Pågående Event
Senaste ämnen
» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 4:06 pm av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 2:42 pm av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 2:25 pm av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 11:47 pm av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis apr 30, 2024 11:46 pm av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis apr 30, 2024 10:20 pm av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis apr 30, 2024 1:58 pm av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån apr 29, 2024 2:41 pm av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön apr 28, 2024 10:24 pm av Malva

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Dicentra, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT

Gå ner 
+6
Niara
Demetrius
Fatima
Thrar
Nyaldi
Weed
10 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 02, 2012 10:29 pm

Tja! Tänkte fortsätta diskussionen om Ninjaargarna här, så att vi inte förstår den andra tråden haha.

I alla fall. Jag har snackat lite med Freja och hon håller med mig - även fast ingen av oss är aktiv på Numoori längre vill vi gärna behålla Ninjavargarna som de var. För oss var de mer som ett släkte än en egen ras, då de till grunden var i princip vanliga vargar fast de utvecklade speciella stridskunskaper. Det fanns två släkten, och när jag började rollspela som Weed här på Numoori var han den enda överlevande från Kiga, liksom Akaryuu var den enda överlevande från Oga. Akaryuu fick ju ett flertal valpar men om jag inte misstar mig helt så är Stripe den enda som finns kvar. Weed har också en dotter men ingen vet var hon är, haha. Alltså blir det skitkonstigt om rasen nu blir tillgänglig för alla, eftersom att de antingen måste vara besläktade med antingen Aka eller Weed, och det kommer fucka up båda släktträden och historian. Jag skulle nog inte tycka så mycket om att det dyker upp små kusiner eller sysslingar till min döda karaktär. Min och Frejas idé var ju att de skulle vara väldigt få, eftersom att det är en himla gammal ras.

Visserligen finns både Stripe och Yoru kvar, och de kan få valpar, men dessa kommer endast bli halvninjor. Har man mindre än 50% ninja i blodet börjar de ärftliga stridskunskaperna försvinna, så i det här fallet kommer rasen dö ut så småningom. I och för sig skulle det ju komma ett till släkte - Ikusa. Jag minns inte om de någonsin kom till Numoori eller om den idén dog ut? Men isåfall är det samma sak där, de borde ses som en flock/släkte/whatever istället för en öppen ras.

Jag hade gärna sett att Ninjavargarna levde kvar Numoori men då varken jag eller Freja kan hålla koll på dem längre skulle jag nog hellre se att de försvinner från sidan helt. Åtminstone från raslistan, men de som har överlevt får förstås leva vidare ännu längre. Istället kan de väl stå som en liten del av historian, eller att det åtminstone står någonstans om att det en gång fanns någonting som hette Ninjavargar. Då lever de ju kvar på något sätt i alla fall.

//Eran försvunne Weed
Nyaldi
Nyaldi 
Av Isblod 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 02, 2012 11:20 pm

Mohahahahha, jag kan inte hålla mig borta från trådar! xD
Ett litet förslag från min sida är att kanske lääääääääänge sedan så uppstod även ett annat släkte? Dock istället för att bli släktet ninjavarg utvecklade de sina förmågor åt något annat håll. Resultat: Ras/släkte som inte kallas Ninjavarg men som påminner om dem (lite som vrenen och raganan.. fast ändå inte.. jag är sååå bra på att förklara xD ) Typ.. jag vet inte.. Tempelriddare? Stoldatvarg? Kampvarg? De skulle alltså indirekt vara släkt med ninjan, men bara avlägset. Typ. Eller så utvecklades de av en slump parallellt. Eller så uppstod de magiskt för ett par generationer sedan. Eller... meh, de kläcktes ur ett ägg? xD

nu bollplankar jag bara möjligheter - om ni två hellre vill ha Ninjan som den är så respekterar jag det självfallet <3
(Ninjan skulle fortfarande bestå som den är, men i mitt förslag skulle ett liknande släkte av vargar på något magiskt sätt uppstå med eller utan koppling till ninjan, beroende på hur ni känner. Nu babblar jag igen.. make it stop! D8 )

//Nisha, m.f
Thrar
Thrar 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 02, 2012 11:28 pm

Jag röstar för att de kläcktes ur ett ägg. Tyckte det lät som det mest logiska.

Nä, men jag håller nog med Nisha här faktiskt. Även om jag inte har haft något större intresse för ninjan över lag xD Men jag tycker nog att den bästa kompromissen här skulle vara att, i och med att du Weed är like smygis på hela ninja-grejen eller vad jag ska säga, göra en ras eller något som påminner om ninjorna men som inte är det. Så nu har jag fått mitt sagt, vilken var i princip precis det som Nisha sa, så nu går jag. Farvääääl~

/GreyCaterpillar
Nyaldi
Nyaldi 
Av Isblod 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 02, 2012 11:39 pm

.. i vilket jag bara inflikar att [insert a name that makes sense]-vargarna såklart inte ska vara någon form av plagiat av ninjan om ni två som kommit på dem inte gillar idén! En häst är inte mindre häst bara för att man kallar den för gurka lixom.. xD
gfraejgjagjk känner att jag är för trött för att ge tydliga svar.. xD
Fatima
Fatima 
Död 

Spelas av : Mikkis | Död


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    mån sep 03, 2012 12:18 am

HAHAHA lite komiskt... Jag och Mivria pratade om att eventuellt införa en "kampvarg" som kommer ifrån min rollartid och finns med i Damons historia om nu ninjan tas bort helt och hållet. Men skriv inte mer i den är tråden nu, vi inväntar Zara som ska diskutera lite med Weedie <3
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 04, 2012 10:03 pm

Hm, vi vill nog bara behålla de två släkten som finns/funnits, att tillföra ett nytt nu skulle också bli knepigt. Som sagt ville jag och Aka ha lite koll när vi införde Ninjavargarna i Numoori eftersom att vi inte vill ha för många av dem. Kommer det ett nytt släkte nu som dessutom är öppet för alla finns ju risken att väldigt många skapar Ninjavargar, eftersom att många åtminstone ville spela dem förut (vet inte hur det ligger till med det dock). Och jag tror inte att så jättemånga förutom jag och Aka känner till så mycket kring ninjornas historia, riter och så vidare och eftersom att det är en väldigt stor del gällande den här rasen så känns det som att det inte skulle bli så.. seriöst, typ >:

Och ja, blir ju också skumt om det skapas en i princip likadan ras fast med ett nytt namn.. heh
Demetrius
Demetrius 
Vampyr 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 04, 2012 10:07 pm

Millan: Nej, ingen ras eller liknande historia eller nått. Bara utstickande kunskaper som man kan lära sig av endast vissa vargar. Det kommer komma upp senare, och det är en "ras" som inte kommer kunna fucka up ninjan på något sätt haha. Men Zaraaaaa kommer troligen skriva här snart D;
Niara
Niara 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 04, 2012 11:42 pm

Jag vill bara att det tas ett riktigt beslut snarast möjligt då vi som redan lagt ner mycket tid på att försöka bevara ninjan inte behöver göra det längre. Om vi inte kan göra en del av de ändringar vi skulle behöva göra för att ha kvar ninjan så kan vi inte ha kvar den oavsett. Vi kan inte ha en ras/släkte där medlemmar inte kan skapa nya karaktärer som skulle behöva vara släkt med Weed och Aka, de är inte hållbart av självklara skäl. Jag är nog av den personliga åsikten, och i form av admin, at ninjan aldrig borde varit på rassidan alls om ninjan var så privat att den var uppbyggd av två karaktärer. Ninjan borde ha hållits helt privat så skulle mindre människor påverkas nu.

Vill också förtydliga att, Nej, ingen i efterhand påhittad ras som ska vara en ninja-kopia, mest en ras som ändå hade liknande idéer bakom sig som mikkis rollspela med långt innan ninjan kom till Numoori som vi pratat om ifall vi ska föra in, men lagt på is för att vi redan har så många raser och för att vi ville satsa på ninjan, som ändå hade likheter, men långt ifrån samma ras/släkte. Men om ninjan nu skulle försvinna så kan vi istället föra in rasen istället.

För övrigt så är jag säker på att Zara tar det som en förolämpning att höra att rasen skulle bli dåligt omhändertagen tack vare dåligt kunnande från vår sida, hon har fått ta hand om rasen och göra försök till att bygga upp den igen för att hon var en av få som verkligen kunde något om rasen, även de som inte stod med i texterna. Vi ville inte göra något med rasen som skulle "förstöra" den, utan ville bevara just det som gjorde ninjan speciell. Zara skulle skriva en ny text som framför allt skulle beskriva och förklara ninjan även för en medlem som aldrig hört talas om ninjan, vilket tagit tid då det är en komplex ras med mycket historia, med de mindre ändringar vi skulle behövt göra. Jag har haft fullt förtroende i att Zara skulle tagit hand om rasen väl och värdigt, och därför har ninjan fått en chans alls. Hade det varit upp till övriga admins hade vi tagit bort ninjan för längesen. Därför skulle det kännas viktigt att låta Zara svara i tråden, men hon har tyvärr varit upptagen senaste dagarna.

Dessutom så spelar det mindre roll om vi inte kan kompromissa med de vi vill göra, och då vill jag bara få ett slut på det här så ninjan får vila i frid. Så om ni redan bestämt er för att ta bort ninjan får ni gärna meddela det ska vi respektera er önskan och ta bort den helt så får de kvarvarande leva sina liv tills de dör som de sista ninjorna.

Ledsen om jag låter bitter, har bara varit så lång diskussion om ninjan för oss nu om vad vi ska göra med den, så ville bara få sagt de jag ville så vi kan avsluta det hela så fort som möjligt så vi kan fokusera på andra raser istället, även om det är tråkigt för de som varit inblandade och engagerade i ninjan, samt för de som väntat på att få spela en.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    ons sep 05, 2012 6:38 pm

Ninjorna lades till på rassidan för väldigt länge sedan, som en privat ras, mest för att det på den tiden var många som spelade ninjavargar och för att medlemmar skulle få en större förståelse om vilka de var. Det har aldrig funnits något problem med att Ninjorna byggde på två karaktärer förrän nu, eftersom att vi båda två har slutat på sidan. Jag hade inte haft problem att ha släktingar till Weed om jag vore aktiv, jag vill bara inte att de ska dyka upp nu när jag inte har någon koll längre. Och det är ju just därför jag startade den här tråden så att vi kunde komma fram till någonting. Så om det var en nödvändighet eller inte att skriva upp Ninjavargarna på rassidan är väl ingen mening att diskutera nu - för när de gjordes hade vi ingen aning om hur Numoori skulle se ut idag.

Dessutom har jag aldrig förolämpat Zara på något sätt, jag sa att det förmodligen inte finns så många som kan mycket om Ninjorna, om hon själv känner att hon inte passar in bland dem förstår jag inte varför hon skulle ta åt sig. Jag har ju inte ens nämnt henne.

Jag förstår om ni har lagt ner mycket tid på det här men jag startade den här tråden så fort jag kunde när jag hade fått reda på att ni skulle skriva om informationen om Ninjavargarna, då Mikkis nämnde det till mig. Om ni inte hade velat slösa tid kunde ni snackat med mig innan ni ändrade rasen och skrev texterna, då det faktiskt var jag och Aka som tog rasen till Numoori och därför har en del av rättigheterna. För nu låter det lite som att det är mitt fel att ni har arbetat i onödan och att människor har påverkats av mitt beslut och det tycker jag ärligt talat är lite orättvist.


Senast ändrad av Weed den ons sep 05, 2012 7:34 pm, ändrad totalt 1 gång
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    ons sep 05, 2012 7:27 pm

Alltså, jag har spelat en ninja i fyra år nu, minst, och har suttit och diskuterat om dem med Aka väldigt mycket genom åren, för att jag tyckte det var en intressant och rolig ras som jag ville lära mig om, men även för att kunna spela den på bästa tänkbara sätt, göra den rättvisa osv. Jag är så som rollare helt enkelt, vill kunna så mycket som möjligt för att kunna rolla utan att känna sig begränsad pga okunskap. Och har dessutom väldigt lätt att minnas saker jag läser, haha, kallas ju den levande Numoori-wikipedian så xD nej men seriöst, saker fastnar i min skalle, så äre. Det vill säga att jag kommer ihåg i princip allt sen dess att jag först började rolla Stripe och jag blev intresserad av ninjorna, om rasen och om deras släkt och sånt. Kanske speciellt Ogan då jag inte spelat någon Kiga, men följde Tesshin och Weed väldigt mycket och har även läst en hel del info om Kigorna, så jag kan nog våga säga att jag tror jag har en ganska bra kunskap om ninjorna, deras historia, riter osv, det viktigaste för rasen, hur de fungerar och vad det grundas på. Ja du förstår nog hur jag tänker. Grejen var den att Lin och Mikkis satt och bollade om olika raser på våran skypechatt för ungefär ett halvår sen kanske och ninjan dök upp som samtalsämne. De visste inte riktigt vad de skulle göra av den då ingen av dem kunde någonting om dem, och tyckte att texten var alltför bristfallig för att de skulle förstå sig på dem, detta var i samma sväng som de började lägga rasernas tillstånd på admins helt och hållet för att lättare kunna kontrollera och ha koll över allting, så om rasskaparen skulle bli inaktiv så kunde rasen ändå fortsätta att leva i Numoori. Och det är ju ganska logiskt egentligen, inte för att ta några rättigheter ifrån skaparen som tog rasen till sidan, utan endast för sidans bästa, för det är ju ingen större idé att ha en ras på rassidan som inte kan spelas, eller tas in nya karaktärer av kanske man istället ska säga. Hur som helst, jag var där då så började prata med dem lite om ninjorna, förklara lite lätt vad de var för nåra helt enkelt (detta var innan jag blev mod), och de sa att ninjorna antagligen skulle behöva ändras lite, anpassas till Numoori om de skulle gå att spela, göra det enklare för folk att förstå dem och ja, ge dem en möjlighet att spela dem, dock med tillstånd som det alltid varit, just för att det är som ett mellanting mellan vampyr och vanlig varg förmågor räknat. Inte något man vill ha en hel hop rännandes omkring av, dels för att de kräver lite av sin spelare, dels med respekt för historian och släktet, och kort och gott också för att de är som de är, har förhöjda förmågor och annat. Mja, så vi kom fram till att jag skulle förklara dem lite mer ingående för Lin och sen även att jag skulle skriva ihop en ny text till dem som kunde förklara dem bättre, just för att de ansåg att jag var den som kunde rasen bäst av de aktiva, och spelat en så pass länge, för att inte tala om att jag älskar dem ^^ Så det var ingen tvekan om att jag tog på mig det, dels för att jag ville ge dem en chans till att få vara kvar på sidan då det är en underbar ras och dels för att jag då skulle kunna försöka väva in så mycket som möjligt av det som funnits förut så att de skulle behöva ändras så lite som möjligt. Tanken var aldrig någonsin att de som ras på något sätt skulle ändras, inte grunden i dem, deras förmågor och färdigheter, utan att de skulle få lite tydligare svagheter (vilka jag utgick utifrån logik när jag satte ihop dem), och att de helt enkelt bara skulle förklaras på djupet så att en ej införstådd i dem skulle kunna förstå dem genom texten, få en liten uppfräschning på den fronten. Den delen som skulle ändras var en del av historien. Jag har lusläst allting i mitt minne om alla de ninjor jag kunde historian om och pusslat ihop det för att ändra så lite händelser som möjligt, men saken var den att de skulle ha härstammat ifrån ett avlägset område i Numoori istället för utanför landet, Wintera, som du kan se på den nya kartan så ligger det som en väldigt avlägsen halvö omgiven av berg och hav. Så principen är densamma att de skulle levt klanvis och att sedan branden inträffade och dödade de flesta av ninjorna, vilket först då gjorde så att ninjorna sökte sig över bergen in till resten av Numoori för att deras ställe ödelades till största delen av branden där många omkom, ännu en orsak. De levde ju liksom ett bra liv där, så att inte vandrat över tidigare intresserade inte dem, kanske någon enstaka, men inte så att de blev ''upptäckta''. Anledningen till att de skulle flyttas till Numoori var just den att det skulle göra det mer möjligt för att det skulle kunna komma nya ninjor då jag vet det är flera som velat spela dem men dels inte förstått dem eller dels inte kunnat. Om du förstår hur jag tänker så kort och gott, jag har verkligen försökt och slitit med att knyta ihop alla trådar jag känner till för att inte behöva ändra mer än nödvändigt eller röra till i de karaktärernas historia när det kommer till händelser. Mest av allt är det dock endast att förklara dem bättre som är saken med den nya texten. Jag har inget emot att svara på vidare frågor om hur det är tänkt eller hur det blir, vill som sagt endast att rasen ska få bevaras så som den är till så mycket som är möjligt ^^
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik:     tis sep 11, 2012 8:16 pm

Hm, jag och Freja står nog fortfarande fast vid att vi inte vill ändra på någonting. När vi skrev informationen om Ninjavargarna utgick vi från en Plot som liksom byggde upp hela rasen, och den vill i behålla. Och angående dras förmågor är de inte direkt oövervinnliga, deras förhöjda förmågor mäter sig ju knappast med vampyrernas, och deras krafter är sällan särskilt starka. Grejen är baera att de har bra stridskunskaper (som de sällan använder, inte Oga i alla fall) och att de tränas från barnsben. Ta Weed som ett exempel, han är helt kraftlös och tanig som ett as, inte särskilt stor och inte stark heller för den delen. Men Ninjorna förlitar sig hellre till kunskap än stryka och krafter. Visst kan man göra en Ninja övermäktig genom att ge den extrem styrka och eld som kraft - men så kan man göra med alla raser. Så ja, inte heller där ser vi att någonting borde ändras.

Vi förstår att ni inte hade tänkt på något sätt förstöra eller göra om rasen helt, det är väldigt fint av er att ni har försökt hitta en lösning för det här att fungera. Men då hoppas jag att ni också förstår oss när vi säger att vi hellre vill låta rasen vila i frid, och att vi inte vill ändra någonting i varken Ninjavargarnas historia eller egenskaper när vi inte längre finns med på sidan. Att det skulle finnas fler överlevare från branden går liksom emot både Akas och Weeds historia. Därför kom vi båda överrens om att det känns bättre för oss att låta Ninjavargarna gå i graven.

De som redan är Ninjor får självklart leva vidare, och of course kan de å valpar. Men inga nya släkten kan dyka upp och inte heller renrasiga Ninjavargar. Det är ju så det går till in real life också - raser dör ut när individerna blir för få, så jag kan inte se något problem med det, och jag förstår inte heller vilka som skulle bli påverkade av vårat beslut. Det finns ju bara två stycken av den här rasen kvar i Numoori. Och jag är ledsen om jag har gjort någonting besvärligt för er nu, förstår om det är surt att lägga ner tid på texter som ändå måste raderas, men jag håller fast vid att ni skulle sagt till oss innan ni beslutade er för någonting.

Sååå, vill bara understryka att vi inte på något sätt är otacksamma för att ni tog er tiden att försöka lösa det här, men vi vill helt enkelt inte ha kvar Ninjorna i Numoori när inte vi finns här längre.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 11, 2012 8:51 pm

''Och angående dras förmågor är de inte direkt oövervinnliga, deras förhöjda förmågor mäter sig ju knappast med vampyrernas, och deras krafter är sällan särskilt starka. Grejen är baera att de har bra stridskunskaper (som de sällan använder, inte Oga i alla fall) och att de tränas från barnsben.''

Jag vet det, jag har spelat en sen han var valp som sagt, och vet hur de fungerar, men för en som inte är insatt så kan de lätt kanske ses som starka, för de är ju faktiskt starkare än en vanlig varg rent generellt oavsett om de använder sig av det eller inte.

''Men inga nya släkten kan dyka upp och inte heller renrasiga Ninjavargar.''

Principen var inte att det skulle dyka upp något nytt släkte eller någon ny klan, utan endast möjliggöra för fler av de i släktet som överlevde branden att kunna komma till landet (ta t.ex Hagetsuei som kom i efterhand), just för att det fanns flertalet folk som var intresserade av att spela en ninja, och det finns folk det påverkar, inte endast mig och Bubbah. Och det skulle aldrig bli invasion av dem eller så, det var aldrig tanken.

Dock så kan jag tycka att allt detta känns en aning surt ja, dels för att jag lagt ner flera år på att kämpa för någonting som sedan endast ska slängas iväg?? Då pratar jag inte om texterna, utan om rollningen med min ninja, alla hans livsmål, och flocken han skapade för att få det hela att leva vidare, ägna sitt liv åt godheten och ninjornas samt Heros filosofi. Om nu detta var eran åsikt, att ni inte ville ha kvar dem om ni inte var kvar, varför sa ni inte det då när ni först blev off?? Då hade vi sluppit allt detta, och skulle inte behövt göra flera personer besvikna. Det finns flera som har frågat om tillstånd för ninjor. Jag förstår era synpunkter, det är inte det, tycker bara att det är en aning oschysst att efter så lång tid dyka upp och ta bort dem. Min åsikt visserligen, och du får ursäkta om jag låter irriterad, men jag har kämpat för att rasen skulle leva vidare väldigt länge nu, och ja, känns bara lite uppgivet eller vad man ska säga.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 11, 2012 9:54 pm

Alltså, ger ni oss ett val får ni väl acceptera vårat beslut. Du kan inte kalla oss oschyssta för att vi inte vill ha kvar rasen på sidan om det var ni som sa till oss att vi har rättigheterna att göra så.

Jag fattar ärligt talat inte vad vi har gjort för fel. Så fort Mikkis nämnde för mig att ni tänkte göra Ninjavargarna till en offentlig ras sa vi ifrån, vad mer kunde vi göra? Hade ni velat haft ett snabbare svar kunde ni pratat med oss från början.

Dessutom hade det inte haft någon betydelse om jag och Aka fortfarande var aktiva. Ninjavargarna ÄR en i princip utdöd ras, allt vi gjorde var att begära att den skulle tas bort från raslistan, så att det inte skapas nya Ninjor. Så din personliga åsikt om att din karaktär inte kommer kunna leva ut sina livsmål behöver du inte lasta över på oss, för det är inte vårat ansvar. Jag ser fortfarande inte hur folk skulle bli påverkade eller besvikna. Rasen var ju redan död.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 11, 2012 10:22 pm

Det var inte det jag sa, du vrider på det jag säger, jag sa inte att ni var oschyssta som inte ville ha kvar rasen, bara att om ni nu hade den åsikten om rasen, att ni ville hålla den så pass privat som att den endast kretsar kring två karrisar (även om det uppenbarligen skedde undantag tidigare av nån anledning) och inte ha kvar den efter att ni försvunnit så borde ni ha sagt det tidigare, och kanske även nämnt att ni inte ville att någonting skulle förändras, om det så gällde info, spelsätt, tillstånd eller någonting annat som rör dem.

Och det har aldrig någonsin varit tal på att göra rasen offentligt öppen, bara mer tillgänglig för att den funnits på rassidan men inte haft särskilt klar info om vad de är för nåra, och det var det vi tänkte fixa till för att det fanns intresserade personer (även om dessa ninjor skulle vara släkt med de som fortfarande finns), om ni hade nämnt att detta inte var något ni ville från början så hade vi aldrig gjort det, och jag förstår mycket väl att ni inte vill ha kvar dem, men om man har en sådan tanke om en ras när man först tar den till sidan så borde man vara väldigt tydlig med vad man vill, det är ganska så relevant info liksom.

Än en gång, du vrider på mina ord, min personliga åsikt handlade inte om min karris, utan om all den tid och det engagemang vi som är kvar har lagt och lägger ner på dem, och ursäkta, men det kan inte ses av någon som är off, sen om det betyder nått för er, vad vet jag, men i många år så har det varit så, vi som spelat och fortfarande spelar ninjorna älskar dem, DE ÄR INTE DÖDA, varken OOC eller IC. Så JA, folk som är intresserade av rasen blir besvikna, finns flera som frågat mig om hur exakt ninjorna fungerar för att de var intresserade av att spela en och ville ha tillstånd till det. Så saken är den, jag har svårt att acceptera det du tidigare sagt om att rasen inte skulle bli väl omtagen eller särskilt seriös, att typ inga kan dem väl nog osv. Visst, ni vill att de tas bort, det kommer de, men kom bara inte och säg att folk inte kan dem eller är engagerade nog för att klara av att styra dem enligt rasstandard. Aka har jag pratat mycket med ninjorna om, lärt mig dem, och det vet hon, men dig har jag inte pratat särskilt mycket med, saken är den, det känns bara fan inte bra att höra de orden, att vi inte skulle göra dem rättvisa eller vara seriösa. Eran vilja är att de tas bort pga att ni inte längre är där och ni inte vill ha ytterligare släkt som ni inte känner till osv, det förstår jag, men kom bara inte och ge en ytterligare anledning i att de inte skulle klaras av att tas om hand, har jag försökt bevisa nog nu eller?? Med hänvisning till mitt romaninlägg.

Sen skulle det inte skada att få höra Akas ord också... men men...
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tis sep 11, 2012 11:08 pm

Du skrev "Jag tycker det är oschysst att dyka upp efter en sån lång tid och ta bort dem", och jag tolkade det som du skrev. Så ursäkta om jag misstolkade, men jag har inte vridit på dina ord.

Dessutom förutsatte varken jag eller Aka att rasen skulle ändras när vi slutade på sidan, eftersom att den inte var särskilt aktiv. Det finns bara två Ninjavargar kvar och det är det jag menar med att rasen är utdöende - för så länge deras blod inte hålls 'rent' kommer deras kunskaper att så småningom dö ut. Och eftersom att jag och Aka helst inte vill att det dyker upp fler överlevare nu finns det ju ingen annat utväg för dem än att just dö ut. Jag har aldrig direkt påstått att ERA karaktärer är döda, eller att ni som spelar dem har tappat intresset.

Sedan skrev ni i nyheterna att alla privata raser ska göras tillgängliga för alla, eller har jag missförstått det helt också? Så jo, det har väl visst varit på tal?

Och jag säger det en gång till - jag har aldrig någonsin påstått att rasen kommer bli misskött på grund av dåligt kunnande från ER sida, och jag har verkligen aldrig sagt att du inte kan någonting om Ninjavargar så du behöver inte bevisa någonting. Snarare har jag ju sagt att jag är tacksam för att ni har fört rasen idare. Du behöver inte känna dig träffad för jag har inte förolämpat dig, jag nämnde aldrig någon av er i den punkten. Ni säger ju själva att informationen om Ninjorna är bristfällig och att folk inte kan få en riktig uppfattning om dem. Det var ju dem jag syftade på. Om de medlemmar som inte är pålästa om rasen ändå ska få tillgång att spela den så tror finns det en chans att den inte spelas som den borde.

Jag och Aka har ju pratat om det här tillsammans och jag snackade med henne senast innan jag skickade mitt senaste inlägg, så jag talar inte bara för mig. Vi kom överrens om att vi hellre vill ta bort rasen om den inte får vara privat.

Men ja. Om jag har formulerat mig fel och om ni har tagit illa upp ber jag om ursäkt, men ag skrev bara vad vi hade beslutat och jag tyckte att det var onödigt att ni drog upp att jag aldrig borde skrivit in Ninjorna som ras och att vårat sena beslut har påverkat många människor. För som sagt trodde vi båda att de skulle dö ut.
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    ons sep 12, 2012 6:59 pm

Stopp! Haha.. För det första Millan sa jag bara att rasen skulle få en ny och förbättrad text samt Kanske liite ändringar men INGET som direkt skulle påverka rasen. Och nej du va inte emot det, du gick även med öå om arr läsa texten när du va klar o godkänna det. Du nämde inget om att ni ville ta bort rasen då.. Så jag kan säga från min synvinkel att det här känns oscysst att säga DEN SKA BORT efter så lång tid som ja tog upp de med dig.. De va innan zara hade börjat skriva texten tror jag också. Jag är inget fan av ninjan och om den försvinner påverkar det inte mig.. Men känner även att beslutet är lite utav egoistiska själ och vad som är bäsr för weed och aka, och inte vad som är "bäst" för numoori. Ursäkta vissa stavelser men ligger på sjukhus med hög feber haha
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    ons sep 12, 2012 10:14 pm

Ja men då visste jag ju inte att ni skulle ta bort de privata raserna. När ni sedan skrev ett nyhetsmeddelande om det startade jag tråden så fort jag såg den. Vi är inte emot att ni uppdatera informationen, men vi vill inte att det ska komma fler överlevare nu. Alla dog i branden förutom väldigt få och det har inte bara jag - utan de flesta ninjavargarnas rollande baserats på.

Och finns det inte fler överlevare är det ingenting man kan göra med rasen, oavsett om den inte tas bort från rassidan. För deras kunskaper kommer efter några generationer dö ut. Det är liksom ingen nyhet att det finns väldigt få Ninjavargar kvar i Numoori - det är ingenting i hittar på nu bara för att vi vill vara dumma och ta bort släktet. De hade dött oavsett och det vi vill är bara att förhindra att historian ändras.

Dessutom förstår jag fortfarande inte när ni säger att "väldigt många personer påverkas", det är ju bara Zara och Bubbah som har Ninjavargar. Folk kan inte bli besvikna på att de inte får rolla en eftersom att det inte längre finns några nya karaktärer att spela med undantag för släktingar till de som redan existerar. Så på vilket sätt är beslutet dåligt för Numoori, och varför är vi egoistiska?
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    ons sep 12, 2012 11:20 pm

Eftersom vi diskuterat att stripe och yoru ska tillbe gudarna om en massa bajs osv (hinner ej förklara nu) sen påverkar de dom vi bett vänta som skrivit om sina eventuellt nya ninjor osv. Och egoistiskt syftar jag på genom de första inläggen där det ofta nämns "de fuckar up för weed/aka. De blir konstigt i DERAS historia" osv. Men jag gör så att dom får försvinna från sidan och tror miv står på min sida angående det också så fixar vi fram lite annat att arbeta på sen hihi;>
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tor sep 13, 2012 3:48 pm

Det fuckar inte up bara för Aka och för Weed, det fuckar upp hela släkten eftersom att i har utgått från samma handling i stort sett hela vårat rollande (igen - inte endast vårat rollande, utan hela Ninjavargarnas), och det känns lite sent att ändra på den nu. Ninjavargarna har funnits sedan 2008 och det är ju inte direkt en nyhet att de har baserats på två släkten.

Och ah, det där med att de skulle tillbe gudarna hade varken jag eller Aka någon aning om, så därför tycker jag det är fel att påstå att färre personer hade drabbats om vi bara sagt till tidigare heh ):
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tor sep 13, 2012 4:34 pm

Färre personer hade drabbats om ni sagt till tidigare jo.. Du sa att ni inte visste att privata raser skulle bort, men du borde väll ha förstått att ni inte kunde fortsätta styra rasen när ni båda är off? XD Bara där skulle ni sagt till ~ och jag sa att ni skulle få läsa allt när det var klart vilket du gick med på, kan också vara därför ni inte visste de där med tex Gudarna.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    tor sep 13, 2012 5:49 pm

Nej men som sagt hade vi ingen aning om att ni tänkte 'återuppliva' ninjavargarnas släkte. Vad vi visste så fanns det endast två Ninjavargar kvar, och när rasen dog ut helt antog vi att den skulle tas bort från raslistan. Och ja, vi gick med på att läsa igenom den nya informationen och därefter besluta hur vi skulle göra, men det var innan vi fick reda på att privata raser skulle tas bort och att fler ninjavargar skulle tillkomma.

Så nej, såklart kan vi inte styra rasen när vi är off, men vi trodde liksom aldrig att det skulle finnas någon ras att styra längre - eftersom att det inte skulle komma fler ninjor.

avatar
Akaryuu 
Död 

Spelas av : Freja / Aka | Död


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 30, 2012 9:28 pm

Jag har nu på Millans initiativ tagit mig hit till Numori för att säga mitt i den här lilla debatten. (Hej förresten, allihopa!)

Under den här diskussionens gång har jag och Millan snackat en del och hon har fört vidare inte bara vad hon tycker utan också vad jag tycker och tänker om det hela.
Det verkar som att det har blivit en hel del missförstånd i kommunikationen här. Helt förståeligt, sånt händer.
Jag förstår att folk är besvikna eftersom mycket jobb har gjorts. Men ni borde ha frågat tydligare om vi tyckte att detta var okej redan innan ni la ned tid på det och vi borde varit tydligare i vad vi tyckte.

Alla Ninjor (bortsett från Ikusa släktet, då) utom Akaryuu, Weed och Tesshin dog i branden. Detta har alla som spelat ninjor baserat sina karaktärer på och det går inte att förbise.
Vi måste också minnas att det fanns anledning till att rasen var/är privat. Den är svår att spela och rasen mister också sin magi om det blir alltför många ninjor som springer runt i Numori.

Men; Oavsett om vi hade sagt till tidigare eller inte(vilket det är för sent för nu), om ni säger att Millan skulle få läsa igenom texten för att först efter det godkänna den, betyder inte det att hon även i så fall skulle ha valet att INTE godkänna den?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 30, 2012 9:41 pm

Aka: men hon har inte ens läst texten. Klart hon får neka när hon läst den, och hur tydligare kan man göra det när man berättar att ninjan ska skrivas om mm? Jag förstår bara inte det, ni får det att låta som om det är vårat fel att den ska bort nu för att vi inte informerade er. Men det gjorde jag, innan ens texten var påbörjad.
Men jag och Lin har bestämt att den ska bort helt och hållet, ingen text kommer stå kvar om ninjan men de som finns kvar finns kvar. Tror även Loco har kvar en ikusa varg eller vad dom nu heter, så ja, de får leva vidare.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 30, 2012 9:58 pm

Jag läste igenom det Sleazoid skrev i forumet och det var där jag vi sa stopp eftersom att hela idén byggde på att möjliggöra fler överlevare, och som sagt utgår hela Ninjavargarnas bakgrund från att det inte fanns några överlevare förutom Weed, Tesshin och Aka.

Jag tycker inte att det är erat fel men jag tycker inte heller att det är vårat. Den här diskussionen kommer nog inte komma längre, så det kanske är lika bra att vi avslutar här?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT    sön sep 30, 2012 11:34 pm

Det tycker jag med, då allt kommit fram så som det behövs :>
avslutaaat salami andreees
 
Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Numoorinissar, TITTA HIT! Projekt i full gång
» Eldflocken vill komma.. Titta hit gott folk!
» Till alla Admins
» Titta, ojsan! x3
» Ang Dödslistan, titta hit!
Hoppa till annat forum: