HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte vet jag
Idag på 10:52 av Ronia

» Strimmor av hopp [P]
Idag på 01:15 av Culpa

» How the tables have turned [Corson]
Igår på 18:05 av Corson

» Vindarna av vinter [Exopuss]
Igår på 15:22 av Malphas

» Sammanträffande [Malphas]
Igår på 14:59 av Aurora

» Slemmigt [Tezuka]
Igår på 14:26 av Zaron

» Fågelsång
Igår på 10:42 av Lazuli

» Sökandet efter frid
Igår på 03:46 av Niara

» Längre än för alltid [Niara]
Igår på 03:36 av Niara

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster.

Blair

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
Platsuppdateringar! Uppdaterad karta
tor 14 sep 2017, 02:15 av Mivria
Hej go nissar!  :rawr:

Kartan har fått en uppdatering. Om ni går in på kartsidan kommer ni märka att det nu finns två kartor för att underlätta, då en enda karta med allt började bli för plottrigt. Den ena visar de vanliga geografiska områden, och den andra visar mer specifika platser och knytpunkter, samt vandringsleder som binder samman dessa. 

Ni kan se de uppdaterade kartorna HÄR!

Detta är bara ett påbörjat …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Ändringar på medlemslistan, vänligen läs!
sön 19 feb 2017, 14:32 av Sleazoid
Jag och MP har tagit på oss ett projekt nu som kommer underlätta för oss alla att se vilka spelare som spelar vilka karaktärer. När vi är klara kommer spelarnamnen att visas på medlemslistan så att man slipper klicka sig in på varje karaktär och scrolla ner för att se vem som spelar denne. Vi har detta system på Endea och gillar det men har hittills undvikit att införa det på Numoori för att vi manuellt måste sitta och …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 6
Affiliates

Sök

Visa resultat som:

Rechercher Avancerad sökning

Dela | 

MoonPhanter gör Commissions!

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Dimitrij
Flockledare | Moderator

Spelas av : MoonPhanter

InläggRubrik: MoonPhanter gör Commissions!   lör 18 mar 2017, 22:34

Senast uppdaterat: 21/11-2017

Nämen se hallå där! ᕕ(ᐛ)ᕗ

Om du är intresserad av en commission, så skicka ett meddelande till mig! Du kan skicka PM till någon av mina karaktärer, kontakta mig via Messaging på Tumblr, Notes på dA, Discord eller Skype, vad du än föredrar.

Jag valde att göra om den här tråden så att all info finns här direkt på svenska, för att underlätta för eventuellt intresserade Numoorianer (;

Se min engelska prislista och antalet öppna commission platser (slots) här:
https://moonphanter.deviantart.com/journal/Commissions-OPEN-669739029

Ni hittar mer exempel på mina bilder här:
- Deviantart (länk)
- Tumblr (länk) (det här är min artblog, min main är "MoonPhanter")

════════════════════════════════════════════════════════════════════

Skiss (Sketch):

En skiss kan fortfarande ha några skissiga hjälplinjer närvarande och lite grova kanter. (Jag gör inte ren lineart om du inte specifikt efterfrågar detta. Priset varierar lite för ren lineart beroende på hur komplex bilden är).

Varje extra karaktär är +halva baspriset. För större grupper av karaktärer (5 eller fler) så kan priset diskuteras.

Flat:
Platta färger, inga skuggor.
En solid eller transparent bakgrund inkluderas. Fråga mig om att lägga till bakgrundselement.
Bust: 30eur (ca 290kr)
Fullbody: 36eur (ca 350kr)

Fler exempel: LÄNK

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Shaded:
Skuggade färger. Skisslinjerna är fortfarande synliga.
En solid, gradient eller transparent bakgrund inkluderas. Fråga mig om att lägga till bakgrundselement.
Bust: 40eur (ca 385kr)
Fullbody: 48eur (ca 460kr)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Painted:
Säg till om du vill göra din Shaded bild till en Painted.
För en Painted skiss så målar jag över skissen. Det innebär att skissen inte blir lika framträdande, passar bra för mer semi-realistiska bilder. Priset varierar med hur komplex(a) karaktären(erna) är.

MS Paint:

En bild målad i MS Paint.
Experimentella bilder målas till största del i MS Paint, men nyttjar även Photoshop för färgredigering.

Varje extra karaktär är +halva baspriset. För större grupper av karaktärer (5 eller fler) så kan priset diskuteras.

Karaktärsbild:
En karaktärsbild gjord i MS Paint.
En solid eller transparent bakgrund inkluderas. Fråga mig om att lägga till bakgrundselement.
Bust: 17eur (ca 162kr)
Fullbody: 20eur (ca 200kr)

Experimental:
En experimentell bild gjord till stor del i MS Paint, blandat med Photoshop.
Du kan önska en specifik känsla eller pose, eller ge mig helt fria tyglar. Eftersom att det är en experimentell bild så kan resultatet variera.
Pris: 42eur (ca 400kr)

Helrenderad (Fully rendered):

En helrenderad bild.
Priset varierar med hur komplex bilden i fråga är.
Bust: Från 220eur (ca 2100kr)
Helkropp: Från 350eur (ca 3400kr)

Om du är intresserad av en commission i en stil som inte nämns ovan (exempelvis en ikon/avatar, scener, animationer eller referens-sheets), så skicka en fråga! Jag kan kanske inte slå volter, men jag är ganska flexibel  :fingerguns:

Fridens liljor!
/MPh

(Lite osäker på om jag ska lägga denna i Bilder eller Reklam forumet, då det har med bilder att göra och jag gör reklam för mig själv... Så den får ligga i Off-Topic tills vidare. Vi får se om jag flyttar den sen.)
Till överst på sidan Gå ner
Dimitrij
Flockledare | Moderator

InläggRubrik: Sv: MoonPhanter gör Commissions!   lör 25 mar 2017, 22:00

Betalningssätt:

• Betalning sker antingen via PayPal eller de vanliga Svenska bankerna.
• Priserna står skrivna i EURO, men kan översättas till Svenska kronor.
• Om du vill betala via PayPal så kommer jag skicka en invoice (räkning) till din email så snart som vi har beslutat om detaljerna kring commissionen.
• Betalningen måste ske INNAN jag börjar jobba på bilden. (Det enda undantaget för detta är ”fully rendered” (helrenderade) bilder. För dessa kommer jag ge dig en grov layout skiss som du får godkänna, och jag fortsätter sedan arbeta med bilden när betalningen gjorts.)

Generella Regler:

• Jag har rätten att neka en commission.
• Jag har också rätten att använda alla commissions jag har gjort för att promotea mig själv, så som att lägga upp bilderna i mina gallerier och i min portfolio.
• Jag har rätt att streama medan jag jobbar på bilden (andra kan titta på medan jag målar)
• Du kan kontakta mig när du vill under tiden för att bli uppdaterad om hur det går för mig, men jag ber dig vänligen att inte skicka till mig 24/7. Bilden blir inte klar snabbare om jag svarar på meddelanden när jag kunde ha målat.
• Ha tålamod med mig. Jag arbetar just nu på två olika jobb, målande tar tid, och om du stressar mig så tar det ännu längre tid. Min turnaround för Skisser varierar mellan ett par dagar och en vecka, beroende på hur upptagen jag är. Helrenderade bilder tar längre tid, vanligen runt en månad. Jag håller dig uppdaterad om hur det går och hur långt jag kommit.

Vad du får (vad du kan/inte kan göra med din commission):

• Du kommer få en högupplöst png version av bilden.
• Du kan använda den som skrivbordsbakgrund, avatarer, till rollspel, på din blogg, etc (så länge som du ger credit där det hör hemma)
• Du får inte lov att påstå att du har gjort bilden själv.
• Bilden kommer vara signerad av mig; Ta inte bort min signatur.
• Du får inte lov att sälja bilden vidare eller på annat vis tjäna pengar på den.
• Om du planerar att använda din commission kommersiellt (tjäna pengar på den; böcker, spel, etc) så kommer priserna att se annorlunda ut från de nämnda. Du måste diskutera det här med mig innan jag påbörjar din commission.

Vad jag Inte målar:

• Komplicerade robotar/fordon/arkitektur. Jag är villig att måla detta om du är villig att ha tålamod med mig då jag inte har så stor erfarenhet inom dessa områden.
• Explicit nsfw, eller nsfw som involverar minderåriga.
• Kränkande, eller på annat vis skadliga eller hat-baserade teman.

Utöver detta så är jag väldigt öppen för alla teman. Fråga mig om det ifall du är osäker!

Frågor?

Om där är några frågor så ställ gärna dem här, så svarar jag så snabbt jag kan, och så kan fler som eventuellt undrar samma sak också se svaren :D Vill du inte fråga öppet så skicka gärna ett PM, på Discord eller på Skype. Ni som har mig på discord eller skype får gärna skicka intresse därigenom också, då ni lättast når mig där!

Några exempel på färdiga commissions :glad:
Bilderna länkar till större versioner.

Tack för att ni commissionat mig! :'D
Pöss <3
/MPh
Even
Vampyr | Moderator

InläggRubrik: Sv: MoonPhanter gör Commissions!   ons 07 jun 2017, 19:19

Knuffar lite casually upp den här en aning för jag är arbetslös igen, behöver en inkomst och är öppen för commissions :fingerguns:
Xhiro

Spelas av : Exy

InläggRubrik: Sv: MoonPhanter gör Commissions!   sön 20 aug 2017, 20:47

Tja! :3 

Är commissions fortfarande öppet?
Dimitrij
Flockledare | Moderator

InläggRubrik: Sv: MoonPhanter gör Commissions!   sön 20 aug 2017, 23:12

Hallå där!
Jodå, är öppet så länge som jag inte skrivit annat! :fingerguns:

Om du är intresserad så får du gärna PMa mig så kan vi prata om det (;

Sponsored content

InläggRubrik: Sv: MoonPhanter gör Commissions!   

MoonPhanter gör Commissions!
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: OOC ::: :: Off-topic-
Hoppa till: