Pågående Event
Senaste ämnen
» Mysstund [P]
Idag på 9:41 pm av Lev

» Andrahandsval [P]
Idag på 8:38 pm av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 am av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 3:17 pm av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 1:19 pm av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 1:17 am av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 12:41 am av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons apr 24, 2024 7:45 pm av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons apr 24, 2024 2:30 pm av Lev

Vem är online
Totalt 29 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 27 gäster. :: 1 Bot

Kokhanok, Lev


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för svart magi Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för svart magi Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för svart magi

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för svart magi    tor mar 27, 2014 12:34 pm

Hejsan hoppsan, som Karlsson sade. Haha!

Har sedan länge bestämt mig för att Angelus ska ha svart magi / svartkonst som sekundär kraft, efter skuggorna som den primära. Bestämde det redan då jag skapade honom, vilket måste vara 3-4 år sedan. Men jag har aldrig kommit fram till vad svartkonsten skulle kunna vara, och inte heller rollspelat honom med den kraften. Och nu har jag äntligen kommit fram till något vettigt, men känner att jag måste fråga ifall det är okej innan jag drar igång denna ide.

Först och främst hade jag tänkt att Angelus ska kunna "livnära" sig på negativa energier, med andra ord känslor och vibbar, eller hur man nu ska beskriva det. Han kan inte kontrollera energier såsom en varg med energikrafter, men han får en "boost" i närheten av negativa energier. Dvs de ökar han styrka, hans uthållighet osv, lite som en mindre energikick. Och detta tror jag inte är några problem alls.

För det andra (och detta är det som frågan handlar om) så hade jag tänkt att han tack vare Cademion Axos inflytande får en annan förmåga. Att kunna se och kommunicera med ängla, demoner och andar. Inte så att han kanske kan frammana dem efter eget behag, på sin höjd snällt fråga om deras närvaro. Men att han kan, ifall han stöter på en besatt eller beskyddad varg, se även det väsen som vargen delar kropp med.
Vad gäller andar så kan de ju uppenbara sig för levande vargar efter behag och styrka, men jag tänkte att Angelus ska kunna se dem / känna deras närvaro även om de inte gör detta.
Och grunden för hur detta ska kunna utvecklas ligger alltså i att Angelus beskyddas av en ängel, och tack vare detta får hans svartkonst en liten boost in till "andevärlden" eller hur man ska förklara. Med andra ord, det är ängeln som gör denna förmåga att se andra änglar, demoner och andar möjligt.

Nu vart det mycket text, men jag tror ni fattar vad jag menar.
Ser fram emot snabbt svar!

/ emmsa :'D<3
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för svart magi    tor maj 01, 2014 2:52 pm

Med andra ord kommer det fungera lite så som för månvargar och månen?
Jag tycker inte att detta låter som en "big deal" och inte övermäktigt eller komplicerat heller för den delen så jag ger godkänt på detta, tror inte övriga crew har något emot det heller så bara att köra ~
 
[Avslutat] Tillstånd för svart magi
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Svart drakvarg?
» Magi [Kolzak]
» En skog av magi (Lumen)
» Svart spegelbild
» Svart som natten. (Valendore)
Hoppa till annat forum: