Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för mutation Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för mutation Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för mutation

Gå ner 
+2
Dominique
Zoran
6 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Zoran 
 

Spelas av : Utau


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 19:29

Jag vill gärna använda mig av en mutation till månvarg på mina lilla tik, Tsubasa. Det är inget jag vill göra till en ny ras, endast något som skulle vara intressant att arbeta med för henne. ^^


~Blå månvarg~

De blå månvargarna härstammar alla från en enda varg, som föddes i en dal norr om Numoori. Denna ensamma hane föddes en natt då månen var blå, vilket orsakade en mutation i hans gener. Trots att hans föräldrar båda var svarta blev denna hane skinande vit, hans svans delades i tre och området runt hans måntatueringar fick en genomträngande blå färg. Alla valpens syskon var dödfödda – endast den muterade valpen överlevde. Han fick namnet Azure, och var sen födseln behandlad annorlunda. Ingen förstod varför han såg så annorlunda ut, varför hans syskon dött. De förstod inte heller varför Azures krafter skiljde sig från de vanliga krafterna. Han hade förmågan att alstra månenergi och använda den för att hela, något som flocken uppskattade högt. När tiden gick och Azure fick valpar var dock dessa helt normala. Mutationen har återkommit bland Azures ättlingar med jämna mellanrum men hittills vet ingen vad som gör den recessiva genen synlig. Allt de vet är blå månvargar alltid föds ensamma, priset för att mutationen ska komma fram är att modern förlorar alla andra valpar i kullen.
"En enda valp överlever och har helande egenskaper, men den har även stulit all livskraft från sina syskon..." Vissa ser det som en välsignelse att en blå månvarg föds, andra ser det som en förbannelse.

Utseendemässigt är de blå månvargarna mycket lika vanliga månvargar, men de tenderar att växa sig större – vanligt är en mankhöjd på mellan 70-90 cm. De har längre ben än de traditionella månvargarna vilket gör dem en aning snabbare, men de är samtidigt inte lika kraftigt byggda. De förlitar sig på snabbhet och smidighet framför råstyrka vid jakt och eventuella strider.

Färger: Skinande vita med blå markeringar runt sina måntatueringar.
Storlek: Stora
Kraft: Vanlig månenergi men ett annorlunda utseende. (Blå nyans, sprakar svagt nästan som om den vore elektrisk.) De har den ovanliga förmågan att kunna hela med hjälp av månenergi.
Styrka: Snabba och smidiga, hög smärttröskel
Svaghet: Dålig syn i starkt solljus, kullsyskon till de med genen är alltid dödfödda.

Jag är helt öppen för att förändra saker om det behövs, i grunden är det för mig viktigaste att mutationen för med sig en helande egenskap... Helt enkelt för att jag tror det skulle vara mycket intressant att rolla under de förutsättningarna. ^^
Dominique
Dominique 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 19:46

Min Nique är till hälften månvarg och hennes månenergier är koncentrerade på helande egenskaper. :3 Min tanke med det var att månenergi är något man kan manipulera lite som man vill. Och eftersom månvargar oftast är goda varelser så tyckte jag det passade bra att månenergin koncenterades på just helande. :3 Har för mig att någon haft den koncenterad på mer elektriska egenskaper med. ^_^

Och månvargar kan födas i andra färger än svart. :3 Mivria är svart. Imani är vit. ^_^
avatar
Zoran 
 

Spelas av : Utau


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 20:45

Jag visste inte helt vilka regler som fanns för månenergin, men om det finns andra med helande krafter borde den delen inte vara ett problem. Förhoppningsvis är det okej med en elektrisk vinkel också. ^^

Och jag har sett lite olika färger på månvargar, poängen med min lilla mutation var just att alla som får den utan tvekan blir vita, med karaktäristiska blå markeringar, även om alla släktingar är av annan färg. :3
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 20:49

Måntatueringar kan lysa i blå markeringar. Så det är nog inga problem heller. ;)Och vill du hitta på en egen historia om just din månvarg's blodslinje så tror jag inte det är några problem heller. :3

[Insåg att jag bytt karaktär. xD //Dominique]
avatar
Zoran 
 

Spelas av : Utau


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 20:56

Då skriver jag ihop en liten historia och hoppas att våra admins är lika öppna som du är för mina små random idéer. :3
(Såvida du inte är admin men inte står med på startsidan... Ursäkta i så fall. ÒuÓ')

Tack så mycket för svaret, det är roligt att vara ny när alla är så hjälpsamma! ^^
Dominique
Dominique 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 20:58

Jag är inte admin men jag hjälper gärna till med vad jag kan. ^_^ Sen får ju admin gärna komma och säga sin mening med. :3 Det är ju trots allt de som är admin. Men Numoori är en väldigt öppen sida och alla är så kreativa med sina karaktärer. :)
avatar
Zoran 
 

Spelas av : Utau


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 21:08

Jag får bara hoppas de hittar hit och inte är negativt inställda då. ^-^ Men sidan verkar verkligen vara otroligt fri och väl genomtänkt, det enda jag som ny möjligtvis kan anmärka på är aktviteten... Men det kanske bara är positivt att inte alla är lika besatta av rollspel som undertecknad. c:
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 21:28

Jag är inte admin, och kan inte ge något helt beslut. Men som moderator på sidan tänkte jag att jag kan säga något litet i alla fall C:

Som Bellz har sagt så är pälsfärg inget bestämt hos månvargar - de kan se ut på väldigt varierande vis. Angående krafterna är det som jag förstått också som Bellz säger - de flesta energibaserade krafter kan experimenteras med ganska friskt, och att månkrafter används i helande syfte har jag sett tidigare C:

Det enda jag är osäker på med genen du pratar om är de extra svansarna. Detta då fler än en svans oftast betyder att karaktären är en kitsune, vilket här på sidan är en ras som än så länge kräver tillstånd från admin. I övrigt tror jag inte det är något som skulle hindra dig från att ha en sådan karaktär, men vi får se om någon av admins kikar in och säger något annat C:


Angående aktiviteten på sidan kan jag säga att många av sidans användare är 20+ och har jobb, universitet och/eller annat att ta hand om, vilket gör att det inte kan läggas mängder av tid på att rollspela. Trots detta är sidan mycket aktivare nu än den var för bara något år sedan. Alla älskar rollspelandet, men har mycket att göra utanför numoori. Jag ber på förhand, å mångas vägnar, att du inte stressar dina motspelare genom att peta i trådar eller tjata om svar när det inte gått mer än någon vecka, då vi har för många på sidan som redan gör det och petande/tjatande om att svara på trådar gör oftast folk mindre aktiva. Jag säger inte att du gör något sådant, utan vill bara nämna det så att du är medveten om det C:


Fridens liljor~
/MoonPhanter
avatar
Zoran 
 

Spelas av : Utau


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    sön 22 sep 2013, 21:54

Jag var lite osäker på det där med flera svansar... Men ärligt talat tog jag med det mest för att bilden jag använder för Tsubasa råkar ha tre svansar vilket gav mig idén. Det vore helt okej att strunta i den biten, man kan väl förhoppningsvis ignorera den lilla felaktigheten i bilden~? ^-^

Du behöver inte oroa dig med petande - jag avskyr det helhjärtat och det skulle aldrig falla mig in att störa någon på det sättet. :3 Jag går själv sista året naturvetenskap så det kommer säkert perioder då jag måste prioritera annat... Jag menade verkligen inte att klaga. Aktiviteten här är så att säga bara det minst bra på en awesome sida. C:
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    tis 10 dec 2013, 21:43

Det Azazel stämmer mycket bra - och din ändring låter också bra, Zoran. Men vill att Miv kikar in och säger sitt då hon skapa månvargen :3
*peta på Miv*
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för mutation    tor 01 maj 2014, 14:28

Eftersom det gått så lång tid utan någon negativ reaktion så skulle jag vilja säga att du kan köra! (Om du fortfarande vill)
 
[Avslutat] Tillstånd för mutation
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [AVSLUTAT] Tillstånd för...
» [Avslutat] Tillstånd??
» [Avslutat] Tillstånd ;)
» [Avslutat] Tillstånd?
» [Avslutat] Tillstånd!
Hoppa till annat forum: