Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hjälp, kanske? :/ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hjälp, kanske? :/ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Hjälp, kanske? :/

Gå ner 
+10
Toyota
Ayame
Hinata
Cruciatus
Nellaahh
Reikon
Rosie
Tavar
Fallulah
Liqüd
14 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 12:30

Jo, jag ska nog skapa en hemsida som handlar om indianer, men vet inte vilket djur, det måste vara ett djur iaf, inte varg, hund, eller kattdjur, okej? (: Jag ska inte härma flocken Imala på Numoori heller, utan dessa indianer ska leva på en stor stäpp, dom måste vara snabba och smidiga, så jag hade nog tänkt mig möss. XD Jag tycker möss, protestera du, och klaga med, men gör något vättigare, ge din röst om vilket djur DU vill ha isf. Inte bara klaga och tjata. Jag behöver för det första en admin-kompis, för jag klarar inte riktgt av allt helt själv, och sedan kommer medlemmar. :3

Så vad tycker NI? Kommentera! ;D
Fallulah
Fallulah 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 12:38

Möss?! Är du.. galen?! D8

Snarare typ... apor? xD
Nejmen, ödlor? 8)
Typ, såna där coola...
Öh.. ja...



*fail*
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 15:27

Yay! Ödlor, nu snackar vi! 8D Tack Aqua. :3

Nu har jag ÖDLOR på första hand att rolla med och det tas ej bort! 8'D
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 16:43

Vem är bäst? :afro:
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 16:44

JAAAAAAAAAAAAAAG! 8D
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 16:46

Nu förstörde du ju allt, Anna! D8 *knuffa undan*





:evil:
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 16:53

mwahahahaha >8D
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 11 sep 2011, 17:11

Ödlor! >8D
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 14:59

Oki, vad tycker ni för storlekar då? Ska dom vara kolosala, normala eller minimala? Jag tycker nog normala. xD Men ja, det hänger på vad ni vill, fast beslutet är nog redan taget. ^^" Så, vad tycker ni att jag ska lägga till, det finns ju mycket mer att planera än bara detta lilla fjuttiga! Kom igen, håll er aktiva och svara i forumet! ;D
Reikon
Reikon 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 15:20

Detta låter awesome, och ÖDLOR herreguud :3

Men måste bara säga en sak som jag tänkte direkt, och som jag själv har funderat på läänge
SURIKATER!

Har väldigt länge tänkt mig en rollspelssida med Surrikater, där man kan vara med i olika hålor som slåss emot varandra om revirsmarker och mat i ett ökenstäpps liknande lansskap.
Med en eller annan ensamströvare som då svälter som fan och verkligen försöker gå med i andra hålor :3

Det kan också vara intressant som indianer, men ni verkar ju ganska beslutsamma på ödlor nu.
På mus-temat kan jag bara säga Degos, otroligt coola djur :3
Kolla upp dem :DD

rararara - där fick ni lite av mina udda idéer, over and out ~
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 15:55

Ödlor? *ryser* De är läskiga D:
Cruciatus
Cruciatus 
 

Spelas av : BOBS (Marjo?)


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 16:31

Jag var ju en Familjen Morrhår-addict ett tag :> jag gjorde faktiskt en surikatsida på jinity, men ingen gick typ med... usch, jag skulle fan älska en surikatsida! :'D

men ödlor. det låter originellt :albino:
Reikon
Reikon 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 16:40

hahah samma här, följde det slaviskt! x3



Själv orkar jag nog inte med en till rollspelssida men det är en väldigt kul idé, hihi, oavsett om det bli mer surikater, ödlor eller något annat

(Och ååh, en surikatsidaah, tänkt att jag missade den, den hade jag ju lugnt anfallit om jag vetat om den! Nu har jag dock inte tid med att starta upp något nytt, men kanske senare om livet blir snällare mot mig xP)
Hinata
Hinata 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 16:48

Jag och Zoid började pilla på en ödle-rollspelssida för ett tag sedan. :P Den ser rätt bra ut redan men är väl inte till hundra procent klar. xD Kanske borde ta upp det igen. :P
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 17:13

Oki, då kom Hinata in och säger att Ödlor är nu uteslutet för dom har en sådan sida, men det gör inget, så då tar vi väl Surikater. I love them! Dom är ju så fan jävligt söta! Och hemsidan heter; Surikatdah ^^ Fick alla idéer ifrån Reikon, så får det bli, Surikater. ^W^ Oki, skapar sidan direkt.

Reikon kanske ville bli moderator på Surikatdah? Eller? Det verkar som om du var väldigt duktig med det mesta! :3
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 17:36

Här är hemsidan Surikatdah; http://surikatdah.swedishforum.net/
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 18:19

Någon som vill bli Moderator på min hemsida? Du måste kunna en del saker också för att få bli en, det är inte direkt bara att gå med som en Moderator. ;D
Ayame
Ayame 
 

Spelas av : Tatchit


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 18:29

ska bli medlem ! :D
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 19:29

Vad kul! ;D
Toyota
Toyota 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 20:06

Ayame är ju cool som Vampyris. :3
Reikon
Reikon 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    sön 25 sep 2011, 21:21

ha, AAWW <333
Nu blev jag rörd :DD

Vill sååå gärna bli admin men är rädd för att tiden inte räcker till. Vill inte bli off och hålla sidan nere!
MEN, jag kan bidra med info och ha någon karris med mindre viktig roll för sidan.
jag kan sammanskriva texter, komme med idéer mm.
Jag står gärna som Admin också, men kan redan nu säga att jag troligen inte kommer vara överdrivet aktiv, men skall försöka logga in någon gång i veckan eller något iallafall.
Är så sjukt pepp på surikater :DD

Men mejla massa info till mig, hur du tänkt dig det.. eller lägg upp det här xD
typ, indiander, hur har du tänkt dig?
*råkar vara hippie och lite påläst på både indianer och också fornnordisk tro mm*

YAY :P
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    mån 26 sep 2011, 07:38

Du får gärna bli Moderator och Admin, komma med idéeer och förslag sådär. ^^ Men jag vet att du inte kommer att hålla sidan nere, du är ju en duktig flicka, och när man är duktig så loggar man alltid in på något vis ibland. :3

Och jag hade nog tänkt mig indianer, för det passar bäst där ute, och du som är påläst inom det också! Jävlar vad perfekt! x'D Och något krig mellan två flockar. :'D Just nu kommer det bara finnas två flockar för tillfället, det blir bäst så i början, och jag vill nog vara alfa-hona. Har aldrig varit det i en flock, så jag vill. :3 Om du också vill vara alfa får du nog vara hane eller en övertagare. Eller om du tar den andra flocken? Nja, det blir nog inte lika kul om du äger en flock eller? För du äger ju redan en flock här på Numoori, då blir det nog inte så kul va? ;o
Reikon
Reikon 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    mån 26 sep 2011, 15:06

ÅÅH hurray :3
Jag tror jag undviker att ha en alfa för tillfället, om jag inte kan logga in vill jag inte stanna upp ÄNNU en flock (IsilAnar och TBB står redan still pga mig...)
Men jag blir gärna medlem i din flock :P

Ok, då överlägger vi det viktigaste.
Tron i landet är Indiantro(?) Ungefär som Numoori har sina gudar, så tror i huvudsak eller surikater på Indianernas tro om "tha great spritit" osv?
Det finns två flockar, vilka är fiender med varandra? Strider om revirsmarker och mat.

Dem använder olika nermalda stenar, leror osv för att måla på sig själva.
Målningarna kan ha olika betydelse, i form av status och också kunskaper.
Främst är det för att ge individerna extra styrka av något alg, som förbättrad syn eller extra snabbhet.
Olika färger har olika betydelse
Olika former har olika betydelse

Kanske, eftersom dem till skillnad från vargar faktiskt har händer att pyssna med, att dem tex väver drömfångare och annat.
Flätar dem fjädrar i pälsen eller gör dem huvudbonader? Eller båda två?
(huvudbonader kan ju rent praktiskt sett vara i vägen i strid, extra tyngd osv osv)

Vad skall det finnas för områden? (antar att det i huvudsak är ett enformigt ökenlikt område med stäpper och sand)

Skall alla har Indiannamn eller får man heta vad man vill?Skall dem ha ett födelsenamn och ett namn som man sedan använder och tar senare i livet, så ens förmågor har börjat visats?
Skall dem ha magiska krafter? Isåfall bara elemant eller vad som helst? Kan alla surikater ha magiska krafter, eller är det bara dem som är tex. shamaner osv inom flocken?

Sen kan vi prata ranger, men det är ju inte överviktigt och behöver inte tas här...

Jag är ingen expert på Indianer men har viss kunskap och stort intresse, är mer utav en hippie ^^''
Liqüd
Liqüd 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    mån 26 sep 2011, 17:30

Förstår att du inte vill stanna upp med ännu en flock, men det är ju inte ditt fel så att säga. ^^ Bli medlem i en flock går ju jättebra, vill du ha den tron dom har på gudar eller den tron som Indianer, själv är jag ledare inom Indianerna, och själv tycker jag det är roligare som inom ett Indian-liv, men men, du bestämmer själv vilken flock.

Jag tycker att vi tar Indiantro och Gudatro då vi kanske kan ha det till användining? Eller får vi ens användning av Gudatron? xD Äh, ska vi ha Gudatro, det får du bestämma isf. (:
The God Nation och Spirits Life kan väl vara fiender? Det vore kul med lite drama och så ju! TGN har Gudatro och SL har Indiantro. ^^

Javisst, SL har allt det där med leror och sånt, och det där med målningarna pga vilken rang man är tilldelad och vilka kunskaper, och lite sånt. (: Främst för att ge extra syn eller snabbhet genom målningarna verkar ju vara väldigt bra, det låter kul. Visst, olika former och färger får vara olika betydelse, för att det är så på riktigt.

Drömfångare vore skitcoolt att dom vävde! Typ schamanerna kan väl väva dom? Eller kanske barnvakten men ändå UPPSYN till barnen? Flätar både fjädrar i pälsen och huvudbonader, det låter mycket coolt och roligt att få göra. [Det vore ju bra med extra tyngd i strid!]

Områden får ju bli några roliga områden enligt mig, och så kan vi ju ha en del områden där det inte finns några namn på där man inte kan rolla ännu, och sedan efter en tid kan vi lägga till vad det stället heter? [Ökenlikt med stäpper, javisst.]

Indiannamn låter ju kul, valpnamn i början och sedan växer dom upp med ett annat namn, men det behöver inte ha några betydelser, bara om det är två OLIKA namn.
Magiska krafter som i Numoori är ju också kul, det tycker jag vi ska föra vidare, krafter ska det vara, men dom MÅSTE utgå ifrån element, INTE något alls utan elementen. Alla Surikater kan ha magiska krafter, ja. Annars så vill ju alla bli schamaner dvs .. x'D

Ranger får vi ta då det börjar bli lite snack om medlemskap här på Numoori, och vi SKA säga till INNAN någon anmäler sig till sidan! Annars blir man BORTTAGEN om man registrerar sig innan vi har sagt till. Och vi kan ju snacka ranger här ifall någon vill bli medlem i en av flockarna, ifall nu någon kommer till sidan .. (:

Du verkar ha väldigt mycket kunskap om Indianer, det är ju väldigt bra. ^W^
Ijin
Ijin 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Hjälp, kanske? :/    mån 26 sep 2011, 18:29

Går då gärna med i SL :3

Ok, så hela landet har inte Indiantro då?
Utan det är enbart en flock.
Och den andra flocken tror på gudar,
gudar likt numoori eller gud som en annan religion? Tex kristendom lr hinduism.

Områden kan vi ju börja kladda på :3

Men jag går med på sidan nu, tror att jag tar mig något fint indiannamn ändå.
Fast det inte är ngt måste.

//Embla - Reikon
 
Hjälp, kanske? :/
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Rolla kanske? 83
» [Avslutat] Adoptera Rosie Q kanske?
» Inget Farväl. Kanske så gott som..
» HJÄLP MIG.
» En bön om hjälp
Hoppa till annat forum: