Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vandringen har börjat [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vandringen har börjat [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vandringen har börjat [P]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Vandringen har börjat [P]    lör 03 sep 2011, 16:45

Solen stod högt uppe i skyn, vinden drog i gräset som fanns här och där, en enstaka vattenpöl kunde synas på vissa ställen. Gräset var fuktigt, det var inte så varmt, och uppifrån skyn kunde man se någon lila-grön figur vandra, eller snarare springa över stock och sten. Det mesta här var sten, men ingen fara för denna hona, smidig som hon är med sin spenstiga och smidiga kropp, snabb som en vässla och kraftfulla användbara krafter. Hon verkade vara något på spåret, för då och då vädrade hon, och plötsligt stannade hon, mitt i all fart, ett räser stopp kunde synas i marken och det låg nu grästuffsar överallt. Hon sprang snabbt fram bakom en sten, hon gömde sig för något, sedan kikade hon fram bakom stenen, och där stod en stor tjock hare, hon log brett så att dom stora vassa tänderna blottades, hon sedan gömde hon sig bakom stenen igen.

Efter en liten stund gjorde hon ett har-ljud, det lät som om att dom var tvungna att gå närmare det stenen hon stod bakom, hennes ljudvåg gjorde detta galant, eller snarare hon gjorde det galant. Tre harar gick långsamt fram till stenen, sedan började dom beta där, men en av dom, gick fram bakom stenen, och då eldade hon upp haren, dom två andra hararna hann inte springa därifrån förens hon brände upp dom med. Smidigt gick hon sedan därifrån med dom tre hararna i sin mun, hon gick till en liten grotta, sedan lade hon sig ner där och började att äta en hare efter en.

[Pax till Nellaahh! 8D]
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 03 sep 2011, 18:11

Nellaahh tassade försiktigt över stenarna. Solen gassade, något hon njöt av i fulla drag. Det var inte lika varmt och torrt som i öknarna, men helt okej enligt henne. Hon gled över marken, tyst och smidigt, tog pauser och gömde sig bakom de största stenarna, för att sedan smyga ut igen. Det mesta djurlivet här var smådjur, djur som hade det lättare för att gömma sig för henne än de större däggdjuren hon föredrog. Hon såg en luddig, ljusbrun tuss smyga omkring på avstånd, tryckte sig mot stenen en halv sekund medan hon tänkte ut hur hon skulle attackera. Hon smög mellan stenarna, släppte inte gnagaren med blicken, och när hon var inom tre meters avstånd kastade hon sig över gnagaren, som i en millisekund fick se sin mördare kasta sig över sig, och bet till. Djuret gnydde till och pustade ut - för sista gången. Nellaahh åt i sig gnagaren snabbt, för snabbt enligt henne, och såg sig omkring efter något annat byte. Tre harar skuttade omkring, ett tiotal meter framför henne, och hon kunde inte låta bli att slicka sig om munnen. Hararna skulle mer än nog räcka för att göra henne mätt.
Hon smög närmare, men hoppade till när en av hararna fattade eld, flamberade sig själv. Bara nån sekund efter tog de andra hararna eld, och alla hararna låg döda på marken. Nellaahh såg sig skrämt omkring, hon förstod att det omöjligt kunde vara den lilla eldkraften hon än så länge behärskade som fått hararna att brinna. En liten havsvarg gick smidigt fram till dem, tog dem i munnen och gick därifrån. Nellaahh stirrade häpet på henne. Det var länge sen hon sett en annan varg, i alla fall så nära. Hon hukade, kröp framåt och smög sig genom det gula gräset som växte mellan stenarna. Havsvargen gick upp till en grotta och Nellaahh smög sig nyfiket efter. Det var inte likt henne att följa efter en varg på det viset, vanligtvis vände hon sig bara om och sprang åt andra hållet. Men hon var tvungen att erkänna, hon var nyfiken på den här vargen. När havsvargen gick in i grottan smög sig Nellaahh upp på den lilla platån framför grottan, gömde sig i lite gulnat gräs som växte på ena sidan av ingången och väntade.
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 03 sep 2011, 18:30

Hon låg med ryggen emot öppningen och smaskade i sig en hare långsamt, det var jättegott. Men då hon hörde något prassla för tre sekunder vändes huvudet ut ur grottan, det var ingen där. Men så plötsligt fick hon syn på något rött i gräset som sedan domnade bort och kom upp på ett annat ställe, och sedan väldigt nära grottöppningen, hon vädrade och kände en främlings doft, det kan inte vara möjligt att det är en röd varg framför henne i det gula gräset, eller? Hon ställde sig upp och vände på kroppen för att det värkte i nacken av att titta bakåt, och så gick hon fram till öppningen, hon tittade ner i det gula gräset. Hon gjorde en stor ljuvågs vägg i öppningen av grottan, men den var också genomskinnlig så att man kunde se ut. Nu var det nästan som att titta ut genom ett fönster för honan, och ingen kunde komma in då ljuvågs väggen gör så att man kan bli döv, det borde alla veta. Bara någon som inte har ljudvågor till kraft är dum nog att försöka passera, eller om man vet att man kan bli döv av det.

Hon hämtade dom tre hararna och lade dom vid öppningen för att sedan lägga sig ner och tugga på en av dom, nu hade hon ju också utsikt medans hon äter, lyxigt enligt henne. Dom bruna ögonen granskade området, den där röda saken får inte komma för nära. Och så plötsligt började hon att morra.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 03 sep 2011, 19:32

Nellaahh väntade och försökte vara så tyst som möjligt, men svanstippen hamnade för några sekunder utanför skyddet av gräs, och honan i grottan började morra. Nellaahh flög upp med en morrning och reste ragg, och tog ett steg bakåt. Hon tvekade en stund och gick sedan framåt, mot honan, fortfarande morrande. Hon stötte emot något som kunde förknippas med en vägg, men som man skulle kunna trycka sig igenom om man ville. Tassen som var inne i väggen vibrerade och gjorde ont, nästan brändes. Hon drog snabbt till sig tassen och backade undan några steg.
Väggen var utan tvekan gjord av ljudvågor, hade hon stoppat in huvudet hade troligen trumhinnorna sprängts.

[Venne vad jag ska skriva för att få det långt och intressant, sorry xD]
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    sön 04 sep 2011, 11:01

[Huvudsaken är att du får med det nödvändigaste. C:]

Hon såg på vargen som hoppade upp ur gräset och morrade tillbaks, då for hon upp på sina långa ben och gav ifrån sig en ljudvåg, aldrig kunde hon ana att det var en varg i det gula gräset, hon förstod precis vad det var, en Infernovarg. Men den kunde knappast göra henne illa med eld då hon själv har det som kraft ifrån sin far, Stäppvargen, hon skulle knappast kunna få eld om hon var helt Havsvarg.

Individen stoppade in tassen i ljudvågs väggen och drog sedan snabbt tillbaka den, hon förstod precis vad det var för fel med denna hona, hon har inte ljudvågor till kraft och kan skadas mycket lätt. Nu låg hon i överläge, fast inte i storlek direkt. Tillslut öppnades hennes mun och ut kom det ord. "Jag räknar till tre, och sedan ska du gå här ifrån! Un, deux, troir. Gå, nu! Annars .." Sade hon hotande med sina krafter i bakfickan. Hon blundade för en stund och rotade runt i denne varginnas huvud, tackvare sin telepati så gick detta att göra. Hon fick reda på en massa saker, som ålder, ras, krafter och namn. Det var förens då hon beslutade sig för att inte attackera denna hona, det var ingen bra idé, även om hon hotat henne. Och honans namn verkade vara Nellaahh. "Bonjour Nellaahh, varför har du trampat in här?" Sade hon med mystisk röst och tog bort ljudvågs väggen, hon visste att hon var bättre, men man ska aldrig underskatta någon, för tänk om Nellaahh var en hemlig ninja? Det vet ju inte hon. "Je'mappelle Pacquita." Sade hon sedan och log, men leendet var bara för att luras med Nellaahh.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    sön 04 sep 2011, 20:19

Nellaahh tog ett steg bakåt och visade tänderna. "Låt mitt huvud vara," morrade hon ilsket. En ljud- och telepati-varg. Själv visste hon att hon än så länge bara hade eld som kraft, någonting som inte hindrade varken ljud eller telepati. "Pacquita, huh? Du ser inte ut att komma från torrare områden som det här." Honan var ju havsvarg, kanske hon var svagare för värme och eld? Så länge hon inte var någon blandras, då fanns ju chansen att hon hade någon värmeförknippad kraft med. Men hur stor var chansen att hon hade tre krafter? Nellaahh granskade snabbt varghonan, havsvarg var det självklart att hon var, men - var det något mer? "Vilken flock tillhör du?" frågade hon med spelad nyfikenhet, hon var en duktig skådespelare som var svår att genomskåda. Hon låtsades sänka garden en aning, slappna av lite - men i själva verken gjorde hon sig redo att göra ett snabbt utfall mot Pacquita och sen springa allt vad hon kunde därifrån.

[Fan, jag är skitdålig på att skriva långt xD]
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    mån 05 sep 2011, 20:58

[Jag med, välkommen till klubben! *skakar hand* ^^)]

Hon såg på Nellaahh, såklart hon kom ifrån havet, det var ju på sätt och vis där hon föddes, eller ja, vid strandkanten med skvalpande vatten. "Jag kommer ifrån havet som du redan kanske konstaterat. Et toi?" [Et toi = Och du?] Svarade hon. Sedan såg hon ut över området och tystnaden tog plats, men sedan avbröt Nellaahh tystnaden. Vilken flock? "Aquari, då min 'maman' är medlem där, däremot min 'papa' är en härjande varg på eget val. Själv trivs jag att inte vara fri." [Maman = Mamma & Papa = Pappa] Svarade hon på Nellaahh's fråga. Sedan fortsatte hon; "Et toi?"


Senast ändrad av Pacquita den tis 06 sep 2011, 18:13, ändrad totalt 1 gång
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    tis 06 sep 2011, 16:35

Honan svarade på Nellaahhs fråga, förklarade att hon var från Aquari. Pacquita frågade om Nellaahhs flock och hon var tvungen att flina lite grann. "Ingen flock," sa hon och la huvudet på sne. "Jag gillar att gå som jag vill och inte behöva oroa mig för någon annan." Hon tassade bort till en sten runt en meter åt sidan, den var ganska platt på ovansidan och nästan slät. En liten ödla kutade livrädd därifrån och Nellaahh funderade först på att "spotta" ut en liten eldboll på den, bara för att se hur långt tid den tog på sig att dö. Men hon visste att använda sina krafter så skulle verka som om hon skröt över dem, även om de var självklara för någon som var infernovarg. Hon lät ödlan vara och hoppade upp på stenen. "Är du renrasig eller blandras?" frågade hon nyfiket.

[Haha, du sa mitt namn innan vi ens börjat prata xD Då var det ganska lätt att fatta att hon hade kraften telepati ^^]
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    tis 06 sep 2011, 18:28

[Just ja, sorry .. ^^' Men nu är det ändrat. (:]

Hon ville inte bry sig om någon annan var Nellaahh's svar, själv tyckte hon det var skönt då hon inte behövde jaga själv och allt. Nellaahh tassade bort till en sten och satte sig på den, medans Pacquita satte sig ner och studerade hur Nellaahh tittade på den lilla ödlan, hon såg hur varginnan ville döda den lille, och tankarna hörde hon i sitt huvud ifrån Nellaahh också. Men hon lät ödlan vara och hon började istället att tala.

Hon tog sig en liten tid att andas in och ut, och så började hon. "Jag är blandras, Havsvarg och Stäppvarg. Et toi är Infernovarg." Svarade hon och såg på varginnan med glad blick, sedan skrattade hon ett galet skratt och sköt iväg en ljudvåg emot Nellaahh.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    tis 06 sep 2011, 18:55

Hon ryckte till vid ljudvågen, reste sig upp och morrade. "Kan du lägga av med krafterna när man pratar? Eller är du så lycklig över dem att du bara måste använda dem hela tiden?" fräste hon ilsket. "Oh nej, jag är inte bara inferno. Jag är sandvarg också."
Nellaahh hoppade ner från stenen, landade tyst och smidigt, och granskade Pacquita. Hon tänkte tillbaka något tiotal minuter, hur kaninerna brunnit upp bara av sig själva och sedan honan kommit och plockat upp dem. Hon kände sig genast dum, Pacquita var både havsvarg och stäppvarg, hennes krafter var ljudvågor och telepati, men också eld. Hur annars hade hon fått kaninerna att flamberas så där? Hon hade tre krafter, varav en av dem var en aningen mer upptränat form av Nellaahhs enda.
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    tis 06 sep 2011, 20:12

"Förlåt mig, jag har oftast ingen tid över till att träna på mina krafter. Förlåt moi .." Sade hon ledsamt och tittade ner i marken, det var ju sant, hon hade inte mycket tid av sin dag då hon mest jagar och nästan alltid stöter på någon. Nellaahh sade även att hon var delvid Sandvarg också. "Javisst det kom jag nästan på, min telepati fick fram något på s, men jag själv kunde inte klura ut vad det var för ras." Sade hon och lade till ett leende så att den ledsna och förlåtsamma minen skulle försvinna.

*Så möjligtvis kan kanske Nellaahh bära eldens som kraft, det måste det vara. Jag fick ju reda på eld, men ja, kanske något mer?* Tänkte hon i sitt huvud och såg på en mus som sprang förbi, hon skickade en ljudvåg till den och dens trummhinnor sprängdes, det blödde ut ur dens öron och den pep fasansfullt. Pacquita gjorde slut på den med en eldboll, och där låg den lilla flamberade och samt blodiga musen på marken, Pacquita plockade upp den lille och lade den i högen med dom tre hararna. Och så högg hon tag i en hare och lade sig ner emot Nellaahh för att äta, men så kom hon på, Nellaahh kanske var hungrig med? Så hon tog den haren hon hade i munnen just nu och lade åt sidan, sedan hämtade hon en annan flamberad hare och kastade den till Nellaahh. Hon nickade som om det betydde; 'Varsågod.' Sedan tog hon sin hare som hon bet på innan och lade sig ner i den lilla grottan med huvudet emot Nellaahh, hon var tvungen att hålla reda på denna främmande hona.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    ons 07 sep 2011, 19:34

Honan kastade en av hararna mot Nellaahh, som först backade undan av ren instinkt. Men sen gick hon fram, luktade på haren som luktade helt okej, även om den inte var rå som maten hon brukade äta. När Paqcuita nickade ett 'varsågod' smakade hon på haren, den smakade precis som den luktade - helt okej. Men hon föredrog fortfarande olagat kött. Nellaahh var fortfarande lite på spänn för honan, Paqcuita kunde fortfarande få för sig att attackera, kanske lekte hon bara med henne. Nellaahh var redo att vilken sekund som helst kasta sig åt sidan, bakåt eller åt vilket håll som kunde få henne därifrån snabbt. Men hon försökte allt vad hon hade att låtsas vara avslappnad och glad.
Hon åt upp en tredjedel av haren, tittade sedan upp mot Paqcuita, la huvudet på sned och log. "Tack," sa hon och log så vänligt hon kunde. "Ganska ovanligt med tre krafter, huh?" frågade hon och fortsatte på haren medan hon väntade på svar.
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    ons 07 sep 2011, 20:40

[Titta på den nya bilden på länkens press, där är hennes nya utseende. (:]

Pacquita och Nellaahh åt tillsammans, och solen hade börjat gå nedför himlavalvet, mer och mer. Och tillsist sade Nellaahh; "Tack." Själv nickade hon och log snällt som ett varsågod igen. Dom gröna ögonen tittade mycket noga på varenda rörelse Nellaahh tog, själv låg hon där med ett skelett framför sig, en har och en mus återstår nu. Pacquita gick för att äta upp den lilla musen och så vips stod hon där, snabb som en Stäppvarg var hon allt, det var ärvt ifrån hennes far, Stäppvargen med Franska i sitt blod. Hon slukade musen det snabbaste hon kunde och den röda kroppen och huvudet med dom gröna ögonen vändes emot varginnan, åteigen.

Nellaahh sade nu; "Ganska ovanligt med tre krafter, huh?" Själv log hon och svarade; "Nja, inte enligt mig .." Hon avbröt sig och fortsatte sedan. "Men för dig är det väl det." Det sista var inte menat som en fråga, utan mer som om hon visste att Nellaahh tyckte det var ovanligt.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    fre 09 sep 2011, 19:41

Hon fnös och såg bort mot den lilla 'stäppen' gjord av sten. "Lite kanske," sa hon utan att riktigt bry sig om vad hon själv sa. Vinden tog tag i hennes röda päls, fick den att svaja lite. Den röda färgen bytte färg i solljuset, lite som eld.
"Pacquita... berätta lite om dig själv," sa hon och lade huvudet mot tassarna. "Jag är nyfiken," flinade hon. Du heter Pacquita, är havsvarg och stäppvarg, pratar franska - vad mer?"
Nellaahh åt upp haren, spottade ut benen på marken framför sig och satte sig upp. Hon låg med sidan mot honan, med ansiktet ut från grottan och tittade ner på marken. En centimeterstor liten flamma började brinna i tomma luften, hon lät den flyga lite fram och tillbaka, göra lite loopar och snurra runt. Hon lekte lite med den, tog sedan tassen på den och den släcktes direkt. Hon hade inte riktigt brytt sig om varghonan sett eller inte, de spelade ingen roll. Hon vände sig leende mot Pacquita, väntade på svar.
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 10 sep 2011, 10:40

Hon såg på Nellaahh som sedan sade något mer; "Lite kanske." Själv nickade hon ännu en gång. Sedan gjorde Nellaahh en liten 'boll' av eld, Pacquita blev lite imponerad och lade sig ner för att titta på den lilla showen. "Pacquita .. berätta lite om dig själv." Sedan fortsatte varginnan; "Jag är nyfiken." Med ett flin på sina läppar. "Du heter Pacquita, är Havsvarg och Stäppvarg, pratar Franska - vad mer?" Pacquita visste precis vad hon skulle säga, hon log och sa; "Ja du, jag kom bort ifrån min familj då jag var 1 m-år, jag har inte träffat dom på länge .. som du nu förstår. Jag går nu min färd emot Stranden och det stora blå för att hitta min familj igen. Min bror är söt men jag minns inte hur han ser ut, jag minns inget om min familj, bara att jag kom bort och hittade dom inte. Jag gav mig upp på land och blev föräldralös, var i fara överallt, inget kunde bli värre. Eller jo .. då regnet kom och det förde med sig oskan, regnet var ju bra, men inte oskan och blixtarna, det har aldrig varit bra!" Sade hon till svar och såg ner på sina tassar. Hon försökte få fram en liten bild, bara något ytterst litet av sin familj, något .. men förgäves. minnet har domnat bort i hennes ledsamhet.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 10 sep 2011, 11:59

Den röda varghonan lade huvudet på sned, en vana hon gjorde när hon lyssnade. Honan svarade, hennes liv verkade vara kanske likt hennes eget. Men själv visste hon inte om hon blivit övergiven eller tappat bort dem. Hon höjde huvudet, tittade upp bland molnen och sänkte mungiporna till en lite sorgsnare, men ändå neutral min. "Själv vet jag inte riktigt vad som hände när jag var liten. Jag kan ha blivit övergiven, men jag kan också ha kommit bort. I vilket fall som helst har jag levt ensam i hela mitt liv, utan flock eller familj av något slag. Jag strövar bara runt lite numera, ser vart jag kommer." Hon skrattade. "Kanske kommer jag till havet någon gång, men jag tror jag undviker det," flinade hon. "Vatten är ganska obehagligt enligt mig."
Nellaahh vände huvudet ut från grottan igen, såg ut över stenarna. Flera harar stack upp sina huvuden över stenarna, sniffade i luften och de som var närmast vände tvärt och rusade åt motsatta håll. Doften av varg och döda djur verkade inte vara särskilt lockande, tänkte hon lite för sig själv.


Senast ändrad av Nellaahh den lör 10 sep 2011, 12:40, ändrad totalt 2 gånger
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 10 sep 2011, 12:30

"På ett ungefär lika liv." Sade hon efter att Nellaahh hade talat.
"Tänk om, och ja, såklart att du måste undvika det så gott du kan. Vatten är inte bra för sånna som endast har eld som kraft." Sade Pacquita med allvarlig blick emot Nellaahh, sedan såg hon ut över denna fina kväll med solen som går nedför himlavalvet, det var så fint.
"Jag ska nog jaga lite till, du kan få den sista matbiten, kaninen, den ligger lite längre in i grottan. Om du vill så kan vi jaga innan och komma tillbaka hit sedan? För vi kan ju spara maten tills imorgon istället för att gå och jaga just då." Sade Pacquita, det var allt smart, hon är ju trotsallt väldigt smart i vissa situationer.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 10 sep 2011, 13:16

[Haha, visst är jag duktig, svarade på här med Shikage xD Men nu har jag bytt ^^]

Honan frågade om de skulle jaga och Nellaahh nickade. "Det vore kul, flinade hon och reste sig upp. Solen höll på att gå ner, himlen färgades rosa och orange. Hon log mot solnedgången, hon älskade att se på solen och skulle aldrig klarat sig på ställen där solen inte syntes. Solen var, trots allt, en helt fantastisk eldslåga.
Hon hoppade smidigt fram bland stenarna, hukade sig bakom en sten och vände huvudet bakåt åt Pacquita."Kommer du?"
Solen hade nästan gått ner, vilket passade bra för jakten. Bytena var oftast fler under solens upp och ner gång, varför visste hon inte säkert. Det var bara synd att solen var nere när man väl var klar med jakten.
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    lör 10 sep 2011, 13:30

[Så ska det låta! ^^]

Pacquita nickade åt Nellaahh's fråga och ställde sig upp, sedan tog hon sats och flög upp i skyn, utan vingar, magnifikt.
Hon rörde sig som en orm, både sick sack och upp och ner för en lättare flygning, upp och ner är det de är och sick sack är vänster eller höger.
Hon tittade ner emot marken för att se något bra byte, ögonen höll även koll på Nellaahh ifall något skulle attackera henne.
Och där, där, fanns det ett litet djur, där nere på marken, så liten.
Hon flög rakt ner emot marken som en pil, liten snurrande pil och då hon var jättenära denna lilla kanin som hon upptäckte att det var gjorde hon en Ljudvågseld och den stendog, och hon vinklade uppåt för att inte krasha.
Pacquita flög upp i skyn igen och letade reda på Nellaahh, där var hon, inte långt bort ifrån haren.
Kanske några 10-20 meter eller så, då kan ju Nellaahh ta haren som tur är och gå "hem" med den.
Pacquita flög ner som en pil emot marken igen och bromsade då hon skulle landa, hon landade bredvid varginnan.
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    sön 11 sep 2011, 10:51

Nellaahh såg honan kasta sig upp i luften, göra några akrobatikövningar och sen attackera en hare ett tjugotal meter bort. Nellaahh fnös, det var inte mycket varg i honan som inte använde sina egna tänder och klor när hon jagade. Hon vände ryggen till haren, visste att Pacquita troligen ville att hon skulle ta haren och sedan lämna honan att jaga ensam, men det vägrade hon. Hon dök ner bakom en sten, smög tyst och försiktigt men fortfarande snabbt runt stenarna, slingrade sig mellan svårare passager. Hon höjde huvudet för någon sekund, kände doften av en eller två harar runt trettio meter bort. Honan flinade åt ormdraksvattenvargen, hukade och sprang med lätta steg runt en stor stenbumling. Solen hade nästan gått ner, såg hon sorgset. Hon gillade verkligen dagen mer än natten.
Hararna kom inom synhåll, en liten och en medelstor en, hon kastade sig fram med ett värdigt men ändå mordiskt hopp, bet tag i nacken på haren och rusade vidare mot den lilla. När den första haren pustade ut för sista gången bet honan tag i nacken på den lilla. Stolt höjde hon huvudet och flinade mot honan igen. "Du får ursäkt mig, Pacquita, men jag föredrar maten rå," sa hon bort dit honan stod. "Dessutom blir jakten mycket roligare om man får jaga med sina egna tänder och klor," sa hon och gav till ett litet skratt.

[Haha, nu blev Nellaahh sugen på att skryta om sina färdigheter >:D Du får förlåta henne ^^]
Pacquita
Pacquita 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    tor 15 sep 2011, 11:38

[Pacquita blev inte arg för Nellaahh's färdigheter, hon blir säkert glad tror jag. ;D]

Pacquita såg på då Nellaahh jagade, med tänder och klor, för Pacquita såg det inte normalt ut, men jaha, för Nellaahh var detta normalt, jaga ifrån marken. Efter en liten stundkom Nellaahh med två harar i munnen, och sedan talade hon. "Okej, jag förstår dig." Sade hon trevligt och log, alla är ju olika. Så hon flög iväg för att hämta sin flamberade hare och kom tillbaka till Nellaahh för att gå med henne vägen tillbaka till grottan, solen höll på att gå ner, men det gjorde inte Pacquita ledsen, hon tyckte att det skulle bli skönt med lite sömn, hon kanske till och med ska ge sig av i natt. Pacquita kommer att lägga sig tidigt då hon behöver sömnen för att flyga långt bort, långt bort ifrån den där hanen som hon inte vill stöta på igen.

Tillslut var dom framme vid grottan och Pacquita gick fram dit med en Stäppvargs fart för att lägga sig ner och äta där. Hon såg på Nellaahh och lade sig tillslut ner, sedan tog hon sig en tugga av den flamberade haren och såg på Nellaahh's två färska harar. Dom färska såg inte lika goda ut som dom varma och flamberade gjorde, tycke Pacquita då.

Efter ännu en stund hade hon ätit upp haren och lade sig på sidan för att sova. "Vet du en sak, jag ska nog ge mig av i natt, men jag ska sova innan, så ha det så bra. God natt." Sade hon och såg på Nellaahh, sedan stängdes hennes ögonlock och hon föll i sömn.

AVSLUTAT?
Nellaahh
Nellaahh 
Död 

Spelas av : Nelly | Död


InläggRubrik: Sv: Vandringen har börjat [P]    fre 16 sep 2011, 10:26

[ Skriver en gång till innan det är avslutat ;D ]

Honan verkade inte ta illa vid av att Nellaahh föredrog motsatsen än Pacquita, något hon nästan blev lite besviken av. Det hade varit kul att ha lite pratslagsmål, tänkte hon roat. Honan drog sig tillbaka till grottan, tydligen redan trött. Nellaahh följde med honan till grottan, och åt upp sin grillade hare. Nellaahh släppte ner sina råa på golvet och åt glatt upp dem medan hon tittade tillbaka på Pacquita. Solen hade gått ner, luften var kyligare och hon lät lite av elden inom henne värme henne. Hon åt upp sina harar, märkte att den andra vargen redan somnat och reste sig upp. Månen var nästan full och natten var så klar att hon kunde se stjärnorna lysa. Hon reste sig upp och gav Pacquita en sista blick innan hon med spänstiga, stolta steg gick ut ur grottan.
En annorlunda varg, den där Pacquita, tänkte Nellaahh medan hon lämnade stenriket Ken-Yak bakom sig. Det hade inte varit särskilt spännande, men helt klart en trevlig upplevelse.

AVSLUTAT
 
Vandringen har börjat [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» vandringen [öppet]
» Vandringen var värt besväret för att få en vän [P]
Hoppa till annat forum: