Pågående Event
Senaste ämnen
» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Oväntat resesällskap (P)
Igår på 18:33 av Achilles

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

» Babys first mayhem [Acula-kullen]
Igår på 01:45 av Reegar

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mivi-Studio - Avatarer Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mivi-Studio - Avatarer Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mivi-Studio - Avatarer

Gå ner 
+40
Paletearz
Lirio
Diversea
Mitri
Valoria
Diablo
Teck
BloodQueen
Acier
Asynja
Zeltak
Aniara
Filia Ignis
Dominique
Kasai
Zhetan
Tramptass
Koto
Airica
Zephyr
Roy
Demethra
Black
Eira
Dhalai
Tannin
Zaynah
Fatima
Malvado
Kratos
Frost
Colosseum
Zey-So
Iwaku
Bushi
Erakan
Pheobe
Aisu
Sirocco
Mivria
44 posters
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Mivi-Studio - Avatarer    ons 05 sep 2012, 22:08

Jag tänkte att det kanske vore dags för mig att skapa en liten studio nu där jag kan rita åt alla möjliga Nissar på sidan, speciellt nu när jag inväntar att kurserna ska börja om ett par veckor (!) så har en del tid över om dagarna så tänkte jag passa på. Det brukar ju alltid finnas de som är i behov av en bild, så hoppas att det kanske finns någon där ute som skulle uppskatta en.

Jag har valt att bara göra enkla bilder som går snabbt att göra för att istället kunna rita till fler medlemmar utan lika lång väntetid, och det jag hade tänkt erbjuda är en liten avatarer i samma stil som jag har till mina karaktärer som ni kan se nedan.
Mivi-Studio - Avatarer 3-92Mivi-Studio - Avatarer 8-90Mivi-Studio - Avatarer 17-76Mivi-Studio - Avatarer 153-4Mivi-Studio - Avatarer 339-47Mivi-Studio - Avatarer 510-62Mivi-Studio - Avatarer 9-21
Färdiga bilder:
1. Mistral 2. Malvado 3. Zephyr 4. Nyaldi 5. Roy 6. Armageddon 7. Zey-So 8. Colosseum 9. Frost 10. Damon 11. Zaynah 12. Wind 13. Tannin 14. Lysander
1.Mivi-Studio - Avatarer Mistralavatar 2.Mivi-Studio - Avatarer Malvadoavatar 3. Mivi-Studio - Avatarer Zephyravatar
4.Mivi-Studio - Avatarer Nyaldiavatar 5.Mivi-Studio - Avatarer Royavatar6.Mivi-Studio - Avatarer Armageddonavatar2
7.Mivi-Studio - Avatarer Zeysoavatarklar 8.Mivi-Studio - Avatarer Colosseumversion3 9. Mivi-Studio - Avatarer Frostavatar


10. Mivi-Studio - Avatarer Damonavatar11. Mivi-Studio - Avatarer Zaynahavatar12. Mivi-Studio - Avatarer Windavatarutanron

13.Mivi-Studio - Avatarer Caq414. Mivi-Studio - Avatarer Qgpw




Bilderna är 150x150, ganska klassisk avatar-storlek som kan användas i de flesta forum. Png-Format med genomskinlig bakgrund.

Vill man istället ha JPG bild, eller en med helfärgad bakgrund så går det självklart att ordna om så önskas, men om inget sägs utgår jag från de jag gjort tidigare i format och utseende.

Du väljer en karaktär som du vill ha en avatar till, och som du vill ha en porträttbild på. Inga helkropps-avatarer denna gång. Man kan önska högst 1 per medlem. Alla kan önska på, och jag ritar dem i tur och ordning som de kommer in, och det tar den tid det tar. Inget tjat på mig att man vill ha sin avatar, den kommer när den kommer.

Vet att det kan vara människor som önskat tidigare, men nu är det denna som gäller när de kommer till avatarer.

Mall
Karaktär: [namnet på karaktären, samt gärna något kort som beskriver personligheten. Om det är karaktärer jag inte känner till vill jag gärna veta något om dem för att kunna fånga karaktärens personlighet.]
Hänvisning till utseende: [Jag föredrar att man lägger in en bild, eller länkar till en passande. Vill inte behöva leta efter utseendet, tar bara onödig tid. Det viktigaste är att det är bra bild som visar karaktärens design i ansiktet med ögonfärg osv. Vill man lägga till skriftlig beskrivning om det är detaljer som skiljer sig år det bra.]
Övriga önskemål på bilden: [Om man vill att karaktären ska utstråla en speciell känsla, föredrar med bakgrund än utan osv..]

Alla för önska bilder oavsett, jag skiljer inte på folk. Försti kvarn är det enda som gäller. =)


Fridens Liljor <3

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?


Senast ändrad av Mivria den tor 29 aug 2013, 13:26, ändrad totalt 22 gånger
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    ons 05 sep 2012, 22:17

ååh. <3 Dina avatarer är så söta. <3

Jag skulle vilja ha en till Mistral om det är okej. :3

Karaktär: Mistral. Som till Sleazoid och Hinata. Har inte riktigt kommit fram till hur han är som person. Men en något tillbakadragen liten kille som inte är så vidare bra på känslor liksom farsan. Men han har ändå ett stort hjärta. Lite tafatt kan man kanske kalla honom.
Hänvisning till utseende: https://numoori.swedishforum.net/u449 Här är hans utseende. Lite kladdigt ifylld lineart men ja, på ett ungefär.
Övriga önskemål på bilden: Han har förlorat mor och far är trebent. x3 Han har sina syskon men ändå känner han sig ensam och vilsen. Kanske något som kan visas i bilden? Han är i alla fall ingen happyclappy liten valp som ser gott i allt och alla. :P Vill gärna ha genomskinlig bakgrund i png-format. ^^
Aisu
Aisu 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    ons 05 sep 2012, 22:18

Åhhhhhhh. MALLIS VILL HA EN <3

Karaktär: Malvado
Utseende: Svart med röda ögon... har har lite ärr också som är; ett bitmärke över nosryggen. (Ett stort ärr på bogen och ett i nacken, men tror inte det kommer synas på bilden ändå?)
Önskemål: Skulle vilja ha den så som jag skulle vilja ha den på huden framöver ;) Dvs som Niaras stora bild (den på dA), plus ansiktsuttrycket i form av ett flin eller liknande. Detta är såklart om du kan/orkar/har lust att göra. Annars får du välja helt fritt när det gäller uttryck och ställning :)

Edit: Tänkte bara lägga till att det är en PNG-bild jag vill ha ^^

Herp derp
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    ons 05 sep 2012, 22:25

underbart! :DDD
Fyller i en mall nu med en gång!



Karaktär: Zephyr - en liten, förvirrad, men nyfiken valp.
Hänvisning till utseende: Utseende hittar du här, på den understa bilden. Dvs, han har orangefärgade ögon, gröna öron, mörkare grå i 'ansiktet' med ett grönt sträck från nosen till upp mellan ögonen, den är formad som en triangel. Hans kropp är mer formad som en dobermanns, så det är något du kan ha i åtanke när du ritar :)
Övriga önskemål på bilden: Inget direkt.. men att det framgår att han är en valp? xD
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    ons 05 sep 2012, 22:40

Men vid Duraneirs sken vad åsum <3

Karaktär: Nyaldi Lite skruvad, men allmänt glad xD
Hänvisning till utseende: Länk till profil, se namn ovan <3 men hon är inte så jättesvår.. svart, med sleazoid-gröna ögon (typ mörkare grönt med stänk av gulgrönt) Översta bilden på pressen ger nog en rätt bra idé om hur hennes ögon ser ut ^^
Övriga önskemål på bilden: Vill inte ha bakgrund ^^ och hon skulle gärna kunna se i kors på något underligt vis xD Eller så bara ett enormt, brett leende som typ påminner om katten i alice-i-underlandet >8)
Vill även att bilden ska vara på henne som vuxen, och inte som valp - även om hon är det nu ^^
Bushi
Bushi 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    ons 05 sep 2012, 22:48

Karaktär: Roy. Hmm, eftersom att han inte är skapad ännu så har jag lite svårt för hanns personlighet. Men han är en rättvis ung hanne ^^
Hänvisning till utseende: Svart i grunden med två gråa nyanser i lugen. Ljusare längst ut i topparna med lite mörkare längre in. Även vit runt om ögonen. Som du kanske kan se här^^ Ögon som är ljusa men inte 'isblåa' ^^ Och här kan du se hur det ser ut bakom hans lugg^^ Räcker det mån tro?
Övriga önskemål på bilden: Hmm... Om du skulle kunna lyckas fånga den där känslan av 'rättvisa' i honom hade varit helnice : D Eller så gör du det du känner passar ^^ Är öppen för det mesta och inte alls kräsen~


Senast ändrad av Bushi den fre 07 sep 2012, 19:16, ändrad totalt 1 gång
Iwaku
Iwaku 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 11:19

Karaktär: Armageddon, Tystlåten varelse som är väldigt intensiv och skarp i sin utstrålning. Har ett ganska elakt sinnelag, men fortfarande ung och inte riktigt fastställd.
Hänvisning till utseende: https://numoori.swedishforum.net/u51
Har väl ingen direkt beskrivning till Geddon. Han ser lite random ut just nu och kommer säkert ändras i framtiden så det sprakar om det xD
Övriga önskemål på bilden: Utan bakgrund, han ska vara bara 'skarp' i sin utstrålning ;) Lycka till <3
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 13:41

Karaktär: Zey-So
Utseende: Mycket kattlik i utseendet, stora gröna ögon, litet trekantigt ansikte, leopardmönstrerad. Cremefärgad med brun mönster. Runda öron med två silverringar i vänstra örat och en guldring i högra.
Colosseum
Colosseum 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 14:10

åå, så underbart. Skulle behöva en bild till min TDN-kille :D

Karaktär: Colosseum
Hänvisning till utseende: kolla profilbilden han har nu :) Svart päls, korthårig, väldigt sådär neutral utan speciella luggar och manar eller tecken och klösmärken. Gula ögon i en kall färg.
Övriga önskemål på bilden: Han har ju sin kraft, Wagerna. De är som en mörk dimma som kan tjockna på och dölja sikt, med hans styrka bilda gift och blablablaa.. Sen om de är få, kan de se ut bara som en liten vindpust som virvlar till, en vindpust som är liksom svartmålad, halv genomskinlig... jävligt bra förklaring, häsha. Colosseum själv är ju en sån där typ som smyger fram med huvudet i mankhöjd, lömsk blick, väsig stämma, flinande blick och guppade "axlar" när han går (det vi kallar axlar, på vargen är det typ... ingen aning... Det som syns så bra på kattdjur som guppar upp och ner bakom nacken.. det är ju axlarna... visst..? skulderblad?), han är en ganska slank varg, men missförstå inte nu- han är inget kattdjur. Vargelivarg. :')



sååå ledsen om hela den här grejen blev skitromsig.
Frost
Frost 
 

Spelas av : Linnea


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 14:43

Frostie vill ha en =D

Namn: Frost
Han är en elak, svart mörkervarg med eld som kraft, glödande röda ögon och ser alltid skitelak ut ^^
Kratos
Kratos 
 

Spelas av : Teru


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 15:01

Skulle vara Awesome att se lilla Kratos plz? OvO ~<3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 16:13

Kul att det är så stort intresse!

Har laddat upp de två första. Hoppas de blev godkända. Borde hinna med ett par till idag.

Kratos: Om du vill ha en så får du fylla i min mall. Alla som vill får en såvida man inte redan fått en. Om du läser det jag skrev så står det att alla får söka.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 16:14

Men gud... jag älskar bilden! <3
Kratos
Kratos 
 

Spelas av : Teru


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 16:50

Karaktär: Kratos! :D
Hänvisning till utseende: Öhm..öhm..öhm..öhm.. Det här är de bästa jag kan få fram av honom tyvärr :c https://numoori.swedishforum.net/u290
Övriga önskemål på bilden: Ingen bakrund :3 och gärna som att pälsen smälter ihop med ''bakgrunden'' eller hur man ska säga x3 eller... gör hur som helst x3
Fatima
Fatima 
Död 

Spelas av : Mikkis | Död


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 17:42

Karaktär: Damon (honom kan du nog ;>)
Hänvisning till utseende: Tror inte att det behövs, eller? xD Stor tovig svart varg, lite rundare öron (inte spetsiga som många andra), brett huvud, mörkblåa ögon med vita streck under hihi
Övriga önskemål på bilden: Ingen färglagd bakgrund behövs :3 och ehm, någon speciell känsla, well han ska inte se arg ut eller så men heller inte glad xD *kan inte förklara*
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 17:47

Har laddat upp Zephyr's avatar nu. Hoppas den blev valpig nog ^^ (dålig på valpar i vanliga fall)

Malvado: Tack, kul att du gillar den <3

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Zaynah
Zaynah 
Antagen 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 19:23

Karaktär:Zaynah
Zaynah är en tik som ännu inte är helt bestämd i personlighet och så men hon längar efter att finna sin plats i livet men hon är ändå en rätt bestämd ung tik som vet vad hon vill och inte är rädd att "smutsa" ned tassarna.
Hänvisning till utseende:https://i.servimg.com/u/f35/16/45/03/26/zaynah10.jpg
(Gtrundtanken med hennes utseende är att hon är lite mer dingolik (lite kortare päls och lite störe något mer rundade öron.
Övriga önskemål på bilden: Inte direkt :-) Dina bilder är awsome!
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tor 06 sep 2012, 21:59

Jättesöt bild!! Älskar den! <3 Taaack. <3 :D
Tannin
Tannin 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    fre 07 sep 2012, 11:54

Åh, suuuper fina ju! Skulle vilja ha en ifall det går vägen :3

Karaktär: Tannin. En ung vren, son till Angelus och Medusa. Har en bekymmerslös syn på livet, men tyngs ned av sin kraft som gör det svårt för honom och som är mer en plåga än en gåva.
Hänvisning till utseende: Mja, eftersom att du har målat honom och det är i princip enda bilden på honom så hänvisar jag till den... Hihi! xD Men anar att du vet ungefär hur han ser ut, eftersom att bilden du gjorde blev på pricken som jag hade tänkt det i huvudet! 8D
Övriga önskemål på bilden: Utan bakgrund, precis som alla de andra bilderna du har som exempel i denna tråd. Och sedan är det aningen en lekfull/bekymmerslös/valpig min eller så en lite mer ledsen/plågad min. Det spelar ingen större roll, det är de två du har att välja mellan. Och sedan gärna en lite mer tonårsbild, istället för en valpbild.
Colosseum
Colosseum 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    fre 07 sep 2012, 19:55

åh jaa, malvado's blev supersöt ;D
avatar
Dhalai 
Valp 

Spelas av : Lea


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    lör 08 sep 2012, 08:55

Karaktär: Coticula. Hon rollas fram och medlem i Qu, så vet inget.

Hänvisning till utseende: Hon är ju varg med bältdjursskal, så det röda är skalet och det blåa syns som varg. Mivi-Studio - Avatarer Armadillowolf
Ett gult öga och ett orange. Spelar ingen roll vilken som blir vilken.

Övriga önskemål på bilden: Kan du måla henne som vuxen? Det skulle vara bäst. Utan bakgrund. Tack.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    lör 08 sep 2012, 17:26

Karaktär: WIND Wind är Beta i flocken Cierzo. Väldigt mild och vänlig av sig. Bryr sig om andra och har ett stort hjärta av guld.
Hänvisning till utseende: Hennes ögon är olikfärgade, ett är bärnstensbrunt, det andra är blått. Bilden: https://numoori.swedishforum.net/t1454-wind-spirit#14934
Övriga önskemål på bilden: Utan bakgrund, På bilden skall hon ha ett glad/lycklig leende på läpparna och hennes ögon skall ha en varm/mild känsla i sig.
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    sön 09 sep 2012, 13:27

Wow! Du ritar helt underbart Miv. Gotta say it.
Jag bara måste ha en! 8D

Mall:
Karaktär: Lysander. Eftersom han är en ny karaktär har jag inte riktigt koll på hans personlighet, but... Han är en ganska rå och smått ond typ. Svart humor och ironiska kommentarer på andras bekostnad är hans lilla specialitet. Hah, nejmen, han är ingen vänlig själ, ganska känslokall, och att skaffa vänner är inget han tänkt sig den närmsta framtiden. Kärlek är ett ord han inte förstår. Nästan alla mina karaktärer har haft en mjuk sida, skaffat partner och sånt. Ville prova att spela en elaking. :)
Hänvisning till utseende: https://numoori.swedishforum.net/u516
Övriga önskemål på bilden: Osynlig bakgrund, Png-format, Han ska spegla sin personliget, alltså kylig och mean. Gärna ett litet lurigt halvleende som pricken över i. C;

Thank you på the förhand!
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tis 11 sep 2012, 16:50

Har uppdaterat med två till klara avatarer. Låt mig veta om ni är nöjda när ni får era eller om det är något som ska ändras. Tråkigt om de inte används för att de inte blev som ni tänkt er, så var inte rädda för att säga till! Jag er snel :)

Ska försöka få en eller två klara till ikväll om jag får tid.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mivi-Studio - Avatarer    tis 11 sep 2012, 17:54

hrm. var uppdaterar du dem..? ':]
 
Mivi-Studio - Avatarer
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Virus lilla mini-studio
» Bahati's Studio: Open For Business!
Hoppa till annat forum: