Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd om Minnes-låsning Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd om Minnes-låsning Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd om Minnes-låsning

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Merton
Merton 
Utvandrad 

Spelas av : Dick | Utvandrad


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd om Minnes-låsning    mån 22 sep 2014, 00:28

Hello Admins och Mods.

Jag håller på att planerar en karris som snart skall anlända till Numoori världen. Men för att han skall kallas Klar och redo för rollspel så behövs två tillståndsfrågor bli frågade och förhoppningsvis bli accepterade ~

Först och främst
Minnes-låsning. Denne karaktär som skapas skulle jag gärna vilja att han har fått sina minnen låsta, "raderade" vad man nu vill kalla det. Att han inte skall kunna komma ihåg vem han var eller hur han var innan låsning. Han vet inte vem hans föräldrar var och han kan inte komma på vad han har gjort för något i sitt liv. Vissa egenskaper som ansågs gynnade till hur han blev innan låsningen låstes också iväg. Samt hans krafter låstes iväg - så han är mer eller mindre kraftlös efter låsningen.

Orsak. Innan låsningen vandrade han runt och lade ner en röd väg av offer. Utan att känna varken skuld eller skam mördade han vargar han inte kände och aldrig talat med likväl som vargar som så trevligt hälsade honom. Det spelade ingen roll om första intrycket var trevligt eller otrevligt. Det spelade ingen roll om vargen var en moder med tre valpar. Han kunde döda modern och med tålamod sitta och titta medans ungarna dog. När han överlevde chaoset skrattade han endast åt gudarna och fortsatte sin röda vandring.

Nu, har två förslag, vilket nu blir bäst. Helst vill jag faktiskt gudarna, men är det omöjligt så är det omöjligt ~ Och jag är öppen för förslag.

ett. Gudarna såg ner på honom när han långsamt sträckte den röda "mattan" över numoori. Från öst till väst och väst till söder. Vargar dog där han passerade och det var oförnekligt att denne varg inte var orsaken till det. Men gudarna antog att det snart skulle fixa sig, de ville sedan länge inte lägga sig i vargarnas liv men när denne överlevde och till synes hånade gudarna genom att hånfullt visa upp alla de liv han spillt, som verkade betyda mindre för honom än den mark han gick på. Han visste hur man gjorde gudarna arga och hånade dem lik de mesar han verkade antaga att de var. Så gudarna slutade låta slumpen ta hans liv och istället beredde sig för att utlåta hans slut. Men när de väl steg till saken för att avsluta livet åt den psykopatiske vargen insåg de att han brydde sig lika mycket om sitt eget liv som de liv han spillt. Hans liv hade endast bestått av att vandra runt och vänta på att slutet skulle anlända. Att avsluta hans liv skulle knappast vara ett straff längre så de beslutade sig för att bestraffa honom på annat sätt. De sade till honom att han inte skulle dö, utan låsas iväg i hans egna sinne. Långt in, i kedjor och bur där han endast skulle kunna se ett nytt jag av honom själv vandra runt där han har mördat och inte minnas något. En andra chans i livet där inget som var han existerade. Och han hade hånat gudarna en sista gång. Sagt att när han kom ur det fängelse de satte honom i så skulle han vara starkare än förr och han skulle ge igen. Vilket han lovade - men gudarna tog det som tomma hot från en desperat varg som inte ville leva inlåst i en varg som skulle kunna bli så olik honom själv som helst.

två. Simpelt, en annan varg (NPC eller Played character - vad som nu skulle passa bäst) fann det samma sak. Antigen kanske han hade dödat någon som betydde väldigt mycket för denne varg eller så hade denne varg blivit trött på den andres väg av liv och valde att ta det i sina egna tassar. Trots att monstret låg framför honom, lätt att döda och allt skulle vara över, så ville han inte bli som honom och istället låste han in honom i hans eget sinne och lämnade det nästintill tomma sinnet som fanns kvar att vandra runt.

Som sagt, öppet för diskussion och ändringar så att det kanske kan fixas om det behövs <3 c:

Andra frågan och samtidigt inte den viktigaste av dem.

Storlek. Jag skulle gärna vilja söka tillstånd om att samme varg som ovan får resa sig till 166 centimeter i mankhöjd. Alltså en liten bit över 150-gränsen.
Jag kan säga, även om det kanske inte har någon inverkan, men så att ni vet. Jag har ingen varg högre än 150 centimeter i mankhöjd. Jag har dock en varg som kommer ligga på runt 140 centimeter i mankhöjd vid vuxen ålder.

*Kasta bord på alla*
Lots of love from the Corgi ~
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om Minnes-låsning    mån 29 dec 2014, 23:59

Hej C:
Tyvärr så kommer vi inte kunna ge tillstånd för att karaktären blir över maxgränsen i manke. Vi försöker undvika att överskrida vår satta maxgräns så mycket som möjligt.

Gällande ditt andra tillstånd så har vi diskuterat en hel del i crew. Vi skulle vilja be dig att tona ner ”den röda mattan av blod” en aning. Att gudarna skulle ha lagt sig i för att karaktären mördat så många att det blivit för mycket låter som en karaktär som skulle kunna vara intressant i sin egen historia, men det är väldigt svårt att skapa en karaktär som låter så pass ”huvud-antagonist” på en rollspelssida utan att den har fått ryktet genom händelser i faktiska rollspel. Att karaktären skulle ha mördat så hänsynslöst och så många att gudarna tyckt det var nog och lagt sig i, trots att ingen har hört talas om karaktären då det inte har rollspelats fram, och därför inte har hänt i någon annan karaktärs historia, blir tyvärr lätt lite för rörigt att rollspela på kan vi i crew säga av erfarenhet. Självklart kan karaktären ha varit ondskefull och mordisk – det finns många onda och mordiska vargar i landet – men att han har lagt ”en röd matta av blod” efter sig, då ingen har hört talas om honom, känns lite svårt att spela på. Skulle han komma att göra det i rollspel så kommer ju ryktet spridas till andra spelade karaktärer, och då känns ett sådant rykte mer passande C:

Det finns många karaktärer i landet som har mentala förmågor som rör minnen, så att din karaktär skulle ha fått minnet raderat/utsuddat/stängt, av en eller annan anledning, av en annan karaktär, eller npc, är ingen omöjlighet, det är något som har hänt förut och är helt okej C:

Fridens liljor~
/Crew
 
[Avslutat] Tillstånd om Minnes-låsning
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd?
» [Avslutat] Tillstånd!
» [Avslutat] Tillstånd om ras
» [Avslutat] Tillstånd om...
» [Avslutat] Tillstånd om kraft.
Hoppa till annat forum: