Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Storm [Volbara, Valoria]

Gå ner 
3 posters
Sida 2 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    mån 20 maj 2013, 21:04

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Volbara sneglade mot Valorias håll, men slog bort blicken när hon reste sig och återvände in till grottan. Han hade hoppats hon skulle komma nära, vila nära honom.. trots det blev han inte förvånad över att hon valde att ligga en bit bort. Efter vad han sa den dagen över det karga vulkanlandskapet var det förvånande att hon ens tycktes bry sig. Att hon ens drogs med honom... När Volbara sneglade med sina röda ögon på Terock igen hade han slutit ögonen och somnat. Det var lockande, erkände Volbara tyst i sitt sinne. Att få sova. Vila, andas ut för en stund. Den vite fakarghannen ägnade Valoria en trött, röd blick.

Förlåt. Jag är en idiot. Förlåt mig.

Sedan lade han sig tillrätta, grimaserade när han rörde sig för ovarsamt, och vilade sedan huvudet på sina stora tassar. Slöt ögonen.

Somnade.

Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    mån 20 maj 2013, 21:54

Valoria såg på när de två hannarna sakta somnade, och hon försökte själv att somna. Men hon kunde inte. Ännu en gång denna dag reste hon sig upp och tassade fram till klippans slut. Där lade hon sig ner med tassarna hängandes för stupet. Regnet hade övergått till smått duggande, och hon lade lade ner huvudet och slöt ögonen. Tillslut somnade även den blåa tiken.

De var dem två igen. Volbara och Valoria. De flög tillsammans. Skrattade och lekte med varandra. Som det varit förr. De hade funnit varandra ännu en gång. Valoria skrattade klart och sa något som även fick Volbara att dra i mungipan.

Den Blå rycktes ur sina drömmar och kollade sig omkring. Där låg fortfarande den stora hannen och Volbara, sovandes. Hon log smått åt de två sovande hannarna innan hon vände blicken över utsikten.
Himlen var alldeles blå, helt molnfri. Det enda som syntes på den stora himlen var solen och några fåglar. På tal om fåglar. Fåglarna sjönk och kvittrade glatt - glada över att stormen var över. Det var alldeles vindstilla.
Om Valoria fick erkänna själv tyckte hon om stormar mer än helt klart väder. Hon njöt av att se blixtarna som slogs mot himlen, hon njöt av vinden som smekte hennes vingar.

Valoria kollade ännu en gång på de två hannarna. Skulle hon väcka dem? Eller skulle hon låta dem vila ut? Hon skulle låta dem vila. Så hon satte sig ner i öppningen och väntade på att de två hannarna skulle vakna.

OFF: kunde inte fixa min blåa färg, datorn segade x"DD
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    mån 20 maj 2013, 22:15

Terock öppnade långsamt ögonen och blinkade ett par gånger. Han gäspade stort och sträckte på sig så att till och med tårna spretade åt sidorna på hans stora tassar.
Sömnigt slickade han sig om munnen och satte sig upp.
Till en början förstod han inte riktigt var han var, men när han hörde de djupa andetagen från den ännu sovande hanen bredvid och fick syn på den blåa tiken mindes han gårdagen och stormen som fört dom till honom på klippavsatsen.
- Godmorgon, gäspade han och log trött.

Han såg ut ur grottan och lös upp. Inte ett moln fanns kvar på den ljusblå himlen.
Han log stort och gick förbi Valoria och ut på klippan. Väl där ute sträckte han ut sina vingar i sin fulla storlek och kastade sig ut från klippan.
Han skrattade och seglade genom luften, all trötthet var som bortblåst.

Efter att han flugit en bit bort vände han tillbaka och landade leende på avsatsen igen.
- Visst är det väl helt underbart? undrade han strålande och suckade, knapp hörbart av lycka. Åh så härligt det var att flyga! Att få känna luften under sina vingar, känna fartvinden i sin päls och känslan av tyngdlöshet som uppfyllde honom. Han älskade det över allt annat, det var i luften han hörde hemma.

[Terocks morgongympa: http://farm5.staticflickr.com/4149/5057823238_38b9f2693a_z.jpg ]
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 21 maj 2013, 15:49

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


En obekant röst drog Volbara långsamt ur sömnen och han öppnade ögonen, men fick genast kisa för ljuset som strålade in i grottan.

Så stormen hade passerat... hur länge hade han sovit, egentligen?

Den vite hanen ämnade sträcka på sina lemmar, inte helt olikt Terock, men ryckte till och lade sig sedan ner igen med en lätt duns. Än var hans muskler ömma, och såren dunkade fortfarande obehagligt. Huvudet kändes ändock lättare än dagen innan, och modet hade återvänt, kanske tillsammans med dagsljuset. Han kämpade sig hursomhelst upp på fötter och stapplade fram till Valorias sida, såg med avund upp mot hanen som utan vidare kastat upp sig i luften. Trots att Volbara inte skadat sina vingar i striden mot Bael var han osäker på om de fortfarande ömmade. Prövande sträckte han på dem litet, lättnaden sköljde över honom när värken var som bortblåst. Vilan hade gjort honom gott. Han kisade upp mot den mörka hanens siluett. Han var en skarp kontrast mot den helt klarblå himlen - däremot skulle Volbara mycket väl kunna tänka sig hur kamouflerad Valoria skulle bli för en krälande varg.
"Ja.. minsann." mumlade han mest för sig själv och såg sig omkring. Var befann de sig, nu igen? Söder om Numoorislätten, helt klart. Och Ken-Yak - platsen där striden mot Bael utspelade sig. Slätten tonade ut längre bort vid horisonten. Volbara kunde knappt se Ken-Yak - han och Valoria måste ha färdats långt föregående natt. Åter riktades hans uppmärksamhet mot den mörke. Nu när det var en ny dag och han kunde tänka klarare hade även hans nyfikenhet för hanen väckts.
"Du är en flockvarg, inte sant?"
Volbaras röst var väldigt dov, hans storlek till trots.
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 21 maj 2013, 19:14


Valoria vände sig om när hon hörde ett gäspande, och hoppades att det varit Volbara som vaknat - men det var den stora hannen. Hon nickade åt honom när han sa godmorgon. Hon såg på honom när han sträckte på sig, och hur han hoppade från klippan och fällde ut vingarna.
"Ja. Det är underbart." sa hon, och ett litet litet leende lade sig på hennes läppar. Hon började känna sig bekväm i hannens närhet.

Hon vinklade bak öronen när hon hörde hur även Volbara vaknade och kom gående mot henne. Hon ville ge honom en puss på nosen och säga godmorgon. Men vågade ej. Istället nickade hon vagt åt honom och väntade på Terocks svar. Var han en flockvarg? Genast blev hon nyfiken. Aldrig hade hon varit med i en flock. Hur var det egentligen? Att inte känna sig fri? Att ha plikter? Hon ruskade på huvudet och reste sig upp. Hon dök ner från klippan och lät vinden smeka hennes päls och fjädrar. När hon var nära marken fällde hon ut vingarna och flaxade en aning på dem, innan hon återigen var uppe hos de två hannarna.
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 21 maj 2013, 21:44

"Du är en flockvarg, inte sant?"
Terock vände blicken mot den lite mindre fakargen.
- Ja, eller jag vet inte riktigt. Jag tillhörde Cierzo. Men om jag ska vara helt ärlig så känns det inte rätt lägre. Vår ledare dog för ett tag sedan, och hans son tog över. Men det är inte detsamma utan honom, jag har inte ens varit i vårt revir på evigheter, sade han fundersamt när Valoria kommit tillbaka efter sin lilla flygtur.
- Om jag ska vara ärligt så saknar jag det lite... tillade han efter en stund och såg upp mot himlen där en liten fågel, lyckligt kvittrande flög förbi.

[det fick bli en kortis :P]
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 21 maj 2013, 21:53

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Volbara nickade förstående, men gjorde en förbryllad min när Terock nämnde sin flocks namn. Ci..erzo? Ett underligt namn. Vad betydde det ens?
"Vi är inte ifrån det här landet... har aldrig hört talas om er flock." medgav han och ägnade en blick åt Valoria som graciöst seglade genom luften för att sedan återvända till de båda hanarna. Volbara sträckte prövande på vingarna, slog med dem några gånger för att sedan lägga dem tillrätta igen.
Trots att Volbara inte kände till några av flockarna i detta land, detta Numoori, så visste han hur det kändes. Ja.. Volbara saknade faktiskt flocklivet lite också. Åren med flocken vid kusten i söder hade varit underbara. Med Bael, Vigour, Isolde och Barrabas... ja, och med Valoria på slutet där innan Ryuuko tog med dem till sitt fängelse i öknen.
"Ja. Det var en speciell gemenskap. En flock."


Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tor 23 maj 2013, 09:09


Hon sträckte ut vingarna och gjorde en vacker landning på klippan där de två hanarna stod. De pratade fortfarande om flockar. Livet i en flock. Hur var det? Hennes blick for ner i marken och en svag suck lämnade henne. Hon hade aldrig varit med i någon flock, och hon visste inte alls hur man betedde sig. Men. Hon gillade att vara fri. Inga plikter. Inget ansvar. Bara fri. Kunna göra vad man vill. Kunna flyga vart man vill. Det var ett sånt liv hon ville ha. Inte med en massa ansvar och skit. Så som hon hade nu, trivdes hon. Bortsett från att det blivit så stelt mellan henne och Volbara.

Den Blå fäste ögonen på honom och saknade att borra ner sig huvud i hans tjocka päls. Saknade att ha honom bredvid sig om nätterna. Saknade allt. Hon tittade bort från honom och ut mot landskapet. Skulle de ge sig iväg snart? Ett lågt harklande kom från hennes läte.
"Om ni ska stå och prata om flockar hela dagen, så drar jag. Nu." sa hon och gjorde sig redo att flyga. Hon tog sats från klippan och vinden bar henne. Hon lät hennes super skarpa syn granska området. Hennes mage kurrade. Och antagligen gjorde Volbaras det också.

Blicken skannade av området och ett flin lade sig på hennes läppar när hon såg en flock getter där nere. Snabbt dök hon ner likt en falk - med vingarna tät intill sig. Getterna hade inte upptäckt faran än, men då hon kom närmare började de trampa oroligt.
Precis innan hon lät sina klor borra sig in i en av getterna, fällde hon ut vingarna och flög sakta uppåt. Geten vägde, men hon var stark för att vara så liten. Mat för två. Eller tre.

Under henne lät getterna oroligt, väntandes på nästa attack. Men den kom inte. Hon hade redan gett sig av tillbaka till de två hanarna. Och när hon såg dem hoppades hon att dem inte pratade om flockar mer. Det var rent skitsnack.

Innan hon landade släppte hon geten framför dem och nickade. Och strax därefter landade hon och backade undan för att låta de två hanarna äta. Speciellt Volbara. Han behövde det. Men geten skulle räcka till att mätta de två hanarnas mage en stund i alla fall.
"Varsågod. Ta för er." sa hon med en bestämd, skarp röst.



OFF: förlåt för mitt sega svar, men jag har varit med mormor hela tiden och ja. förlåt ):



Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tor 23 maj 2013, 19:00

Han nickade vid Volbaras ord.
- Ja, det var det verkligen... Sade han eftertänksamt och tänkte på det senaste flockmötet. En stund såg han drömmande upp i himlen, fast i gamla minnen. Han märkte inte ens att Valoria flög iväg, det var först när hon kom tillbaka efter en ganska kort stund han vaknade upp och förvånat såg mellan geten och den lilla fakargen som fällt den. Hur hade hon orkat bära den så långt?
"Varsågod. Ta för er." ljöd hennes röst, och han log tacksamt.
- Tack så mycket, Valoria, sade han och gick fram till det döda djuret.

När han ätit sig mätt lade han sig ner i solen ute på klippan med en nöjd suck.
Han gäspade och kände sig härligt mätt och lagom dåsig.
- Hmm... Du då, Valoria, har du tillhört någon flock? undrade han och fäste blicken på den lilla, blå tiken. Själv hade han svårt att se henne som en flockvarg, men kanske hon var det? Åtminstone hoppades han det, det skulle behövas till fröet Volbara planterat i hans sinne, ett frö av en idé som nu långsamt växte, för att snart slå ut i full blom.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tor 23 maj 2013, 21:11

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Volbara såg längtansfullt efter Valoria som försvann med några mäktiga vingslag, suckade tyst, knappt märkbart, innan han åter riktade sina röda ögon mot Terock igen. De båda hanarna tycktes glida in i eftertänksamhet.. för Volbara kunde inte släppa Valoria med tanken, och Terock sinne tycktes vara någon annan stans.

Och innan de visste ordet av var Valoria tillbaka med en nyfångad get. Imponerad spetsade Volbara öronen, stjärten vaggade lojt till.

Varsågod. Ta för er.

Volbara hade knappt tänkt på hur hungrig han var förrens han såg hur Terock högg in på det fortfarande varma djuret, slet upp huden för att komma åt det saftiga köttet. Volbara slickade sig om nosen som hastigast innan även han högg in på Valorias fångst. Trots att hon kanske inte var den duktigaste fiskaren var hon en fena på landdjur. Medan han åt mindes han tillbaka på dagen då han och Valoria först kom till Numoori, där över kusten. Hur de landat på den smala bron som visade vägen in i landet, hur de somnat i värmen från varandras kroppar. Volbara log vagt vid minnet, men leendet suddades strax ut när Terock åter tog till orda, den här gången i form av en fråga riktad mot Valoria. Volbara spetsade öronen och slickade bort blodet om nosen, blicken pendlade från Terock till Valoria.

Så vitt Volbara kom ihåg hade hon levt med sin familj hela livet - en familj vars öde slutade i tragedi.


Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    fre 24 maj 2013, 19:31


Hon kollade på när den stora hanen högg in i hennes fångst, och sedan Volbara. Hennes kropp behövde föda, men Volbara var viktigare än henne. Så hon lät honom äta i fred, och om han åt upp allt - fick hon klara sig utan.
- Hmm... Du då, Valoria, har du tillhört någon flock? hörde hon Terock säga, och hon kände ett hugg i hjärtat. Skulle hon ljuga och säga 'ja, det har jag' eller skulle hon berätta sanningen? Han var en flockvarg. Tyckte flockvargar mindre om vargar som aldrig tillhört någon flock? Men Valoria var en tik som inte brydde sig om mycket vad andra tyckte, hon gick sin egna väg helt enkelt.
"Nej." sa hon med sin skarpa röst. Skulle hon berätta mer? Ville han höra mer? Hur skulle han reagera?

Hon fnös lågt för sig själv och tittade bort. Skämdes. Under hela sitt liv hade hon ingen aning om hur det vara med i en flock. Fast för henne lät det som att vara instängd på ett sätt. Ofri.


Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    lör 25 maj 2013, 14:46

Terock betraktade henne tyst i väntan på hennes svar, hon såg ut att tänka efter en stund innan hon svarade.
"Nej."Sade hon, och vände bort blicken. För honom verkade det som att hon skämdes över det.
- Varför vände du bort blicken sådär, Valoria? undrade han mjukt.
- Det är väl inget att skämmas för? Jag var utan flock i mer än halva mitt liv innan jag gick med i Cierzo, tack vare min käresta. Och än är det ju inte försent för dig. sade han leende.

[it -.-]
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    lör 25 maj 2013, 17:49

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Volbara blev mätt, och en var det en hel del kvar på geten för Valoria att äta. Han fuktade sin nos och lyssnade på konversationen mellan Terock och Valoria, blicken pendlade mellan de båda fakargerna.
"Inga flockar här verkar vara gästvänliga precis." mumlade han och höjde en blodig tass mot sin mun för att tvätta bort det värsta. Åja, nog mindes han dagen där i öknen i öster. De hade inte hunnit färdas särskilt länge genom sanddynerna innan en stor, mörk hanne dykt upp och avfärdat dem från platsen. Turligt nog slapp de undan utan gruff - men Volbara visste redan då att det var en flock som ogärna släppte in främlingar.

Var alla flockar i Numoori likadana?

Fundersamt tvättade han av sig och inväntade Valorias svar.


Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    sön 26 maj 2013, 12:24


Valoria lyssnade på vad den stora hanen hade att säga. Han sa att det fanns gott om tid för henne att bli medlem i en flock. Hah! Ingen ville ha henne, det visste hon mycket väl. Hon var alldeles för kaxig, och de flesta vargar hon mött här i detta land hade velat att hon skulle hålla tyst. Så var det bara med det.

Hon vände blicken mot Volbara och sedan på geten, än fanns det kvar till henne.
"Ingen vill ha mig helt enkelt." började hon lågt Inte ens Volbara verkade vela ha henne längre. "Därför vände jag bort blicken."

Sakta gick hon fram till geten och slängde en blick till Volbara för att se ifall det var okej att hon åt, fast hon väntade inte på hans godkännande, utan hungern var för stark. Hon högg in i geten, drog loss en bit kött, tuggade och svalde. En del bitar svalde hon helt - likt en fågel. När hon var klar knyckte hon på nacken och sträckte på sig. Det var kanske dags för henne att ge sig av? Ensam? Igen?
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    sön 26 maj 2013, 13:32

Han klippte med öronen då han lyssnade på de båda vargarna.
"Inga flockar här verkar vara gästvänliga precis."
- Det beror på vilken flock du stöter på, sade han enkelt och vände blicken mot Valoria när hon talade.
"Ingen vill ha mig helt enkelt. Därför vände jag bort blicken," sade hon och han stod tyst en stund och lät henne äta ifred.

När hon ätit klart tog han upp ämnet igen och svarade henne.
- Vill ingen ha dig? Om det är sant så märks det inte. Du kom inte hit ensam, vilket betyder att Volbara vill vara med dig, antog han och kastade en nästan omärklig, frågande blick på Volbara innan han fortsatte.
- Och jag hade inte haft något emot att du var med i samma flock som jag. Så jag förstår inte riktigt vad du menar med att ingen vill ha dig, för det är inte sant. sade han helt ärligt och reste sig upp med ett prasslande från vingarna. Helt tyst stod han sedan och såg på henne med ett litet leende och väntade på svar.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    sön 26 maj 2013, 20:48

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Volbara rodnade lätt vid Terocks ord och slog bort blicken. Självklart ville han ha Valoria. Hon var den enda han ville ha, det enda han begärde i denna värld, men kunde hon verkligen känna likadant? Brann det känslor gentemot honom bakom de där underbara, cerisa ögonen? Volbara sträckte på sig en aning och såg på de båda fakargerna. Hade det inte varit för hans päls hade säkert en röd färg varit synlig på hans kinder.
"Såklart jag vill vara med dig." mumlade han lågmält, men högt nog för att höras.


Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    sön 26 maj 2013, 21:04


Valoria slickade sig om munnen när hon ätit klart. Hon vände sin ljusa blick mot den stora fakarghanen. Hon såg hur ett leende spred sig på hans läppar.
"Du har helt enkelt inte sett min andra sida." sa hon sakta. För det hade han inte.

"Såklart jag vill vara med dig."

Valoria ryckte till. Hade hon precis hört det från honom? Hade hon det? Hennes svans viftade till en aning bakom henne, innan den slutade vifta. Hon vågade inte titta på honom, utan istället knyckte hon på nacken. Var det inte dags för henne att flyga vidare nu? Volbara ville väl hitta någon att vara med resten av livet, och hannen verkade ha sina drömmar. Vore det inte bäst om hon gav sig av?

Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    sön 26 maj 2013, 21:21

"Du har helt enkelt inte sett min andra sida."
Hennes ord fick honom att frusta till av skratt.
- Och du har inte sett min, sade han, brett leende. Han undrade hur "hennes andra sida" var, och skulle precis fråga henne när Volbara talade.
"Såklart jag vill vara med dig."
Terock tystnade och leendet försvann när han betraktade de båda. Vad var det mellan dom? Han såg ett litet, litet glädjetecken från Valoria, men inget mer. Hon såg inte ens på Volbara.

Det var nu eller aldrig.
Efter att han funderat en stund lade han fram sin fråga.
- Vad skulle ni två tycka om att starta en flock med mig? undrade han med en så neutral ton som möjligt, men lyssnade man noga hade man kunnat höra spänningen bakom hans fråga. Han var spänd på deras svar, men visste att om han inte frågat snart skulle deras lilla grupp ha splittrats, och han skulle inte få fler chanser att fråga dom.

Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    sön 26 maj 2013, 22:05

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d



Vad skulle ni två tycka om att starta en flock med mig?

Volbara vände blicken mot Terock och såg på honom med en förbryllad, allvarlig min. Funderade ett slag över förslaget, lät det sjunka in. En flock, ja, vad innebar det? Att starta en flock? Ansvar, plikter och säkert även många konflikter med andra vargar. Volbara bet sig omärkligt i underläppen. Ansvar... Det var länge sedan han tagit riktigt ansvar för något. Tog han ansvar för Valoria? Ja, det gjorde han. Ställde hon till med något var han alltid där och städade upp röran efter henne - men han trivdes med det. Han älskade det. Hon var hans ansvar, han hade en plikt mot henne.

Att beskydda henne. Att finnas där.

Men en flock var så mycket mer. Så många liv att vaka över, om flocken växte till sig. Å andra sidan kunde en flock ge så många fördelar. Marker, makt, respekt. En sorts gemenskap och del av livet som Volbara i princip glömt bort. Det var så länge sedan han lämnade födelseflocken med Valoria. Så länge sedan han återvände från en lång fisketur och välkomnades av Barrabas glada, hurtiga stämma, Isoldes väna blick. En varm brasa som sprakade uppe på klippan, omringad av klanens många fakarger. De sjöng, dansade, berättade sagor och legender om odjur från havens djup och jordens tak. Det var en fröjdsamtid - även under stridstider höll klanen moralen hög och de kämpade tillsammans. Som en.

All denna spekulering fick Volbara att långsamt, fortfarande eftertänksamt, nicka. Acceptans.

"Jag känner dig ännu inte så väl, Terock." Han höjde rösten nu en aning, den var dov men med en lätt hes klang. Volbara hade en vacker röst. "Men jag antar att det går att ändra på. Länge har jag saknat gemenskapen hos en flock, ett hem att återvända till. Så jag accepterar."
Han vände sig mot Valoria, och den högtidliga minen blev mjuk. Inbjudande. Det var nästan som om han försökte övertala henne med bara sin röda, varma blick.

"Säg ja. Följ med, så ska vi alltid vara tillsammans, min kära."

Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    mån 27 maj 2013, 20:56


Hon hade gjort sig redo för att flyga därifrån när den stora hannen sa något.

Vad skulle ni två tycka om att starta en flock med mig?

Valoria stannade mitt i steget och vände blicken mot Terock. Och så hörde hon Volbara prata. Han accepterade. Fan. Han kollade på henne med en vädjande blick. Fan.

Oroligt klippte hon med öronen, hon flackade en aning med blicken. Hon knyckte på nacken och tryckte öronen hårt mot nacken. Detta var främmande för henne. Hur var det att leva i en flock? Svagt visade hon de vassa tänderna - inte hotfullt - utan av rädsla.

"Nej." morrade hon fram. Inte heller detta hotfullt utan av osäkerhet. Om hon var med i en flock, då skulle hon ha massor med plikter och sånt att göra - och det var ingenting Valoria tyckte om. Hon ville ta dagen som den kommer, utan att behöva oroa sig för massor med skit. Och detta var skit.

Hon slängde en blick på Volbara. Saknade han flocklivet? Ville han hitta någon att dela sitt liv med? Genom flocken?

Osäkert tittade hon bort.

Det var inte ofta Valoria betedde sig på det här viset. Men aldrig hade hon blivit tillfrågad en flock. Aldrig. Tänderna var fortfarande blottarna och öronen låg tätt mot nacken. Osäker.
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    mån 27 maj 2013, 23:32

Han lös upp vid Volbaras svar, och all spänningen släppte. Han hade sagt ja!
- Det ändrar jag gärna på, sade han leende och vände förväntansfullt blicken mot Valoria. Vad skulle hon svara? Hon verkade osäker, rädd.
Hans leende dog bort när han såg hennes reaktion.
"Nej."
Han såg undrande på henne, förvånad över hennes plötsliga osäkerhet.
- varför, Valoria? undrade han mjukt och tog ett försiktigt steg mot henne.
Varför ville hon inte gå med i flocken? Vad var hon rädd för?

Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 28 maj 2013, 17:28

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Volbara log inte, utan nickade bara allvarsamt mot Terock men kände en gnista hopp tändas inom honom. Kanske skulle saker bli annorlunda, bättre, med en flock. Kanske skulle han få något att kämpa för - med Valoria vid sin sida..

Men hoppet dog ut lika snart som det tänts när Valoria gav sitt svar.

Nej.

Volbara såg mot henne, höll nästan andan och kände ett sting av besvikelse. Var detta hans fel? Föraktade hon honom verkligen så? Anledningen till detta hat kunde han förvisso förstå - och han tänkte göra allt till sin makt för att vända på det, göra det till det bättre.

Han reste sig och närmade sig Valoria, slog sig ner alldeles vid hennes sida och nosade henne lätt över pannan. En smula frånvarande suckade han lågt. Det var länge sedan han fått känna henne på såhär nära håll. Hennes doft...
Volbara kom till sans och lät sin nos vandra mot hennes öra.
"Tänk över det, Valoria." mumlade han lågmält. "Det här kan bli en chans för oss att börja om på nytt. Här, i Numoori."
Volbara höjde huvudet igen och såg på sin älskade. Han var inte redo att be om ursäkt än.. nej, det var för tidigt. Han kunde inte erkänna - särskilt inte inför Terocks gröna ögon.

Det fick vänta. Bara han fick chansen...
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 28 maj 2013, 20:44


Ja varför egentligen? Valoria hade inget svar på den frågan. Hon visste inte varför. Var hon så feg?

Hon kollade upp mot Volbara när han närmade sig henne, hon tittade ner i marken - fortfarande med öronen hårt mot nacken. När han slog sig ner bredvid henne blev hon nervös. Han hade inte varit så nära henne på en lång lång tid.

"Tänk över det, Valoria. Det här kan bli en chans för oss att börja om på nytt. Här, i Numoori."

Börja om på nytt. Det lät inte lockande för henne. Men när hon såg Volbara. Han ville verkligen det här. Hon vände blicken mot honom och tittade djupt in i hans vackra ögon. Hon suckade lågt och nickade. Detta var för Volbara. Hon hade orsakat så mycket skada i hans liv .. Hon skakade bort tankarna och kollade på Terock.
"Visst." sa hon bara och vände bort blicken.


Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 28 maj 2013, 21:09

"Visst."
Det enkla, korta ordet fick honom att skratta till av lättnad, han hade inte märkt hur spänd han var förrän hon svarade ja.
- Tack, sade han med svansen gungande från sida till sida bakom honom.
Han hade en flock!

Då glädjeruset lagt sig en aning såg han på de båda vargarna.
- Ehm... Vad ska vi kalla oss? undrade han osäkert och satte sig ner.
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Storm [Volbara, Valoria]    tis 28 maj 2013, 21:19

Storm [Volbara, Valoria] - Sida 2 35apx1d


Glad över Valorias ändrade uppfattning började Volbaras stjärt vagga från sida till sida, och han log - ett svagt leende förvisso, men det fanns fortfarande där.
När Terock åter tog till orda vände Volbara blicken åt hans håll med en tveksam min.

Namn hade nog aldrig varit Volbaras starka sida. Vad kunde man kalla en flock, egentligen?

Han sjönk in i djupa tankar, spekulerade på vad som skulle kunna passa deras lilla grupp.
 
Storm [Volbara, Valoria]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» I WILL ALWAYS LOVE YOU. [Volbara.]
» Southern Winds [Volbara]
» A new beginning. [Volbara, Terock.]
» A completely different life (Terock och Volbara)
» Hela mitt hjärta [Volbara]
Hoppa till annat forum: