Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 25 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 25 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Another daughter [Novali] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Another daughter [Novali] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Another daughter [Novali]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Another daughter [Novali]    mån 03 feb 2014, 23:24

Zey-So mindes svartstranden väldigt svagt. När hennes föräldrar vandrade genom landet fick hon följa med som en liten, knappt gående valp. Hon mindes hur mor och far turades om att bära henne och hur tråkigt det var att vakna och hela tiden se den svarta sanden överallt. Trots det mindes hon vägen hennes föräldrar tog väldigt bra. Det var bara själva området som var nytt. Pathfinders kunde alltid hitta stigare och vägar de förut har gått på. Hon funderade på det landet mellan Kaiwood, Eriinare och Ken-Yak. Kanske det skulle vara ett bra ställe att besöka. Hon mindes de stora hjordarna av mammutar och jätterenar och skyddet som det västra delen av Kaiwood gav. Dit skulle hon ta sig nu. Men vägen kommer bli långt. Först måste hon komma över bergen och för att komma till Solstäppen. Sedan vidare och vidare. Vandringen kommer bli lång. Men någon gång måste den starta.

Zey-So växlade mellan osynlighet och synlighet för att träna kraften att funka när som helst. Hon har blivit otroligt bättre på det och vad glad över den. Bättre skydd mot främmande blickar kunde hon inte ha. Hennes uppmärksamhet fångades av en brunsvart siluett längre fram och vinden tog med doften av valp. Intresserad började Zey-So gå mot främlingen. Osynligheten la hon genast på som skydd. Vem vet vart valpens mor kan vara. Bäst att vara skyddad.
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    tis 04 feb 2014, 17:25

Under hela dagen hade valphonan grävt hål för att underhålla sig själv. Ett tag hade hon vilat i ett av hålen för att komma undan vinden men istället blev hon trött och panikslagen. Vilket resulterade i att hon sprang runt som en galning och sedan ner i vattnet för att vakna till. För att sedan få tillbaka värmen i kroppen började hon springa igen, och tröttade ut sig. Det hade pågått under en längre tid, om och om igen. Nu var pälsen tovig och våt, och kylan hade tagit sig in till skinnet.
Valpkroppen skakade medan hon gick. Pälsen var full av aska och sot och fick pälsen att till största del se svart ut. Tanken på att ge sig av hade ännu inte slagit henne, även fast behovet av värme, sömn och trygghet för tillfället var stort. Hon såg sig omkring medan hon gick, sökte efter skydd. Blicken fastnade på berg som låg ganska långt bort. Var det värt att gå dit? Kanske skulle hon försöka. Hon bytte riktning, omedveten om att hon var bevakad. 
Då och då blickade hon upp mot fåglarna som rörde sig i skyn. Ett par gånger försökte hon hoppa och få tag på dem, men misslyckades. De var för högt upp. Novas svans slokade när hon insåg att det inte fanns någon mat åt henne här. 
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    tor 06 feb 2014, 22:20

Ju närmare Zey-So kom desto tydligare kunde hon se hur tovig och ovårdad lilla honvalpen såg ut. Hon skakade lätt på huvudet, hennes döttrar såg alltid välvårdade och vackra ut. Hon har lärt de från unga år att ta hand om sin päls och var glad över att båda flickorna gillade att bada och hålla sig rena.

Valpen här var smutsig. Hon skakade till när vinden drog igenom. Detta tydde på att pälsen inte höll värmen. Zey-So befann sig nu ca tre meter ifrån valpen. Noga att ställa sina tassar på hård sand för att inte lämna märken studerade hon valpen med en van men intresserad blick. Honan var stor men såg ung ut, detta var nog för att valpen tillhörde rasen vren och detta var väldigt intressant. Valpen såg sig mållöst omkring och vände sedan riktning mot bergen. Zey-So hummade lätt till och osynligheten runt henne släppte. Hon var nu synlig för valpen men osynlig för andra. Detta var något nytt hon lärde sig, att kunna selektivt visa sig för utvalda individer och samtidigt hålla sig gömd för resten. Detta skulle kunna hjälpa henne om valpens mor plötsligt skulle komma hit. Då skulle denna möjligen tro att det var en fantasivarg valpen talade med.

"Vill du gå mot bergen? Då kanske du också känner till vägen dit?"
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    tis 11 feb 2014, 21:47

Helt oväntat uppfattade Novali plötsligt en röst bortanför henne. Skrämt ryckte valpen till och vände sig klumpigt mot ljudkällan, en annan varg. Den hade massa prickar, hon fnissade. Varför hade hon inte sett eller hört honan tidigare? Hon tog en ordentlig titt på henne innan hon svarade. 

"Jaa, för det är så otrevligt här.. men jag vet inte vägen.. Gör du?"

I början av meningen slokade hon aningen med öronen men det övergick snabbt till ett hoppfullt ansiktsuttryck. Den aningen lägre honan kanske visste vägen till ett bättre område? Förhoppningsvis. Nova var arg på den mörka stranden och ville bort därifrån. Ville tillbaka till skogen. Hon tyckte om skogen väldigt mycket, med alla träd och det mjuka underlaget. Hon såg ned på sanden och drog ilsket till med tassen så att det svarta sprätte, mest på henne själv.
”Dumma sand”

Kort efter det insåg hon att hon inte presenterat sig.
”Jag heter Novali, men Nova är lättare att säga” Nu viftade svansen bakom henne, ilskan var glömd. ”Vad heter du?” frågade hon nyfiket och såg på honan som nu stod framför henne. Dem kanske kunde bli vänner, hon tyckte om vänner. Fast hon hade inte så många. Ofta kände hon sig ensam och övergiven, av den anledningen blev hon väldigt glad när hon stötte på någon. Kanske kunde hon få följa med honan? Det vore såå trevligt!
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    ons 12 feb 2014, 21:56

Zey-So nodded her head in agreement. She was not so happy about this place herself but saw this now as a good fortune for her. Maybe she found herself another daughter.

"Vackert namn du har Novali. Jag heter Zey-So"

The female sniffed lightly over Novalis head and bumped her lightly with her forehead just like a cat.

"Jo, jag vet vägen men jag tror inte att det finns något roligt i bergen. Jag ska gå till en vackrare plats, men den är bara för speciella vargar. Inte alla får följa med dit."

She looked intriguing in the puppy and smiled easily. She  whipped herself with the tail over the ribs, a gesture she often used if she found something funny.

"Jag skulle nog kunna ta med dig men tror att din mamma skulle bli orolig över dig då. Det är inte nära dit."
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    ons 12 feb 2014, 22:33

"Zey-So!" utropade hon glatt när hon fått reda på honans namn, nu oerhört glad att ha mött henne. Svansen jobbade hårt, ständigt i rörelse. När hon fick en vänskaplig buff blev hon först aningen förvånad, en känsla som snabbt ersattes av glädje och känslan av tillhörighet. Utan att riktigt veta hur hon skulle besvara gesten använde hon ena framtassen till att lätt puffa honan på halsen. 

När honan sedan berättade om den vackra platsen blev hon helt till sig. Genast började hon skutta runt Zey-So. "Dit vill jag! Dit vill jag! Jag är speciell!" hennes röst blev gäll och det hon sa bröts då hon tog fart inför nästa skutt. Det verkade så spännande! Nova tyckte om vackert och speciellt. Känslan av att kunna vara speciell värmde hennes kropp. Hon stannade upp snett framför honan då hon kom på vad hon lärt sig om artighet. "Snälla.." sade hon med ljus och bedjande röst. "Jag vill så gärna följa med" 

När hennes mamma nämndes gav hon honan en sur blick med ögonbrynen rynkade. "Hon bestämmer inte över mig" hennes röst var bestämd. "Långt borta ändå" Hon var inte ledsen över att hennes mor var borta, det var ju trots allt Nova som bestämt sig för att ge sig av. "Kan vi gå nu?" frågade hon otåligt och började gå, oavsett vilket svar hon skulle få.
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    ons 12 feb 2014, 23:16

Zey-So looked with affection how the little female Novali jumped around happily. Zey-so was just happy with it, the puppy would certainly grow up to be a strong female, the most important thing was to develop her. Help her grow up properly.

When Novali stayed up in her leaps and appealed to Zey-So did thoughtful expression. "Okey, du kan följa med. Bäst vi lämnar svartstranden innan det blir mörkt." The puppys mother seemed to be far away and nothing would happen if she took the puppy to the Eriinari.

"Vad har du för krafter?"

Zey-so wanted to take the opportunity to find out more about the puppy, the most practical, what powers she possessed.
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    tor 13 feb 2014, 13:29

Valpen pep till av glädje när hon fick höra att hon fick följa med och svansen fick fart igen. Nu hade hon fått en ny vän! Hon skulle inte behöva vara ensam mer utan kunde följa med Zey-So på äventyr. Nyfiken på vad de kunde upptäcka tillsammans såg hon sig om, med hoppet att något kul skulle dyka upp ur intet.

"Ja, jag tycker inte om när det är mörkt. Det är läskigt." 
Hon rös av tanken på mörkret, hon blev alltid trött när mörkret föll, och hon ville inte sova. Hatade att bli trött, blev panikslagen. Bara att tänka på det fick pulsen att höjas. Skräcken smög alltid på henne när tröttheten kom. Varför visste hon inte. Andra sov utan problem, det hade hon sett.

När hon fick frågan om vilken kraft hon hade blev hon genast orolig. Antingen så hade den inte kommit än, eller så var hon kraftlös. Skulle hon inte vara speciell längre? Hon tänkte snabbt på sin mor och far och försökte komma på vad de hade för krafter.
”Skuggor” sa hon, försökte få rösten att inte darra. ”Det är för ljust för dem nu” ville inte att Zey-So skulle vilja att hon visade. Hon hade ingen kraft.. ”Vad har du för kraft?” Hon försökte sig på ett leende, men det blev forcerat. 
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    lör 15 feb 2014, 15:35

Zey-So looked surprised at the female, that someone who would probably be able to control shadows and darkness were afraid of it surprised her a little. It did not sound normal, a wolf who can control fire is not afraid of it. Her own daughter Sheali-So could control the darkness and even before the power displayed itself she enjoyed in wandering at nightfall and hiding in dark caves.

"Jag har två krafter men de är inte så lätta att visa.. Jag kan hitta de jag förut mött vart som helst..och så kan jag bli osynlig också."
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    lör 15 feb 2014, 19:13

Hon lyssnade till honans ord och tog in vad hon sade. Nova förstod inte riktigt vad det första innebar men att bli osynlig lät riktigt coolt! "Hur då hitta var som helst? Betyder det att du kan hitta mig om jag går vilse?" frågade hon nyfiket. För i så fall skulle de aldrig kunna leka kurragömma. Hon fuktade nosen och kisade ut över vattnet, tänkte tillbaka. "Var det därför jag inte märkte dig tidigare?" Det måste det ha varit. Hon måste h lätt för att få tag på byten, för dem kan ju inte se henne om hon är osynlig. Nova fnissade åt tanken. 

En stark vind drog förbi och valpen skakade till, kylan drog över hennes skinn. "Jag fryser" Hon trampade otåligt på stället.
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    lör 15 feb 2014, 19:44

Zey-So nickade.

"Jo, jag har nu pratat med dig och kommer minnas dig så jag kommer även kunna hitta dig överallt. Det är som en osynlig länk mellan oss, du känner inte av den och jag känner av den bara när jag bestämmer mig på att finna dina spår. Så lätt är det.."

Hon såg sedan fundersamt på valpen och skakade på huvudet, så oansvarigt av henne. De har gått såpass långt ifrån havet att det inte var någon idé att gå tillbaka för att bada. Zey-So såg på valpen.

"Vi kommer snart komma fram till en flod här. Där kommer du få bada.."

Om ca 10 minuter rask vandring kommer de gå djupare in i skogen, där kommer det finnas bäckar och små floder att tvätta sig i. Dessutom kommer vinden vara svagare
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    mån 17 feb 2014, 21:49

"Det är ju fusk om vi ska leka kurragömma" sa hon surt och såg på Zey-So med ett kort blängande. Egentligen var hon inte sur, men hon tyckte inte om fusk! Det var orättvist. Shishi hade fuskat ibland, oftast kom hon på henne men systern hade säkert vunnit oärligt ett flertal gånger. Tankarna om detta upprörde henne och hon fnös frustrerat. 

Valpen stannade upp. "B-bada?!" utropade hon förskräckt. "V.. vadå ba-da?" Här skulle ingen bada, hon vägrade! "Jag tänker inte bada!" Det var hon bestämd med, hon kunde inte tvinga henne! "Det är för kallt för att bada" gnällde hon. Tassarna förde henne bakåt ett par steg med svansen mellan bakbenen. "D-du kan inte tvinga mig.." 
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    mån 17 feb 2014, 22:01

"Du kommer ha fler andra att leka kurragömma med."
Skrattade Zey-So och fortsatte frammåt, tassarna förde henne automatiskt på kanppt synliga med garanterat säkra stigar. Hon har varit här förr och om inget har ändrats sen sist skulle de snart komma fram till floden.

Hon hörde Novali gnälla bakom sig och vände sig om för att få syn på valpen som plötsligt stannade upp och stod ängsligt med svansen gömd mellan benen. Karginnan höjde ett ögonbryn och ryckte lätt på axlarna.

"Då kommer du frysa."
Konstaterade hon och funderade.

"Du kommer frysa, bli förkyld och för trött för att gå. Då kan du inte längre följa med mig.."
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    tis 18 feb 2014, 19:30

"Kommer jag?" frågade hon glatt. "Vilka då?" Nyfiket såg hon åt Zey-Sos håll, hon var fortfarande sur för att hon behövde bada, men var nästan villig att släppa det. Hon ville faktiskt följa med och leka, och få vara speciell. För det var viktigt att vara speciell. Även om de inte hade erkänt det så var valpen helt säker på att föräldrarna hade föredragit systern. 

Tassarna förde henne nu åter framåt. "Jag badar väl då" En suck lämnade henne medan hon höll en lunkande fart. Frös gjorde hon redan, och darrade till för var vind som drog genom hennes toviga päls. Det bruna ögonparet svepte över landskapet framför henne, och väckte olika funderingar. "Varför är det så mörkt här?" Tidigare hade hon inte sett något liknande, vad kunde det bero på? Visserligen hade hon inte besökt så många platser och det var inte länge sedan hon gett sig av från familjen, så det var kanske inte så konstigt. "Var är din familj, Zey-So?"
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    ons 19 feb 2014, 22:52

Zey-So continued on walking forward, her footsteps were almost inaudible but secure. She had her left ear directed at Novali and heared everything she said.

"Swana..Jenova..Sheali-So.."

She paused when they reached a small stream. The spotted female gave Novali a meaningfull gaze.

"Time to take a bath. Don't worry, its not too deep."

She smiled a poisonous smile but just to encourage Novali jumped gracefully down first. She landed with a light splash and glittering drops sprang up around her slender figure.
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    tor 20 feb 2014, 14:44

Novali fick genast upp en bild av de nya lekkamraterna i huvudet som hon sedan nöjt nickade med. Det skulle bli kul att få någon att leka med. "Jag längtar tills vi kan leka" sa hon förväntansfullt. "Är dem lika gamla som mig?"

Valpen stannade upp intill honan med blicken på bäcken. Oviljan mot att bada var fortfarande kvar. När Zey-So sedan tog sig i vattnet först, för att demonstrera så blev hon faktiskt lite frestad. Det var som en osynlig inbjudan till lek. Hon backade ett par steg för att kunna ta sats, tog ett par språng och landade i vattnet med ett splash. Vattennivån var alldeles lagom och valpen var inte sen med att börja skvätta på honan. Hon skuttade runt i vattnet så gott det gick, på den plats som fanns. Att hon inte gillade att bada var helt bortblåst. "Baaada" tjöt hon glatt med svansen vilt viftande. 
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    mån 24 feb 2014, 21:22

"Inte riktigt..Jenova är lite äldre, Sheali-So lite yngre.. Men vi kanske kommer stöta på fler"

Hon tog en skutt fram och stänkte lite vattnet på Novali, lekfullt och vänligt innan hon likt en tiger började stänka vatten mot sin mage med bakbenen.

"Så, kom upp nu, du är tillräckligt ren. Vi har en lång väg framför oss"

Karginnan klev upp ur vattnet och lät den fläckiga pälsen torkas. Hon granskade Novali med en kritisk blick och blev nöjd med resultatet. Nu kommer vrenvalpens päls torka och skydda henne mot elementen.
Novali
Novali 
Död 

Spelas av : Ash | Död


InläggRubrik: Sv: Another daughter [Novali]    mån 24 feb 2014, 22:06

"Jag längtar tills jag får träffa dem" Det gjorde inget att de inte var jämngamla, de kunde leka ändå, det var hon övertygad om. Då kunde de leka hela dagarna och nätterna!

Valpen granskade honan och försökte härma hennes sätt att tvätta sig på. Vattnet hamnade mest på sidan om och bakom men lite renare blev hon iallafall. När Zey-So sedan klev upp ur vattnet följde hon lydigt efter. "Jag tycker om dig"

Avslutat
 
Another daughter [Novali]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Dear daughter (P)
» Novali
» [Avslutat] Novali död
» Svarta tassavtryck [Novali]
Hoppa till annat forum: