Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 22 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 22 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vakta mina tankar... [P] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vakta mina tankar... [P] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vakta mina tankar... [P]

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Riqueza
Riqueza 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Vakta mina tankar... [P]    sön 06 maj 2012, 12:24

Han ruskade smått på sig. Alla hade gått igenom något som de ansåg vara svårt. Det var inte lätt att sätta sig in i en situation som någon annan varit med om. Wami verkade ha haft hjälp av sin bror under sina tuffa tider medan han själv inte haft någon alls. Blev bara förföljd av sjukdomen och minnena. Att jämföra händelser med någon annans var meningslöst.

Han ruskade smått på sig. Samtidigt som han längtade efter ensamheten så visste han även att då skulle de mörka tankarna dyka upp. Han såg sig omkring innan blicken åter föll på tiken. "Jag förstår om du vill bort från flocken men om du skapar en egen flock, kommer du då inte dra din förra flocks vrede över den flcoken och utsätta den för fara?" Han undrade om hon ens tänkt på det. Att hon kunde utsätta andra för fara.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Vakta mina tankar... [P]    sön 06 maj 2012, 17:14

Klart hon har tänkt på det. Hon är inte dum. Hon vet att hon aldrig kommer komma undan TBB.
"Vad jag än gör kommer de jag beblandar mig med vara i fara. Men jag tänker ändå inte låta det hindra mig från att leva. Det är främst mitt liv som är i fara. Skadas andra på grund av mig är jag inte rädd att slå tillbaka mot de som orsakat smärtan". Förmodligen skulle hon själv gå i döden om något sådant hände. För hon är inte vidare stark. Men med sitt gift skulle hon kunna dra med sig motståndaren med. Förhoppningsvis.

Skulle hon gå med i en annan flock skulle hon även där utsätta de andra för fara. Men lämnar hon TBB är det hon som har gjort det. Det är hon som måste stå till svars. Kommer andra till skapa på grund av det bevisar det bara ännu mer vilka skitar TBB består av. Att de inte har någon heder i kroppen. Wami tänker inte låta sig knäckas så lätt.
Riqueza
Riqueza 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Vakta mina tankar... [P]    tor 17 maj 2012, 15:10

Riq lyssnade till det hon sade och nickade lite kort. På sätt och vis så kunde han förstå henne men samtidigt skulle han itne utstätta en hel flock för något sådant om hon visste så väl att de skulle bli utsatt för fara.

"Ja alla måste vi följa de vägar vi väljer" Han svepte till med svansen.

Börja avsluta detta roll ?
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Vakta mina tankar... [P]    tor 17 maj 2012, 15:35

Hon tänker inte ge upp bara för att andra tvivlar på hennes tankar. Hon tvivlar inte. Hon vet vad hon vill. Alla har rätt att känna lycka och trygghet. Att känna sig behövda och känna att de hör hemma. Wami vill skapa det där. För alla som behöver en plats att känna sig fria och trygga på. Men hon är inte dum om någon tror det. Hon vet mycket väl att man inte är trygg någonstans. Fienden kan alltid stå och lurpassa bakom nästa hörn. Livet är något skört som lätt kan tas ifrån en. Men hon tänker inte leva sitt liv i rädsla för vad som kan komma. Hon tänker skapa sin egen framtid. Tillsammans med andra. Det som tynger henne mest är att alla hon möter verkar se ner på hennes idé. Vifta bort den som barnsligt fåneri. Hon ska allt visa dem.
Hon nickar lätt åt Riq.

[Ja, det kan vi göra.]
Riqueza
Riqueza 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Vakta mina tankar... [P]    tor 17 maj 2012, 15:43

Riq såg sig omkring och sedan lät han blicken falla på tiken igen. "Det var ett trevligt att möta er Wami och ni har gett mig mycket att fundera på" Han svepte mjukt med svansne och sträckte sedna ut vingarna. "Vi kanske möts en dag igen" Han nickade djupt som ett farväl och vände sedan om för att gå undan en bit och sedan flyga iväg.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Vakta mina tankar... [P]    tor 17 maj 2012, 15:50

Hon ler lätt mot honom.
"Ta hand om dig, Riq". Svarar hon och öronen klipper mjukt till på huvudet när hon studerar hans vingar. Sedan reser hon sig upp och motvilligt börjar hon styra stegen tillbaka mot Kaiwood. I hennes huvud virvlar tankarna omkring. Hon måste snöra ihop allt och stänga in dem långt inne innan hon kliver över gränsen till Kaiwood. Hon måste återuppta det skådespeleri hon alltid uppvisar när hon är 'hemma'.

[AVSLUTAT]
 
Vakta mina tankar... [P]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Den vite i mina tankar
» Tankar [p]
» Tankar (P)
» Tid för tankar (p)
» Skuggiga tankar
Hoppa till annat forum: