Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för "halvdemon" Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för "halvdemon" Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"

Gå ner 
+5
Murderotic
Amy
Yargol
Admin
Cerulean
9 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    fre 25 jul 2014, 23:58

Hej!
Fått en idé på varg, hon är dock rätt komplicerad så tänkte fråga om lov först, eftersom att hon är typ halvdemon c:
Hennes standard utgår ifrån detta:

Hon har blivit fråntagen sin kropp av en eremit med kraften att styra själar som hämnd för  nåt elakt föräldrarna gjort. Hon lever därefter som en själ utan kropp, hon syns som en hel varg, fast genomskinlig och färglös. Hon kan tala, men inte röra eller bli berörd då allt bara går igenom henne. Varken äter eller dricker. Kan dö genom att lösa upp sig själv, bli dödad av någon som styr själar eller helt enkelt genom att göra något som kan skada något annan (då förbannelsen genast dödar henne).
Hon kan endast återfå sin kropp genom att någon dag lyckas bevisa att hon inte är lika rå och kall som sina föräldrar. Blir hon varg igen så kommer hon bli lika dödlig som vem som helst, därmed inkluderas föda, sjukdomar etc.

Förstår om det inte godkänns, mysko grejer detta ;) kan givetvis göra ändringar om det skulle behövas.
Admin
Admin 
Crew  
Sip
Ssssssip~

Spelas av : Crew


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    lör 26 jul 2014, 00:41

Inte helt mysko må jag påstå! Men istället råder jag dig att spela en "andevarg", altså en avliden vargs själ. Sen kan denne vara ond och kanske anses vara en demon(ond ande)?
Du kan gå in och läsa om andevargen och se ifall det verkar lockande C:
//Mikkis
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    lör 26 jul 2014, 10:23

Men grejen är ju att hon inte är ond, hehe ^^'
Jo jag har varit in och läst där flera gånger, men är inte så sugen på en "riktig" demon. Iallafall, godkänns det inte (vilket det inte gjorde..?) så är det inga problem som sagt (;

Fridens liljor~
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    lör 26 jul 2014, 11:30

Andar måste inte vara "onda" för att bli andar. De kan ha annat som håller dem kvar, som något oavslutat eller liknande som hindrar dem från att gå vidare. Många andevargar i numoori har varit godhjärtade vargar C:

Andevargar är för den delen inte "demoner". De enda faktiska demonerna i landet är de som kan läsas om under "Demoner och Änglar" bland informationen under Om Numoori. Det går inte att spela en faktisk demon. Det närmsta man kommer att spela dem är att spela en varg som har blivit besatt utav en av dem, och för att bli besatt måste den tilltänkta demonen ha en ledig plats, och tillståndsfråga om detta skickas till crew så att vi kan skriva upp vargar som blir besuttna av demoner (eller änglar) på sidan.

För återupplivning, som du nämnde i första inlägget, så krävs det också tillstånd. Detta för att inte alla ska dö och ständigt återupplivas. Det måste diskuteras mer i crew först.

Jag varken godkänner eller nekar något med detta inlägg, utan ville bara nämna det ovan. Det här har inte pratats om med de andra i crew, så jag kan inte ge något svar i ämnet. Andevargar är dock alltid tillåtet att spela, så det behövs inget tillstånd för om du väljer att gå den vägen! C:

Fridens liljor~
/MPh
Amy
Amy 
Död 

Spelas av : Julia | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    lör 26 jul 2014, 11:39

Men hon är ju inte död, hon har bara ingen kropp. Haha.. gud xD så det låter.. men hon är liksom en levande själ fast hon kan inte röra saker. Eh. Ja. Typ..

Får väl vänta och se vad de andra säger c;
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tis 29 jul 2014, 00:09

Kraften att gå igenom saker eller saker som går rakt igenom vargen är ej tillåtet, och det är sagt att en varg alltid måste ha fast form så kan tyvärr inte godkänna detta, även om jag gillar iden väldigt mycket C:

Det närmsta du kan komma en demon är att göra som MP säger eller rolla en andevarg (tycker trots allt att det låter som en) C:
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tis 29 jul 2014, 01:35

Åååh jag har skrivit fel hela tiden! Der var ju ande jag menade, gaah. Har varit så mycket att jag blandar ihop allt haha.
Så alltså, en ande kan väl gå igenom saker? Eller? :o
Det skulle ju inte vara hennes kraft på något vis, bara ngt som kom i och med förbannelsen likt alla andar (om jag fattat rätt). Det försvinner ju när hon lyckas bevisa :3

Det är inte det att jag ifrågasätter, men just där begrep jag inte hur ni menade? c:

Sammanfattning då:
Varghona får en förbannelse. Kroppen försvinner och själen blir kvar likt en ande, en individ som syns som genomskinlig, färglös gestalt.
Hon kan inte bli rörd vid eller röra saker då allt går rätt igenom henne och varken äter eller dricker (som alla andar?)
Men om hon sedan bevisar att hon inte är ond likt sina föräldrar så förvandlas hon tillbaka, genom att förtrollningen eremit lagt släpper :3 Hon har alltså aldrig varit död på riktigt, då hon fortfarande kan dö av sorg, upplösa sig själv eller liknande, men dock inte bli sjuk då sjukdomen inte har något att bita på. Hon dör däremot direkt om hon tänker elakt om någon (dock inte småsaker), då förbannelsen genast gör sitt vilket gör det lätt att ha ihjäl henne då hon "tyvärr" är väldigt lättretlig till sinnet.

Möjligt att jag missuppfattat er helt så det ändå inte är okej på långa vägar, isåfall ber jag om ursäkt (;
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    ons 17 sep 2014, 21:47

*host harkel*

undrar om ni kommit fram till något? :D

*fladdrar ut*
Paimonia
Paimonia 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tor 18 sep 2014, 16:27

*är fräck nog att skriva här*

Jag tror att det MP och Mikkis vill få fram är att det inte är tillåtet att ha en varg som är upplöst, som en ande c:

Du skulle ju kunna spela en hona som tack vare eremitens förbannelse dör, men förbannelsen håller henne kvar på jorden som andevarg? Förbannelsen släpper och hon återuppstår när det är bevisat att hon inte är lika ond som sina föräldrar? (:

lite förslag bara xD

*sladdrar ut*
avatar
Brother 
Död 

Spelas av : Julia | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tor 18 sep 2014, 16:56

Paimonia skrev:
*är fräck nog att skriva här*

Jag tror att det MP och Mikkis vill få fram är att det inte är tillåtet att ha en varg som är upplöst, som en ande c:

Du skulle ju kunna spela en hona som tack vare eremitens förbannelse dör, men förbannelsen håller henne kvar på jorden som andevarg? Förbannelsen släpper och hon återuppstår när det är bevisat att hon inte är lika ond som sina föräldrar? (:

lite förslag bara xD

*sladdrar ut*

Men hihi, det är ju exakt så jag menar! x) Bara det att hon inte är just död och delvis i himlen :) Hon kan ju fortfarande inte skada andra eller påverka omvärlden på något vis.
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tis 11 nov 2014, 12:33

*petar lite igen*

Undrar igen om ni har diskuterat min idé någonting? Förstår att det blivit väldigt otydligt då jag blandade ihop två olika betydelser (ande och demon), men hoppas ni åtminstone förstår min grundtanke. Jag vet inte om ca 4 månader beräknas som en kort väntetid med detta frågeforums mått mätt, men fråga kan man ju alltid.

Såå.. Ja, det var väl vad jag hade att säga! (;

*kastar liljor*
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tis 11 nov 2014, 13:04

Nu är jag inte insatt i just den här tråden, och har inte tid att läsa nu, men vi tar tag i detta när vi har tid och möjlighet, man får ha lite tålamod helt enkelt. Vi i crew har mycket att göra på sidan och sen liv vid sidan av också. Vi brukar försöka gå igenom tillstånd emellanåt, och då ta flera i samma veva. Det kommer när det kommer helt enkelt c:

Tänkte bara nämna det lite fint sådär~
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"    tis 09 dec 2014, 15:43

Okej så här är det, för att göra det enkelt;

- En andevarg kan endast vara en död karaktär, och den får då baseras på vad det står om andevargar i form av krafter och liknande.

- Enda sättet att få tillbaka en andevarg i livet är genom ett återupplivningstillstånd som man kan fråga om i forumet. 

Vi kommer inte kunna kringå detta eller gå med om mellanting då det skulle bli för komplicerat med vad som är möjligt i Numoori. Men vi vill att det ska finnas en tydlig gräns mellan levande och döda, och då vi redan har möjligheten att återuppliva karaktärer, så vill vi inte lägga till ytterligare en faktor som bara skulle göra det mer komplicerat, och lite grann förta de regler som finns med andar.

Så angående halvdemon/ande/förbannelse måste det bli ett nej. Men, du kan fortfarande skapa en karaktär som är en andevarg, och senare försöka återuppliva den när du anser att du vill det, och storyn kring det hela kan du ju variera och anpassa själv. Men vi kan inte ha en andevarg som "när som helst" kan bli levande igen, utan det måste ske via ett tillstånd, för att det ska vara rättvist för alla.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd för "halvdemon"
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd?
» [Avslutat] Tillstånd!
» [Avslutat] Tillstånd om ras
» [Avslutat] Tillstånd om...
» [Avslutat] Tillstånd om kraft.
Hoppa till annat forum: