Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Wisteria press Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Wisteria press Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Wisteria press

Gå ner 
FörfattareMeddelande
avatar
Wisteria 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Wisteria press    mån 08 aug 2011, 18:54

In this time of war and hate, in thin time of darkness and sorrow.
What can I do? How can I stop the darkness from growing in my heart?

Namnets betydelse: "Blåregn"

Hennes uppväxt
Eria föddes i flocken Herodotus i en ganska stor kull på 6 valpar. Hon är dotter till flockens ena grundare Akaryuu och hans tik White. Hon hade en rätt normal uppväxt fram till det att hon var runt 8 - 9 m år. Då rasade hela hennes värld samman för en tid. Hon träffade på en varg vid Heros utkant och naiv och ung så trodde hon på tikens spel om att denne var god. Hon skulle just leda tiken till flocken då denne helt plötsligt vände sig mot Eria och anföll henne. Eria som tidigare inte upplevt sådan smärta trodde hon skulle dö och från den dagen var denna lilla vita valp en annan varelse. Få kunde se skillnaden på henne. Hon var som vanligt mot sin flock men mot främmande vargar blev hon mycket mer misstänksam. Hon kommer aldrig mer lita blint på en främmande varg. Hennes möte med Nisha har fått henne att tvivla. Tiden läkte hennes yttre skador men den lilla tiken var en annan varg efter denna händelse. Hon är inte lika naiv lägre utan ser hela världen med andra ögon. Vid en ålder av endast 15 år så fick hon uppleva Numooris katastrof, gudarnas vrede. Aldrig har hon känt sån förtvivlan, aldrig har hon sett så många dö, aldrig har hon känt sådan sorg och förtvivlan och allt beror på Numooris invånare. Detta har fått henne att bli ännu mer beslutsam om att hon måste hjälpa till att få fred i Numoori annars kommer gudarna än en gång visa sin vrede! Efter gudarnas vrede försvann Wisteria spårlöst från Numoori och återvände inte förrän långt senare. Hon hade då blivit en helt annan tik. Även om hon ännu var ung så bar hon på nya liv. Hon återvände till sin familj, till sin flock men talade aldrig om vad som hänt henne medan hon var borta. Hon höll det för sig själv och höll de små liven dolda så länge hon kunde. Hennes rätt tjocka päls höll hennes dräktighet dold men så kunde de inte förbli. Trotts att hon bar på de små slutade hon aldrig att utveckla sig själv som person, utveckla sin egen förmåga. Trotts den hårda tiden som väntade försöka hon hålla modet uppe men de blev allt svårare. Ett mörker, en sorg, ett öppet sår i hennes själ höll på att besmitta den unga tikens sinne och själ. Hon hade inte varit hemma länge förrän kriget bröt ut mellan TBB och I-A, kriget som skulle komma att rasera hennes värld. Hennes mor blev kallblodigt mördad av den svarta ledaren för TBB och detta drev hennes far till vansinnet. Sorgen var än en gång över henne och denna gången har den satt djupa spår i hennes själ. Hatet mot den svarta rödögda tiken växer för var dag som går. Hatet och driften att hämnas sin familj.

Personlighet
Som ung var Eria en mycket social och framåt valp, men ödet ville annat för denna tik. Ett möte med den onda tiken förändrade henne. Hon blev efter det mer tillbakadraken och visade aldrig innerst inne vad hon kände. Utåt var hon en glad ung tik men inom henne blödde såren ännu. Med tiden lärde hon sig dock att leva med de ödet och hon började glömma, hon blev mer och mer sig själv men så under en vandring utanför Numoori, en vandring för att lära sig mer, träna sig mer, så mötte hon en hane. Han var sänd för att döda inkräktaren men då deras blickar möttes var det som om tiden stod stilla. En kärlek uppstod mellan de två och trotts deras korta tid tillsammans så älskade hon honom av hela sitt hjärta men än en gång ville ödet inte samma sak som Eria. Hennes älskade blev dödad, han offrade sitt liv för att rädda sig tik. Åter sköljde smärtan över den unga tiken och än en gågn återvände hon till sitt hem. Det hade inte gått lång tid förrän kriget mellan TBB och I-A satte igång och under de kriget blev hennes mor dödad och hennes far försvann. Eria ägnade åtskilliga dagar åt att leta efter sin far men hon kunde inte finna honom. Sorgen blev allt mer överväldigande och ett mörker har börjat gro i den unga tikens hjärta. Ett hat gent emot den svarta tiken som tog hennes mor ifrån henne och som drev hennes far från vettet. Ett hat som blir allt starkare för var dag som går.

Utseende
Eria är en i stort sett helt vit tik förutom en mörkare skuggning på nosen och ett grått parti vid hennes manke.. Hennes kroppsbyggnad är rätt smidig och lätt och hon är ingen stor tik. Hon är byggd för snabbhet och smidighet och inte för rå styrka. Hennes ögon är mjukt nöt bruna och hon har en väldigt vacker och djup blick. Hennes blick är aldrig fyllt av hat eller ilska utan man kan se den värme och kärlek hon bär inom sig. Hennes ben är rätt långa men ändå kraftfylla, svansen är lång och tjock och örnen är ganska stora men välformade. Hon har en lite spretig lugg som sin far och på bena har hon ljust blå prickar (där av hennes namn) hon har även med tiden fått blå tecken under ögonen. Hon talar med en ljus vacker och mjuk röst och hon nynnar och sjunger ofta för sig själv. Det är en behaglig tik att se på, vacker och smidig. Hon har med tiden vuxit på sig och är inte lika liten längre men fortfarande är hon en smidig och lätt tik.

Kraft
Eria har ärvt sin mors vattenkraft och hon har börjat att utforska sin kraft själv och tränar ofta med den för att bli allt skickligare. Hon tränar stadigt med sin kraft och hon vet att denna kraften inte är till för att anfalla med även om hon kan göra det. Hon kan dra vatten ur naturen, ur luften, och på så vid skapa ett vattenklot. Detta klot är av klaraste sötvatten och friskt att dricka men hon kan även skapa ett mindre klot av renaste vatten som har lättare helande egenskaper. Ännu kan hon bara sluta sår från att blöda och läka mindre sår. Hon kan förhindra att någon blöder till döds.

Den andra "kraften" hon har är att hon är väldigt snabbt och smidig. Hon har insett sin snabbhet och smidighet och hon har börjat träna sig själv. Hon kommer troligen aldrig bli lika snabb som sin far men hon kommer bli en otroligt snabb och smidig tik. Detta kommer dock påverka henne så att hon kommer aldrig bli en stor och stark tik utan hennes styrka ligger i snabbhet och smidighet. Hon kan komma att bli lika duktig som sin far en dag bara hon tränar och försöker bli bättre.

~Relationer~
Bara de nära är uppskriva här

Namn - Kommentar

Stripe - Jag är så glad att jag hittade någon ur min familj vid liv!

Övriga
Blossom - Ett hat har börjat växa i mitt hjärta. Du tog mina föräldrar ifrån mig, du har orsakat så mycket smärta, så mycket sorg. En dag ska jag få min hämnd på dig!
Nisha - Du är en ond hänsynslös varelse. Jag hatar dig av hela mitt hjärta trotts detta förlåter jag dig.
Draco - Vem är du, svart som natten med öron röda som blod. Du anföll mig och ville döda mig men du gjorde det inte. Nu ser jag dig som en vän.

Vila i frid
Han - Trotts två så olika öden och så olika syn på livet växte de upp en förståelse mellan oss. Du var inte som andra. Du finns inte längre vid min sida men du kommer alltid finnas i mitt hjärta. R.I.P
White - Mor, hur kunde detta ske? Varför fanns jag inte där för dig, skyddade dig och resten av flocken? Varför lämnades jag kvar i reviret? Varför... Så många frågor utan svar. R.I.P
Akaryuu - Jag har inte sett dig sedan den dagen... Antar att du ej lever längre. R.I.P
Gina - Älskade syster... Varför togs du ifrån mig? R.I.P
Rairakku - Ännu en förlorad syster... Saknar dig oerhört! R.I.P
Blue & Ryuusei - Tror jag förlorat er med... R.I.P
Buraido & Chijou &Ishana & Milkyway - Era liv hann kappt börja... Vila frid mina små älskade syskon...
 
Wisteria press
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Yuki dotter till Wisteria
» Averic ----- press
» Wes press
» Sarabi press
» Violet's press
Hoppa till annat forum: