Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 12:02 am av Lev

» Andrahandsval [P]
fre apr 26, 2024 10:12 pm av Hedvig

» Mysstund [P]
fre apr 26, 2024 9:41 pm av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor apr 25, 2024 3:17 pm av Timoteij

» Viktlös [P]
tor apr 25, 2024 1:19 pm av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor apr 25, 2024 1:17 am av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor apr 25, 2024 12:41 am av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons apr 24, 2024 7:45 pm av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons apr 24, 2024 2:30 pm av Lev

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 13 gäster.

Muriel


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd ;) Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd ;) Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd ;)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Abascal
Abascal 
 

Spelas av : Ink


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd ;)    sön mar 10, 2019 7:47 pm

Har funderat på en grej.

Jag vill rollspela en karaktär med illusionskrafter. Men. Jag tror att specifika karaktären jag tänker på nu kräver tillstånd. 



Lite bakgrund till denna tillståndsansökan:

Jag lever med mycket självförnekelse och har alltid gjort det. Både jag själv och min omgivning förminskar/har förminskat saker jag går/gått igenom. Men. Jag har vuxit upp med en identitetsstörning som jag endast på senare tid har kunnat börja förstå. 

Tidigare har jag diagnosticerats med saker som inte stämmer då det har legat något annat, något större, bakom. Jag har numer kunskap om begrepp för saker som jag upplever och har upplevt, som ger mitt fragmenterade jag klarhet. Jag har en dissociativ typ av störning.

Jag delar mitt medvetande med oklart antal andra - just nu känner jag till sex individer som har sina egna uppfattningar om hur de ser ut, vilken musik de tycker om, vilka de tycker om att umgås med, vad de gillar och hur de är som personer. Dessa individer har två viktiga saker gemensamt - de härstammar från min hjärna, och de är beskyddare. Detta för att jag ska kunna leva med sakerna vi har gått igenom. Vissa gömmer minnen som jag annars dagligen skulle skadas av, andra tar över medvetandet när jag inte är kapabel till att hantera en situation. Superhjältar finns <3

Jag kan inte styra dem, jag kan bara kommunicera med dem - men jag (Denise) är vår värd, och den som oftast är vid medvetande.



Jag skrev ner allt det där för att förklara att jag vill spela en karaktär med dissociativ identitetsstörning. Mest för att hantera saker och ting, men också för att jag vill känna mig... verklig? Jag vill också få en chans att rollspela karaktären utifrån hur jag fungerar (alla med dissociativ störning är inte likadana som man kan förstå). Jag vill försöka göra en rättvis bild av störningen också, men man kan ju aldrig lova.

Den här karaktären kommer att innefatta andra karaktärer (tänker begränsa mig till ett antal som kan räknas på en hand) som alltså är delar av värden (karaktären). Individer med några särskiljande drag och funktioner (ej andra krafter, naturligtvis). Enda kraften jag vill ha på karren är illusion, och jag planerar i så fall att andras karaktärer ser kroppen för vad denna karaktär vill att de ser. Kraften används i princip bara när den som mestadels är vid medvetande, för stunden, vill särskilja sig från värden. Tänker att karaktären har stor erfarenhet av kraften så länge koncentrationen upprätthålls.



Så om jag kan få tillåtelse att rollspela denna karaktär framöver vore det nog nice för min mentala hälsa, men jag förstår helt ifall ni förklarar att detta inte lämpar sig. :)



Tack för att ni läste allt det här!
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd ;)    mån mar 11, 2019 10:14 am

Hej!

Detta är inget man behöver be om tillstånd för. Det har funnits karaktärer tidigare också som har spelat på dissociativ identitetsstörning. Bara att köra på!

~Fridens liljor från crew :flower1:

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd ;)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd.
» [Avslutat] tillstånd :D
» (Avslutat) Tillstånd för ras!
» [AVSLUTAT] Tillstånd för...
» [Avslutat] Tillstånd??
Hoppa till annat forum: