enklare än banköverföring och går ju liksom in på ditt konto ändå.
Funderade bara på det. 
Vill helst inte göra en banköverföring om jag kan slippa haha!
Är sugen på att commisha i framtiden, kanske. Flat bust på Dorsz isf...! Vi får se..
Edit: Åh nej jag vill ju ha en Dorsz bust ur Paint omg. Vi får se haha.
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Kreft gör Commissions!    lör 11 aug 2018, 20:03

Jag har PayPal, och har skickat invoice/faktura via PayPal när jag gjort commissions tidigare. Men efter de senaste uppdateringarna i PayPals terms så har jag valt att för stunden inte göra det. Det är lite nya regler som krånglar till det hela när man säljer något som inte fysiskt ska skickas, t.ex en digital bild.

Så för att inte behöva vänta längre med att öppna mina commissions igen så har jag valt att tills vidare bara öppna genom våra vanliga svenska banker. Det är möjligt att jag öppnar för PayPal invoices senare igen, för jag vill gärna kunna öppna för mina kunder utanför Sverige också igen, men inte förrän jag har rett ut lite grejer med PayPal först så jag slipper problem.

Kul att du är intresserad :') Bestämmer du dig för att du vill beställa av mig, och du ser att jag har plats i listan högst upp (jag uppdaterar den regelbundet), så skicka gärna ett PM eller på Discord!

Fridens~
 
Kreft gör Commissions!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ta commissions av Marjo!
» Adopterbara designer av Kreft (Gammal tråd)
» Hur mycket har Kreft egentligen målat? - En Tävling!
Hoppa till annat forum: