Pågående Event
Senaste ämnen
» En mästerlig plan [Umbriel]
Idag på 00:52 av Ymir

» En dag för mig [Asta]
Idag på 00:17 av Ymir

» FRYS! (P)
Igår på 23:33 av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 23:14 av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Igår på 23:01 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 22:52 av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 22:32 av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 22:23 av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 21:59 av Sigrid

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 10 gäster. :: 1 Bot

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd om ras/kraft Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd om ras/kraft Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Shaper 
 

Spelas av : Sara/ Akirani


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft    tis 27 maj 2014, 23:29

Min tanke är att min karaktär/"varg" (en hona) ska kunna skifta från "det ena till det andra", alltså att hon egentligen inte är/har någon direkt "fast/original" form, men att hon ändå för det inte är oövervinnerlig. Förstår fullt ut att ni vill ha 'balans' mellan raserna. (Sämsta exemplet: säg att hon är ett ägg, äggvitan kan hon ändra precis som hon vill, alltså sitt utseende, men ägg gulan - "kroppen"/organen - är alltid intakta, skadas de blir det skador för livet).


De idéer och tankar jag har just nu om min karaktär är att det ska vara en hona som sagt, som är rätt stor/hög (ca 100 cm), med en form av fjäderdräkt över ryggen/i pälsen, samt att hon möjligen kan ha sex ben emellanåt, men jag vill inte att hon ska vara någon sådan hellhound... Tänkte att som formskiftande varg kan min karaktär göra sitt utseende lite efter eget behag men är ändå alltid en form av varg.


Jag har funderat på flera olika sorters svagheter till min karaktär, funderade på ifall elektricitet/åska/eld kunde vara en svaghet, samt att efter en skiftning/formbyte kommer karaktären vara väldigt svag (dvs måste t.ex äta något för att få tillbaka krafterna och vila etc). Har även funderat på ifall hon ska vara blind/halv blind. För även om hon inte har ett direkt bestämt utseende så har hon ju fortfarande så att säga en "original kropp".


Tanken med fjädrarna är för att de tilltalar mig, men också för att hon kanske ska ha möjlighet att kunna flyga (här blir det ju dock en svaghet om hon är blind, så finns det ju risk att hon flyger in i något som träd, berg, m.m.). Och tanken med extra benet, typ "estetiskt" och också för att det tilltalar mig, kanske kan det vara till en fördel så att hon blir snabbare, men är hon som sagt blind så hjälper det inte mycket utan kanske gör henne klumpigare (snavar över sina egna tassar).


Så kort och gott: hon kan ändra sitt utseende efter behag, men som blind är det mest för att t.ex kanske ta en skepnad som ser större/skräckinjagande/ skrämmande ut, för att skrämma bort något hotfullt, men hon har som sagt inte mycket användning för vare sig extra ben eller vingar. Och tänkte som sagt att om hon skiftar så kan det ta på hennes krafter, eller att "ta fram" vingar kan göra ont med tanke på benen som ska växa ut etc, jag är inte säker en på den punkten. Men vill inte att detta (vingar och extra ben) ska göra henne till en fakargan eller hellhound, då jag inte ser henne som det utan mer ser henne som en unik ras då hon just kan skifta (och då alltså skifta som i att ändra utseende/form inte bara till en annan fast skepnad).



Min tanken är också att hon inte kan/kommer ändra storlek, t.ex kan hon inte skifta till en pytteliten mus (eller de mini fe varg rasen) eller gigantisk varg, utan hon har samma storlek hela tiden. Så möjligen att hon som fullt frisk hade kunnat vara väldigt stark, men då är fortfarande nackdelarna om hon är svag mot t.ex eld/el eller något annat element, samt att hon blir svag av att skifta för mycket + sin blindhet. (Tre svagheter just nu mot en styrka?).


Och tanken är inte att hon ska kunna läka yttre sår eller kunna hela sig med hjälp av skiftning, (då hade hon inte varit blind). Så sliter någon av en vinge eller ben blir det ju ett stort kött sår. Men tänkte att hon nog kan "växa ut" en ny vinge eller ben, men att den inte kommer bli lika stor/magnifik eller stark. Typ som en ny baby vinge som måste ha tid på sig att växa som resten av henne har gjort, typ som den där ödle rasen som kan växa ut sin svans igen men det tar ju självklart tid och mycket energi. Så hon kan inte läka så där vips *knäpper med fingrarna* och hon måste ha tillgång till föda/mat om hon nu bestämmer sig för att t.ex gå från varg till den där havsvargen som lever i vattnet.


Hur låter detta? Skulle min karaktär kunna bli godkänd eller är de något som inte är okay eller som ni inte förstår? :)
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft    mån 16 jun 2014, 19:29

Hej!
Du skulle ha fått besked om detta för länge sedan, men det verkar inte som att du har fått det, och det ursäktar jag för. Nu är jag inte admin, utan endast moderator, men det har diskuterats i hela crew och beslutats runt detta. Om någon annan ur crew tittar hit så får de gärna bekräfta det jag skriver eller säga till om något är fel.

Formskiftning är en existerande kraft på sidan, så förmågan att byta form är godkänd. Det krävs dock att din karaktär har ett originalutseende, för den måste ha fötts med något utseende.

Vi har också kommit fram till att om du vill ha extra ben på din karaktär så vill vi att du överväger att göra den till hellhound, eller åtminstone delvis hellhound, då extra lemmar kommer från den rasen. Detsamma gäller vingar, att om karaktären ska ha vingar så vill vi gärna att du överväger att den åtminstone delvis är någon av de bevingade raserna i landet. Har du någon särskild anledning till att inte vara någon av dessa raser, om det är de egenskaper du vill ha till din karaktär? Om en särskild ras har just de egenskaper du är ute efter så är det kanske bra att välja den rasen? C:

I övrigt tycker vi att det låter okej, och godkänner karaktären C:

Fridens liljor~
/Crew
avatar
Shaper 
 

Spelas av : Sara/ Akirani


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft    lör 21 jun 2014, 15:17

Hej och tack för ditt svar! :D Nä, jag har väntat i vad som känns som en evighet på svar, och har säkert tjatat sönder de stackars adminen så xD (hoppas jag inte ses som någon jobbig person nu på grund av det). Men ja, skulle vara bra om någon mer admin kunde ta sig tid att svara nu då jag faktiskt skrivit här :3

Okay, det kan jag i och för sig förstå att ni vill ha, och har redan bestämt ett hyfsat "originalutseende" som jag tänkt hålla mig till med henne.

Anledningen till att jag inte vill göra min karaktär till en hellhound eller annan ras är för att jag anser just Formskiftningen vara min karaktärs själva "ras", att den kan ändra utseende och form "efter behag", och där av inte i mina ögon kan klassas som en hellhound.
Men om det är vad som krävs för att få godkänt för att få ha ett par extra ben eller vingar, kan jag acceptera att min karaktär då får vara det till vis del.
Skulle det vara okay om min karaktär bestod av flera olika raser? Alltså att flera olika raser så att säga slagits samman i en och samma individ (min karaktär)?


T.ex att flera olika släktingar som farfar var blandning mellan 'Drakarg/Drakvarg/ Bergsvarg/Stenvarg', farmor  en blandning av 'Nattvarg /karg', eller att papap var exempelvis  'fakarg/ Grottvarg/ Hellhound/Helveteshund', mamma 'Albinism/ Ljusvarg', eller mormor var en blandning av 'Silannivarg/ Sannistäppare/Solvarg', och  morfar 'Stäppvarg/ Ökenvarg/Sandvarg'. Detta är dock ett grovt exempel i överdrag, men som förklaring till att min karaktär slutligen i "det långa ledet" till sist blivit en form av egen ras då hon har egenskapen att skifta/ändra from till flera olika raser i Numoori.


Nattvarg som släktursprung kan till exempel vara en anledning hennes blindhet?

Stenvarg/ Hellhound/Helveteshund som släktursprung kan vara en anledning hennes förmåga att "ta farm" extra ben/vingar?

Hellhound/Helveteshund släktursprung kan vara en anledning hennes förmåga att "ta farm" extra ben och vara svag mot kyla?

Albinism släktursprung kan vara en anledning hennes ljuskänsligheten och den nedsatta synen och vanligen vita päls (som jag tänkt att hon ska ha om hon inte byte "färg").
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft    lör 21 jun 2014, 15:37

Kan komma in och säga att det MP skrev var det som sades i Crew-chatten!
Varför det inte skulle fungera på det sättet du tänkt dig först, att din karris ständigt ska gå runt med sin kraft "aktiv", är för att det skulle kunna anses vara lite "för mäktigt". Andra karaktärer kan inte slåss i flera dagar på raken med sina krafter utan att bli utmattade, så därför kan inte vargar heller gå runt 24/7 i en formskiftning(då skulle denne vara totalt utmattad) - hoppas nu att du förstår lite varför vi hänvisar till redan existerande raser :3

- Man får ha hur många blandningar man vill!

(Hoppas ni fattar min beskrivning från laggig mobil<3)
avatar
Shaper 
 

Spelas av : Sara/ Akirani


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft    lör 21 jun 2014, 17:18

Där av att formskiftningen inte direkt är en kraft, utan själva rasen, (hon är en formskiftare/skiftarende varg ras) men att hon ändå måste äta föda för att "den tar på hennes krafter".

Och hon blir inte mäktig pga sina brister. (Blind, svag mot el/eld, funderar även på mer).
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd om ras/kraft    tis 30 sep 2014, 23:26

Vare sig en ras är formskiftare eller ej så är formskiftande fortfarande klassat som en kraft, precis som en eldvarg (infero) fortfarande har eld som kraft, så det är inget vi kommer kunna godkänna, eller som en månvarg fortfarande har månkrafter som kraft. 

En kraft behöver inte heller räknas som "mäktig" för att vara en kraft, då formskiftande likt telepati, eller helande kan vara effektiva försvar eller kamouflage och ge andra fördelar.

Du får utgå från det som redan sagts i denna tråd när du skapar din karaktär.

/Lin

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd om ras/kraft
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd om kraft!
» [Avslutat] Tillstånd av kraft~
» [Avslutat] Tillstånd för kraft
» [Avslutat] Tillstånd om kraft
Hoppa till annat forum: